Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Teknoloji ve Çocuk Gelişimi


Volkan G.

Önerilen Mesajlar

Biraz ezber bozalım :) Buyrun:

 

Silikon Vadisi Yöneticilerinin Çocukları Neden Teknoloji Girmeyen Bir Okula Gidiyor?

 

Günümüz çocukları teknolojinin içine doğuyor. Biz teknolojinin içine doğmadık. Hepimiz yaş kemale erdikten sonraki dönemde, yani lise ve üniversite yıllarında ya da iş hayatına yeni atıldığımız dönemlerde tanıştık teknolojiyle. Belki bu yüzden küçücük çocukların hatta el kadar bebelerin teknolojiyle ilişki kurmasından şaşkınlıkla karışık -ilk kez gördüğümüzden olsa gerek- tuhaf bir zevk alıyoruz.

 

Çok farklı ve zeki bir nesil yetişiyor duygusu kaplıyor içimizi. Belki bu yüzden bir sürü anne baba, “Oğlum 3 yaşında tam bir profesyonel Google kullanıcısı”, “Bizimkinin mouse kullanmasını bir görsen inanamazsın” gibi tuhaf gururlanmalar yaşıyor.

 

Çocukların gelişim çağında teknolojiye uzun saatler maruz kalmasının zararlarıyla (gelişimi ve öğrenmeyi olumsuz etkilemesi, obezite ve saldırganlığa sebep olması, radyasyon emisyonu vs.) ilgili çok sayıda araştırma yayınlandı. Ancak, buna rağmen çocuğunu teknolojiden uzak tutmak için çaba gösteren çok az sayıda anne baba var. Aksine çocuğuna dördüncü ya da beşinci yaş gününde tablet almayı hayal eden anne baba sayısı hiç de az değil.

 

Sonuç olarak, teknolojiyle çok geç yaşta tanıştığımızdan ve kendimizi pek zeki bulmadığımızdan olsa gerek, küçük bir çocuğun harika bir internet kullanıcısı olmasını yüksek zeka göstergesi olarak algılamaya devam ediyoruz.

 

Bu okulda hiç teknoloji yok

 

New York Times’ta yayınlanan ve önemli tartışmalara sebep olan bir makale, zeka ve teknoloji kullanımı arasındaki ilişkiye en sağlam darbeyi vurmayı başardı. Dünyada ve ülkemizde pek çok ilkokul, sınıflarını bilgisayarlarla donatma konusunda acele edip bu konuda birbiriyle yarışa dursun, teknolojinin ana vatanı Silikon Vadisi’nin göbeğinde E-Bay, Google, Apple, Yahoo ve Hewlett-Packard gibi teknoloji devlerinin çocuklarını göndermeyi tercih ettikleri bir okul, kendini teknolojiden tamamen arındırmayı seçiyor. Bu okul, Waldorf School of the Peninsula.

Bu okulda hiç teknoloji yok. Bilgisayar ekranı ya da akıllı tahtalar yerine eski karatahtalar, tebeşirler, kağıt ve kalem var. Öğrenmenin diğer temel malzemeleri ise örgü ve dikiş iğneleri ve bazen de çamur. Bunun dışında bolca oyun odaklı öğrenme ve hikaye anlatma var.

 

El becerisi zekaya dönüşüyor

 

Google’ın bir üst düzey iletişim bölümü çalışanı olan Alan Eagle, New York Times’a yaptığı açıklamada “App uygulamasının ya da iPad’in çocuğuma okumayı ya da matematiği daha iyi öğreteceği fikri çok komik” diyor. 5.sınıfa giden kızı henüz Google kullanmayı bilmiyor. Bunun yerine kızı, sınıfındaki diğer çocuklar gibi dikiş becerilerini güçlendirmeye çalışıyor.

 

Hedefleri birgün kendi çoraplarını dikebilmek. Waldorf eğitim sistemine göre problem çözme ve matematik becerisi, örgü örmek, makas ya da bıçak kullanmak gibi ufak el becerileriyle gelişiyor. El becerileri ve atlama, zıplama, tırmanma gibi hareket becerileri, 7 yaşından sonra zekaya dönüşüyor.

Teknoloji becerisini fazlasıyla büyüten günümüz ebeveynlerinin aksine Alan Eagle’a göre teknolojiyi kullanmayı öğrenmek, dişleri fırçalamayı öğrenmek kadar kolay. “Google’da ve diğer her yerde, teknolojiyi, zekası en düşük insanın bile rahatlıkla kullanabileceği kadar basit hale getiriyoruz. Çocuklarımız büyüdüğünde teknolojiyi kullanmayı becerememeleri gibi bir şey söz konusu bile olamaz” diye özetliyor anne babaların yere göğe koyamadıkları teknoloji becerisini Eagle.

 

Çok daha karmaşık hareketler yapabilen çocuğunuzun mouse kullanmak kadar basit bir hareketiyle gurur duymayı bir kenara koyup, onu dikiş dikmek, makas kullanmak gibi pek önemsemediğiniz, oysa çok daha fazla zeka gerektiren el becerileri konusunda yüreklendirmenin zamanı geldi de geçti bile.

 

(Alıntıdır: http://www.egitimpedia.com/silikon-vadisi-yoneticilerinin-cocuklari-neden-teknoloji-girmeyen-bir-okula-gidiyor/)

Volkan G. tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben bir özel eğitim ögretmeni olarak siz arkadaslarima tavsiyem çocuklarinizin eline tableti, telefonu vb. verip hadi çocugum sen oyna bununla deyip yalniz bırakmayın. Heleki 3 yaşına kadar mümkünse hic bulastırmayin çocuklarınızı teknolojiye. Şunu unutmayın teknoloji sonradanda ögreniliyor ama beyin sonradan gelişmiyor.

18 dakika önce, Volkan G. said:

Biraz ezber bozalım :) Buyrun:

 

Silikon Vadisi Yöneticilerinin Çocukları Neden Teknoloji Girmeyen Bir Okula Gidiyor?

 

Günümüz çocukları teknolojinin içine doğuyor. Biz teknolojinin içine doğmadık. Hepimiz yaş kemale erdikten sonraki dönemde, yani lise ve üniversite yıllarında ya da iş hayatına yeni atıldığımız dönemlerde tanıştık teknolojiyle. Belki bu yüzden küçücük çocukların hatta el kadar bebelerin teknolojiyle ilişki kurmasından şaşkınlıkla karışık -ilk kez gördüğümüzden olsa gerek- tuhaf bir zevk alıyoruz.

 

Çok farklı ve zeki bir nesil yetişiyor duygusu kaplıyor içimizi. Belki bu yüzden bir sürü anne baba, “Oğlum 3 yaşında tam bir profesyonel Google kullanıcısı”, “Bizimkinin mouse kullanmasını bir görsen inanamazsın” gibi tuhaf gururlanmalar yaşıyor.

 

Çocukların gelişim çağında teknolojiye uzun saatler maruz kalmasının zararlarıyla (gelişimi ve öğrenmeyi olumsuz etkilemesi, obezite ve saldırganlığa sebep olması, radyasyon emisyonu vs.) ilgili çok sayıda araştırma yayınlandı. Ancak, buna rağmen çocuğunu teknolojiden uzak tutmak için çaba gösteren çok az sayıda anne baba var. Aksine çocuğuna dördüncü ya da beşinci yaş gününde tablet almayı hayal eden anne baba sayısı hiç de az değil.

 

Sonuç olarak, teknolojiyle çok geç yaşta tanıştığımızdan ve kendimizi pek zeki bulmadığımızdan olsa gerek, küçük bir çocuğun harika bir internet kullanıcısı olmasını yüksek zeka göstergesi olarak algılamaya devam ediyoruz.

 

Bu okulda hiç teknoloji yok

 

New York Times’ta yayınlanan ve önemli tartışmalara sebep olan bir makale, zeka ve teknoloji kullanımı arasındaki ilişkiye en sağlam darbeyi vurmayı başardı. Dünyada ve ülkemizde pek çok ilkokul, sınıflarını bilgisayarlarla donatma konusunda acele edip bu konuda birbiriyle yarışa dursun, teknolojinin ana vatanı Silikon Vadisi’nin göbeğinde E-Bay, Google, Apple, Yahoo ve Hewlett-Packard gibi teknoloji devlerinin çocuklarını göndermeyi tercih ettikleri bir okul, kendini teknolojiden tamamen arındırmayı seçiyor. Bu okul, Waldorf School of the Peninsula.

Bu okulda hiç teknoloji yok. Bilgisayar ekranı ya da akıllı tahtalar yerine eski karatahtalar, tebeşirler, kağıt ve kalem var. Öğrenmenin diğer temel malzemeleri ise örgü ve dikiş iğneleri ve bazen de çamur. Bunun dışında bolca oyun odaklı öğrenme ve hikaye anlatma var.

 

El becerisi zekaya dönüşüyor

 

Google’ın bir üst düzey iletişim bölümü çalışanı olan Alan Eagle, New York Times’a yaptığı açıklamada “App uygulamasının ya da iPad’in çocuğuma okumayı ya da matematiği daha iyi öğreteceği fikri çok komik” diyor. 5.sınıfa giden kızı henüz Google kullanmayı bilmiyor. Bunun yerine kızı, sınıfındaki diğer çocuklar gibi dikiş becerilerini güçlendirmeye çalışıyor.

 

Hedefleri birgün kendi çoraplarını dikebilmek. Waldorf eğitim sistemine göre problem çözme ve matematik becerisi, örgü örmek, makas ya da bıçak kullanmak gibi ufak el becerileriyle gelişiyor. El becerileri ve atlama, zıplama, tırmanma gibi hareket becerileri, 7 yaşından sonra zekaya dönüşüyor.

Teknoloji becerisini fazlasıyla büyüten günümüz ebeveynlerinin aksine Alan Eagle’a göre teknolojiyi kullanmayı öğrenmek, dişleri fırçalamayı öğrenmek kadar kolay. “Google’da ve diğer her yerde, teknolojiyi, zekası en düşük insanın bile rahatlıkla kullanabileceği kadar basit hale getiriyoruz. Çocuklarımız büyüdüğünde teknolojiyi kullanmayı becerememeleri gibi bir şey söz konusu bile olamaz” diye özetliyor anne babaların yere göğe koyamadıkları teknoloji becerisini Eagle.

 

Çok daha karmaşık hareketler yapabilen çocuğunuzun mouse kullanmak kadar basit bir hareketiyle gurur duymayı bir kenara koyup, onu dikiş dikmek, makas kullanmak gibi pek önemsemediğiniz, oysa çok daha fazla zeka gerektiren el becerileri konusunda yüreklendirmenin zamanı geldi de geçti bile.

 

(Alıntıdır: http://www.egitimpedia.com/silikon-vadisi-yoneticilerinin-cocuklari-neden-teknoloji-girmeyen-bir-okula-gidiyor/)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Böylesine teknolojik bir dünya varken çocuğu bundan soyutlamak günümüzde imkansız, tamamen uzaklaştırmak yerine sınır konabilir, kaldı ki bizim çocukluğumuz ile şimdi ki neslin çocukluğunu asla kıyaslamayız şöyle ki; biz çocukken teknoloji yoktu, boş zamanlarımızda genelde dışarı çıkar sokakta ki diğer çocuklar ile oyun oynardık şimdi ise sokaklar eskisi gibi değil, artık kimse kimseyi tanımıyor, ortalık kötü insanlarla dolup taşmış, bonzailer falan havada uçuşuyor, yeşil alan kalmamış, trafik çok tehlikeli boyuta gelmiş vs.. kaldı ki sokakta oyun oynayacak arkadaş bulamıyor. Bu yüzden yaşadığım yer gibi küçük ilçeleri daha fazla seviyorum en azından daha güvenli.

Çocuklarımızı teknolojiden tamamen uzaklaştırmak yerine ona kontrollü bir şekilde kullandırmak lazım, örneğin eline tablet verirsek yanlız bırakmamak, yanında oturup beraberce yaşına uygun bir şeyler yapmak, bilgisayar varsa odasına değil de beraberce kullandığımız odaya koymak, belirli saatlerde bu cihazları kullanmasına dikkat etmek en iyi seçenek.

En önemli tavsiyem çocuklarınızı özellikle online PVP türü bağımlılık yapıp kişiliğini etkileyen, hırs yapıcı oyunlardan (knight online, metin2, wolfteam benzeri) kesinlikle uzak tutun, çocuk bu dünyaya girip hırs yapıp bir daha çıkamayabiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

14 dakika önce, Hakan Saraylı said:

Çocuklarımızı teknolojiden tamamen uzaklaştırmak yerine ona kontrollü bir şekilde kullandırmak lazım, örneğin eline tablet verirsek yanlız bırakmamak, yanında oturup beraberce yaşına uygun bir şeyler yapmak, bilgisayar varsa odasına değil de beraberce kullandığımız odaya koymak, belirli saatlerde bu cihazları kullanmasına dikkat etmek en iyi seçenek.

 

+1

 

Söylediklerinize katılıyorum Hakan Bey. Anladığım kadarı ile bu yazını amacı, teknolojinin çocuklar için zararlı olduğu ve çocukları teknolojiden uzak tutmak gerektiği değil de, 3 yaşındaki bir çocuğun tablette bir programı kullanabiliyor olmasının - bir çoğumuzun algıladığı şekilde - bir zeka göstergesi olmadığıdır.

 

Aynı şekilde, zekayı geliştiren etkinliklerin tablet yazılımları olmadığı; onun yerine analiz - sentez yetenekleri, problem çözme ve motor becerileri gerektiren makas, çekiç, çamur gibi materyallerle etkinlik yapmak gerektiğini ifade ediyor. Çocuklar tablet kullanmasın demiyor, okuldan çıkınca büyük ihtimal evde teknolojiyi - bahsettiğiniz şekilde kontrollü olarak - kullanıyor bu çocuklar. Ancak eğitimlerini daha geleneksel yolla yapıyorlar ve tam da uygun çağlarında zeka ve becerileri daha doğru şekilde ilerliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

11 dakika önce, Volkan G. said:

 

+1

 

Söylediklerinize katılıyorum Hakan Bey. Anladığım kadarı ile bu yazını amacı, teknolojinin çocuklar için zararlı olduğu ve çocukları teknolojiden uzak tutmak gerektiği değil de, 3 yaşındaki bir çocuğun tablette bir programı kullanabiliyor olmasının - bir çoğumuzun algıladığı şekilde - bir zeka göstergesi olmadığıdır.

 

Aynı şekilde, zekayı geliştiren etkinliklerin tablet yazılımları olmadığı; onun yerine analiz - sentez yetenekleri, problem çözme ve motor becerileri gerektiren makas, çekiç, çamur gibi materyallerle etkinlik yapmak gerektiğini ifade ediyor. Çocuklar tablet kullanmasın demiyor, okuldan çıkınca büyük ihtimal evde teknolojiyi - bahsettiğiniz şekilde kontrollü olarak - kullanıyor bu çocuklar. Ancak eğitimlerini daha geleneksel yolla yapıyorlar ve tam da uygun çağlarında zeka ve becerileri daha doğru şekilde ilerliyor.

Benim de 3,5 yaşında bir kızım var, anaokuluna başladı bu yıl, okulda hemen her gün motor becerilerini geliştirecek gayet güzel işler yapıyorlar, yapılanların çoğu bize teslim ediliyor ve görünce bu becerilerinden dolayı mutlu oluyoruz. Gördüğüm kadarı ile anaokulunda müdür odası hariç teknolojik bir alette yok, her şey ilkel bir şekilde çocuğun becerisine dayalı makas, hamur, çamur ile yapılıyor. Bu durum bizi çok memnun ediyor. Demem o ki; yazıda bahsi geçen Amerika'da ki özel hazırlanmış denen okul bizde zaten var, bizim için normal şeyler bunlar.  :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

eğitim konusunda şu anda finlandiya en önde sayılır ve onlar yakın zamanda ilkokullarda el yazısını kaldırmayı planladıkları ile ilgili haber vardı. avustralyada ilkokulda programlama eğitimi başladı haberleri var...çocuğum olsa el becerisinin gelişimine çok da önem vermem gibi geliyor...bilgisayarda 3d modelleme yapıp 3d yazıcıdan çıktısını alsın ne yapılacaksa :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 dakika önce, Onur Sezgin said:

eğitim konusunda şu anda finlandiya en önde sayılır ve onlar yakın zamanda ilkokullarda el yazısını kaldırmayı planladıkları ile ilgili haber vardı. avustralyada ilkokulda programlama eğitimi başladı haberleri var...çocuğum olsa el becerisinin gelişimine çok da önem vermem gibi geliyor...bilgisayarda 3d modelleme yapıp 3d yazıcıdan çıktısını alsın ne yapılacaksa :)

 

El becerisinin tek başına değil ileriki dönemlerde sorun çözmeye, kurgulamaya, tüme varmaya yarayan zekayı geliştirmesine yönelimi aslında mesele. Çocuğun el becerisi ne kadar gelişirse büyüdükçe zekası da orantılı ölçüde gelişir; 4-5 yaşındaki çocuğun tablet veya akıllı telefonda app açmak yerine; hamur, çamur, lego, kur-boz-yap vs tarzı oyunları oynaması ileride programcı olup, yeni geliştirmeler yapmasına fayda sağlar?! ( En azından yukarıdaki yazının iletisi )

Sosyo-ekonomik koşulardan ve toplumdan soyutlanamayacak bir olgu çocuk yetiştirmek; teknolojiyi aile içinde kısıtlasak bile, kamusal alanda bile yaygınlaşan iletişim teknolojileri çocuğu bir yerde yakalar ve hatta kısıtlamadan gelen açlık daha fazla önem göstermesine neden olur. Çocuğun elinde tekno oyuncak olmaması arkadaşlarının elindeki cihazlara maruz kalmasını da engelleyemez.

Denge kurmak gerektiğini düşünüyorum; kendimden örnek vermek gerekirse; sıkı bir Ps4 oyuncusuyum; ve çocuğum büyüdükçe onu da elektronik oyun meselesine koşullu ve seçimli olarak katmak isterim. Teknoloji de aynı şekilde; parça parça ve özellikle beraber yapılan aktiviteler; el becerisini geliştirici-düşünmeye yönelten eylemler ile birleşir...

Sonuçta okuduğum tüm pedagoglar; çocuğun ergenliğe ve birey olmaya doğru yolculuğunda en önemli etmenin ebeveynleri ile düzenli-dengeli ve yeterli zaman geçirip, iletişmesi olduğunu belirtiyorlar...

Yani maddi-manevi imkanları sağlayıp, bol zaman geçirip; dilimizde tüy bitene kadar konuşuyoruz :):blink:

Babam durumu tek cümlede özetlemişti: " Yüz bin kere söylediğimi dinlemesen, ben yüz bin birinci kere söylerim; belki onda aklında bir şeyler kalır"

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.