Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

DSG Nedir ? DSG Şanzuman Hakkında Merak Edilenler


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Paylaşım için teşekkürler,benim anladığım kadarıyla bu DSG şansıman ile focusda sunulan powerşhift şanzıman hemen hemen aynı prensipte çalışıyor sanırım(detaylarda farklılık olabilir ama prensip aynı galiba),bu da benzer sorunların powershifte karşımıza çıkabilceğini gösteriyor bence.İnşallah bu tür problemler yaşanmaz focus da.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

"DSG"

Adı marka haline gelen ve Vw markasını insanların gözünde daha bir "Alamanlar yapıyor - Mercedes yarısı" konumuna getiren, halk arasında daha iyisinin mümkün olmadığı gibi bir kanı oluşturulan çift kavramalı insan yapımı aktarma organı,düzenek.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kim ne derse desin, Volkwagen çok iyi reklam yapıyor. Teknolojiyi ya da insanların beklentisini çok iyi takip ediyor. Vw ye kesinlikle kötü demem münkün değil ama, hakkettiği değerin üstünde tutuluyor nedense. DSG şanzumanın insanların gözünde bu kadar büyümesinin nedenini tahmin etmek te zor değil aslıdna, insanlarda bir ön yargı oluşuyor arabaya 7 tane vites mi konur arkadaş ya diyor insan fakat koyduysa bir bildiği vardır diyor ve sonra hoşuna gidiyor. VW de reklamını çok iyi yapıyor. Bu gün otomatik şanzımanların ağır ticarilere bile konulduğunu görüyoruz. bir akrabamın 2008 model mercedes tırında otomatik şanzıman var, birkesinde sordum, otomatik şanzıman sorun oluyor mu falan diye, yok dedi, arıza falan yaptığında dedim, mümkün değil, en az 1,000,000 km gider, o da en az dedi ve kendi tırının 1,000,000 km yi geçtiğini söyledi ve arıza yapmadığını söyledi. Yapsa bile 10,000,00 TL ye yenisi alınıyor diyor. Adam için bu fiyat önemli değil, çünkü çok para kazanıyor, fakat iş bizim gibi araçtan para kazanmayan, zevkle binmek için alanlara gelince otomatik şanzıman arızası çok can sıkabiliyor çünkü maliyeti tırın otomatik şanzımanına yakın. Fakat otomatik şanzımanın gerçekten büyük rahatlık olduğunu düşünüyorum, özellikle dizel motoru olan araçlarda kesinlikle tercih edilmeli, yani normal trafikte önünüzdeki araçlar yavaşladığında mesela 20 km ye düştüğünde 2. vites ile toplayamıyor. Bu arada otomatik vitesli araç bir alt vitese geçebilir belki, bir de dizel motora yeni alışıyor olmam sebebi ile çok sıkıntı çekiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

yani normal trafikte önÜnÜzdeki araçlar yavaşladığında mesela 20 km ye dÜştÜğÜnde 2. vites ile toplayamıyor. Bu arada otomatik vitesli araç bir alt vitese geçebilir belki, bir de dizel motora yeni alışıyor olmam sebebi ile çok sıkıntı çekiyorum.

Normaldir geçer geçer :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Öncelikle

Dual Shift Gearbox mı olacak yoksa Direct Shift Gearbox mı?

http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox

Wikipedia'ya gÖre yanlış okumadıysam veya anlamadıysam Direct Shift Gearbox VW'deki adı. Önemsiz bir detay ancak belirtmeli diye düşündüm.

Arabaya 7 tane vites konmasını artık insanlar Önemsemiyor hatta BMW 5 serisindeki 8 ileri vitesi biliyorlarsa daha hoşlarına gidebilir diye düşünüyorum.

Düşük hızlarda sizle aynı sorunları ben de yaşamaktayım malesef de inşallah alışınca halledicez.

6 ileri DSG'nin en büyük dezavantajı tamir gÖremiyor olması. Bozulunca direkt atıyorlar ki ilk çıktığında pert olan Caddy'leri duymuşsunuzdur.

7 ilerinin tamir gÖrebildiği sÖylenmekte tabi bunların gerçekliği de tartışılır.

En son çıkarn yüksek tork dayanımlı 7 ileri ne olacak merak etmekteyim.

Diğer bir detay. Audi TTs'in BMW 1M Coupe'u 0-100 değerlerinde geride bırakmasında DSG'nin büyük rolü olduğunu da sÖylemişlerdi bir programda.

Tüm çift kavramalı şanzımanlar mantıken aynı çalışıyor benim bildiğim ancak kullanılan malzemeler ve Özellikle de yazılımın çok farkettirdiği sÖylenmekte.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ümit kardeşim aracının 2. viteste toplamaması gibi bir ihtimal olabileceğini sanmıyorum; benim dizel Focus um 2.viteste dÜz yolda rölantide kendini çekebiliyordu.

Tahminimce Europa gibi hafif, kısa oranlı vites oranları olan benzinli bir aracın hızlı gaz tepkileriyle her konuda farklı olan dizel aracın arasında bir intiba sÜreci yaşıyorsun.

Kesinlikle önermesem de zorda kaldığım bir an yÜklÜ aracımla 2.viteste 20km civarı hızda verdiğim gazla yokuş yukarı patinaj çekmişliğim vardır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kesinlikle benzinli aracın gaz tepkimesinden dolayı sıkıntı çekiyorum. Bu gerçek. Fakat toplamak belki yanlış kullanılmış bir kelime olabilir. Yani seri bir şekilde yola devam etmek (Bu cümlenin karşılığı artık her neyse) istediğimde sorun yaşıyorum. Ama Europa'nın vites oranlarının kısa olduğunu düşünmüyorum. 6 ileri şanzımandan ötürü Focus'un viteslerinin daha kısa oranlı olduklarını düşünüyorum. Hani şu meşhur 2. viteste kaç yapıyor gibi muhabbetler vardır ya, Focusu denemedim ama Europa 80-85 yapıyor. 4. viteste 180 yapmışlığı vardır yaşlı kurdumun. Fakat dediğiniz gibi asıl mesele gaza bir iki saniye geç tepki vermesi ve bu da beni sinir ediyor. Verdiğim paraya keşke Ecoboost alsaydım bazen diyorum. Ama bazen tabi, arabayı alalı 650 liralık mazot koymuşum, hesapladım şöyle kabaca km de 240-250 krş arası falan bişey yakmışım. Ecoboost olsaydı 1650 liralık benzin yakardım ben, insan onun vereceği hazla sürekli dip gaz gezer diye düşünüyorum.

ÜmitVaysaloğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kesinlikle benzinli aracın gaz tepkimesinden dolayı sıkıntı çekiyorum. Bu gerçek. Fakat toplamak belki yanlış kullanılmış bir kelime olabilir. Yani seri bir şekilde yola devam etmek (Bu cÜmlenin karşılığı artık her neyse) istediğimde sorun yaşıyorum. Ama Europa'nın vites oranlarının kısa olduğunu dÜşÜnmÜyorum. 6 ileri şanzımandan ötÜrÜ Focus'un viteslerinin daha kısa oranlı olduklarını dÜşÜnÜyorum. Hani şu meşhur 2. viteste kaç yapıyor gibi muhabbetler vardır ya, Focusu denemedim ama Europa 80-85 yapıyor. 4. viteste 180 yapmışlığı vardır yaşlı kurdumun. Fakat dediğiniz gibi asıl mesele gaza bir iki saniye geç tepki vermesi ve bu da beni sinir ediyor. Verdiğim paraya keşke Ecoboost alsaydım bazen diyorum. Ama bazen tabi, arabayı alalı 650 liralık mazot koymuşum, hesapladım şöyle kabaca km de 240-250 krş arası falan bişey yakmışım.

Europa nın vitesleri aklımda öyle kalmış, uzun zaman oldu + 1.4 dÜ benim kullandığım.

Ama sanki Ülkemizde Üretilmiş en sorunsuz Renault serisiydi 19 lar.. Tabi tekerlekli motor R 12 ya da 9 ları saymazsak!

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kesinlikle iyi yapmış ta, aradaki fark ne kadardi ki, bir de dayınızın şu an bindiği aracı merak ettim. Benim europa focustan daha geniş, hem arka taraf, hem ön taraf, tabi rahatlık ayrı bir kavram ama ön taraftakide arka taraftaki diz mesafesi focustan iy, baş mesafeside iyi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.