Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

soğutma sıvısı haznesi


Serkan erden

Soru

arkadaşlar merhaba; aracımın (2015 model) sogutma sıvısı haznesi kaç litre acaba? bazı arkadaşlarım hazneye komple antifiriz koy su koyma diyorlar. bu doğru bir yaklaşımmıdır? ben pek katılmıyorum söylediklerine. ancak yinede merak ettim haznenin kaç litre aldığını.

Serkan erden tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
6 dakika önce, Murat Kavuk said:

Antrifizi özeldir onun, her antrifiz kullanılmaz. Sizin araç yeni, gerek olduğunu sanmıyorum. Yine de bakımlarda, ya da servise işiniz düştüğünde ücretsiz kontrol ettirebilirsiniz.

 piyasada satılan kırmızı antifirizden farklımıdır. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Antrifizi özeldir onun, her antrifiz kullanılmaz. Sizin araç yeni, gerek olduğunu sanmıyorum. Yine de bakımlarda, ya da servise işiniz düştüğünde ücretsiz kontrol ettirebilirsiniz.

 piyasada satılan kırmızı antifirizden farklımıdır. 

Eksikse kırmızı antifiriz tamamlayın üzerine sıkıntı olmaz eksik değilse bi derecesini ölçtürün 2015 model aracın antifirizin özelliğini yitirmiş olduğunu hiç sanmıyorum önceden su koyulmamışsa

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ford WSS M97B44 D onaylı antifiriz kullanmanız gerekir bunuda linkteki antifiriz karşılamaktadır servislerde bu antifiriz kullanılmaktadır eksik ise 1LT alarak kendiniz tamamlayabilirsiniz  12.5 tl opet istasyonlarında.

http://www.turkoilmarket.net/yaglar.php?opet_antifriz=opet_antifriz_extended_life_3_l&fiyati=opet

opet_antifriz_extended_life_3_l_2124_fiy

Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ekstra antifiriz şu bakımdan önemli.. daha doğrusu 1 e 1..

araçlarımızın hararet göstergesine bakarsanız 120 derece kırmızı bölgededir.. motorun 120 derecede su kaynatması için 1 e 1 konmalı..

diyelim antifiriziniz -20 derecede, o zaman kaynama noktası da atıyorum 105 derecedir.. kötü bir durumda -olma ihtimali belki çok zayıf ama- motor zorlandı diyelim aşırı sıcak bir günde, sırf antifiriz oranı az diye araç 105 derecede su kaynatabilir.. 1 e 1 eklense idi 120 ye belki daha fazlaya kadar dayanırdı.. buna asıl etkende basınçmış.. 2 - 2.5 bar.. malum düdüklüde kapalı sistem olduğu için yüksek ısıda kaynar ve zor pişen yemeği pişirir

tablo bulmaya çalışacağım, vardı biryerlerde.. hep donma dereceleri yazar nedense kaynama yazılmaz  :)

 

568963fde8913_antifirizdonma.jpg.27822c6

 

saf antifirizin 160

1 e 1 sulandırmanın 108-112

1 antf 2 su 120 derecede kaynadığı yazıyor..(donma -18)

detaylı tablo yok şimdilik.. bulamıyorum

 

http://www.speedol.com.tr/kullanima-hazir-antifriz-organik-kirmizi-40-c/

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
cevaplar için teşekkür ederim. antifiriz konusunu anladım gibi ancak haznenin kaç litre olduğunu bulamadım, bileniniz varmı acaba?

Yakup'un paylaştığı linkteki tabloya baktınız mı? Sanırım sorunuzun cevabı orada,başka soğutma suyu haznesinden bahsetmiyorsak eğer :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Serkan erden soruyu niye sordun?

Bu cevabı da etkileyecektir.

Öncelikle haznenin kapasitesinin önemi pek yok, çünkü sonuçta bu hazne bir yandan soğutma suyuna erişim sağlayan bir düzenek, diğer yandan da genleşme kabı. Motorda dolaşan soğutma suyu ise motor tipine göre değişmek koşulu ile 5,5-5,8 L arasında.

Herhangi bir antifriz ekleme hesabı yapılacaksa bu miktar üzerinden yapılacak.

Ne kadar antifriz konusuna gelirsek; antifrizlerin donma noktasını düşürme yanında kaynama noktasını yükseltmesi de söz konusudur, Mehmet Hoca bahsetmiş zaten. Kaynama noktası seyri şöyle:

boilpt.gif

Tabii kapalı sistemdeki basıncın bunu yükselteceğini de hesaba katmak lazım. 

