Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Car Of The Year 2016 - 7 Finalist (Kazanan Opel Astra oldu)


Yakup Ç. A.

Kim kazanır?  

29 üye oy kullandı

  1. 1. Kim kazanır?

    • Audi A4
      4
    • Bmw 7
      3
    • Jaguar XE
      0
    • Mazda MX5
      1
    • Opel Astra
      3
    • Skoda Superb
      8
    • Volvo xc90
      10


Önerilen Mesajlar

2016 Yılın Aracı ‘Car of the Year 2016′ finalistleri açıklandı. Anket devreye sokuldu bile :) 
 

Bu yıla geçmeden önce geçen senenin adaylarını ve kazananını görmek için tıklayabilirsiniz


Yeni bölümden okumak için: http://anasayfa.focusclubtr.com/2016-yilin-araci-finalistleri-aciklandi/

 

Karşınızda son 7 aday :)

 

Audi A4

Bmw 7

Jaguar XE

Mazda MX5

Opel Astra

Skoda Superb

Volvo xc90

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Mertcan Ateş said:

Bu yılın arabasını hangi kriterlere göre seçiyorlar? Henüz çözebilmiş değilim.

 

Türkiyeninde dahil olduğu 22 ülkeden Ortalama 58 gazeteci tarafından puanlanıyor :) Her gazetecinin kendi kriteri farklıdır tabiki biz bilemeyiz. Aman aman büyütecek iş değil Dünyanın bir çok yerinde bunun gibi yılın aracını seçen gruplar veya oluşumlar var.

Sektöre renk geliyor işte. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 saat önce, Mertcan Ateş said:

Bu yılın arabasını hangi kriterlere göre seçiyorlar? Henüz çözebilmiş değilim.

Çözmek için incelemek lazım, yardımcı olayım:

Yakubun da belirttiği gibi uluslararası bir jüri söz konusu, mesela Türkiye'den de Sabah yazarı Ufuk Sandık jüri üyesi.

Jüri üyelerinin basın mensubu olması ve işleri gereği otomobil incelemeleri yapıyor olmaları şartı var.

Yılın otomobili son 12 ayda en az beş Avrupa ülkesinde satışa sunulan, üretim yeri, sınıf ve teknik alt yapıdan bağımsız yeni otomobillerden seçiliyor, makyaj sayılmıyor, yeni olması şart. 

Kullanılan kriterler: Tasarım, konfor, güvenlik, ekonomik olma hali, sürüş dinamikleri, performans, işlevsellik, çevreye etkisi, sürücü memnuniyeti ve fiyat. Özellikle teknolojik yenilikler (inovasyon) ve fiyat/kalite oranı öncelenen özellikler.

Son oylamaya 7 araç kalıyor, her jüri üyesinin en az 5 araca dağıtabileceği 25 puanı var ve tek bir araca en fazla 10 puan verebiliyor.

Puanlama sonucunda en yüksek puanı alan da yılın otomobili oluyor. Sıralama yok, tek kazanan var. 

Gelelim adaylara

Audi A4, iyi idi, neredeyse mükemmel oldu. Ancak gelişme sürüş zevkinden çok konfor yönünde, sessiz, dengeli, sarsmayan, adeta yoldan izole eden bir tarzı var. Bu gücü aynı zamanda da zayıf noktası, heyecansız bir araba, bir de otomatik pilot olsa herkes rahat edecek. Tasarım olarak da hala bıkılmadı mı sahi? Sonuçta yılın otomobili için yeterli mi? Hiç sanmıyorum.   

BMW 7, lüks sınıfın üyesi. sınıfının koşullarını yerine getiriyor, ama hala Mercedes S sınıfının gerisinde. Kazanan olamaz.

Jaguar XE, ciddi atılım yaptı, sürüş zevki, dinamizmi, tasarımı, hepsi yerli yerinde. Sınıfındaki Alman rakiplerinden geride değil artık. Ama lider de değil. Gelişme çok olumlu, yılın otomobili olmaya yeter mi? Belki, ama zor.

Mazda MX5, zevk makinesi idi, hala öyle, bu amaca hizmet eden tüm temel özelliklere sahip. Ama niş ürün.

Opel Astra, hafifletilmesi, motor gamı, teknolojik asistans sistemleri, hepsi olumlu gelişmeler, ama sınıf lideri yapmaya yetmez. Yılın otomobili olmaya bence hiç yetmez.

Skoda Superb, ismini hak ediyor. Gerçekten süper, ekonomik, geniş, şık, konforlu, ulaşılabilir, fiyatının çok üstündeki rakiplerine kafa tutabiliyor, bu bağlamda bence küçük bir mucize ve yılın otomobiline bence en yakın olan aday. 

Volvo XC90, neredeyse sıfırdan geliştirilen bir SUV ve son ürün sınıfında rakiplerinden üstün görünüyor. Tasarım, konfor, güvenlik özellikleri, bilgi-eğlence sistemi (infotainment), uyumlu şanzıman ve motor seçenekleri ile göz dolduran ve en azından Avrupa'da temel donanımda bile yeterli ve fiyat açısından uygun bir model. Bence güçlü ikinci adaydır Superb ile birlikte.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Oyumu XC 90 dan yana kullandım. 

Cem Bey'in de dediği gibi Superb ile ikisi bu yarışmanın galibi olabilecek iki aday. 

Aslında oyumu Superb'e vermiştim ya da ilk onu işaretlemiştim ama, sonra düşündüm, bir Superb furyasıdır gidiyor. Önden Audi, arkadan audi, içine girince VW, bakıyorsun bi tarafta passattaki malzeme, diğer tarafta rapid le aynı direksiyon falan filan... Dedim ki bu kadar iyi bir araba ama işte klasik vag grubu...

Sonra XC 90 ı ucundan azcık incelemem geldi aklıma, belli başlı bir duruşu var bi kere makinenin. Ben öyle bişeyden geliştirme bir otomobil değilim, ben yeniden tasarlandım diyen bir havası var. Arabanın öz güveni var. Karakter desen öyle. Tasarım desen öyle, kalite desen öyle. Eğer parasına göre değerlendirme yapılmayacaksa bence XC 90 seçilmeli. Skoda seçilirse Car Of The Year ın da bir önemi yok.

O gazetecilerin de neye göre oy kullandıklarını anlamaya gerek yok. 

Ha bu arada zor durumdaki VAG grubunu kurtarmak için bir hamle yapmak isteyebilirler...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Car Of The Year 2016 - 7 Finalist (Kazanan Opel Astra oldu) olarak değiştirdi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.