Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Dsg Kullanımında Tüyolar Ve ömür Uzatmak Adına Yapılması Gerekenler Nelerdir?


Önerilen Mesajlar

Dsg kullanımında tüyolar ve ömür uzatmak adına yapılması gerekenler nelerdir? Biraz araştırdım ama içimden bir ses "en anlaşılır buradan cevap alırsın Ahmet" diyor ^_^

Araç; eşime aldığım (ama Focus'umdan sonra kendime ait asla hissedemeyeceğim) Seat Leon 1.2 Tsi Dsg

Ansızın Vag Grubuna dahil olduk, umarım pişman olmayız :blink:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 dakika önce, Ahmet Dursun said:

Dsg kullanımında tüyolar ve ömür uzatmak adına yapılması gerekenler nelerdir? Biraz araştırdım ama içimden bir ses "en anlaşılır buradan cevap alırsın Ahmet" diyor ^_^

Araç; eşime aldığım (ama Focus'umdan sonra kendime ait asla hissedemeyeceğim) Seat Leon 1.2 Tsi Dsg

Ansızın Vag Grubuna dahil olduk, umarım pişman olmayız :blink:

Sadece dsg için değilde bence tüm çift kavramalar için geçerli olan (belki de tüm otomatik şanzımanlar için), ilk kavramada çok abanmayın gaza... araca kulak verirseniz zaten kendini belli eder, kalkış anında ilk vitesi tam olarak kavrasın, kararını versin sonra diğer vitesler için ekstra birşeyi düşünmeye gerek kalmıyor. 

 

birde bence dahada önemli olan ışıklarda yada sıkışık trafikte frene sonuna kadar basılması! araçtaki titreşim (bu çok hafiftir ama dinleyen anlayabilir) kesilene kadar frene basılmalı ki kavrama tam olarak ayrılsın. N'ye P'ye falan almayın.

 

nacizane tavsiyemdir :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Açıkcası konuşacak pek bir şey yok.

 

- Gereksiz sık kalkıştan kaçının mümkünse (Yani önünüz azcık açıldığında hemen gaz fren yapmayın tabi İstanbul izin verirse)

- Ani fren ve gaz yapmayın kafi.

- Gereksiz N-D-S değişimi yapmayın olduğu gibi kalsın D ise D gibi, boşa almayın arabayı gereksiz yere.Park olacaksa P'de kalsın.

- Garantisi dolmadan satın :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Ahmet Dursun said:

Dsg kullanımında tüyolar ve ömür uzatmak adına yapılması gerekenler nelerdir?

En güzel tüyo almamak olacaktır diyecektim ki yazının sonunda aracı aldığınızı okudum. Hayırlı olsun,gerekli şeyleri Mert abi ve Yakup söylemiş zaten ek olarak bir yerde her 5bin'de bir kontrol ettirin yazdığını okumuştum ama ne kadar doğrudur bilemem. 

Birde dh forumda bir arkadaşın '' yedek dsg alıp bagaja atın,gün geçtikçe pahalanıyor meret ucuzken stoklayın '' yazısını ufak bir tebessüm için şuraya bırakayım :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Ahmet Dursun said:

Dsg kullanımında tüyolar ve ömür uzatmak adına yapılması gerekenler nelerdir? Biraz araştırdım ama içimden bir ses "en anlaşılır buradan cevap alırsın Ahmet" diyor ^_^

Araç; eşime aldığım (ama Focus'umdan sonra kendime ait asla hissedemeyeceğim) Seat Leon 1.2 Tsi Dsg

Ansızın Vag Grubuna dahil olduk, umarım pişman olmayız :blink:

Hayırlı olsun, sürekli yetkili serviste bakım yaptırın 3 kez de bozulsa garantiden hallediyorlar bu konuda kafaya takılacak bir şey yok. Kullanım esnasında biraz dikkat etmek, olası problemlerin oluşmamasına veya gecikmesine sebep olacaktır. Çok sıkışık trafikte manuel kullanmaya çalışın araç sürekli 1-2 arasında gidip gelmesin, ayrıca bu şanzuman her neden ise tekerler döner dönmez 2. vitese geçiyor ağır ilerleyen trafikte bu şekilde sürekli kullanılırsa yarım debriyajda kalıyor buda balatanın erken bitmesine ve titremelere yol açıyor. Yokuş yukarı durmak gerektiğinde aracı gaza dokunarak dengede tutmaya çalışmayın doğrudan frene basın kavramanın en büyük düşmanı bu. Mekatronik arızalarını çözdüler yenilerde artık bu problem oluşmuyor. Araç durduğunda hiç bir şey yapmayın D de dursun zaten kendisi boşa alıyor. Ben 2008 veya 2009 dan beri dsg kullanıyorum henüz bozulan olmadı üstelik hepsinin şirket aracı olduğunu da belirteyim, yapılan yorumların bir çoğu kulaktan dolma hikayeler çok fazla dikkate almayın, son olarak bu şanzumanın baskı balataya sahip olduğunu bilmeli ve bir gün bu balatanın değişmek zorunda olduğunun farkında olunmalı.

 

Edit; Garanti bitince satayım derdine de düşmeyin, 2 ay evvel arkadaşıma ait olan 2009 A3 ün mekatronik arızası oluştu garantiden yapıldı, garanti sonrası da servise devam ederseniz sıkıntı yaşamazsınız.

osman ünal tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cevaplar ve dilekler için herkese çok teşekkürler...

 

16 saat önce, Yakup Çağatay said:

 

- Garantisi dolmadan satın :)

 

 

Pek Mümkün Değil Yakup; bütçeyi zorlayarak aldık, malum otomatik farkı ve çok uzun süre kullanmak zorundayız; uzatılmış garanti yaptıracağım ama ilk serviste. Biraz şans/zar işi biliyorum, umarım hep-yek gelmez:)

 

14 saat önce, Semih G. said:

En güzel tüyo almamak olacaktır diyecektim ki yazının sonunda aracı aldığınızı okudum. Hayırlı olsun,gerekli şeyleri Mert abi ve Yakup söylemiş zaten ek olarak bir yerde her 5bin'de bir kontrol ettirin yazdığını okumuştum ama ne kadar doğrudur bilemem. 

Birde dh forumda bir arkadaşın '' yedek dsg alıp bagaja atın,gün geçtikçe pahalanıyor meret ucuzken stoklayın '' yazısını ufak bir tebessüm için şuraya bırakayım :)

 

En güzeli manüel vitesli almak, doğrudur ama biraz da abartılıyor bu dsg mevzusu bence; sonuçta bu firma grup içinde bir çok markada, bu şanzumanla yüzbinlerce araç satıyor ve sorun hatta çok sayıda sorun olması kaçınılmaz. Umarım düzgün kullanırız da bizde az olur ^_^

 

13 saat önce, osman ünal said:

Hayırlı olsun, sürekli yetkili serviste bakım yaptırın 3 kez de bozulsa garantiden hallediyorlar bu konuda kafaya takılacak bir şey yok. Kullanım esnasında biraz dikkat etmek, olası problemlerin oluşmamasına veya gecikmesine sebep olacaktır. Çok sıkışık trafikte manuel kullanmaya çalışın araç sürekli 1-2 arasında gidip gelmesin, ayrıca bu şanzuman her neden ise tekerler döner dönmez 2. vitese geçiyor ağır ilerleyen trafikte bu şekilde sürekli kullanılırsa yarım debriyajda kalıyor buda balatanın erken bitmesine ve titremelere yol açıyor. Yokuş yukarı durmak gerektiğinde aracı gaza dokunarak dengede tutmaya çalışmayın doğrudan frene basın kavramanın en büyük düşmanı bu. Mekatronik arızalarını çözdüler yenilerde artık bu problem oluşmuyor. Araç durduğunda hiç bir şey yapmayın D de dursun zaten kendisi boşa alıyor. Ben 2008 veya 2009 dan beri dsg kullanıyorum henüz bozulan olmadı üstelik hepsinin şirket aracı olduğunu da belirteyim, yapılan yorumların bir çoğu kulaktan dolma hikayeler çok fazla dikkate almayın, son olarak bu şanzumanın baskı balataya sahip olduğunu bilmeli ve bir gün bu balatanın değişmek zorunda olduğunun farkında olunmalı.

