Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Kalorifer ısıtma sorunu


Ahmet_Kara

Soru

Merhaba Arkadaşlar.

Maalesef kalorifer ısıtma sorunu yüzünden 1,6 tdci aracım serviste hala arıza araştırmasında.En son debriyajı değiştirip bakımlarını yaptırdıktan sonra karda hafif zorlamalar yapmıştım.Birkaç gün sonra hareket halinde 24 derecede kaloriferin ısıtmadığını fark ettim.Ustaya uğradım ve su seviyesinin nerdeyse bitmek üzere olduğunu fark ettik.Suyu tamamlayıp yola çıktık.Fakat sorunun devam ettiğini gördüm.Herhangi bir hararet yapmadım.Çalıştırınca motorun ısınması normal.Gösterge ortaya gelince sabitleniyor.Ancak 24 derecede kaloriferi açınca ilk başta sıcak,daha sonra ılıklaşmaya başlıyor.20 derecede soğuk üflüyor.Son kademede sıcak üfleme normal.Fakat rolantide kaloriferi açıp beklemeye başlayınca hararet göstergesi 70lere düşüyor.hareket halinde iken kaloriferi açınca düşme olmuyor diyecek kadar az.Kaloriferi kapatınca tekrar eski konumuna geliyor hararet göstergesi.Araçta herhangi performans kaybı,duman atma yok.Ustaya radyatörü temizleteyim mi dedim.2009 olan araçta gerek yok dedi.Nerdeyse iki gündür sorunu araştırıyor.Termostadı değiştirmiş.ısı kaybı hala devam ediyormuş.Şimdilik su eksiltmede yok.İnşallah usta enterasan şeyler yapmaz.Konu hakkında tecrübesi,bilgisi olan arkadaşlardan tavsiyelerini bekliyorum.Şimdiden teşekkürler.

IMG_20160113_171154.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Merhabalar. 2009 titanium x focus 1.6 benzinli otomatik aracımda aynı sorunu yaşıyorum. Diyelim 25-26 dereceye ayarladım bir süre sonra ılık hava vermeye başlıyor. Ama en yüksek konumda “hi” burada bir sorun yok. Ama hep orada da kullanmak çok sıcak yapıyor arabayı. Sizin klima dijital miydi? Sorunu çözebildiniz mi? Fikri olan ya da tecrübesi olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Serhat Duman yazdı:

Merhabalar. 2009 titanium x focus 1.6 benzinli otomatik aracımda aynı sorunu yaşıyorum. Diyelim 25-26 dereceye ayarladım bir süre sonra ılık hava vermeye başlıyor. Ama en yüksek konumda “hi” burada bir sorun yok. Ama hep orada da kullanmak çok sıcak yapıyor arabayı. Sizin klima dijital miydi? Sorunu çözebildiniz mi? Fikri olan ya da tecrübesi olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

 

Profilde araç bilgisi Titanium; çift bölgeli dijital. 

Sizin anlattığınız şey doğru zaten öyle olmalı, nerede sorun var anlayamadım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yakup hocam şimdi şöyle anlatıyım. Klima auto modda çalışmazken de böyle. Auto ayarladığımız dereceye gelip ısıyı düşürür tabi. Mesela ben 26 dereceye alıyorum 4. kademe üflesin diyorum ama bir süre sonra ılık üflemeye başlıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
14 saat önce, Serhat Duman yazdı:

Yakup hocam şimdi şöyle anlatıyım. Klima auto modda çalışmazken de böyle. Auto ayarladığımız dereceye gelip ısıyı düşürür tabi. Mesela ben 26 dereceye alıyorum 4. kademe üflesin diyorum ama bir süre sonra ılık üflemeye başlıyor.

 

Biraz araştırdım bulamadım otomatik olarak kapatma özelliği var mı yok mu diye. :dontknow:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
14 saat önce, Serhat Duman yazdı:

Yakup hocam şimdi şöyle anlatıyım. Klima auto modda çalışmazken de böyle. Auto ayarladığımız dereceye gelip ısıyı düşürür tabi. Mesela ben 26 dereceye alıyorum 4. kademe üflesin diyorum ama bir süre sonra ılık üflemeye başlıyor.

ayarladığınız derece üfleme derecesi değil ki. fanı kendiniz sabitliyorsanız dereceyi hi yapın maximumda üfler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar durumu izah edemedim sanırım tam olarak. Önceki 2 aracımda dijital klima ve çift yönlüydü. Onlarda böyle bir sorun yoktu. Sıcaklık 25 e ayarlı diyelim klima auto modda değil. Benim ayarımda benim istediğim ısıda üflemesi için belli bir kademe de ayarlı. Başta herşey normal ama bir süre sonra üflediği sıcaklık düşüyor. Mesela 25 yerine 22 üflemeye başlıyor. Dereceyi hi yapıyorum sonra tekrar 25e alıyorum bir süre daha normal çalışıyor. Bir müddet sonra tekrar sanki 22 e getirmişim gibi ılık üflüyor. Devalı hi de hiç sorun yok bu seferde biz arabada terliyoruz. Hafta sonu bakıma gideceğim. Ustaya soracağım zaten ama yine de sizden ön bilgi almak istemiştim. Konu sahibi arkadaşla sorunumuz aynı gibi, onun tabi motor suyu sıcaklığıda düşüyormuş bende böyle bir sorun yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 saat önce, Serhat Duman yazdı:

Arkadaşlar durumu izah edemedim sanırım tam olarak. Önceki 2 aracımda dijital klima ve çift yönlüydü. Onlarda böyle bir sorun yoktu. Sıcaklık 25 e ayarlı diyelim klima auto modda değil. Benim ayarımda benim istediğim ısıda üflemesi için belli bir kademe de ayarlı. Başta herşey normal ama bir süre sonra üflediği sıcaklık düşüyor. Mesela 25 yerine 22 üflemeye başlıyor. Dereceyi hi yapıyorum sonra tekrar 25e alıyorum bir süre daha normal çalışıyor. Bir müddet sonra tekrar sanki 22 e getirmişim gibi ılık üflüyor. Devalı hi de hiç sorun yok bu seferde biz arabada terliyoruz. Hafta sonu bakıma gideceğim. Ustaya soracağım zaten ama yine de sizden ön bilgi almak istemiştim. Konu sahibi arkadaşla sorunumuz aynı gibi, onun tabi motor suyu sıcaklığıda düşüyormuş bende böyle bir sorun yok.

ben anladığımı ve normal olduğunu düşünüyorum. yani sistem önceki araçlarınızla farklı çalışıyor.

auto mod dediğiniz sadece fan ayarı değil. yani siz fanı belirli bir kademeye alınca tamamen manuele dönmüş olmuyor. sizin 26ya ayarlamanız içeriyi 26derece yap demek, 26 derece üfle demek değil. Bu yüzden içersi ısındıkça üflediği havanın derecesi de düşer. İlk açıp 25e ayarlayınca da 25ten fazla üflüyordur yani. HI zaten maksimum olduğu için içerisi kaç derece olursa olsun maksimum sıcaklıkta üfler.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Saçma değil mi bu şekilde olması? O zaman auto mod ile manuel ayarlama arasındaki tek fark havanın hangi ızgaralardan geleceği ve şiddeti. Ya da benim araba içerinin derecesini iyi ölçemiyor. İç algılayıcı nerede acaba? Böyle birşey olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
8 saat önce, Serhat Duman yazdı:

Saçma değil mi bu şekilde olması?

Niye saçma olsun?

Ayarladığınız derece üflenen havanın değil iç mekanın ısısı. İç mekanı ısıtana kadar tam sıcak, istenilen ısıya ulaştıktan sonra da ılık üflemesi gayet normal.

Derseniz ki ben 25'e ayarlıyorum ama içerisi 20 oluyor en fazla, ben de sistem o kadar hassas değil siz kendinize uygun ve konforlu dereceyi deneme yanılma yolu ile bulun.

Ben yazın 20, kışın 22 derece düzeyinde ve fanı 3.kademede tutuyorum ve genelde yeterli konfor sağlanıyor. 

Bir de klima ve kaloriferi ayrı düşünelim. Bunu soruna yönelik değil genel yazıyorum.

Isıtma motor soğutma suyunun dolaşması ile sağlanır, soğutma klima kompresörü vasıtası ile. 

Kışın nemi azaltma dışında klimayı kullanmak pek gerekli olmaz. 

Ama klima kompresörü devredeyken de etkin ısıtma sağlanır. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
5 hours ago, Cem Boneval said:

Ayarladığınız derece üflenen havanın değil iç mekanın ısısı.

Yanlis anlamissiniz mevzuyu.

Soru sahibi diyor ki, auto mode'da degil, manuel mode'da ayarladigim sicaklik sabit uflenmiyor diyor.

 

Yanliz gozden kacan sey sanki su: auto mode'da hangi fan seviyesinde ve hangi bolgeye ufleyecegine karar veriyor. Manuel mode'da sabit fan ve sabit bolgeye ufluyor, ama sicakligi ortam sicakligini olcerek derecelendiriyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Servet Ö. yazdı:

ama sicakligi ortam sicakligini olcerek derecelendiriyor olabilir.

Ben bunu anlatmaya çalışıyorum, sen de yanlış anladığımı yazıyorsun.

22 dereceye ayarlandığında araç o dereceye gelene kadar sıcak üfleyecek, sonra da ısıyı sabit tutacak şekilde ılınacak üflenen hava.

Durum budur. 

Otomatik konumda bu dereceye hızla ulaşmak için gereken fan hızını ve yönlendirmeyi de kendi ayarlıyor. 

Yani anlaşılmayacak bir şey değil ki bu...

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Önceki bindiğim araçlar hep vag araçlarıydı. Onlarda auto mod bu şekilde çalışıyordu. Manuel modda ise istediğim gibi ayarlıyordum, dereceye göre sabit üflüyordu haliyle fordun kliması bana sorunlu gibi geldi. Bana konforu 27 derece auto mod açık gibi veriyor ancak. 22 derece sanıyorum çok soğuk olur benim için. Aslında sıcağıda seven birisi değilim. Benim araca özgü bir sorun da olabilir belki. Ortadaki küçük fan dediğiniz ön camın oradaki hava çıkışı mı acaba? Orada yuvarlak bir plastik var? Yorum ve bilgiler için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar hafta sonu bakım yapıldı. Polen filtresi değişimi sonrası inanılmaz bir değişim oldu klima ve kalorifer performansında. Polen filtresinin bu kadar etkileyebileceğini düşünmüyordum. Şu an auto modda 24-25 derece bile yeterli konforu sunuyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.