Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Ecoboost Triger Değişimi


Misafir

Soru

Merhaba arkadaşlar 1,6 EB focus kullanıcısıyım aracım şuan 90,000 de aracımın triger seti zincirli diye biliyorum değişim gerekiyor mu. ağır bakım kapsamında triger değişimi 130,000 olarak görünmekte. Ayrıca aracım 180 ps olmasına ragmen bu gücü çok fazla hissedemiyorum turboda sıkıntı olabilir mi

 

Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
11 dakika önce, Cem Boneval said:

Evet

Servis şanzıman yağı için değişim yapılmaz sadece kontrol edilir diyor. Özetle Şahsuvaroğlu bu yönde bilgi verdi. Otomatik vites kutusunda bu değişim ihtiyaç durumunda yapılır diyor. Ben değiştirmek için uğraştım ancak yaptıramadım

Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
32 dakika önce, Özer Aksu said:

Ben değiştirmek için uğraştım ancak yaptıramadım

Manüel viteste değişim gerekli değil. Ama ben şanzıman biraz zor geçmeye başladı deyince hemen değiştirdiler yağını, önemli bir masraf da değildi, ama bir fark da olmadı, elimin ayarının bozulduğuna kanaat getirdim.

Gereksiz bir işi sizi düşünüp yapmamışlar, ne var bunda?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Manüel viteste değişim gerekli değil. Ama ben şanzıman biraz zor geçmeye başladı deyince hemen değiştirdiler yağını, önemli bir masraf da değildi, ama bir fark da olmadı, elimin ayarının bozulduğuna kanaat getirdim.

Gereksiz bir işi sizi düşünüp yapmamışlar, ne var bunda?

Ben yağ değişiminden sonra çok ciddi fark yaşamıştım. Ha tabi bu sırada birçok civata vs servis önergeleri doğrusunda yeniden torklanmıştı, belkide bunun ciddi faydasını gördüm. Baskı Balata işine girilecek olduğunda bakmaları iyi olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 saat önce, Cem Boneval said:

Manüel viteste değişim gerekli değil. Ama ben şanzıman biraz zor geçmeye başladı deyince hemen değiştirdiler yağını, önemli bir masraf da değildi, ama bir fark da olmadı, elimin ayarının bozulduğuna kanaat getirdim.

Gereksiz bir işi sizi düşünüp yapmamışlar, ne var bunda?

Ben yag değişiminin faydali olacağı kanısındayım. 1.2. Viteslerde geçişte zorlaniyor diğer Viteslerdeki seri geçiş yok malesef belki de baskı balataya bakmak lazım bilemiyorum sesli düşünüyorum 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba Arkadaşlar,

 

Bu konu altında uygun olacağı için özellikle 1.0 ecoboost kullanıcılarına seslenmek istiyorum. Triger değişim zamanı yıldan dolayı yaklaşmakta. Bugün aks keçesinden yağ sızdırma sorunu sebebi ile servise gittiğimde değişim ücretini sordum. Tahmini olarak 1700 TL tutacağı söylendi. Tabi bu fiyat üzerinden indirim falan olacaktır mutlaka. Ancak en fazla olacağı 1500 TL olur. Peki bu arabanın sağladığı yakıt ekonomisi nerde kaldı???. Zaten yağ parası olarak yüklüce bir miktar ödüyoruz. Birde triger için dünyanın parasını ödeyeceğiz....Keyifle bindiğim şu arabayı bana zorla sattıracaklar...Daha önce Fiat Grande Puntom vardı, 8 yıl 187.000 km boyunca kullandım. Vallahi servise girdiğimde kendimi kral gibi hissediyordum :). Ford servislerinde nedense bir boynu bükük kalıyoruz... :). Ciddi ciddi EGEA'ları inceliyorum :). Triger falan değiştirmeden satıyım gitsin :).

Uzun bir giriş oldu ama kusura bakmayın, sinirliyim bu konuda. Triger değişimi yaptıran arkadaşlar oldu mu?. Ne kadar ücret ödediniz?. Ben ara ara ford direk hattını arayarak tacizde bulunuyorum ancak artık bana dönüşte yapmıyorlar :)

Kaan Zaim tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 dakika önce, Kaan Zaim said:

Merhaba Arkadaşlar,

 

Bu konu altında uygun olacağı için özellikle 1.0 ecoboost kullanıcılarına seslenmek istiyorum. Triger değişim zamanı yıldan dolayı yaklaşmakta. Bugün aks keçesinden yağ sızdırma sorunu sebebi ile servise gittiğimde değişim ücretini sordum. Tahmini olarak 1700 TL tutacağı söylendi. Tabi bu fiyat üzerinden indirim falan olacaktır mutlaka. Ancak en fazla olacağı 1500 TL olur. Peki bu arabanın sağladığı yakıt ekonomisi nerde kaldı???. Zaten yağ parası olarak yüklüce bir miktar ödüyoruz. Birde triger için dünyanın parasını ödeyeceğiz....Keyifle bindiğim şu arabayı bana zorla sattıracaklar...Daha önce Fiat Grande Puntom vardı, 8 yıl 187.000 km boyunca kullandım. Vallahi servise girdiğimde kendimi kral gibi hissediyordum :). Ford servislerinde nedense bir boynu bükük kalıyoruz... :). Ciddi ciddi EGEA'ları inceliyorum :). Triger falan değiştirmeden satıyım gitsin :).

