Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

Anti Patinaj Hakkında


Gökhan ADIGÜZEL

Soru

merhaba, uzun zamandır sormak istediğim bir konu var. Bugün problemi tekrar yaşayınca acaba yanlış mı kullanıyorum diye sormak istedim:

Araç düşük devirdeyken patinaja düşüp, antipatinaj (asr deniyor sanırım) devreye girdiğinde devir düşüp motor duruyor. Yüksek devirde sistem devreye girdiğinde problem yok. Şube aracımız fluence'da böyle bir durum yok. Teker kesik hareketlerle düşük devirde de olsa dönüyor. Herkeste bu böyle mi yoksa ben mi bir yerde hata yapıyorum?

Cevaplar için şimdiden teşekkürler.

Gökhan ADIGÜZEL tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 1
9 dakika önce, çağlar çetinkaya said:

Bende karda buzda kaygan zeminde kesinlikle tcs nin kapatilmamasi gerektiğini düşünüyorum.diyelim ki yolda gidiyoruz ara ara kar var yolda çekiş yapan lastigin biri birden boşa döndü  tcs burda hayat kurtarır,lastiğin biri boşa döndügünde hemen devreye girer denge sağlar. Hatta bahs ettigim olayı yaşadım ,birgün karda giderken  önümde tcs siz astra g  refuje çıktı.  Yolda kar vardı ara ara ,buda basmış gidiyordu ondan sonra düm duz yolda araba dengeyi kaybetti refuje çıktı, onuyle arkası yer degistirdi aracta tcs olsaydi eğer bosa dönen tekerdeki gücü kesip araçta dengeyi sağlayacaktı ve o araç refuje çıkmayacaktı,daha once tcs siz kullandığım araçlarla tcs li aracın karda ne kadar fark ettiğini çok iyi bilirim.Siz karda biraz daha  tcs li tcs siz sürüşler deneyin

Karda giderken çekiş yapan tekerin birinin boşa döndüğü olayı yaşarsanız görürsünüz o zaman tcs nin nasıl hayat kurtardigini

Siz kendi tecrübenizi paylaşmamışsınız ki, bahsettiğiniz önde giden arabanın patinaja düşerek arkasının kayması için patinajdan fazlası gerek. Neden kaydığını bilemeyebilirsiniz. Karda tecrübem epeyce var ve bu ilk tcs li aracım. Eskilerinde yoktu ve bol bol test etme fırsatım oldu. Abs olmayan araçta frenleme de tekerin birinin buzda birinin kuru asfaltta olması aracın dengesini bozabilir. Ama patinaj esnasında tcs kapalıyken güç buza gelen tekere aktarılır ve araç bütün olarak hızlanmayı keser. Bu durumda da araç arkasını bir tarafa savurmaz. Yanlışım varsa bilen birisi düzeltsin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

kar yağdığında aracı mahalleden çıkarmaya çalıştım, teker önü buzluydu, aracı 1 e takıp gaz vermeden rölanti devri ile çıkayım dedim. teker buzu geçemedi ancak stopta etmedi. gaza basmadan öylece durdu. yaklaşık 4-5 saniyelik bir durumdu,daha fazla beklesem stop edermi bilemem.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu sistemin işe yaramadığı yerler var. 

Örneğin yoğun sulu karda sistemi kapatmak gerekiyor. 

Aslında sistem doğru çalışıyor. Mantığı bu şekilde. Fluance deki nasıldır bilemiyorum ama aynı şartlar altında fluance nin de aynı şeyi yapması lazım. Bu durumla karşılaştığınızda yol bilgisayarının ayarlar menüsünden çekiş kontrol sistemini kapatınız. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Mert Yürüyen said:

ben neden tcs yi kapattığımızı anlayamadım?

Patinaj bazen iyidir Mert, egerki buzlu yuzeyde kayacagini anlayip tekerlere guc vermezse, gidemezsin bir yere?

