Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Kalorifer ısıtma sorunu


Ahmet_Kara

Soru

Merhaba Arkadaşlar.

Maalesef kalorifer ısıtma sorunu yüzünden 1,6 tdci aracım serviste hala arıza araştırmasında.En son debriyajı değiştirip bakımlarını yaptırdıktan sonra karda hafif zorlamalar yapmıştım.Birkaç gün sonra hareket halinde 24 derecede kaloriferin ısıtmadığını fark ettim.Ustaya uğradım ve su seviyesinin nerdeyse bitmek üzere olduğunu fark ettik.Suyu tamamlayıp yola çıktık.Fakat sorunun devam ettiğini gördüm.Herhangi bir hararet yapmadım.Çalıştırınca motorun ısınması normal.Gösterge ortaya gelince sabitleniyor.Ancak 24 derecede kaloriferi açınca ilk başta sıcak,daha sonra ılıklaşmaya başlıyor.20 derecede soğuk üflüyor.Son kademede sıcak üfleme normal.Fakat rolantide kaloriferi açıp beklemeye başlayınca hararet göstergesi 70lere düşüyor.hareket halinde iken kaloriferi açınca düşme olmuyor diyecek kadar az.Kaloriferi kapatınca tekrar eski konumuna geliyor hararet göstergesi.Araçta herhangi performans kaybı,duman atma yok.Ustaya radyatörü temizleteyim mi dedim.2009 olan araçta gerek yok dedi.Nerdeyse iki gündür sorunu araştırıyor.Termostadı değiştirmiş.ısı kaybı hala devam ediyormuş.Şimdilik su eksiltmede yok.İnşallah usta enterasan şeyler yapmaz.Konu hakkında tecrübesi,bilgisi olan arkadaşlardan tavsiyelerini bekliyorum.Şimdiden teşekkürler.

IMG_20160113_171154.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
6 dakika önce, Ahmet_Kara said:

Sürekli gittiğim özel serviste.

 

Çözülemeyen ve aranan sorunlar için bir de yetkili servis'e gidin bakalım, tabi buradan tecrübeli bir cevap gelmez ise.

Ayrıca 'arama' yöntemi ile eski başlıklara göz atarsanız belki bir şeyler çıkabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bir haftadır nette birçok yazıyı okudum.Ama suyun birden nerdeyse bitecek kadar azalması beni çok şaşırttığından artık ustaya güvenmekten başka çare kalmadı.Yetkili servise karşı nedense bir önyargım oluştu.Sanki lüzumlu luzumsuz herşeyi değiştirmeyi seviyorlar gibi.Ama sonuç alamazsam mecburen uğrarız herhalde.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
36 dakika önce, Ahmet_Kara said:

Bir haftadır nette birçok yazıyı okudum.Ama suyun birden nerdeyse bitecek kadar azalması beni çok şaşırttığından artık ustaya güvenmekten başka çare kalmadı.Yetkili servise karşı nedense bir önyargım oluştu.Sanki lüzumlu luzumsuz herşeyi değiştirmeyi seviyorlar gibi.Ama sonuç alamazsam mecburen uğrarız herhalde.

Bu ısınamama sorununun termostat kadar yağ soğutma termostatıdan da olduğunu okumuştum bir yerde. Devirdaim üstünde bir parça adı farklı olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Motor contasında sorun(haşlama-kaçak) olduğu kanısına varıldı.Conta değişimine gidiliyor.İçime pek sinmedi ama riske de giremedim.Ustama göre buhar kaçağını eksoza verdiğinden eksozdan su damlaması oluşuyormuş.Zorlama anında hızlı su eksiltmede ondan kaynaklıymış.normal kullanımda aşırı su eksiltmezmiş bu durumda.Böyle devam etmesi durumunda contayı tamamen yakıp motoru kaybedebilirmişim.Artık mecburen yaptırcaz.İnşallah boşa conta değişmemiş olurum.Conta değişmenin araçta riskleri olmaz inşallah.performansı yada zorlamada daha başka arızaları tetiklememesini diliyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On ‎15‎.‎01‎.‎2016 at 16:39, Ahmet_Kara said:

Motor contasında sorun(haşlama-kaçak) olduğu kanısına varıldı.Conta değişimine gidiliyor.İçime pek sinmedi ama riske de giremedim.Ustama göre buhar kaçağını eksoza verdiğinden eksozdan su damlaması oluşuyormuş.Zorlama anında hızlı su eksiltmede ondan kaynaklıymış.normal kullanımda aşırı su eksiltmezmiş bu durumda.Böyle devam etmesi durumunda contayı tamamen yakıp motoru kaybedebilirmişim.Artık mecburen yaptırcaz.İnşallah boşa conta değişmemiş olurum.Conta değişmenin araçta riskleri olmaz inşallah.performansı yada zorlamada daha başka arızaları tetiklememesini diliyorum.

Öncelikle araba conta yakarsa hararet yapar. Nerde görülmüş conta yakan arabanın ısınmadığı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

benzer bir sorun eski aracımda da olmuştu (vectra b ). Kalorifer peteginin icersinde silikon gibi lastik gibi fitile benzer birsey var. O yerinden cıkıp petegin kanallarında makarna gibi dolanıp kalmış ve su ısındıkça şişiyordu. Dolayısıyla bir süre sonra devirdaim olamadığından soğuk üflemeye başlıyordu.

Kontrol edilebilir sanırım eger hararette sorun yoksa. En azından giriş çıkış borularını kontrol edip petekten su gecip geçmediğinden emin olun bence.

Ani su eksiltmeyi de bir defa yaptıysa hortumlar ilk aklıma gelen sey.

Ne yazıkki ustaların bazıları hararet kelimesini kullandığınız anda conta diye teşhis koyuyorlar.

Edit: çok basit öneri olacak ama Termostat ve hararet müşürü de kontrol edilmeli eğer edilmediyse.

Erkan T. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Malesef hiç hararet yapmamasına rağmen bir anlık gafletimize geldi galiba.Gerçi usta contada çok hafif hasar vardı falan diyor ama inandırıcı değil..Devirdaim olmasa en sıcak konumda neden güzel ısıtsınki.Farklı ama basit bir şey var gibi..Bakalım servis ne diyecek.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merak ediyorum sonucu. servisten sonuc alabilirseniz yazabilir misiniz? Kaloriferin hararate etkisini oturtamadım kafamda.

Hararetin kaloriferin ısıtmasına etkisi tamam ama kaloriferin hararate etkisini merak ettim gercekten. Bir de araç dijital klima ise 24 derecede ilk actıgınızda sıcak üfleyip sonra ılık üflemesi normal sanki. Sonucta ortam sıcaklıgını once 24 e cıkarıyor sonra da sabit tutmaya calisiyor. Sürekli sıcak üflese ortam sıcaklığı 24 ün üzerine çıkar. Önemli olan aynı şeyi HI konumundayken yapması.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İlk önce sıcak sonra soğuk üfleme dediğim olay 24 derecede olması gereken ısı değil.Soğuktan biraz ılık.24 derecede aldığım verimi şimdi 27 derecede ancak alıyorum.Uzun süre 24 te bekleyince insan üşüyor resmen.Contayı değiştikten sonra ilk önce sıcak sonra soğuk üfleme olayı gitti.Direkt ılığa yakın veriyor.Aracı biraz denedikten sonra 2 cm kadar su eksiltti.Tamamladım.Usta motor suyu tam yayılana kadar yapabilir bu kadar eksiltme dedi.İnşallah düzgün yapmışlardır.Hadi boşu boşuna değiştiler contayı.Yaptıkları işten kaynaklı arızalar yaşamamayayım razıyım valla.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.