 

Edit; Garanti bitince satayım derdine de düşmeyin, 2 ay evvel arkadaşıma ait olan 2009 A3 ün mekatronik arızası oluştu garantiden yapıldı, garanti sonrası da servise devam ederseniz sıkıntı yaşamazsınız.

 

D'de kalacak; ani gaz-fren yok(huyum değildir zaten); frene dip basılacak; tam durmadan D-P-R değiştirilmeyecek bunları net anladım ama sıkışık trafikte manüel kullanımı anlayamadım; dip fren yapınca boşa alıp çekince 1'e alıyorsa; bu durumda yarım debriyajda kalmaması gerekmiyor mu? Uzun süredir Octavia dizel dsg kullanan arkadaşım sıkışık trafikte bile d'de bıraktığını söyledi; ki oldukça sert ve hor kullanır aracını; 30 Bin bakımında şanzuman herhangi bir sorun çıkarmadı. Bilmediğimden soruyorum, uzun süredir kullanıyorsunuz, deneyime güvenirim... Bir de kuru kavrama (az ıslak:blink:) şanzumanın torku yüksek araçlarda sorun çıkarmaya meyilli olduğunu okudum, doğrusu var mıdır? Küçük benzinli motorumuzla biraz daha iyimser olabilir miyiz?

Ahmet Dursun tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Ahmet Dursun said:

Cevaplar ve dilekler için herkese çok teşekkürler...

 

 

Pek Mümkün Değil Yakup; bütçeyi zorlayarak aldık, malum otomatik farkı ve çok uzun süre kullanmak zorundayız; uzatılmış garanti yaptıracağım ama ilk serviste. Biraz şans/zar işi biliyorum, umarım hep-yek gelmez:)

 

 

En güzeli manüel vitesli almak, doğrudur ama biraz da abartılıyor bu dsg mevzusu bence; sonuçta bu firma grup içinde bir çok markada, bu şanzumanla yüzbinlerce araç satıyor ve sorun hatta çok sayıda sorun olması kaçınılmaz. Umarım düzgün kullanırız da bizde az olur ^_^

 

 

D'de kalacak; ani gaz-fren yok(huyum değildir zaten); frene dip basılacak; tam durmadan D-P-R değiştirilmeyecek bunları net anladım ama sıkışık trafikte manüel kullanımı anlayamadım; dip fren yapınca boşa alıp çekince 1'e alıyorsa; bu durumda yarım debriyajda kalmaması gerekmiyor mu? Uzun süredir Octavia dizel dsg kullanan arkadaşım sıkışık trafikte bile d'de bıraktığını söyledi; ki oldukça sert ve hor kullanır aracını; 30 Bin bakımında şanzuman herhangi bir sorun çıkarmadı. Bilmediğimden soruyorum, uzun süredir kullanıyorsunuz, deneyime güvenirim...

Şöyle anlatmaya çalışayım, yoğun trafikte durdunuz araç boşa aldı, frenden ayağınızı çektiğinizde araç 1. vitese geçip ilerlemeye başlıyor bu sırada hafifçe gaza dokunuyorsunuz, araç 5-10 metre gitmeden hemen 2 ye geçiyor trafik yoğun olduğu için gazdan ayağınızı çektiğinizde veya çooook hafif gaza dokunmaya devam ettiğinizde hız çok düşük olduğu için araç 2. viteste sürekli yarım debriyaj yapıyor. Ben bunun için çok yoğun trafikte manuel kullanma taraftarıyım, hafif hafif akan trafikte manuele alıp kendiliğinden 2. vitese geçmesine engel oluyorum, zaten şöyle bir güzellikte var manuel kullanırken kendiliğinden vites yükseltmesi yapmıyor(red line a kadar denemedim) fakat vites düşürmesi gerekiyorsa kendiliğinden düşürüyor. 2008 veya 2009 yılından beri dsg kullanıyorum demiştim şimdiye kadar tamamında bunlara dikkat ettim hiç birinde dsg patlamadı belki de ben çok kısmetliydim, hatta ilk kullanmaya başladığım 1.4 tsi dsg nin canını çıkarıyordum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

15 dakika önce, Ahmet Dursun said:

Bir de kuru kavrama (az ıslak:blink:) şanzumanın torku yüksek araçlarda sorun çıkarmaya meyilli olduğunu okudum, doğrusu var mıdır? Küçük benzinli motorumuzla biraz daha iyimser olabilir miyiz?

