Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

F3 Dizel Termostat Sorunu


Kadir Mermer

Soru

Merhabalar aracımda Doğan abimin ısınma sorununu incelerken kendi aracım da inceleme yaptım ve aracımın çok geç ısındığının ve kaloriferin açık olduğu durumlarda ani hararet düşüşünü fark ettim ve hararet ibresi Max 2 dakika içinde en dibe iniyordu ve servisin yolunu tuttum servisteki incelemeler sonucu termostatımın değişmesi gerektiği söylendi ve değişti ama sorunum hala çözülmedi, aramızda bu sorunu yaşayan, sorunu çözen, önerisi olan var mı acaba?

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
Şimdi, Doğan Kurban said:

Bunlar böyle diyip geçiştirmişlerdir.

Ahaha, oyle deseler basta termostat degistirmezlerdi. Degistirdikten sonra yine ayni sey varken oyle birsey diyorlarsa eger cirkinlik olur. Sanmiyorum oyle birsey dediklerini. En fazla abi sen bi 100-200km kullan demislerdir. Boyle cozumsuzluk durumlarini bile bile basindan savma isleri sevmiyorum yahu.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

çok soğuklarda biladerin dizel f3 de aynı.. çıkıyorsunuz yola 6-7 km sonra termostat yükseliyor, kaloriferi açınca yine düşüyor, ama dibe vurmuyor, veya kısa sürede toparlıyor..  bence bu motordan kaynaklı sistemsel özellik.. sorun demeyelimde dizayn hatası diyelim..

cenaze için yola çıktık, konyadan ankaraya, -15 di ve bu şekilde oldu.

sonuçta uzun yol, devir 1600 civarı, motor yeteri kadar sürtünmeye maruz kalmıyor birde dışarı çok soğuk olunca önden giren hava olumsuz etkiliyor..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bak bu sorunu başer de başteknisyen Hasan abiyle konuştum. Bana 3 kademeli soğutma sisteminin olduğunu bunların 1. si termstat 2. si termostat kutusu üstündeki sensör ve 3. sünün de aşınma valfi gibi bir ismi olduğunu söyledi. 1 ve 2 değişti. 3. sü üzerine gidilsin dedi. Olmazsa yeniden termostat değişebilir dedi. Yani olmadı al arabanı gibi söylemler olmaz olana kadar bakılacak anlayışıyla bakmak lazım diyor. Bir ara biryerde yağ soğutma termostatı yada sensörü adında bir parçadan bahsediyorlardı. Devirdaim motorunun üstünden yada yanında. Herneyse bu da sebep oluyormuş.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bunlar böyle diyip geçiştirmişlerdir.

Termostat değiştikten sonra tam olarak böyle dediler abi [emoji4]

çok soğuklarda biladerin dizel f3 de aynı.. çıkıyorsunuz yola 6-7 km sonra termostat yükseliyor, kaloriferi açınca yine düşüyor, ama dibe vurmuyor, veya kısa sürede toparlıyor..  bence bu motordan kaynaklı sistemsel özellik.. sorun demeyelimde dizayn hatası diyelim..

cenaze için yola çıktık, konyadan ankaraya, -15 di ve bu şekilde oldu.

sonuçta uzun yol, devir 1600 civarı, motor yeteri kadar sürtünmeye maruz kalmıyor birde dışarı çok soğuk olunca önden giren hava olumsuz etkiliyor..

Abicim birazcık düşmesine normal diyorlar ancak bende ki soruna servisteki herkes şaşırıyor

Bak bu sorunu başer de başteknisyen Hasan abiyle konuştum. Bana 3 kademeli soğutma sisteminin olduğunu bunların 1. si termstat 2. si termostat kutusu üstündeki sensör ve 3. sünün de aşınma valfi gibi bir ismi olduğunu söyledi. 1 ve 2 değişti. 3. sü üzerine gidilsin dedi. Olmazsa yeniden termostat değişebilir dedi. Yani olmadı al arabanı gibi söylemler olmaz olana kadar bakılacak anlayışıyla bakmak lazım diyor. Bir ara biryerde yağ soğutma termostatı yada sensörü adında bir parçadan bahsediyorlardı. Devirdaim motorunun üstünden yada yanında. Herneyse bu da sebep oluyormuş.

Şuan teknisyenler seminerde mi neymiş abicim onlar bi gelsin servise gidicem bu mesajı okutucam onlara

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Konuyu yeni farkettim. 5-6 km yazıları geçmiş, 35 KM şehirler arası yolu gittiğim de (-20) hep yerdeydi. Şimdi -10'lar da 15-20 km sonra yükseliyor derece. Bir rampadan aşağıya inerken en dibe düşüyor. 2013 de sıfır aldım, hep böyleydi :D Demek ki dizel böyle oluyor diyip geçiştiriyordum. O zaman bu arıza belirtisi mi? (şu anda 125 bin)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Konuyu okuyunca kendi aracımı kontrol ettim dün akşam. Aynı sıkıntı bende de varmış. Şansıma bu hafta sıcaklıkların 10 derecenin altına düşmesi iyi oldu bu durumu kontrol etme imkanı buldum. Keşke garanti bitmeden bu konu açılmış olsaydı. Kesin en başından beri bu problem benim araçta da vardı ama farketmemişim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba bu hararet konusu bir süredir aklımdaydı. Bu sabah 15-20 dakika süren 30km civarı bir mesafeyi gittikten sonra hararet fotoğrafta görüldüğü üzere 90 çizgisine ulaşamamış dırumda. Kalorifer 2. seviyede açıktı ve dış ortam sıcaklığı 16-17 derece. Sizce tam çizgiye kadar ısınmaması normal mi? Yoksa erken fan açma mı söz konusu acaba?