Kapatip kaygan yuzeyden tutabilen bir yuzey bulana kadar patinajda kalman gerekebilir (kimi zaman patinajla buzu kirip kendine tutan bir yuzey de olusturabilir teker). Ben bu sistemi kapatmazsam kisin bizim sokaktan cikabilme sansim hice yakin.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
17 dakika önce, Servet Özkan said:

Patinaj bazen iyidir Mert, egerki buzlu yuzeyde kayacagini anlayip tekerlere guc vermezse, gidemezsin bir yere?

Kapatip kaygan yuzeyden tutabilen bir yuzey bulana kadar patinajda kalman gerekebilir (kimi zaman patinajla buzu kirip kendine tutan bir yuzey de olusturabilir teker). Ben bu sistemi kapatmazsam kisin bizim sokaktan cikabilme sansim hice yakin.

şimdi anladım abi, gayet net, teşekkür ederim :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 saat önce, Gürkan Çakıroğlu said:

Herkes yerden yere vurmuş bu çekiş kontrol sistemini yahu :)

 

Aklıma geldi geçen sene eski yazlık lastiklerim bitikken ışıklarda hızlı kalkmıştım. Daha doğrusu arkada arkadaşım vardı arabasıyla ve ufaktan kapışacaktım. 1. vites bitip 2 ye çekince debriyajı bıraktığım anda lastikler o kadar kötüymüş ki tcs devreye girdi ve resmen çakıldım kaldım. Sanki bütün gazı kesmişim gibi kaldım. 1-1,5 sn sonra tekrar hızlanmaya başladım ama o an anladım ki hızlı kalkışlarda da tcs yi kapatmak daha iyi olabiliyor. Lastikler iyi ise bu söylediklerim geçerli değil tabi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Oturduğum ev dik bir yerde, bir ay önce boluda yoğun kar yağışlarının olduğu zamanda (yerde 20 cm kar vardı) rampayı çıkayım dedim ama mümkün olmadı. tırmanışa başladığında gaza 4-5 bin devir çevirerek yüklendim, araba gazı kesti 2000 devirde sabitleyip rampanın ortasında kaldı, düşük devirde de denedim nafile, diğer gün YB dan sürücü destek kısmını kapatıp şahane bir şekilde çıktım. bu durumu bir ay içerisinde 3 defa farklı eğimlerde yaşadım, her seferinde de sürücü desteğinin karda sürücü kösteği olduğunu bizzat yaşadım.    

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar, yorumlarda karlı alanda çekiş kontrolü kapatmaktan falan bahsetmişsiniz.

Kar yüzünden battığımda çıkmak için bende kapatıp çıktım, fakat yazdıklarınız dışardan bir okuyucu için ölümcül bir bilgidir.

 

Sakın diyorum ; Yoğun karlı bir yerde hele ki rampaların olduğu bir çevre yolunca çekiş kontrolü kapatmayın!

Cem beyin, linkinde ki senaryoya bir ekleme de ben yapmak istiyorum;

 

Diyelim ki 90/Km ile ilerliyorsunuz; yer komple buz ve üstü kar rampa yukarı geniş bir virajdasınız; Çekiş kontrol kapalı, haliyle patinaj uyarısını da gözden kaçırıyorsunuz, ve bir anda araç patinaja düştü; bilinçsiz bir gaz tepkimesi ve fren tepkimesi ile o yol tutuşuna fazlasyıla güvendiğiniz focus yan dönerek karşıdan gelen tırın altına ya da yan tarafta ki uçurum tadında ki alana da fırlayabilir!

 

Biliyorum ki, böyle bir yolda siz bu sistemi kapatmazsınız(!) Daa, bu yazıyı dışardan okuyan ve hiç anlamayan biri

"- Aa okumuştum karda kapatın diyorlardı hadi kapatalım şu zımbırtıyı" diyip kapatabilir.

 

Şehir içi giderken bu sistemi kapattığımda aracımın şahinden farkı kalmadığını yan bir şekilde drift yapıyormuş gibi gittiğimde farkettim.

 

Alıntı

Bu sistemin işe yaramadığı yerler var. 

Örneğin yoğun sulu karda sistemi kapatmak gerekiyor. 

 

Bu ne demek ya? Biri çıkıp da google'dan gelen ziyaretçinin canını korumak istememiş koca forumda... Vesselam.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.