Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Ford Fiesta 1.4 Tdci akü değişimi sonrası yaşanan problem.


İsmail Cann

Soru

Merhaba,

 

2011 Ford Fiesta Titanium x paket araca sahibim. 3-4 ay kadar önce aküm bitti ve akü değişimi yaptırttım. Akü değişiminden sonra aracımın yolcu camının otomatik kapanma ve açılması konusunda problem olmuştu ama bir şekilde nasıl olduğunu anlamadan düzelttim. Fakat akü değişiminden sonra aracımda ortalama yakıt tüketim hesaplamasını doğru hesaplamıyor. Yakıt tüketimi normal ama yol bilgisayarının hesaplamasını normal değil. Örneğin ortalama 5.5lt gösterirken rölentide bir süre çalıştırdıktan sonra bu artmaya başlıyor ve bir daha da sıfırlamadan bu ortalama düşmüyor. Rölentide çalıştırdıktan sonra bir nebze yükselmesini kabul ediyorum ama 0.3lt/saat rölentide mazot harcaması ile bu ortalamayı 9-10 ve bunun üstüne çıkartmasının bir çözümünün olması gerekiyor. Akü değişimden önce rölentide çalıştırmam ortalama tüketimi bu seviyeleri hiçbir zaman çıkartmıyordu. Akü değişimi sırasında yol bilgisayarında bir problem oluşmuş olabilir mi. Konu hakkında yardımcı olan herkeze teşekkür ederim.

İsmail Cann tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 11 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

bir fikrim olmamakla birlikte.. akü değişimi sırasında aarabayı çalışır mı bıraktınız, stop mu ettiniz.?

cevabınız ne ise bu bir sebep olabilir.. hafıza vs silinmesin diye eskiden çalışır vaziyette akü değiştirilirdi sanırım..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bence km yi sıfırlamadan 200km ve üstü yol yaptıktan sonra deneyin. Biz de depo doldurduktan sonra göstergeleri sıfırlayınca az km yaptığımızda rölantide ort yakıtımız artıyor. En sağlıklısı biraz km yapın.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 saat önce, Gürkan Çakıroğlu said:

Eğer sık sık yb sıfırlarsanız bu normal,

bu bir sorun değildir, uzun yol yapınca normale dönecektir. @Doğan Kurban haklı :)

+1  birde aracı trafik olmayan yolda uzun mesafe kullanarak  yol bilgisayarını test edebilirsiniz :)

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Otomatik Mesaj

Bu konu, Ortak Alan - Sosyal > Otomobil Sohbetleri kategorisinden Diğer Ford Modelleri > Ford Garajı > Fiesta kategorisine taşınmıştır.

Lütfen konu açmadan önce uygun yeri bulmaya çalışalım.

Saygılarımızla,
Focus Club Tr Yönetimi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On ‎22‎.‎12‎.‎2015 at 07:47, Doğan Kurban said:

Bence km yi sıfırlamadan 200km ve üstü yol yaptıktan sonra deneyin. Biz de depo doldurduktan sonra göstergeleri sıfırlayınca az km yaptığımızda rölantide ort yakıtımız artıyor. En sağlıklısı biraz km yapın.

bu dediğinizi bende düşündüm ve ilk bunu denedim ama 200 km yol yaptıktan sonra bile araç stop edip çalıştırdıktan sonra yol bilgisayarı sıfırlanmış gibi ortalama değer yükseltmeye başlıyor(son değeri sıfır olarak görüyormuşçasına). Aracı 2011 yılından beri kullanıyorum. 75 bin km yol yaptım. Yeni almış değilim. Akü değişiminden önce böyle bir problem yoktu. ne olduysa akünün değiştiği günden sonra oldu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

merhaba,

 

Ben de tam bu konuyla ilgili başlık açmak üzereydim iyiki gördüm. bende aynı dertten acayip sinirliyim yardımcı olurmusunuz. tamponum ufak bır kaza sonucu kaskodan onarıma gitti geldiğinde aküyü sökmüşlerdi neden olduğunu anlamadım çokda dert etmedim. fakat camlarımın otomatık ındırme ozellıgı çalışıyor ama kaldırma çalışmıyor. ayrıca kumandadan camların acma kapama ozellıgıde gıttı. iş yogunlugundan servıse gıdemıyorum ama gıdersem kavga çıkartıcam bu nasıl ozel serviscilik anlamadım.sanayıde ustalardan ne farkı kaldı. ben bısey yapabilirmiyim yoksa servismi bişi yapması lazım. YARDIMCI OLURMUSUNUZ.

 

Anıl Semerci tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Her cam için tek tek uygular mısınız :)  Bakalım olacak mı?

 

1. Cam tamamen kapanana kadar kumandayı kaldırınız ve tutunuz.

2. Kumandayı bırakınız.

3. Kumandayı tekrar kaldırıp birkaç saniye bu konumda tutunuz.

4. Kumandayı bırakınız.

5. Kumandayı tekrar kaldırıp birkaç saniye bu konumda tutunuz.

6. Kumandayı bırakınız.

7. Cam tamamen açılana kadar kumandaya basınız ve basılı tutunuz.

8. Camtamamenkapanana kadar kumandayı kaldırınız ve tutunuz.

9. Kumandayı bırakınız.

10.Camı açınız, sonra otomatik olarak kapatmaya çalışınız.

11.Cam otomatik olarak kapanmazsa aynı işlemleri tekrar uygulayınız. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.