d376872517313aef59be94d76e166b3d.jpg

b944046e331c3131108739205d3e8006.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar bu sorun falan değil normal bir durumdur, kalorifer sıcak havayı radyatörden alır eger araç yeni ısınmış ise sıcak istediğiniz anda radyatördeki socak havayı çekerek çok soğuk hava ile buluşmasını sağlar buda devirdaimdeki bütün suyu soğutur,  bende dizel golf vardı oda aynıydı benzinlilerde yanma sıcaklığı yüksek olduğundam pek anlamazsınız ama dizel tüm araçlarda aynı şey olur eğer fazla düşmesini istemiyorsanız iç sirkülasyon havasını açarsınız olur biter kesinlikle bir arıza değildir bilginize

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
23 dakika önce, Enes Andıç said:

Arkadaşlar bu sorun falan değil normal bir durumdur, kalorifer sıcak havayı radyatörden alır eger araç yeni ısınmış ise sıcak istediğiniz anda radyatördeki socak havayı çekerek çok soğuk hava ile buluşmasını sağlar buda devirdaimdeki bütün suyu soğutur,  bende dizel golf vardı oda aynıydı benzinlilerde yanma sıcaklığı yüksek olduğundam pek anlamazsınız ama dizel tüm araçlarda aynı şey olur eğer fazla düşmesini istemiyorsanız iç sirkülasyon havasını açarsınız olur biter kesinlikle bir arıza değildir bilginize

Devirdaimdeki suyu kalörifer fanıyla soğutamazsınız. Geç ısınır ama ısınır dizel. Eğer ısınmışsa eğer devirdaim fanı falan soğutamaz.

Ya ısınmamıştır araba, yada devirdaimdeki elemanlardan birinde problem vardır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Rampadan inerken soğuk havalarda düşmeside normal, araç yakıtı kesiyor fakat devirdaim suyu radyatörden geçirmeye devam ettiği için sürekli soğuk hava ile buluşan devirdaim suyu  hızla soğur sonra tekrar gaza bastığınızda yükselir, benzinli araçlardada aynı şekilde hararet sürekli düşüp yükselir bu şekilde kışın çok anlarsınız yazın pek farkedilmez, birde aracın sensör damping süresi (sıcaklık değişimine tepki süresi), veya ekran yenileme süresi markadan markaya değişir hermarka aynı değildir, süre çok uzun tutulmuşsa o araçta fark etmek zordur ( diğer markalarla kıyaslamayın diye söylüyorum)

11 dakika önce, Servet Özkan said:

Devirdaimdeki suyu kalörifer fanıyla soğutamazsınız. Geç ısınır ama ısınır dizel. Eğer ısınmışsa eğer devirdaim fanı falan soğutamaz.

Ya ısınmamıştır araba, yada devirdaimdeki elemanlardan birinde problem vardır.

Devirdaimdeki suyu kalörifer fanıyla soğutamazsınız. Geç ısınır ama ısınır dizel. Eğer ısınmışsa eğer devirdaim fanı falan soğutamaz.

Ya ısınmamıştır araba, yada devirdaimdeki elemanlardan birinde problem vardır.   

 

 

 

O zaman çok soğuk bir havada araç 90 dereceye yeni geldiği anda dur rölantide çalışırken aracın içine sıcak hava üflet ve araca odb ile bağlan ve izle bakalım sıcaklıl 85 dereceden 50 dereceye kadar nasıl düşüyor  istediğin dizel takside dene(elektrikli kalorifer ısıtıcılı araçlar hariç)

Enes Andıç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Olan durum kışın değil bahar veya yaz aylarında olan bir durum. Yanlışsam Kerem düzeltsin lütfen.

Ayrıca başka markalarla ilgili örnek verip sonra siz onlarla kıyaslamayın diyorsunuz.

Bildiğiniz doğrularla diğer bildiğiniz yanlışları bir araya getirmeyin illa bir şeyler paylaşmak için hocam.

 

İkinci söylediğiniz durumda ısınmamış araçta benzer sonuç alırsınız, ısınmış araçta yokuş aşağı kışında inseniz soğumaz. (Eger optimum çalışma ısısına ulaştıysa, ve siz 10km lik yokuş inmiyorsanız :) )

 

Velhasıl, arkadaşın yaşadığı durum normal değil, eğer araç ısınmışsa ve 90C dereceden yukarı çıkmıyorsa, ya ekran yanılması, ya da devirdaim elemanları problemidir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.