Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Skandalın Adı ''nokian''


Semih G.

Önerilen Mesajlar

Finlandiyalı lastik üreticisi Nokian'ın lastik testleri için ''özel'' lastikler üretip gönderdiği son tüketiciye ise bunların tam aksi lastikler üretip sattığı söyleniyor hatta anladığım kadarıyla Nokian'dan açıklama yapılmış ve bu durum kabul edilmiş. Eğer durum buysa lastik testlerinede güvenemeyeceğiz artık (zaten bunlardan ziyade ben kullanıcı yorumlarını baz alıyordum ya neyse) 

Kaynak için ; https://www.lovecars.com/news/2016/02/28/nokian-tyres-admits-cheating-in-motoring-tests 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu konu forumda 1-2 gün önce geçti. 

Ben de birkaç sene evvel bir yazı okumuştum. Ferrari bir otomotiv gazetecisine test için sıradan araç vermezmiş. Testin yapılacağı piste 2 gün öncesinden gider arabayı tamamen o piste göre tune edermiş böylece o testte en iyi sonucun çıkmasını garanti edermiş. Herhangi bir gazeteci arabayı alıp o pistin doışına çıkarırsa o kişiyi kara listeye alır bir daha araba vermezmiş. bu yüzden tüm araba gazetecileri buna boyun eğer ve ferrari daima en iyi çıkarmış.. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 dakika önce, H. Cenk said:

Bu konu forumda 1-2 gün önce geçti. 

Ben de birkaç sene evvel bir yazı okumuştum. Ferrari bir otomotiv gazetecisine test için sıradan araç vermezmiş. Testin yapılacağı piste 2 gün öncesinden gider arabayı tamamen o piste göre tune edermiş böylece o testte en iyi sonucun çıkmasını garanti edermiş. Herhangi bir gazeteci arabayı alıp o pistin doışına çıkarırsa o kişiyi kara listeye alır bir daha araba vermezmiş. bu yüzden tüm araba gazetecileri buna boyun eğer ve ferrari daima en iyi çıkarmış.. 

O zaman kime güveneceğiz ? Ferrari bile kendine güvenmiyorsa bu konularda diğer firmalar neler yapmaz.. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tüketiciler olarak artık bu markayıda cezalandırma zamanı geldi. demekki avrupa olunca iyi oluyor anlamına gelmiyor. durum bizde olduğundan farksız, her sektörde ve coğrafyada çürük markalar çıkabiliyor. 

Serkan erden tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

23 saat önce, Semih G. said:

Nokian'ın lastik testleri için ''özel'' lastikler üretip gönderdiği son tüketiciye ise bunların tam aksi lastikler üretip sattığı söyleniyor

Bu konu da maalesef biraz abartıldı.

Kötü niyet var mı? Belki...

Haksız rekabet koşulları oluşturulmuş.

Öykünün özünde Finlandiya'nın ticaret alanında yayın yapan bir dergisi Nokian'ın kurum için e-postalarını ele geçirmiş ve bunlara dayanarak üretim öncesi örneklerin testlere gönderdiğine dair haber yapmış.

Konu ortaya çıkınca Nokian üst yönetimi konusunda saygın bir dergi olan European Rubber Journal'e açıklamalarda bulunmuş ve üretimden altı ay önce lastiklerini tanıtmak adına inceleme amaçlı gönderdiklerini, ancak üretime geçildiğinde lastiğin bu örnekten farklı olabildiğini ifade etmiş. Hatta bunun endüstride standart uygulama olduğunu söylemiş. Bir proaktif yaklaşım söz konusu ve erken üretimlerin "test kazanma" amaçlı olmaktan çok tanıtıma erken başlamak hedefli olduğu iyimser bir yaklaşımla düşünülebilir. Tabii bu uygulamanın endüstri standardı olduğu açıklamasına hemen Michelin'den itiraz gelmiş, bunu da not etmek lazım.

Şimdi eğer Nokian testlere üretimden "iyi ve başarılı" lastik gönderip de bu sonuçları aldıysa ciddi bir fiyasko var demektir. Çünkü kış lastikleri ve dört mevsimde kısmen rekabetçi olurken yaz lastiklerinde en azından testlerde hiç iştah kabartıcı görünmüyor.

 

Gelelim konu ile ilgili diğer soruya: Peki kime güveneceğiz?

1. Her yazılana inanmayacaksınız.

2. Yayını yapan kuruluşun geçmişini/saygınlığını araştıracaksınız.

3. Farklı inceleme sonuçlarını karşılaştıracaksınız.

Bu şekilde ilerlerseniz bir süre sonra sektörü daha iyi tanıyarak sonuçları gerçekçi değerlendirme şansınız olur. 

Daha önce burada hangi test kuruluşlarının güvenilir olduğunu, hatta ADAC'nin inceleme yöntemlerini de paylaşarak verdim.

ADAC gibi, GTÜ gibi, Stiftung Warentest gibi bağımısz ve fakat denetlenebilir kuruluşlar incelemelerini oldukça nesnel bir zemine oturtabilirler.

Olmadık bir sonucun çıkmasına zaten lastik endüstrisi izin vermez. Kıyasıya bir rekabet var.

Bu nedenle inceleme verilerine güvenmeye devam edin lütfen, hele ki yaygın ve saygın yayın yapan kuruluşlardan gelenlere.

Kullanıcı yorumları önemli mi? Kuşkusuz faydası olacaktır. Ama benim değerlendirmemde %80 kurum incelemesi ise en fazla %20 kullanıcı yorumlarını dikkate alırım. Neden derseniz kişin kullanım tarzı, bilgisi, deneyimi, başarı/performans algısı ve egosu (sahip olduğum en iyisidir) değerlendirmeleri son derece öznel bir zemine oturtur. 

 

21 saat önce, Serkan erden said:

Tüketiciler olarak artık bu markayıda cezalandırma zamanı geldi. demekki avrupa olunca iyi oluyor anlamına gelmiyor. durum bizde olduğundan farksız, her sektörde ve coğrafyada çürük markalar çıkabiliyor. 

Serkan güldürdün beni, Türk tüketicileri ne zaman hangi markayı bilinçli bir kullanıcı olarak cezalandırdı ki?

Sürekli her şeyi gereğinden pahalı aldığımız bir ülkede bana tüketici bilincinden bahsetmesin kimse... 

 

23 saat önce, H. Cenk said:

Ben de birkaç sene evvel bir yazı okumuştum. Ferrari bir otomotiv gazetecisine test için sıradan araç vermezmiş. Testin yapılacağı piste 2 gün öncesinden gider arabayı tamamen o piste göre tune edermiş böylece o testte en iyi sonucun çıkmasını garanti edermiş. Herhangi bir gazeteci arabayı alıp o pistin doışına çıkarırsa o kişiyi kara listeye alır bir daha araba vermezmiş. bu yüzden tüm araba gazetecileri buna boyun eğer ve ferrari daima en iyi çıkarmış.. 

Sanırım burada da yanlış bilgilendirme var.

Ferrari alıcıyı seçer. Yani kişinin Ferrari almak istemesi (en azından fabrikadan) yetmez, Ferrari almaya ve kullanmaya kalifiye olması gerekir. İlginç bir sorgulama formları var, sonra da değişik bir taahütname hazırlanıyor. Hemen elden çıkaramıyorsunuz falan...

Ayrıca Ferrari talep eden müşterilerine belli bir bedel karşılığına "Ferrari Challenge Cup" çerçevesinde değişik pistlere çıkma opsiyonu sunuyor. Aracı taşıyor, bakımını yapıyor ve setup piste göre düzenleniyor. 

Sonuçta müşterilerine sunduğu bir hizmeti bir test sürücüsüne niye sunmasın.

Ayrıca onlarca Ferrari testi izledim ve okudum hem pist hem yol koşullarında...

Kısacası fısıltı gazetesinden yayılan aslı belli olmayan zamanlar çoğalarak değişik ağızlardan gerçeklik kılıfı kuşanan haberlere pek itibar etmemek lazım. 

 

Bütün bunların sonucunda hiç dolandırıcılık yoktur diyebilir miyiz?

Kesinlikle hayır, yalan ve aldatma insan doğasının vazgeçilmez bir parçası.

Ama yoktan var etmekle olanı biraz daha güzelleştirmek arasındaki farkı da görebilmek lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Her sektörde olabiliyor bunlar. Zamanında kingston'ın testlere yolladığı SSD'ler ile satışa çıkardıkları arasındaki performans farklarının üretim farkı olduğunu ortaya çıkartmıştı kullanıcılar. Cem abinin testlere 80% güvenmesiyle de anlaşılabileceği gibi bu ve benzer şeyleri kullanıcıların oraya çıkartma ihtimalleri pek düşük de test yapan kurum ve kişilerin yerel satıcılardan lastikleri temin ederek bunun önüne basitçe geçmemelerini ben anlayamıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Cem Boneval said:

 

Sanırım burada da yanlış bilgilendirme var.

Ferrari alıcıyı seçer. Yani kişinin Ferrari almak istemesi (en azından fabrikadan) yetmez, Ferrari almaya ve kullanmaya kalifiye olması gerekir. İlginç bir sorgulama formları var, sonra da değişik bir taahütname hazırlanıyor. Hemen elden çıkaramıyorsunuz falan...

Ayrıca Ferrari talep eden müşterilerine belli bir bedel karşılığına "Ferrari Challenge Cup" çerçevesinde değişik pistlere çıkma opsiyonu sunuyor. Aracı taşıyor, bakımını yapıyor ve setup piste göre düzenleniyor. 

Sonuçta müşterilerine sunduğu bir hizmeti bir test sürücüsüne niye sunmasın.

Ayrıca onlarca Ferrari testi izledim ve okudum hem pist hem yol koşullarında...

Kısacası fısıltı gazetesinden yayılan aslı belli olmayan zamanlar çoğalarak değişik ağızlardan gerçeklik kılıfı kuşanan haberlere pek itibar etmemek lazım. 

 

(Mesajı yazmadan alıntıya bulaşma diye konu açan ben yine aynı hatayı yaptım. Bu sefer tamam ) 

 

Abi müşteriden bahseden kim.  Ferrari yeni model çıkardı bunu gazetecilere verecek değil mi ? İşte hangi pistte test ettirecekse o piste göre tune ediyor. Bunu söyleyen Chris Harris idi. 

 

Jalopnike yazmıştı 

http://jalopnik.com/5760248/how-ferrari-spins

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Mertcan Çelik said:

test yapan kurum ve kişilerin yerel satıcılardan lastikleri temin ederek bunun önüne basitçe geçmemelerini ben anlayamıyorum.

Mertcan zaten bağımsız test kuruluşlarının yöntemleri bu, detayları ADAC için yazdım ve bağlantıyı da verdim.

Bir daha yazdırma bana.

Ekonomik gücü olmayan amatör inceleme meraklıları haliyle üreticinin ulufesine bakıyor, ama güçlü kurumların buna pek ihtiyacı yok.

Ayrıca sektör içi denetleme mekanizmaları var, bakın Michelin hemen nasıl tavır koydu Nokian'a.

Sürekli öne çıkan başarısız bir lastik olsa rakipler rahat bırakır mı sence?

Bir saat önce, H. Cenk said:

Bunu söyleyen Chris Harris idi. 

Ne söylemiş, Ferrari'nin kurallarından sıkıldım demiş.

Ben de diyorum ki adamlar zaten müşteriyi bile kurala bağlamışlar, ve fakat optimum performans için desteği de veriyorlar gerektiğinde.

Yani kusura bakma ama bu biraz Chris Harris'İn kendini beğenmişliği ve huysuzluğu. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.