Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Kuga 1.5 Tdci Powershift Selective&Titanium (Gelecek Nesil) Mi Yoksa Honda CR-V 1.6 Tdi Otomatik Exucutive+ Mı?


İsmail Atar

Hangi Araba  

14 üye oy kullandı

  1. 1. Honda CRV mi Ford Kuga mı?

    • Honda CR-V 1.6 TDI Otomatik Exucutive+
    • Ford Kuga Selective 1.5 TDCI Powershift (Gelecek Nesil)


Önerilen Mesajlar

Merhaba Arkadaşlar Yeni araba  almayı düşünüyorum ve Honda CRV ve Ford Kuga arasında kaldım özellikleri şunlar

Honda CRV 1.6 TDI Otomatik Exucutive+

Ford Kuga 1.5 TDCI Powershift Selective (Gelecek Nesil)

sizce hangisi?

Yorumlarınızı Bekliyorum ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Gelecek Nesil Kuga için bi 3 yıl daha lazım.

Makyajlı Kuga için ise 1.5 TDCI PowerShift olacak ama 2017 sonlarında (%100 değil,%50 diyelim). Ford'dan süpriz gelir mi gelmez mi Mart ayında göreceğiz. 

 

Şuan CRV bir adım önde ama Türkiye fiyatlarına bakınca 2.0 motor dizel Kuga'da alınabilir onun yerine. mtv ve ötv (engelli) avantajı kalıyor sadece. Halbuki CR-V'nin ederi 115 ile 140 bin tl arasında.

Suv beklentisi biraz farklı olabiliyor insanlarda o yüzden iyi kötü yerine ne bekliyorsunuz o önemli.

 

İyi bir AWD isteniyorsa, Ford iyidir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

17 dakika önce, Yakup Çağatay said:

Gelecek Nesil Kuga için bi 3 yıl daha lazım.

Makyajlı Kuga için ise 1.5 TDCI PowerShift olacak ama 2017 sonlarında (%100 değil,%50 diyelim). Ford'dan süpriz gelir mi gelmez mi Mart ayında göreceğiz. 

 

Şuan CRV bir adım önde ama Türkiye fiyatlarına bakınca 2.0 motor dizel Kuga'da alınabilir onun yerine. mtv ve ötv (engelli) avantajı kalıyor sadece. Halbuki CR-V'nin ederi 115 ile 140 bin tl arasında.

Suv beklentisi biraz farklı olabiliyor insanlarda o yüzden iyi kötü yerine ne bekliyorsunuz o önemli.

 

İyi bir AWD isteniyorsa, Ford iyidir.

Hocam 2000 motor iyi falanda vergisi çok diye tercih etmiyorum uzun yollara çıkmam yaz tatilinde dağlık yerlere giderim ama sizce en uygun hangisi donanım olarak?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

6 dakika önce, Yakup Çağatay said:

Kuga'yı soruyorsanız eğer Makyajlıyı beklemek lazım artık bu saatten sonra mevcut Kuga'ya bel bağlamamak lazım.

Geliş tarihi için tıklayınız

 

Tucson olabilir bu araca alternatif.

Bende Tucsonu beğeniyorum fakat tek sorun çok yakması

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İkisi arasından kesinlikle Kuga. Ancak benim önerim üçüncü seçenek olarak görürseniz Tucson. Araçla ilgili bütün  incelemeleri izledim. Kendim de test ettim. 10 üzerinden 10. Yakıt tüketiminin de sunduğu özelliklere göre makul olduğunu düşünüyorum. Kuga veya CR-V cüssesinde araçların dizel dahi olsa 5-6 litre yakacağını düşünmüyorsunuzdur umarım. CR-V şehir içi normal kullanımda 9-10 litrelerden bahsedenler var. Elbette ekonomi sunacaklar ama ne kadar dişe dokunur, bunun muhasebesini iyi yapmak lazım. Ha, performansta şu an Tucson'dan gerideler. Araç gerçekten iyi hızlanıyor ya. Heyecan verici bir performansı var. Tabiri caizse yolda yağ gibi akıyor. Çok rafine. Bunlara rağmen yine de yakıt odaklıysanız gözünüz yol bilgisayarında gezersiniz; onu da demeden geçmeyelim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bence CRV daha başarılı;

 

Daha geniş, daha kullanışlı, 160 Hp oldukça istekli yeni dizel motoru ve konvansiyonel 9 ileri ZF otomatik şanzımanı, ikinci eldeki başarısı v.s. bir çok konuda kendimce toplam bi değerlendirme yaptığımda CR-V diyorum. Tabi son gelen zamlar fiyatını bi parça abartılı yapıyor. Piyasadaki diğer fiyatlara baktığımda anormal fazla değil ama yine de bence temiz bi 8-10 bin fazlası var...

 

Bu arada Kuga 1.5 dizel Powershift kombinasyonu gelene kadar VW Tiguan 1.5 dizel DSG bile gelir şuraya çiziyorum :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi kısa dönemde gelecek Makyajlı Kuga  1,5 TDCİ manuel 2 çeker. Yanılıyorsam düzeltiniz lütfen. Power shift AWD aracın durumu henüz belli değil, gelme olasılığını Yakup bey yukarıda 2017 sonu, onuda %50 gibi tanımlamış. Bu kapsamda daha ortalık da olmayan aracı kıyaslamak çok da doğru değil. 

Evet Tucson araç da önerilebilinir ama oda 10 üzerinden 10 alacak bir araç değil. En azından arazi kabiliyeti testlerde görülüyor.Kendi adıma Tucson yerine makyajlı kasa 1,5 AWD aracı tercih ederim.Yakıt verileri her iki araç içinde aynı düzeyde,öyle bir birilerine aman aman bir üstünlükleri yok. 

En doğru seçenek şu anda Honda CR-V gibi gözüküyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

150b tl civarı param olsa ben 2.0 dizel ps kuga alırım hocam.Yakıt sıkıntı olmaz zannımca mtv biraz fazla.Onu da bankalar sağolsun 6 taksit yapıyorlar.(Mondeonun 1.060 tl yi 6 taksitle yatırdım ben.)

Bir de şöyle düşünün.Honda dizel motor yapmaya başlayalı ne kadar zaman oldu?Fordda tdci motoru belki 15 yıldır var.Ben dtec teknolojisine yabancı olduğum için ve dizel honda motorunun kendini ispat etmediğini düşündüğümden ötürü korkuyorum dizel Hondalardan.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir arkadaşım için burada bahsedilen modellerin hepsini ayrıntılı inceleyerek denedik. 

Öncelikle Kuga 1.5 dizelin ortalıkta olmadığını varsayarsak hakkında yorum yapmak güç olur.

Karşılaştırmalar bence şu bazda olmalı:

Benzinli grup:

Ford Kuga 1.5 EB AWD A/T Selective (107.000 TL) - Hyundai Tucson 1.6 T-GDI ELITE PLUS 4X4 DCT (114.000 TL)

Dizel grup:

Ford Kuga 2.0L TDCI 180PS PowerShift AWD Yeni Selective (168.500 TL) - Hyundai Tucson 2.0 CRDi EXECUTIVE 4X4 OTM (170.000 TL) - Honda CRV 1.6 Executive + (Otomatik) (154.800)

Tabii herkesin beklentileri farklı olabiliyor, mesela sürüş güvenliği ve dinamizmi önceleyenler AWD istiyor ama neden kalkıp ağır ve yüksek bir aracı tercih ediyor hiçbir zaman anlamadım. Al bir Mondeo krallar gibi bin.

Yok AWD arazi için isteniyorsa burada bahsedilenlerin hepsi şehir cipi ve arazi koşulları ağırlaşırsa hepsi yolda kalır.

Neyse konuya dönersek önce temel özellikler:

1. Tasarım

Kuga eskidi, Tucson şık ve dinamik görünümlü, Honda kapalı kasa pickup havasında. Yani dışarıdan bakınca estetik olarak sıralama Tucson - Kuga - CRV

2. İç mekan

Kuga göreceli dar ve basık, diğer modellerdeki politikasını sürdürüyor, yani sürücü odaklı bir araç. 

Kokpit tasarımı Honda'da sert plastik ve sevimsiz, Tucson biraz daha albenili, Kuga'da güzel ama demode kalıyor.

Tucson geniş, ferah ve aydınlık, Honda onun da bir tık ötesinde. Sıralama CRV, Tucson - Kuga

3. Donanım ve işçilik

Kuga zamanla olgunlaşsa da vasatı az geçiyor ve en üst donanımda bile ek paketlere ihtiyaç duyuluyor. Tucson ve Honda en üst paketlerinde hemen hiçbir şeyi eksik bırakmıyorlar. Sıralama CRV, Tucson - Kuga. Kuga'nın cazip fiyatının donanım paketleriyle yükselebileceğini düşünmek lazım. 

4. Motor, şanzıman

Hepsi yeterince güçlü, 1.6 dizel Honda bile. Hepsi şanzımanları ile uyumlu. En gelişkin şanzıman 9 ileri Honda'da olsa da o kadar çok vitese gerek olduğundan şüpheliyim. Sürekli vites değiştiriyor, ancak geçişler özellikle üstlerde çok sarsıntısız olduğunda kullanan fark etmiyor.

Gerek dizelde gerek benzinlide Tucson en atak araç. Ve de yinelemeli, Honda 1.6 dizelle performans eksiği hissettirmiyor. 

Tüketimde dizeller şehir içinde 7,5-8L/100 km civarında, Honda 0,5L daha düşüğü yakalayabilir. Uzun yolda 6-6,5'a düşer.

Benzinliler de 10-11L/100km dolaylarında, uzun yolda 7,5-8'e dikkat edilirse düşer. 

Sıralamada denkler...

5. Sürüş dinamikleri

Kuga sporcu ruhlu, keskin direksiyon hissi, iz takip edişi, virajdaki canlılığı ile keyif veren bir otomobil. Tüm ağırlık ve yüksekliğe rağmen hızlı kullanmaya teşvik ediyor.

Tucson da bu sefer başarmış, süspansiyon geometrisini iyi tasarlamış. gayet dinamik ve keyifli bir sürüş sunuyor. Konfordan da ödün vermiyor, direksiyon biraz hissiz o kadar...

Honda ise konfor odaklı, sporcu ruhunu evde bırakmış bir araba.

Sıralama Kuga - Tucson - CRV.

Sonuç olarak büyük aile ile geniş bir araçta konforlu sürüşler yapılacaksa CRV tercih edilir, alırken bence aşırı pahalı alyorsunuz, ancak hem yakıt tüketimi hem de vergileri ile ikamesi daha ucuz.

Hem iç mekan konforu hem de sürüş dinamizmi diyorsanız Tucson en cazip alternatif. Bol donanım da hediyesi. Para yeterse dizel, yetmezse benzinli. Yıllık yapılacak km 10.000'i aşmayacaksa benzinli olmasının önemi yok.

Schumacher genlerine sahipseniz Kuga en keyiflisi "ama iştei"si var maalesef.

Biz ne yaptık derseniz, arkadaşım pek gönlünü kaptırmış bana Jeep Cherokee'yi test ettirdi, onay aldı ve onu aldı, 212.000 TL, 2.0 dizel ve en üst donanım. Söyleyebileceğim tek şey arazide Jeep'in diğerlerine göre çok daha başarılı olması. Bir ara incelemesini paylaşırım.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

On 21 Ocak 2016 at 09:03, Cem Boneval said:

Bir arkadaşım için burada bahsedilen modellerin hepsini ayrıntılı inceleyerek denedik. 

Öncelikle Kuga 1.5 dizelin ortalıkta olmadığını varsayarsak hakkında yorum yapmak güç olur.

Karşılaştırmalar bence şu bazda olmalı:

Benzinli grup:

Ford Kuga 1.5 EB AWD A/T Selective (107.000 TL) - Hyundai Tucson 1.6 T-GDI ELITE PLUS 4X4 DCT (114.000 TL)

Dizel grup:

Ford Kuga 2.0L TDCI 180PS PowerShift AWD Yeni Selective (168.500 TL) - Hyundai Tucson 2.0 CRDi EXECUTIVE 4X4 OTM (170.000 TL) - Honda CRV 1.6 Executive + (Otomatik) (154.800)

Tabii herkesin beklentileri farklı olabiliyor, mesela sürüş güvenliği ve dinamizmi önceleyenler AWD istiyor ama neden kalkıp ağır ve yüksek bir aracı tercih ediyor hiçbir zaman anlamadım. Al bir Mondeo krallar gibi bin.

Yok AWD arazi için isteniyorsa burada bahsedilenlerin hepsi şehir cipi ve arazi koşulları ağırlaşırsa hepsi yolda kalır.

Neyse konuya dönersek önce temel özellikler:

1. Tasarım

Kuga eskidi, Tucson şık ve dinamik görünümlü, Honda kapalı kasa pickup havasında. Yani dışarıdan bakınca estetik olarak sıralama Tucson - Kuga - CRV

2. İç mekan

Kuga göreceli dar ve basık, diğer modellerdeki politikasını sürdürüyor, yani sürücü odaklı bir araç. 

Kokpit tasarımı Honda'da sert plastik ve sevimsiz, Tucson biraz daha albenili, Kuga'da güzel ama demode kalıyor.

Tucson geniş, ferah ve aydınlık, Honda onun da bir tık ötesinde. Sıralama CRV, Tucson - Kuga

3. Donanım ve işçilik

Kuga zamanla olgunlaşsa da vasatı az geçiyor ve en üst donanımda bile ek paketlere ihtiyaç duyuluyor. Tucson ve Honda en üst paketlerinde hemen hiçbir şeyi eksik bırakmıyorlar. Sıralama CRV, Tucson - Kuga. Kuga'nın cazip fiyatının donanım paketleriyle yükselebileceğini düşünmek lazım. 

4. Motor, şanzıman

Hepsi yeterince güçlü, 1.6 dizel Honda bile. Hepsi şanzımanları ile uyumlu. En gelişkin şanzıman 9 ileri Honda'da olsa da o kadar çok vitese gerek olduğundan şüpheliyim. Sürekli vites değiştiriyor, ancak geçişler özellikle üstlerde çok sarsıntısız olduğunda kullanan fark etmiyor.

Gerek dizelde gerek benzinlide Tucson en atak araç. Ve de yinelemeli, Honda 1.6 dizelle performans eksiği hissettirmiyor. 

Tüketimde dizeller şehir içinde 7,5-8L/100 km civarında, Honda 0,5L daha düşüğü yakalayabilir. Uzun yolda 6-6,5'a düşer.

Benzinliler de 10-11L/100km dolaylarında, uzun yolda 7,5-8'e dikkat edilirse düşer. 

Sıralamada denkler...

5. Sürüş dinamikleri

Kuga sporcu ruhlu, keskin direksiyon hissi, iz takip edişi, virajdaki canlılığı ile keyif veren bir otomobil. Tüm ağırlık ve yüksekliğe rağmen hızlı kullanmaya teşvik ediyor.

Tucson da bu sefer başarmış, süspansiyon geometrisini iyi tasarlamış. gayet dinamik ve keyifli bir sürüş sunuyor. Konfordan da ödün vermiyor, direksiyon biraz hissiz o kadar...

Honda ise konfor odaklı, sporcu ruhunu evde bırakmış bir araba.

Sıralama Kuga - Tucson - CRV.

Sonuç olarak büyük aile ile geniş bir araçta konforlu sürüşler yapılacaksa CRV tercih edilir, alırken bence aşırı pahalı alyorsunuz, ancak hem yakıt tüketimi hem de vergileri ile ikamesi daha ucuz.

Hem iç mekan konforu hem de sürüş dinamizmi diyorsanız Tucson en cazip alternatif. Bol donanım da hediyesi. Para yeterse dizel, yetmezse benzinli. Yıllık yapılacak km 10.000'i aşmayacaksa benzinli olmasının önemi yok.

Schumacher genlerine sahipseniz Kuga en keyiflisi "ama iştei"si var maalesef.

Biz ne yaptık derseniz, arkadaşım pek gönlünü kaptırmış bana Jeep Cherokee'yi test ettirdi, onay aldı ve onu aldı, 212.000 TL, 2.0 dizel ve en üst donanım. Söyleyebileceğim tek şey arazide Jeep'in diğerlerine göre çok daha başarılı olması. Bir ara incelemesini paylaşırım.

Çokta teşekkürü ederim hocam

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
On 20.01.2016 at 23:07, İsmail Atar said:

Yorumlarınızı Bekliyorum

Tucson konusunda şöyle kısa bi inceleme yazmıştım

Honda 1.6 dizel 160 hp ve 9 ileri şanzımanı duyurduğunda çok heyecanlanmıştım fakat fiyatı saçma ötesi açıklandı ama fiyat en dolusu için konuşmak gerekirse 120 bin tl dahi olsa hak etmiyor

Tucson'u ve CRV'yi aynı gün test ettim Tucson çok daha üstün bir araç birçok yönüyle

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kullanim amacina gore cok degisken bu isler. Turkiyedeki otomobil dergilerinin kapaklarindan bir turlu inmiyor. Herbiri ayri ayri birini gomup digerine eh iste diyor. Bu isler cok goreceli isler, bunyeden bunyeye farkediyor.

 

Yok ben SUV istiyorum, arada bir daga tasa vuruyorum kendimi ama abartmiyorum diyorsaniz eger Tuscon. Ha yok ben az yuksek araba kullanicam asfalttan inmeyecegim diyosaniz, en oyuncaklisini alin. Amortismani en az olan hangisiyse onuda goz onunde bulundurun. Sayet bu duzeyde alacaginiz arac sizi ne viraja sokar ne aman aman guven verir. Yok ben birazda statumu gostereyim kafasindaysaniz, ugrasmayin hicbirisinde boyle bir ruh yok.

 

Mesela ben SUV alacak olsam (hayatta benlik bir sey degil) kesinlikle Tuscon alirdim. Bilen bilir Tuscon bugunlerde ortaya cikmis bir arac degil ki, hep vardi ve iyiydi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben de X-trail test ettim, beklentimi karşılamadı. Japon stili sanıyorum bana göre değil, ne kadar kaliteli görünse de ucuz hissinden kurtulamıyorum.

CRV'yi test etmesem de bayide inceledim. O da bana hitap etmedi. Üstelik etiketler neredeyse 150'ye yaklaşıyor. 100 civarı en iyi seçeneği Mondeo olarak gördüm. Tabiki illa SUV isteyene hitap etmez.

Bir de araçlar hepten ağır, 1.6 dizel motorlar otomatik şanzuman ile çok da o kasalara uygun gelmedi bana. Mesela X-trail 1.6dci 130 hp ama hiçbir ataklık görmedim. Araç otomatikti, manueli bilemem.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.