oğuz mete Oluşturma zamanı: Aralık 9, 2011 Raporla Share Oluşturma zamanı: Aralık 9, 2011 (düzenlendi) Hız Sınırları F3 ler iÇin sizce hız limitleri az değil mi? Bu hızlara % 10 sollama payı koyarsanız yani duble yollarda 110 km olan sınır 121 km ye Çıkıyor.Ayrıca eskisi gibi yollarda trafik polisinin ^^ radar kontrol levhası ^^ koyma zorunluluğu da kalktı.. Aralık 9, 2011 oğuz mete tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2011 Galiba ben anlamadım. Sorun ne? 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mevlüt Aksoy Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2011 Hız limitleri sadece belirli araçlar için konmuyorki. Ona bakarsanız oto yollarda hız limitleri 120+%10 olsa yine az Mersosu var BMW var bunlar içinde az ama yollarda birde Reno ve Tofaş gibi araçlar var. Farklı farklı hız limiti olmayacağına göre. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Bulut_ömer Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2011 Efendim .....? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
oğuz mete Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2011 Galiba ben anlamadım. Sorun ne? sorun mu? mesela almanya da hız limiti otoyollarda yok...türkiye de ise 132 km.. kim nasıl gitmek isterse öyle gitsin )5 ceza=2 ay ehliyete el konuluyor.... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ogün Özemre Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2011 Herkez istediği gibi giderse. 10 senede Türkiyenin nüfusu yarıya iner Tabir abartı olsada durum ondan ibaret Ayrıca almanyada otoyollarda hız limiti var Sadece belirli bölgelerde limit yok 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
oğuz mete Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2011 Hız limitleri sadece belirli araçlar için konmuyorki. Ona bakarsanız oto yollarda hız limitleri 120+%10 olsa yine az Mersosu var BMW var bunlar içinde az ama yollarda birde Reno ve Tofaş gibi araçlar var. Farklı farklı hız limiti olmayacağına göre. Abi dediğin gibi tofaş lara 121 km limit koy sonra cady,tepee,partner,vs araçlara ise 93 km sınırı koy saçma bence ..Danıştay a itiraz da bulunan arkadaşlarım oldu..örnek olarak ise jeeplerin 2004 te hız limitlerinin artırılmasını sundular ama red edildiler... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
oğuz mete Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2011 Herkez istediği gibi giderse. 10 senede Türkiyenin nüfusu yarıya iner Tabir abartı olsada durum ondan ibaret Ayrıca almanyada otoyollarda hız limiti var Sadece belirli bölgelerde limit yok ben duisburg da çok araba sürdüm hız ortalamam ise 150 km idi..kimse orda kolay kolay ölmüyor..tabi kaza ecel gelirse kaçış yok Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
oğuz mete Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2011 Danıştay kararı Dairesi Karar Yılı Karar No Esas Yılı Esas No Karar Tarihi SEKİZİNCİ DAİRE 2004 3909 2003 3527 19/10/2004 MOTORLU ARAÇLAR VE RÖMORKLARI TİP ONAYI YÖNETMELİĞİNDE M1G OLARAK TANIMLANAN VE HALK ARASINDA 4X4 OLARAK BİLİNİN ARAÇLARIN GELİŞMİŞ GÜVENLİK DONANIMLARINA SAHİP OLMALARI GÖZÖNÜNE ALINARAK HIZ SINIRLARI YÜKSELTİLEREK OTOMOBİL SINIFINDAKİ ARAÇLARLA AYNI DÜZEYE GETİRİLMESİNE İLİŞKİN DÜZENLEMEDE HUKUKA VE MEVZUATA AYKIRILIK BULUNMADIĞI HK.< Davacı : Av.... Davalılar : 1- İÇişleri Bakanlığı 2- Bayındırlık ve İskan Bakanlığı 3- Ulaştırma Bakanlığı Davanın Özeti : <a href="http://rega.basbakanlik.gov.tr/main.aspx?home=http://rega.basbakanlik.gov.tr/eskiler/2003/07/20030705.htm&main=http://rega.basbakanlik.gov.tr/eskiler/2003/07/20030705.htm" style="color: rgb(34, 85, 136); ">05.07.2003 gÜn ve 25159 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yÜrÜrlÜğe giren Karayolları Trafik YÖnetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair YÖnetmeliğin 4. maddesinin iptali istemidir. Savunmaların Özeti : SÖzkonusu araÇların emniyet kemeri, abs, airbag gibi son derece gelişmiş araÇ gÜvenlik donanımlarının olduğu, Karayolları Trafik YÖnetmeliğinde yapılan değişiklikle bunların hız sınırlarının otomobil sınıfındaki