Uzun bir giriş oldu ama kusura bakmayın, sinirliyim bu konuda. Triger değişimi yaptıran arkadaşlar oldu mu?. Ne kadar ücret ödediniz?. Ben ara ara ford direk hattını arayarak tacizde bulunuyorum ancak artık bana dönüşte yapmıyorlar :)

Başer ford a forumumuz üyelerine yaptıkları indirimi hatırlatın. Başer e gitmediyseniz bi gidin servis danışmanı gökhan bey e selamlarımızı iletin. Ankara da üyelerimize ciddi indirimler sağlıyorlar. Ben 2 bakım yaptırdım birinde buji de vardı. toplam 650 tl felan 2 bakım düşünün yani.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 minute ago, Doğan Kurban said:

Başer ford a forumumuz üyelerine yaptıkları indirimi hatırlatın. Başer e gitmediyseniz bi gidin servis danışmanı gökhan bey e selamlarımızı iletin. Ankara da üyelerimize ciddi indirimler sağlıyorlar. Ben 2 bakım yaptırdım birinde buji de vardı. toplam 650 tl felan 2 bakım düşünün yani.

 

Evimin yakınında zaten. Mutlaka değerlendireceğim, teşekkür ederim bilgi için.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Kaan Zaim said:

 

Evimin yakınında zaten. Mutlaka değerlendireceğim, teşekkür ederim bilgi için.

Geçen hafta oradaydım. İndirimi güzel yapmazsa bana haber edin siz mutlaka. Gökhan sizi mutlu edecek cevaplar verecektir eminim :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bu indirimleri neden yapıyorlar sizce, işçiliği dışarda yaptırır parçayı servisten alırsanız aynı paraya gelir emin olun çünkü parçayı indirimsiz satarlar..er-ol otoya danışın..

 

işin aslı ise bizim motorların triger değişimi 10 yıl 240.000 km.. bu bilgi için direnin..ford etis belgesini Cem abi burada paylaşmıştı..

ben olsam 120.000 altında değişmem..veya 10 yıl.. benim için zaten bu süreye denk geliyor yılda max 12.000 yapıyorum..

 

ford.co.uk sitesinde de birçok ford motoru için 10 yıl 160 bin yazıyor.. Türkiye yolma merkezi..  @Kaan Yagizer abi de bir araştırırsa bizim için seviniriz. 1.0 triger değişimi ne zaman ve burayla yurtdışı arasında bu kadar fark olması normal mi? fordotosan a bakarsak 4.yılda triger değişmesi lazım 1.0 da.. ama ford yetkilisinin internette mesajı var. "biz bu kayışı yağ içinde çalıştırarak zincir kadar dayanım sağladık diye" bu motor için 10 larca patent i 4 . yılda triger kayışı değiştirtelim diye almadılar herhalde?

 

kısaca ford etis mi doğru, ford uzmanı mı doğru yoksa ford otosan mı doğruyu anlatıyor emin olamadık :D

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
9 saat önce, Kaan Zaim said:

Triger değişim zamanı yıldan dolayı yaklaşmakta.

Konunun başında yeterince bilgi vermiştim.

Ayrıca ortaya karışık değişime kadar belirtilen kullanım süresi konusunda neden bu kadar ciddi fark olduğunu da sormuştum. 

Hele ki daha doğru dürüst Türkiye içinde kullanım deneyimi oluşturacak süre geçmemişken...

Herhangi bir cevap alamadım.

Otosan'ın öngördüğü 4 yıllık süre zaten standart garanti kapsamının dışına taşmış oluyor.

Hal böyle olunca benim için;

1. En erken triger değişimi süresi 6, tercihen 8 yıldır, 10 yıl beklemeyebilirim, sabrım yetmez.

2. İşinin ehli bir ustam varsa -ki var- bu işlemi bu fiyatlarla asla yetkili serviste yaptırmam. 

Nerede kaldı ekonomisi derseniz yukarıda belirttiğim aralıkta ve özel servis bakımında ve başka bir başlıkta değindiğim ucuz yağ tedarik etme koşullarında bunun amaca uygun gerçekleşebileceğini de eklerim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On 28.01.2016 at 16:10, Özer Aksu said:

Ben değiştirmek için uğraştım ancak yaptıramadım

 

...parana yazık, gereksiz masraf yahu.

Yoksa bizi deli'mi ....hımmm ... "öptü"? Tabi ki paranı alırız ... ama gereksiz masraf.

 

1.0EB Triger kayışına gelince ... o kayış ömürlük! Ne değişimi?!?

... al sana gereksiz bir masraf daha pıFFF!

 

Cem üstat'ın belirttiği gibi sıkılırsanız, işim garantide olsun diye aracı aldığınızda doğan çocuk askere giderken :) triger'i değiştirirsiniz.

... 1.0'ın kayışı karter'e dalıyor, yani her zaman -ıslak- , dolayısı ile başına bir şey gelmiyor. Ona ne zaman el atılır? ...motor yaparken, bunun dışında bir sıkıntısı acelesi yok.  

 

Çok kafanıza takılırsa 7-8 yıl sonra bakarsınız ... o zamana kadar kuZu'nuz hayırlı - uğurlu olsun, iyi günlerde kullanın. 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

tüm arabalar ekobos gibi olsaydı ehliyet sınavındaki triger yerine kadın çorabı kullanma sorusunu kaldırmaları gerekirdi dedi bence. gerçi büyük ihtimalle yanlış hatırlıyorum da detayına bakmaya üşendim.

 

amma velakin diyelim ki fabrika üretimi hatalı bir trigerimiz var bunun farkına önceden varabilme ihtimalimiz var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.