Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2018 Yeni Kasa Mk4 Focus Test Ediliyor (Casus Çekimler)


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

İçinin genişlediği kadar( @Yakup Çağatayın verdiği bilgiye göre söyledim)  bagaj hacmi de artarsa bence önemli bir eksik giderilmiş olur.. 

Mk2.5 hb kullanıyorum bagajı diğerlerinden baya büyük(en son golf 6yla yanyana parkedip karşılaştırma şansım oldu)

Sedan da sanırım bagajı en büyüklerdendi o zaman..

Bizde bagajın büyük olması bile tercih sebeblerinin başında gelebiliyo..

 

Tipine gelince fiesta bundan daha ebleh duruyodu casus fotolardan sonra beğendik..Ben ecosport hariç fordun yok olmamış dediğim dış görünüm tasarladığını görmedim..Hepsi mükemmel olmuyo belki ama berbat hiç olmuyo..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Bahadır Atay yazdı:

Hani torsiyon kakaydı hani takla atardı ben neyleyim torsiyonlu focusu?

Bir tabunun yıkılışı. Yıllardır insanlara bağımsız arka süspansiyonu övdük astracılarla corollacılarla tartıştık boşunaymış 

Bence baktılar ......... hoşaftan anlamıyo(teşbihte hata olmaz) maliyet düşürmek için döndüler torsiyona..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu durumda focus denen iç tasarım aslında fiesta'mı oluyor (ben bu son resimden onu anlıyorum, bu kadar benzemelerine imkan yok).

 

Torsiyon'a geçiş teknolojinin getirdiği bir sonuç. 1999-2000 teknolojinde bağımsız arka süspansiyon önemliydi ama artık o kadar da önemli değil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 saat önce, Murat Kavuk yazdı:

tasarım aslında fiesta'mı oluyor

Aslında Focus büyük bir Fiesta oluyor.

Benzer tasarım öğelerini kullanacaklarına kuşku yok. 

Ancak üzerinde göz bulunan küçük ekranlı baz donanım seçeneğinden şimdiden nefret ettiğimi rahatlıkla yazabilirim. Bu çağda çirkin ve uygunsuz. HAYIR diyorum!

Bu arada büyüyen Fiesta'nın da bir nebze Focus müşterisi çalacağına da ihtimal vermiyor değilim. 

Arka aks yapısında torsiyon tekniğinin kullanılması da (varsayımdır) hafifletme ve ucuzlatma çabasının sonucudur. 

Açıkcası bu sınıfta kullanıcıların geometrisi iyi ayarlanmış bir torsiyon çubuklu aksla da pek ala tatmin olacaklarını ve bu konunun gereğinden fazla önemsendiğini düşünüyorum. 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

25 dakika önce, Bedirhan Doğan yazdı:

Arkadaşlar kesin torsiyon çubuğu ile gelecekmiş gibi yorumlar okuyorum. Bir yerden bilgi mi aldınız yoksa tamamen görseldeki araca bakarak çıkarımda mı bulunuyorsunuz? 

 

Bu iki yerde her şey yazıldı :) 

https://www.focusclubtr.com/topic/11548-2018-yeni-kasa-mk4-focus-test-ediliyor-casus-çekimler/?do=findComment&comment=353252

https://anasayfa.focusclubtr.com/fordun-yeni-modelleri-bolgelere-gore-daha-ozel-uretilecek/

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fotolarda ilk dikkatimi çeken, bagaj girişi genişlemiş, kuvvetle muhtemel bagaj hacmide artmıştır. Umarım kabin içi göğüs kısmındaki girinti çıkıntıları azaltarak daha kullanışlı ve sade bir hale getirirler... 

 

Gerçi radikal değişimler hep aracı geçmişinden koparıyor ve ikon olmasına mani oluyor. Ayrıca rafine demek sil baştan yeni bir doğru yapmak değil daha önce yapılmış bir doğrudaki eksikleri gidererek daha doğru hale getirmek demek. Bu sebeple radikal değişim geçirmeyen arabaların genelde mantıklı gerekçeleri oluyor. Focus bunu 2 kuşaktır bence pek başaramıyor.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 saat önce, Abdussamed Acar yazdı:

Focus bunu 2 kuşaktır bence pek başaramıyor.

Hep yazıyoruz zaten: Focus ilk kasası ile oldukça sıradışı bir tasarım ile kişilikli, albenili, cazip bir çizgi yarattı. Ve tuttu.

