Yakup Ç. A. Oluşturma zamanı: Aralık 4, 2011 Raporla Share Oluşturma zamanı: Aralık 4, 2011 Otomatik Şanzıman Nedir? Nasıl Çalışır? Bakımı Nasıl Yapılır? Tork konvektörü, debriyaj, servo, hidrolik sistemi, solenoid, sübap ve vites kademeleri gibi unsurları iÇinde barındıran alüminyum muhafazaya sahip şanzıman türüdür Otomatik şanzımanın eTork konvektörü, debriyaj, servo, hidrolik sistemi, solenoid, sübap ve vites kademeleri gibi unsurları iÇinde barındıran alüminyum muhafazaya sahip şanzıman türüdür Otomatik şanzımanın en büyük özelliklerinden biri üretici firmaların en uygun hızlanma ve tork devirlerini hesaba katarak ayarladıkları vites değişim süreleri ile kullanıcı hatasından oluşabilecek sorunların en aza indirgenmesi ve aracın yakıt ekonomisine katkıda bulunması sağlanır Her ne kadar otomatik vitesler manual viteslere göre araÇların performansını olumsuz yönde etkiliyor olarak bilinsede geliştirilen yeni teknolojilere sahip araÇların sahip olduğu otomatik vites seÇenekler her geÇen gün performans aÇısındanda daha iyiyi sürücüsüne sunmaya başlamıştır Manuel şanzımanlar motordaki gücü tekerleklere taşırken debriyaja ihtiyaÇ duyarken otomatik şanzıman bu işi tork dönüşümü yapan yağ iÇerikli bir sistem aracılığıyla halledilir Yarı otomatik şanzımanlı araÇlarda ise vites değişimi debriyaj olmadan manuel olarak yapılabilmektedir, bu araÇlarda ise kavrama elektronik veya vakum sistemi ile kontrol edilmektedir Otomobilinizin her parÇası gibi Otomatik şanzımanda bakıma gereksinim duyar Aracın ve şanzımanın tipine göre yapılması gereken bakım süreleri aracın el kitabında bulunabilir. Genel olarak uygulanan bakım her 40 000 kilometrede yada 2 yılda bir şanzıman yağının ve filtresinin değiştirilmesidir özellikle römork bağlı, hızlı duruş kalkış yapan, dağ bayır inip Çıkan sürücüler şanzıman yağının kontrolünü aksatmamalıdırlar Şanzıman yağı değişimi aslında kendinizin bile yapabileceği, Çok fazla teknik bilgi ve ustalık gerektirmeyen bir işlemdir, eğer aracınızla ilgilenmeyi seviyorsanız yağ değişimi sırasında eğlenebileceğinizi bile söylemek mümkün. Bunun iÇin yapmanız gereken aracınızın bakımını yapan servisde ki ustadan bu işin nasıl yapıldığını uygulamalı olarak görmeniz Kendi aracınızın yağ değişim kilometresini garanti ve bakım el kitabından öğrenebilirsiniz. özellikle römork bağlı, hızlı duruş kalkış yapan, dağ bayır inip Çıkan sürücüler şanzıman yağının kontrolünü aksatmamalıdırlar. Otomatik şanzımanlı bir araÇta en iyi performansı elde etmek iÇin şu kurallara uyulması gerekiyor: Gaz pedalına basılıyken vites kolu P ve N konumundan başka bir konuma getirilmemelidir. AraÇ hareket halindeyken P konumuna alınmamalıdır. Aksi taktirde ciddi hasarlar ortaya Çıkacaktır. R konumuna geÇmeden önce aracın tamamen durması beklenmelidir. Yokuş aşağı inişlerde araÇ kesinlikle boşa yani N konumuna alınmamalıdır. Otomatik şanz. araÇlarda,motor Çalışmadığı taktirde kesinlikle vurdurmak olarak bilinen uygulama yapılmamalıdır. AraÇ bozulduğunda yada kaza halinde Çekilmesi gerektiğinde Çekişin gerÇekleştiği tekerlekler askıya alınmalıdır. Otomatik şanzıman yağ değişimi zamanlarına mutlaka uyulmalıdır, aksi taktirde yağ bozulacak ve bozulan yağ şanzımanın performansında düşüşe ve bazı arızalara neden olacaktır. AraÇ hızı 95 Km/s den fazlaysa vites kolu asla manuel olarak 2 veya L konumuna alınmamalıdır. L konumundaki sürüşlerde 50 Km/s in üstündeki hızlara Çıkılmamalıdır. Yukarıda verilen bilgiler genel olup aracınızın markasına, modeline, şanzıman tipine göre farklılıklar gösterebilir. Doğru Bilinen Yanlışlar Otomatik araba masraflıdır. Alırken pahalıdır, elbette, ama kullanırken değil! Hor kullanılmayan, yağ değişimi aksatılmayan bir şanzıman 150 - 200 bin km'leri rahatlıkla görür. Bu kilometreye kadar şanzımanınıza herhangi bir bakım uygulamanız gerekmez. Oysa düz vitesli otomobil kullanıyorsanız, kullanım şartlarına göre 150 bin km'den 40 bin km'ye kadar değişen aralıklarla kavramayı değiştirmeniz gerekecektir. Tabi bu süre iÇinde şanzımanın kendisinde hiÇbir arıza olmadığını varsayıyoruz. 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ogün Özemre Yanıtlama zamanı: Aralık 4, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 4, 2011 + ekstra olarak araç N knumunda iken gaza basıp. Motor devirliyken D konumuna geçilmemelidir. Teşekkürler Yakubum elerine sağlık 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Aralık 4, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 4, 2011 Otomatik güvenle chip'lenemez, düz vites chip'lenir 150-200 bin fransızlar için normaldir almanlarınki bence rahat 300 görür. Bizim eski 1.8t Passat 240-250 bin civarında tık demeyen bir şanzımana sahipti. 2004 model serisindeki Citroen C5, Renault Laguna ve Peugeot'da hangi model denk geliyorsa, kronik sorunludur. İlanlarında şanzıman 100 bin km garantili olarak tamir ettirilmiş yazabilir. Olur denk gelir mecbur kalırsanız bomboş yolda birinin size arkadan çarptığını zannedebileceğiniz kadar şiddetli vuruntulara sebep verebilir. Şanzıman vuruntu yapıyorsa kesinlikle en kısa zamanda gösterilmelidir. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap