Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Fiat 500x Crosspluss 1.6 Multijet


Semih O.

Önerilen Mesajlar

Yakın zamanda bir arkadaşıma aldık. Sanıyorum uzun zamandır Fiat kullanmasının da etkisiyle, bu sınıfta aklına ilk 500x geldi ve hemen hemen kararını vermiş gibiydi. Yine de diğer alternatifleri değerlendirdik hem de ben epeyce gezdim :D Neyse 500x'de karar kıldık ve ben de tadına baktım biraz. Araçta ekstra olarak Fiat'ın Skydome dediği cam tavan var. Bu işten pek anladığımı söyleyemem ama dilim döndüğünce anlatayım.

 

Fiat 500x'in diğer donanım seviyeleri olan Pop, Popstar ile Crossplus arasında ciddi bir görüntü farkı var bir kere oradan başlamak lazım. Arazi tip tamponlar ve iç tasarımdaki detaylar araca farklı bir hava katıyor gerçekten. Tamponlar arabayı daha oturaklı daha maskülen gösteriyor. Bir kere bu çok hoşumuza gitti. Bir diğer önemli fark da Pop ve Popstar'da orta konsoldaki gövde rengi detayı ben çok rahatsız edici buldum. Crossplus'da bu, dokunması zevkli, taşlanmış metal görünümlü bir malzeme kullanılmış. Bu da araç içi havayı epey değiştiriyor.

 

500x.jpg.334fcda89c1ebcb30bfb7d06b67ca64

 

Aracı almadan benim ciddi önyargılarım vardı, ancak hem şehirler arası, hem de şehir içi epeyce bindik. Eğlenceli ve rahat bir araç.

 

Konfor

 

Ön taraf son derece güzel. Koltuklar insanı kavrıyor. Hem sürücünün, hem de yolcunun konsola erişimi son derece kolay. Görüş oldukça açık, aracın boyutlarına kolaylıkla hakim olabiliyorsunuz. Yalnız uzun boylular için tavan mesafesi biraz sıkıntılı olabiliyor. Cam tavan olmasa çok sıkılır insan bu arabanın içinde, cam tavanın perdesini de kapattığınız zaman yükseklik çok da yeterli gelmiyor. Hele cam tavan olmayan bir araçta şehirler arası yolculuk yapmayı düşünemiyorum bile. Arka taraf için aynı şeyi söyleyemeyeceğim.Hem baş hem diz mesafesi yetersiz. Burayı da cam tavan kurtarmış.

 

Crossplus versiyonu diğer donanımlardan farklı olarak 18 jant ile beraber geliyor. Görsel olarak gidiyor ama ben gereksiz fazla buldum. Araçta 225 45 18 lastikler var. Yoldaki bütün olumsuzlukları araçta hissediyorsunuz. Allah'tan süspansiyonları son derece başarılı da o kötü his epey azalıyor. Asfaltta gayet keyifli. Lastik masrafı olarak da "Allah sabır versin" diyebildim... 

 

Üzerine tekno paket almadığınızda 5" UConnect ile geliyor araç. Dokunmatik ekrana ek olarak düğmelerle de desteklenmiş. Kullanımı çok rahat, görüntü kalitesi idare eder, detay bir hayli fazla. Eskişehir - Ankara dönüşünde bütün yol kurcaladım ve sıkılmadım :D 

 

Direksiyon simidi bence fazla büyük ve kalın, ele tam oturmuyor, kontrolü zorlaştırıyor. Alışma süreci gerektirecektir.

 

Gösterge paneli tek kelime ile müthiş, görsel olarak çok güzel ve isteğinize göre özelleştiriliyor. Ayrıca sürüş modlarına göre değişen özellikleri var. Örneğin traction modunda lastiklere giden gücü, spor modunda maruz kaldığınız g kuvvetini gösteriyor :) Epey eğlenceli.

 

2016-Fiat-500X-Lounge-instrument-cluster

 

Sürüş

 

Araçta üç farklı sürüş modu var, Traction, Sport ve Auto. Sürüş modlarında değişiklikler bariz hissediyorsunuz. Traction modunda gaz tepkileri son derece sınırlı direksiyon yumuşak ve kontrol son derece rahat. Sport modunda gaz tepkileri inanılmaz değişiyor ben hastası oldum.

 

1.6 multijet II 120 hp ve 320 Nm torku üretiyor. 6 ileri manuel vitesli. Dizel otomatik seçeneği bulunmuyor. 1700 rpm civarında turbo devreye giriyor. Epey şenlikli, çok seri bir araç. 1320 kg gibi görece düşük bir ağırlığı var. Özellikle sport modunda dadından yenmez. Araba yeni olduğu için çok üst sınırlara yaklaşamadık.

 

Yol tutuşu adına çok bir şey söyleyemeyeceğim zira Eskişehir - Ankara yolunda malum sıkıntıdan patlıyorsunuz.

 

Malzeme

Malzeme kalitesi genel olarak kötü. Baktığınızda herşey çok rijit görünüyor ama dokunduğunuzda o his tamamen yok oluyor. Konsol üstü ve kapı içlerini buna dahil etmiyorum. Bunun dışında takı takır plastik her yer. Bahsettiğim orta konsoldaki alüminyum detay için de bu geçerli. Ben metal olduğundan bile şüpheliyim. :) Kapı kolları ve kilit mekanizmaları son derece kötü. Yine kapı içi cepler için aynı durum geçerli. Bir de bu cepler pek kullanışlı değil.

 

Ancak vites önünde kocaman bir saklama gözü var. Bunun dışında iki torpido var. Üst taraftaki soğutmalı ufak bir alan. İki kola kutusu sığar/sığmaz. Diğeri daha geniş ve kullanışlı.

 

Yalıtım

Dizel araca göre gayet iyi. İçeride motor sesi hemen hemen gelmiyor. Ani hızlanmalarda gelen homurtu çok keyifli. Yüksek hızlarda bile rüzgar sesi çok yok. Hatta cam tavan açıkken bile rahatsız etmiyor.

 

Ek olarak;

  • Crossplus paketi Xenon far ile geliyor. Aydınlatması gayet iyi. Ancak far yıkama sistemi yok. O işi çözemedim. Bunun dışında statik dönüş farları var.
  • Anahtarsız giriş ve çalıştırma iyi çalışıyor gözüküyor.
  • Aynalarda ısıtma bildiğim kadarıyla yok. Aynalar katlanıyor fakat, araç kilitlendiğinde katlanmıyor siz içeriden elle kapatıyorsunuz. Saçma geldi. Buna dair bir ayar da bulamadık.
  • Elektronik park freni güzel çalışıyor, kalkışlarda kendisi devre dışı kalıyor. Kontak kapattığınızda devreye giriyor.
  • Skydome müthiş birşey. Arabanın bütün havasını değiştirmiş gerçekten.
  • İnce stepne var, bagaj yükleme alanı olarak çok geniş, kullanım alanı da bu sınıf için yeterli. Ancak cam tavan aldığınızda, port bagaj şansınızı kaybediyorsunuz. Tavan çıtaları için bir şey düşünememişler.

 

Sonuç olarak,

 

Ben arabayı çok keyifli ve eğlenceli buldum. İç tasarımdan sıkılmak çok zor gerçekten. Sürekli bir şeyleri kurcalayasınız geliyor. Sürüş ve konfor olarak da son derece yeterli. Fiyat ve donanım olarak rakiplerine göre önde bence.

 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İlk çıktığı zaman Carrefour'a getirmişti Fiat bayisi,tesadüfen gezerken görüp bir incelemek için bindiğimde ilk defa bir Fiat'ın beni heyecanlandırdığını söyleyebilirim. Kampanyalı fiyatı 65bin'di o zaman Cross 1.6mjet'in ki gözümde kalmadı değildi hani :) Ancak şuan için 86bin olan fiyatıyla tek diyebileceğim ''bizimle diğılsın''

Semih G. tarafından düzenlendi
9-6 karışmış
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Semih G. said:

İlk çıktığı zaman Carrefour'a getirmişti Fiat bayisi,tesadüfen gezerken görüp bir incelemek için bindiğimde ilk defa bir Fiat'ın beni heyecanlandırdığını söyleyebilirim. Kampanyalı fiyatı 65bin'di o zaman Cross 1.6mjet'in ki gözümde kalmadı değildi hani :) Ancak şuan için 86bin olan fiyatıyla tek diyebileceğim ''bizimle diğılsın''

 

SUV'dur, mini SUV'dur ben sevmiyorum zaten ama bu kadar beğeneceğimi sanmıyordum işin aslı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Serkan erden said:

fiat artık kendini aşmış görünüyor. bravo ile çıkışa geçtiğini göstermişti zaten. eski bir stilo kullanıcısı olarak fiat atılan çamurları haketmiyor. kaporta hariç tabii..

kaportanın kalın, tok vs olması kalite göstergesi değildir hiç bir zaman.

FIATın arabaları her zaman için fiyatına göre iyidir bence.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Ozan Kar said:

kaportanın kalın, tok vs olması kalite göstergesi değildir hiç bir zaman.

FIATın arabaları her zaman için fiyatına göre iyidir bence.

yok hocam öle değil. bahsettiğim sac kalınlığı değil, yapılan boyanın mikron kalınlığı rakiplerine göre daha ince. (boya ustasının demesidir) rakamına göre fena değil bence,ayrıca elektronik arıza konusunda çok iyi, arıza vermiyor desem yeridir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bende dün avm de gördüm. Siyah plastik detay çok hoş. Yerden epey yüksel. Ege yi dr dıştan çok beğendim içlerine ilk fırsatta bakacağım. Birgün focus a gücüm yetmezse düşüneceğim bir araba yeni fiat lar. Yeni astra içinde aynı demiştim. Kasalar yeni olunca cezbediyor o yüzden f4 ü görmek istiyorum 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Paylaşım için teşekkürler

Fiat'ın 500 serisi ilgi gördü, tasarım olarak sıra dışılar, dizel motorları iyi, yürüyen aksam da fena değil. 

Bence de 500X en alınası olan ama gözüm yok o başka...

 

2 saat önce, Mehmet Gün said:

Herkes Fiat'ın multijet motorunu övüyor ama. Bizim kurumun kiraladığı 1.6 multijet linea'lar manuel olmasına rağmen çok yakıyor.

Mazot paralarını şirket ödüyorsa çok yakması kaçınılmazdır.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İlk çıktığı zaman Carrefour'a getirmişti Fiat bayisi,tesadüfen gezerken görüp bir incelemek için bindiğimde ilk defa bir Fiat'ın beni heyecanlandırdığını söyleyebilirim. Kampanyalı fiyatı 65bin'di o zaman Cross 1.6mjet'in ki gözümde kalmadı değildi hani [emoji4] Ancak şuan için 86bin olan fiyatıyla tek diyebileceğim ''bizimle diğılsın''

 

SUV'dur, mini SUV'dur ben sevmiyorum zaten ama bu kadar beğeneceğimi sanmıyordum işin aslı.

Abi ne kadara mal oldu

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, ismail orçan said:

Dikkat çekiyor ama ne çirkin şeymiş bunada paramı verilir diyip bakışlarımı çekiyorum ben. Citroenin buna benzer bi arabası vardı o buna göre daha hoş bence.

Rakibi Juke'la karşılaştırdığımda bana şaheser gibi geliyor 500x :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.