Sonra II.kuşak ile bundan koptu, III ile yakalayamadı, IV ise III'ün geliştirilmişi olacak gibi görünüyor.

Şu sıralarda "sürüden biri" imajının ötesine geçmesi zor.

Hoş bu çoğu marka/model için geçerli.  

4 saat önce, Abdussamed Acar yazdı:

Ayrıca rafine demek sil baştan yeni bir doğru yapmak değil daha önce yapılmış bir doğrudaki eksikleri gidererek daha doğru hale getirmek demek.

Bu da Volkswagen dili.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Focus gavurun pioneer dediği öncü bir otomobil . Bağımsız arka süspansiyon ve ana akım firmalarda opsiyonel de olsa ESP yi ilk sunarak, zaten segmentin en iyi şasisi ile yol tutuş ve sürüş dinamikleri zirvede olan bir otomobildi. Kompakt otomobillere yeni bir soluk getirdi. Focus 3 ise otomatik park vs gibi bu segmntte alışmadığımız donanımsal yeniliklerle gelmişti. Fordun focus 4 için de reklamını yapabileceği bir şeyler olması lazım. Bence şapkadan henüz bilmediğimiz sürprizler çıkarabilirler. 

 

Fiestanın bir miktar kalitesinin artırıldığı malum. Ford Ka+ ile güncel ucuz B segment arayan bütçe müşterisini elinde tutup fiestayı segmentinin daha üstünde konumlandırmaya çalışıyor gibi geldi bana. Bu sayede hem kendi hem rakip firmaların C segment müşterisini bir miktar çalmaya çalışıyor. Yoksa vignale ST line A line falan ne işe yarar fiestada. Bu durumda otomatik olarak focusun da segmentinden - moda deyimle- bir tık önde olması gerekir. Yoksa aynı ayarda sadece 3-5 cm büyüme bir işe yaramaz , güncel focus müşterisi fiestaya döenbilir. 
 

Focusun bağımsız süspansiyonu belki iyi idi ama müşteri çoğunlukla bunu aramıyor ki. İhtiyaç duymuyor ki. Bağımsız süspansiyon daha fazla yer tutuyor dolayısıyla bagaj ve kabin hacminin küçülmesine neden oluyor ayrıca daha ağır olduğu için perfromans, ekonomi ve emisyon değerlerini baltalıyor. O nedenle bizim aldığımız 150 bg altı arabalarda torsiyon kullanımı beni rahatsız etmiyor. Kuvvetli motorlarda bağımsız süspansiyon ford özelinde şart tabii ki. 

 

Ben focusun kompakt+ olarak  gelmesi gerektiğini düşünüyorum ama öyle de fazla satılmayacaktır. 

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, H. Cenk yazdı:

Ben focusun kompakt+ olarak  gelmesi gerektiğini düşünüyorum ama öyle de fazla satılmayacaktır. 

 

Zaten bence öyle gelecek, yani Fiesta B+, Focus C+, Mondeo D-:)

Ve fakat yine zor satacak, çünkü fiyatları da bence +  olacak. 

Kaba bir öngörü sadece. 

 

Torsiyon açıklamasına da %100 katılıyorum, Ford için öngörülen "harika" yol tutuş az sayıda kullanıcının önceliğinde. Göğe çıkaranlar da biraz da arabasıyla övünmeyi sevenler galiba. İyi programlanmış bir ESP güvenlik açığını kapatır ve maliyet, ağırlık ve hacim avantajları ağır basar.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

21 saat önce, Süleyman Ünal yazdı:

An azından hatchbak in totosu biraz daha güzel olacak gibi duruyor. Eskisine göre daha fazla hatchbak.

 

Yan aynalar biraz öne gelmiş, ön konsolun derinliği azalmıştır umarım. Ön konsolun fiesta değil de Mondeo tasarımında olmasını beklerdim. Bence focus'un golf gibi, B+ değil D- segmenti şıklığında olması lazım. Arka kapıdaki kelebek cam da kapı ile açılacak sanırım, güzel görünüyor. Umarım bagaj hacminde HB'de 350 lt'ye, sedanda 500 lt'ye ulaşırlar. Kadranlarda derinlik yerine tek yüzeyde olması da tercihim.

Erhan Ersöz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Misafir
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.