Beri taraftan antifriz sıvının viskozitesini arttırarak soğutma gücünü azaltıcı etki gösterir. 

Yani saf antifriz kullanmak motorda yetersiz soğutma etkisine neden olacaktır.

Buna karşılık saf su ise iyi soğutma sağlarken erken kaynayarak motorun verimsiz ve risk altında çalışmasına neden olacaktır.

Ayrıca saf suyun pas etkeni olacağını da unutmamak lazım.

Bu bağlamda ideal çözüm %50-%50 karışımdır. 

Sıcak bölgelerde oturanlar bunu su lehine, aşırı soğuk bölgelerde oturanlar ise antifriz yönünde hafifçe değiştirebilirler. Türkiye genelinde %50-%50'nin yeterli olacağını düşünüyorum. 

Eğer motor soğutma suyu değişme ya da azalma nedeni ile saf su ile tamamlanmadı ise herhangi bir ekleme  yapmaya gerek yok.

Ha genleşme kabı içindeki miktar ne kadar derseniz, ona da kendiniz bakıp göz kararı hesaplayın. 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

arkadaşlar haftasonu ilk defa yağa suya bir bakayım dedim ve fotoğrafta görüldüğü gibi genlşem kabından minimumun bir hayli altında soğutma sıvısı miktarrıyla karşılaştım.

 

ne olur ne olmaz diyip hazır yolumun da üzerindeyken Otokoç Bursa'ya uğradım.

 

servis görevlisi arkadaş üzerine direk su ile tamamlama yaptı ve 2.000 km sonra yapılacak olan 15.000 bakımına kadar takip etmemi söyledi. tabi kayıt vs açılmadı. seviyenin yeni araçta 13.000km'de böyle olması normal midir sizce? kaçak yapmak haricinde de eksilme olmamalı diye biliyorum. bir de sormadan etmeden su ekleyince sinirlendim de. evin önünde su eklemeyi ben de biliyorum sonuçta.. bakıma gittiğimde bu durumu gündeme getirip antifriz ölçümü ve 1 e 1 tamamlama talep etmeli miyim sizce?

 

 

IMG_3935.JPG

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
45 dakika önce, Kerem Bozdoğan said:

bakıma gittiğimde bu durumu gündeme getirip antifriz ölçümü ve 1 e 1 tamamlama talep etmeli miyim sizce?

Bence çok heyecan yapmayın:

1. İlk defa kontrol yaptığınıza göre eksik miydi, eksildi mi bilemeyiz. Takip etmek bunu açıklığıa kavuşturur.

2. Motorun sıcak veya soğuk olması seviyeyi değiştirir unutmayın.

3. 5,8L'lik soğutma sıvısına taş çatlasın %5-10 su eklenmesinden bahsediyoruz ki bu da antifriz konsantrasyonunu sakıncalı seviyelere getirmez. 

Seviye düşüşü devam ederse protokola uygun kaçak kontrolu yapılması gerekir, o zaman tamamlama esnasında antifrizi de uygun şekilde eklerler. Şimdilik birkaç hafta haftalık kontrol edin yeterli.

Not: Ben aynı durumda kalsaydım suyu kendim ekler ve takip eder, eksilme tekrarlarsa servise giderdim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 dakika önce, Cem Boneval said:

Bence çok heyecan yapmayın:

1. İlk defa kontrol yaptığınıza göre eksik miydi, eksildi mi bilemeyiz. Takip etmek bunu açıklığıa kavuşturur.

2. Motorun sıcak veya soğuk olması seviyeyi değiştirir unutmayın.

3. 5,8L'lik soğutma sıvısına taş çatlasın %5-10 su eklenmesinden bahsediyoruz ki bu da antifriz konsantrasyonunu sakıncalı seviyelere getirmez. 

Seviye düşüşü devam ederse protokola uygun kaçak kontrolu yapılması gerekir, o zaman tamamlama esnasında antifrizi de uygun şekilde eklerler. Şimdilik birkaç hafta haftalık kontrol edin yeterli.

Not: Ben aynı durumda kalsaydım suyu kendim ekler ve takip eder, eksilme tekrarlarsa servise giderdim. 

yorumlarınız için teşekkür ederim Cem bey. :) su eklemek aklımdan geçmişti aslında ama işte maksat bakıma kadar dokunmayıp eşe dosta Ford övmek, " kapak bakımdan bakıma açılıyor sorunsuz araba" diye :):) takip edeyim bakalım umarım sorun çıkmaz. her ne kadar garantisi olsa da öncelikli beklentim bir sorun olmamasından yana.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.