abi buna takılma... araç/şanzıman kalibrasyonunu buna uygun yapıyorlar zaten... ama üzerine yazılım vs yaptırıp tork değeri artarsa şanzıman zerine nasıl bir yük biner bilemem. o sebeple çift kavramaları stock versiyon olarak kullanmak bana makul geliyor. Ben sırf bu yüzden aracımdaki sprintbooster'ı söktüm. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

14 dakika önce, osman ünal said:

Şöyle anlatmaya çalışayım, yoğun trafikte durdunuz araç boşa aldı, frenden ayağınızı çektiğinizde araç 1. vitese geçip ilerlemeye başlıyor bu sırada hafifçe gaza dokunuyorsunuz, araç 5-10 metre gitmeden hemen 2 ye geçiyor trafik yoğun olduğu için gazdan ayağınızı çektiğinizde veya çooook hafif gaza dokunmaya devam ettiğinizde hız çok düşük olduğu için araç 2. viteste sürekli yarım debriyaj yapıyor. Ben bunun için çok yoğun trafikte manuel kullanma taraftarıyım, hafif hafif akan trafikte manuele alıp kendiliğinden 2. vitese geçmesine engel oluyorum, zaten şöyle bir güzellikte var manuel kullanırken kendiliğinden vites yükseltmesi yapmıyor(red line a kadar denemedim) fakat vites düşürmesi gerekiyorsa kendiliğinden düşürüyor. 2008 veya 2009 yılından beri dsg kullanıyorum demiştim şimdiye kadar tamamında bunlara dikkat ettim hiç birinde dsg patlamadı belki de ben çok kısmetliydim, hatta ilk kullanmaya başladığım 1.4 tsi dsg nin canını çıkarıyordum.

 

Şimdi anladım; 1'den 2'ye hızlı geçme hevesi sebebiyle yarım debriyaj... Teşekkürler...

 

13 dakika önce, Mert Yürüyen said:

abi buna takılma... araç/şanzıman kalibrasyonunu buna uygun yapıyorlar zaten... ama üzerine yazılım vs yaptırıp tork değeri artarsa şanzıman zerine nasıl bir yük biner bilemem. o sebeple çift kavramaları stock versiyon olarak kullanmak bana makul geliyor. Ben sırf bu yüzden aracımdaki sprintbooster'ı söktüm. 

 

Stock candır; sürüşüm de zaten "sıkıcı" sıralamasında ilk 10'a oynar; sorun yok:kıhkıh:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

DSG ile ilgili bence artık endişelenmeye gerek yok. 

2009 ve öncesinde yaşanan "mekatronik" sorunları önemli ölçüde halloldu. 

Son nesilde DQ200 serisinde (7 ileri) kullanılan sentetik yağın içindeki kükürtlü katkıların sıcak nemli iklimlerde kristalize olması ve sorun çıkartması nedeniyle mineral yağa geçildi, ve servis bakımında sentetik yağ konulmuş olanların yağı değiştirildi. 

Sonuçta artık kabul edilebilir arıza oranları ile kullanılabilir durumda ve benzerlerinden farklı değil dayanıklılık açısından.

Kullanım tarzı için de bence özel bir çabaya gerek yok. Rahat olun...

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 dakika önce, H. Cenk said:

otomobili fazla yüklü iken sıkışık trafikte kullanmayın. Otomobil çok ağırken (4 kişi + bagajar) dur-kalklar, rampa kalkışları yüksek tork isteyen durumlar kavramaya şanzımana en çok zararı verir. 

Ne yapacağız, arabayı bırakıp otobüse mi bineceğiz?

O kadar yükü şanzıman kaldırır, insanların içine böyle korkular düşürmeyin bence. 

Ömrü göreceli kısalırsa da bu endişe verici düzeyde olmaz. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

29 dakika önce, H. Cenk said:

Otomobil çok ağırken (4 kişi + bagajar) dur-kalklar, rampa kalkışları yüksek tork isteyen durumlar kavramaya şanzımana en çok zararı verir. 

Bu durumlarda S modunda veya manuel olarak 1. viteste kalkıp daha sonra yol durumuna göre D ye almak kavramanın ömrünü uzatıyormuşşş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.