diğer araÇların seviyesine getirildiği, arazi araÇlarındaki hız sınırının artırılıp diğerlerinin artırılmamasında eşitliğe aykırı bir durum bulunmadığı Öne sÜrÜlerek, davanın reddi gerektiği savunulmaktadır. Danıştay Tetkik Hakimi Erkan DEMİRTAŞ'ın DÜşÜncesi : Davanın reddi gerektiği dÜşÜnÜlmektedir. Danıştay Savcısı Radiye TİRYAKİ'nin DÜşÜncesi : Dava, MI MIG taşıtı jeep cinsi aracın hız sınırını yerleşim yeri dışında 70 km.den 90 km.ye, otoyolda 90 km.den 120 km.ye Çıkaran 5.7.2003 gÜnlÜ 25259 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Karayolu Trafik YÖnetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair YÖnetmeliğin 4.maddesinin can ve mal gÜvenliği yÖnÜnden uygun olmadığı, diğer araÇların hız limitinde artış yapılmazken, arazi araÇlarında yapılmasının eşitlik ilkesiyle bağdaşmadığ iddiasıyla anılan yÖnetmelik maddesinin iptali istemiyle aÇılmıştır. Dosyanın incelenmesinden, Motorlu AraÇlar RÖmorkları Tip Onay ve Karayolları Trafik YÖnetmelikleri uyarınca, kamuoyunda 4x4 jeep olarak addolunan taşıtların MIG sınıfı araÇ olarak isimlendirildiği bu tip araÇların teknik Özellikleri gereği, Karayolları Trafik YÖnetmeliğinin 100.maddesindeki hız tablosunun, 6.sırasının dava konusu yÖnetmeliğin 4.maddesi ile belirlendiği anlaşılmaktadır. Hız sınırı arttırılan bu araÇların emniyet kemeri, abs, airbag gibi son derece gelişmiş araÇ gÜvenlik donanımlarına sahip olduklarının anlaşılması karşısında, teknik Özellikleri gÖzÖnÜne alınarak yerleşim yeri iÇindeki hız sınırının sabit bırakılması suretiyle, yerleşim yeri dışında ve otoyolda hız sınırlarının artırılarak, otomobil sınıfından araÇlarla ayni seviyeye getirilmesine ilişkin dÜzenlemede hukuka ve mevzuata aykırılık gÖrÜlmemiştir. Ayrıca, arazi araÇlarında hız sınırlarının artırılıp diğer araÇlarda artırılmamasında eşitliğe aykırı bir durum bulunmamaktadır.Zira eşitlik esası, ayni nitelikte ve statÜde bulunan kişiler veya objeler iÇin geÇerlidir. AÇıklanan nedenlerle hukuki dayanaktan yoksun davanın reddi gerekeceği dÜşÜnÜlmektedir. TÜRK MİLLETİ ADINA HÜkÜm veren Danıştay Sekizinci Dairesince davacının dava ehliyeti bulunduğuna oyÇokluğu ile karar verilerek işin gereği gÖrÜşÜldÜ: Dava; 05.07.2003 gÜn ve 25159 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yÜrÜrlÜğe giren Karayolları Trafik YÖnetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair YÖnetmeliğin 4. maddesinin iptali isteminden doğmuştur. 05.07.2003 gÜn ve 25159 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan YÖnetmeliğin 4. maddesi uyarınca, Karayolları Trafik YÖnetmeliğinin 100. maddesinin hız tablosunun birinci sırası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir; "AraÇ Cinsi Yerleşim Yeri Yerleşim yeri Oto Yolda İÇinde Dışında Otomobil, M1, M1G 50 90 120" Motorlu AraÇlar ve RÖmorkları, Tip Onayı YÖnetmeliğinde, M sınıfı araÇlar en az dÖrt tekerlekli, motorlu yolcu taşıma amaÇlı araÇlar olarak belirlenmiş, M1 sınıfının ise; sÜrÜcÜ dışında en fazla sekiz kişilik oturma yeri olan yolcu taşımaya yÖnelik motorlu araÇlar olduğu belirtilmiştir. Karayolları Trafik YÖnetmeliğinde de benzer hÜkÜm bulunmaktadır. Öte yandan, Motorlu AraÇlar ve RÖmorkları, Tip Onayı YÖnetmeliğinde; Arazi tipi araÇlar (G SembollÜ ) 4. sırada sayılmıştır. Aynı YÖnetmeliğin 4.6. Birleşik isimlendirme başlığı altında M sınıfı ve N sınıfı olup da arazi tipi kullanıma uygun araÇların "G" SembolÜnÜn "M" SembolÜ veya "N" sembolÜ ile birleşik kullanılacağı hÜkmÜ mevcuttur. YÖnetmelikte M1G olarak tanımlanan ve halk arasında 4x4 olarak bilinen araÇların, ileri teknolojik Özelliklere, bu kapsamda abs, airbag, emniyet kemeri gibi gelişmiş gÜvenlik donanımlarına sahip olmaları gÖzÖnÜne alınarak, yerleşim yeri iÇindeki hız sınırı aynen muhafaza edilmek suretiyle, yerleşim yeri dışında ve otoyolda hız sınırları yÜkseltilerek, otomobil sınıfındaki araÇlarla aynı dÜzeye getirilmesine ilişkin dÜzenlemede hukuka ve mevzuata aykırılık bulunmamaktadır. AÇıklanan nedenlerle davanın reddine, yargılama giderlerinin davacı Üzerinde bırakılmasına, 19.10.2004 gÜnÜnde esasta oyÇokluğu ile karar verildi. AZLIK OYU Otomobillerden daha fazla ağırlık ve hacme sahip olan ve esasen arazi taşıtı olan araÇların, hız sınırının arttırılmasını gerekli kılacak herhangi bir neden bulunmaksızın getirilen dÜzenlemede trafik gÜvenliği ve kamu yararına uyarlık bulunmadığından, dava konusu dÜzenlemenin iptali gerektiği oyuyla, aksi yÖnde oluşan Çoğunluk kararına katılmıyoruz. AZLIK OYU 2577 sayılı İdari Yargılama UsulÜ Yasasının 2/1-a maddesinde, idari işlemler hakkında yetki, şekil, sebep, konu ve maksat yÖnlerinden biri ile hukuka aykırı olduklarından dolayı iptalleri iÇin menfaatleri ihlal edilenler tarafından aÇılan iptal davaları idari dava tÜrleri arasında sayılmış ve bu madde ile iptal davasının subjektif ehliyet koşulu "menfaat ihlali" olarak belirlenmiştir. İptal davalarının hukuki nitelikleri gÖz ÖnÜne alındığında, idare hukuku alanında tek taraflı irade aÇıklamasıyla kesin ve yÜrÜtÜlmesi zorunlu nitelikte tesis edilen işlemlerin, ancak bu idari işlemlerle kişisel, meşru ve gÜncel bir menfaat ilgisi olanlar tarafından iptal davasına konu edilebileceğinin kabulÜ zorunludur. Yukarıda belirlenen kişisel, meşru ve gÜncel bir menfaat alakasının varlığı taraf ilişkisinin kurulmasında yeterli sayılmakta ve bu husus davanın niteliğine ve Özelliğine gÖre belirlenmektedir. Dava konusu dÜzenleme ile davacı arasında gÜncel, kişisel ve meşru bir menfaat ilişkisinin bulunduğundan sÖz edilemeyecektir. Bu durumda, davanın Öncelikle ehliyet yÖnÜnden reddi gerekeceği gÖrÜşÜyle Çoğunluk kararına usul yÖnÜnden katılmıyorum. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2011 Şakamı bu? Ben eğer karar verici olsam bu ülkeye ithal edilen tüm araçlarda 120 km hız sınırlayıcı koymalarını şart koşardım. Bir şekilde onu bypass edenide direk hapse tıkardım. PKK ya verdiğimiz şehitten çok insanımızı trafikte kaybediyoruz. Dünyamıza gelin. Bu toplum hala şehirli olamadı. Kuralları kafasına göre esnetmeyi ihlal etmeyi bi halt sanan insanlarla aynı havayı soluyoruz. 4 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ogün Özemre Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2011 ben duisburg da çok araba sürdüm hız ortalamam ise 150 km idi..kimse orda kolay kolay ölmüyor..tabi kaza ecel gelirse kaçış yok Burası duisburg değil Türkiye. Ve hız sınırlarıda gayet yeterli ve Normal o yazmış olduğunuz caddy tepe doblo fiorion comb falan hepsini kullandım ben. onlar içinde olan hız sınırları gayet normaldir. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
oğuz mete Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2011 Şakamı bu? Ben eğer karar verici olsam bu ülkeye ithal edilen tüm araçlarda 120 km hız sınırlayıcı koymalarını şart koşardım. Bir şekilde onu bypass edenide direk hapse tıkardım. PKK ya verdiğimiz şehitten çok insanımızı trafikte kaybediyoruz. Dünyamıza gelin. Bu toplum hala şehirli olamadı. Kuralları kafasına göre esnetmeyi ihlal etmeyi bi halt sanan insanlarla aynı havayı soluyoruz. Abi siyaseti hiç sevmem ama zenginler jeep e bindiği için onlara düzenlemeler yapıldı.kamyonete gelince yok diyorlar..İnsanlar da haklı olarak isyan ediyor..sakın yanlış anlama benim kamyonetim falan yok.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2011 Ne isyanı yahu? Onlar kamyonet kullanıyorlar. Bunu herdaim hatırlamaları lazım.. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
oğuz mete Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2011 Burası duisburg değil Türkiye. Ve hız sınırlarıda gayet yeterli ve Normal o yazmış olduğunuz caddy tepe doblo fiorion comb falan hepsini kullandım ben. onlar içinde olan hız sınırları gayet normaldir. doğru türkiye de yaşıyoruz..93 km ile kars tan istanbul a gittiğini düşünsene insan da eyüp sabrı olması lazım...bölünmüş karayollarında toplam genişlik 22 m ye yakın ...bence 93 km k.netler için çok az en azından bir otobüs kadar yani 99 km ile gitmeleri lazım... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 9, 2011 Nafile muhabbet.... 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap