Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford 1.5 tdci Motor Yağı Şikayeti


Önerilen Mesajlar

26 dakika önce, Servet Özkan said:

Hep filmlerde gordugumuz oto boka dava acan Amerikali sivrizeka avukatin birisi olacak patlatacak davalari Otosana. :D 

Benim kafamdaki rakamlardan önce motor yada turbo yada ilgili bir sistemde arıza çıkması durumunda garantisi bitmiş olsada ilk aşamada hakem heyetine giderim. Mevcut servis fişleri ve kullanma kılavuzunu pc ye kaydettim :kıhkıh:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Çağatay Özsoy said:

Benim kafamdaki rakamlardan önce motor yada turbo yada ilgili bir sistemde arıza çıkması durumunda garantisi bitmiş olsada ilk aşamada hakem heyetine giderim. Mevcut servis fişleri ve kullanma kılavuzunu pc ye kaydettim :kıhkıh:

Bence uğraştığınızla kalırsınız.

Kılavuza bakalım ne diyor, sayfa 306:

 

5696759865702_bakm.JPG.53599cdd45069326d

 

Üçüncü paragraf ACEA C2 veya A5/B5'i ekleme için serbest bırakmış, Yalnızca 1L'den fazla eklemeyin demiş. 

Bundan çıkan sonuç yasal olarak elme amaçlı iki yönde de karıştırmakta (%25'i aşmamak koşulu ile) sorun olmayacaktır. 

Serviste ne koyacaklarına da yetkili kendileri olduğuna göre en doğru kararı vereceklerdir. 

Bilirkişiye bunun argümantasyonunu da yapabilecekleri konusunda kuşkum yok. 

Kısacası oluşan arızanın yağdan kaynaklanmadığı sonucuna kolaylıkla varılabilir.

Ve ben de tekrar yazıyorum, bu kadar hasmane duygularla sizin o aracı iç huzuru ile kullanmanız çok zor.

Rahat olun...

Arıza olacağı varsa olur, uygun yağda da olur. Garanti bitmişse de kötü talih olur. 

Not: Bu arada sayfadaki diğer bir hata da "sadece 1.6L dizel motorlar" iabresi, 1,5 olacak, Kaansan bunu da bildir.

Başka markaya yönlendirme konusunda da asla "beğenmeyen gitsin" mantığı ile yazmadım, her markanın kendine göre farklı azizlikleri olduğunu, bunları da yaşayarak deneyim arttırabileceğinizi ihsas ettim.  

En sorunlu marka/modelle bilmeden yıllarca mutlu ve mesut yaşayanlar olduğu kadar, en sorunsuz arabada bilinçli yaklaşıma rağmen kök sökenler de var.

C'est la vie...

 

Bunun üzerine biraz neşe iyi gider (paradoksal ironi)

 

 

Şaka maka güzel konu oldu...

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 dakika önce, Cem Boneval said:

Bence uğraştığınızla kalırsınız.

Kılavuza bakalım ne diyor, sayfa 306:

 

5696759865702_bakm.JPG.53599cdd45069326d

 

Üçüncü paragraf ACEA C2 veya A5/B5'i ekleme için serbest bırakmış, Yalnızca 1L'den fazla eklemeyin demiş. 

Bundan çıkan sonuç yasal olarak elme amaçlı iki yönde de karıştırmakta (%25'i aşmamak koşulu ile) sorun olmayacaktır. 

Serviste ne koyacaklarına da yetkili kendileri olduğuna göre en doğru kararı vereceklerdir. 

Bilirkişiye bunun argümantasyonunu da yapabilecekleri konusunda kuşkum yok. 

Kısacası oluşan arızanın yağdan kaynaklanmadığı sonucuna kolaylıkla varılabilir.

Ve ben de tekrar yazıyorum, bu kadar hasmane duygularla sizin o aracı iç huzuru ile kullanmanız çok zor.

Rahat olun...

Arıza olacağı varsa olur, uygun yağda da olur. Garanti bitmişse de kötü talih olur. 

Not: Bu arada sayfadaki diğer bir hata da "sadece 1.6L dizel motorlar" iabresi, 1,5 olacak, Kaansan bunu da bildir.

Başka markaya yönlendirme konusunda da asla "beğenmeyen gitsin" mantığı ile yazmadım, her markanın kendine göre farklı azizlikleri olduğunu, bunları da yaşayarak deneyim arttırabileceğinizi ihsas ettim.  

En sorunlu marka/modelle bilmeden yıllarca mutlu ve mesut yaşayanlar olduğu kadar, en sorunsuz arabada bilinçli yaklaşıma rağmen kök sökenler de var.

C'est la vie...

 

Bunun üzerine biraz neşe iyi gider (paradoksal ironi)

 

 

Şaka maka güzel konu oldu...

 

Kusura bakmayın ama buna karar verecek olan bilirkişi ve mahkemedir.

 

Klavuzun 305 sayfasıda ektedir. Ben bu klavuza baktığımda bu aracımın "WSS-M2C950-A" yağ kullanılması gerektiği bilgisini görüyorum, 306 sayfada ise bulunamaması halinde ise "WSS-M2C913-C veya ACEA A5/B5 teknik özelliklerini karşılayan SAE 5W-30" kullanabilirsiniz diyor. Bende müşteri olarak, aracımda Ford un Arge sinin ve mühendislerinin karar verdiği yağın kullanılmasını bekliyorum, tolerans değeri içinde kaldığı için başka bi ürün kullanmak istemiyorum. Bu yağa verilecek paranın tam olarak karşılığını alamayacağımızı söylemeniz ise kişisel görüştür, bu konuda bilginiz olabilir ama ben hislerle hareket etmemeyi tercih ederim, sonuçta bunu yazan fordun mühendisleri.

 

Bu gün Ford servisinden aradılar, teknik servis mühendisliği ile görüştük 5W-30 kullanılmasında sakınca yokmuş dediler, bende müşteri olarak klavuzda yazan yağı talep ettiğimi söyledim, müşteri olarak bu isteğinizde haklısınız dediler. Bunu söyleyebilmek bukadar zor olmamalı, taraflı davranıyorsunuz. Arkadaşlar yağı temin etmek için tedarikçileri ile görüşüp bana fiyat verecekler, olmadı ben kendi yağımı götüreceğim.

 

Hasmane duygu ise hiç yok, aracımı seviyorum, aracımdan gerçekten çok zevk alıyorum, hatta hiç bir işim yokken kilometrelerce yere çay içmeye bile giderim çünkü kullanmak gerçekten keyifli. Keşke bu aralar ekonomik zorluk içinde olmasamda şimdi çıksan 2 saat bi gezsem.  Amacım aracıma herhangi bir zarar gelmemesini istememdendir, bişey olmaz abi, boşver abi gibi saçmalıklara bakmayıp mühendislerin kullanmalısın dediği ürünü kullanılmasını istememdir. Yoksa neden 5-6 ay önceden (1 yılımın dolmasına kalan6-7 ay vardı) ve 9,2 bin km deki (15 bin bakımına 5500 km vardı) aracı bakıma sokayım, hele hele bu konuya ve ford kullanıcılarının bilinçlendirmeye hiç girmezdim. Aracımın sıkıştırma oranları düşük çabuk aşınmasını beklemiyorum zaten (bellide olmaz alaşımla ilgili tabi) ama bi yerde birileri yanlış yapıyor. Benim yaptığım müşteri olarak hakkımı aramak, kimse hakkını aramasa, sen aramazsan ben aramazsam ne olur bu dünyanın hali?

 

"Başka markaya yönlendirme konusunda da asla "beğenmeyen gitsin" mantığı ile yazmadım diyorsanız sorun yok, yanlış anlaşılma olmuş ama ben öyle anlamıştım, başka arkadaşlarda öyle anlamış.

 

 

 

 

bakım.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

16 dakika önce, Çağatay Özsoy said:

Yoksa neden 5-6 ay önceden (1 yılımın dolmasına kalan6-7 ay vardı) ve 9,2 bin km deki (15 bin bakımına 5500 km vardı) aracı bakıma sokayım, hele hele bu konuya ve ford kullanıcılarının bilinçlendirmeye hiç girmezdim.

 

Hocam elinize sağlık fakat aracınızı boşuna erken bakıma sokmayın size ekstra faydası yok, sizi bilinçlendirmek için geldim cümlesi ise aşağıdaki gibi yanlış anlaşılmalara sebep olabilir. Yağ konusunda bir çok bilgiyi burada 'arama' yaparak bulabilirdiniz.

 

Alıntı


"Başka markaya yönlendirme konusunda da asla "beğenmeyen gitsin" mantığı ile yazmadım diyorsanız sorun yok, yanlış anlaşılma olmuş ama ben öyle anlamıştım, başka arkadaşlarda öyle anlamış.

 

 

Ek olarak, buradaki bilgi ve tecrübeleri de çok hafife almazsanız dünya'nın hali daha da güzel olabilir :yeah: 
Herkes bildiğini aktarmaya çalışıyor size, ille de şunu kullan diyen yok en nihayetinde. 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

15 dakika önce, Yakup Çağatay said:

 

Hocam elinize sağlık fakat aracınızı boşuna erken bakıma sokmayın size ekstra faydası yok, sizi bilinçlendirmek için geldim cümlesi ise aşağıdaki gibi yanlış anlaşılmalara sebep olabilir. Yağ konusunda bir çok bilgiyi burada 'arama' yaparak bulabilirdiniz.

 

 

Ek olarak, buradaki bilgi ve tecrübeleri de çok hafife almazsanız dünya'nın hali daha da güzel olabilir :yeah: 
Herkes bildiğini aktarmaya çalışıyor size, ille de şunu kullan diyen yok en nihayetinde. 

 

 

 

Yağ konusunda arama yaparken sitenizi keşfettim zaten, ne yazikki konu yeterince tartışılmamış bence. Ayrıca böyle ortamlarda bunları konuşup tartışmak bi bilinçlendirme çalışması değilmidir? Ben bunu kastettim yoksa kendimi büyük gördüğümden filan asla değil, zaten öyle birşey düşünürsemde kendimi komik duruma düşürürüm bi şekilde. Firmalar binlerce insan içinde 1 kişinin şikayetini ciddi almaz, ama böyle ortamlarda fikir paylaşılıp bunu düşünen sayısı artarsa mecburen ciddiye alırlar. Ayrıca kesinlikle kimseyi hafife aldığım yok, her fikir değerlidir ancak mantığıma ters bişeyide kabul edemem. Örneğin ESP tuşu konusunda fikrim yanlışmış, sayenizde bunu öğrendim, herşeyin doğrusunu bilemem haklısınız.. Ben çeşitli platformlarda böyle olkumuştum isterseniz google ye "fiesta esp tuşu" okuduğum kaynaklarıda görebilirsiniz.

Çağatay Özsoy tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Turbo garantiye giriyor mu?

Kaliteli yağ olduğu sürece bu farkın ciddi bir fark yaratacağına açıkçası inanmıyorum. Yağdan kaynaklanan sorunlara gelene kadaaar ki gelse de 275.000 km'de razı olurum diye umuyorum ^_^

Her marka ülkelere göre ayırmıyor üretimleri bildiğim kadarıyla da "Cold Weather Country-Warm Weather Country" gibi kodlar hatırlıyorum araç donanım listesi sorgularken denk geldiğim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Turbo garantiye giriyor mu?

Kaliteli yağ olduğu sürece bu farkın ciddi bir fark yaratacağına açıkçası inanmıyorum. Yağdan kaynaklanan sorunlara gelene kadaaar ki gelse de 275.000 km'de razı olurum diye umuyorum [emoji5]

Her marka ülkelere göre ayırmıyor üretimleri bildiğim kadarıyla da "Cold Weather Country-Warm Weather Country" gibi kodlar hatırlıyorum araç donanım listesi sorgularken denk geldiğim.

Turbo neden garantiye girmesin len? Yağlanma turbonun ömrünü birinci elden etkileyen faktörlerden.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Çağatay Özsoy said:

1. Kusura bakmayın ama buna karar verecek olan bilirkişi ve mahkemedir.

2. Bende müşteri olarak, aracımda Ford un Arge sinin ve mühendislerinin karar verdiği yağın kullanılmasını bekliyorum, tolerans değeri içinde kaldığı için başka bi ürün kullanmak istemiyorum.

3. Bu yağa verilecek paranın tam olarak karşılığını alamayacağımızı söylemeniz ise kişisel görüştür, bu konuda bilginiz olabilir ama ben hislerle hareket etmemeyi tercih ederim, sonuçta bunu yazan fordun mühendisleri.

4. müşteri olarak klavuzda yazan yağı talep ettiğimi söyledim, müşteri olarak bu isteğinizde haklısınız dediler. Bunu söyleyebilmek bukadar zor olmamalı, taraflı davranıyorsunuz. Arkadaşlar yağı temin etmek için tedarikçileri ile görüşüp bana fiyat verecekler, olmadı ben kendi yağımı götüreceğim.

5. Hasmane duygu ise hiç yok, aracımı seviyorum, aracımdan gerçekten çok zevk alıyorum,

6.Benim yaptığım müşteri olarak hakkımı aramak, kimse hakkını aramasa, sen aramazsan ben aramazsam ne olur bu dünyanın hali?

Sırası ile gideyim...

1. Kesinlikle öyle. Ancak ben teknik elemanların kullanılacak yağların tüketici faydası açısından "eşdeğer" sayılabilecekleri konusunda bilirkişiyi ikna etmekte zorlanacaklarını düşünmüyorum.Ayrıca baknz. 2.madde cevabı.

2. Kullanıcı kılavuzu tümüyle bağlayıcı bir belge değil ve teknolojik gelişmeler karşısında güncelliğini yitirmeye mahkumdur. Bu durumda söz sahibi otorite Ford Otosan'ın yönelndirmesi ve denetimindeki "yetkili servis"tir. Yani sizin bahsettiğiniz mühendislerin kontrolündeki yapıdır ve bu yapılanma 5W-30 yağı da güvenilir ve yeterli bulduğunu ifade etmekte ve hatta Kaan Üstadın ifadesine göre ilk dolumda dahi bu yağı kullanmaktadır. Ve dikkatli okursanız daha pek çok hem dil hem de içerik hatası olduğunu göreceksiniz. Ya da diğer bir deyişle yetersiz bir referanstır. 

3. Burada muhattap ben miyim bilemedim, ama sonuçta her yazılan kişisel görüştür elbette, kaynaklara dayanan bir bilginin yansıtılması da olsa kişisel bakış açısıdır. Beni pek tanımıyorsunuz, hislerle hareket etmeyi en son yapacak kişilerden biriyim. Yağ konusunun her açıdan aşırı abartılı olduğunu hep yazdım, tıpkı temel standartı karşılama ötesinde şöyle böyle özel yağlara ekstradan para vermenin tıpkı erken yağ değişimleri gibi psikolojk rahatlama dışında motorun performans ve ömür açısından anlamlı bir fark yaratmayacağını düşündüğümü yazdığım gibi. Maalesef bu düşüncemi ne çürütecek ne de doğrulayacak kanıta dayalı, nesnel ve geniş örneklemli bir çalışma yoktur ve büyük ölçüde ustaların ve kullanıcıların  kanaatlerine dayanmaktadır. Ayrıca herkesin dilediğini yapmasını uygun görürüm, okur değerlendirir ve kendi kararını verir.

Yazan Ford mühendileridir konusuna gelirsek, neyi öncelediklerini bilmeden hemen kabul etmek ne kadar doğru acaba? Uluslararası forumlarındaki yağ tartışmalarını takip ederseniz yeni yağ standartlarının emisyon uğruna motor aşınmasını göze aldığından bahsedildiğini ve bu nedenle klasik yağları kullanma taraftarı olan çok kişi olduğunu görürsünüz. Ben yine de belli bir sağduyu çerçevesinde üretici önerilerinin dışına çıkma taraftarı değilim. Ama yineliyorum, kullanıcı kılavuzu tek ve bağlayıcı unsur değildir.

4. Bu forumda defaten yazdım,

- Garantinin ikamesi için bakımların yetkili serviste yapılması hukuken zorunlu değildir, doğru parça ile oğru bakımın yapılması gereklidir, bunu belgeleyebildiğiniz sürece sorun olmaz.

- Daha farklıı ve kaliteli bir ürünü bakımda kullanabilirsiniz,  söz gelimi kendi götürdüğünüz yağı kullandırtmak gibi, ervis bunu kabul etmeme hakkına sahiptir, ancak müşteri kaybetmemek adına bunu azı göze alır, götürdüğünüz ürünü kullanır ve müşteri isteği ile uygulanmıştır diye not düşerler. Bu aşamada sadece müşterinin getirdiği yağ kullanıldı yazması yetmez, mutlaka ürünün ayrıntılı künyesinin kayda geçmesini sağlayın mutlaka.    

- Buna benzer önerileri ucuz yağ temin edilebilecek adresler birlikte 5W-20 yağ konusunda geçmişte yazdım.

Yani taraflı davranmakla itham edilen bensem amacını aşmış olur.

5. Buna gerçekten memnun oldum.

6. Hak arama çabalarını her zaman saygı ile karşılarım, ancak ben attığınız taş ürküttüğünüz kurbağaya değecek mi emin değilim.

 

Dipnot: Maalesef Otosan'In ve hatta Ford EU'nun yıllardır kullanıcıya dağıttığı kılavuzlar pek başarılı değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Servet Özkan said:

Turbo neden garantiye girmesin len? Yağlanma turbonun ömrünü birinci elden etkileyen faktörlerden.

Bİzim arkadaşınki girmemişti Focus 2.5, 30 binde İzmir'de. Garantiden değişen turbo da duymadım hiç.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.