Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Bijonlarınıza iyi Bakın!


Ozan Kar

Önerilen Mesajlar

Öncelikle ben hala konunun doğru yeri neresi olmalı emin olamıyorum. "Sorular Sorunlara" girdim, sadece "Soru" sorma olduğunu görüp buraya gelmeye karar verdim. 

 

Bir şekilde sol ön tekerleğin 2 bijon somunu diş atlayıp hem saplamayı hemde somunu bozmuş. En son kışlıklar takılırken ustanın önce elle bir iki tur oturtup sonra makina ile sıkmasına dikkat etmiştim ama bir şekilde olmuş. Önemli olan kısım bu değil bu sorunun tamir edilmesi için gereken saçmalıklar. Bilmeyenler vardır, iki farklı bijon sistemi var, ilki porya (bilya vs aksın bittiği nokta) üzerinde diş olur civata bu dişlere oturur, diğeri ve bizim araçlardaki sistem ise saplama somun sistemi, yani porya üzerinde düz delikler var, civata (saplama) arkadan geçerek poryaya oturuyor somunlarda bu civatalara takılıyor. Bu sistem bu tip kırılma yada yalama olma durumları için çok iyi çünkü ilk sistemin aksine porya değişimi gerekmeden (yeni diş açıp genişletiyorlar filan ama onu saymıyorum) saplama somun takarak basitçe yırtılıyor. Bende gidip parçacıdan 2 tane saplama somun aldım, sordum bu nasıl değişecek diye çekiçle çıkart arkadan yenisini tak dedi. Bende o niyetle tekerleği söktüm ancak gördüm ki saplamanın başı tablaya değiyor. Poryayı sökmeye cesaret edemeyince servise gittim, dediler ki porya sökülmeden çıkması mümkün değil (bende baktım aynen öyle). Poryada presli segmanlı filan bir şeymiş söküldüğü zaman değişmesi gerekiyormuş. Yani çok değerli ford mühendisleri saplama-somun sistemini yapmış ancak o saplamaların oradan çıkartılma ihtimalini düşünmemiş, resmen şaka gibi. Bir noktada ufak bir oyuk olsa çıkacak, aradaki boşluk 1 cm daha fazla olsa çıkacak vs ama yok hiç biri yok.

 

Sonuç olarak saplamaların sadece ucu bozuk olduğundan 2 mm kadar keserek somunları taktılar, tork anahtarıylada kontrol edildi sıkılmasında sorun yok. Yani ucuz yırttım ama şaşkınlık içersindeyim.

 

Uzun lafın kısası bijonlarınıza (saplamalarınıza) iyi bakın.

 

Not: gittiğim servis fiat servisi olduğu için poryanın sökülüp takılma olayında bilmedikleri bir şey olabilir diye de bir not düşüp detayını @Kaan Yagizer abiye soruyorum :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Yakup Çağatay said:

Ford yok mu Ankara'da. Alla allaemoji14.pnggeçmiş olsun

ooo onun disk filan sökülcek sabah bırak akşama alırsın muhabbetini, porya değişmeden olmaz muhabbetini hiç çekemem. Hele ki tanıdığım güvendiğim, bildiği "usta" varken. Bu arada porya pahalı pahalı diyip durdular ama hiç bilmiyorum ne kadar :D ama 100 tl bile olsa 10 liralık iş için 110 lira vermek hala saçma. Teşekkürler :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Kaan Yagizer said:

Özel servis ekipmanı var (o iş için) çektirme benzeri tırnaklı o aparat ile "pıt" diye hallediyorlar.

Seninki bildiğin macera olmuş.   :) 

Aynen doğrudur başıma geldi benzer durum diski söküp pıt diye aldılar saplamayı yenisinide güzelce kanallarına oturtup çokta basit taktılar :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Kaan Yagizer said:

Özel servis ekipmanı var (o iş için) çektirme benzeri tırnaklı o aparat ile "pıt" diye hallediyorlar.

Seninki bildiğin macera olmuş.   :) 

porya için mi saplama için mi?

5 dakika önce, Serkan Karakoca said:

Aynen doğrudur başıma geldi benzer durum diski söküp pıt diye aldılar saplamayı yenisinide güzelce kanallarına oturtup çokta basit taktılar :)

çok ilginç, fiziksel olarak çıkması imkansız görünüyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

14 saat önce, Ozan Kar said:

çok ilginç, fiziksel olarak çıkması imkansız görünüyor

Valla ... billa :)

İşin gırgırı bir yana elinde ekipman var ise (...ve kullanmayı biliyorsanız) bijon çürütme, sökme vs. 10 dakika sürüyor. 

(bkn.inanmıyorsan İst'e geldiğinde kilitli bijonlarından birisini zevkine çürütüp/sökelim demek...) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Kaan Yagizer said:

Valla ... billa :)

İşin gırgırı bir yana elinde ekipman var ise (...ve kullanmayı biliyorsanız) bijon çürütme, sökme vs. 10 dakika sürüyor. 

(bkn.inanmıyorsan İst'e geldiğinde kilitli bijonlarından birisini zevkine çürütüp/sökelim demek...) 

Görmeden inanmam :D gelince uğrarım ucu kesik saplamaları değiştirebiliriz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ne kadar iyi bakabiliriz ki kendilerine, sen bile o kadar titizlenmişken başına gelene bak :)

ben ne zaman bir sök-tak yaptırsam en az 2 bijonum çöp oluyor... 

 

"aaaaaabii sıkışmış bu, patlatacaz!" diyerek birer birer eksiliyorlar... stoktakilerde bitti. Parasına lanet olsun onu geçtim de, yolda kalırsak iş başa düşse hayatta kendin açamazsın/gevşetemezsin o bijonları.

 

komple set olarak kolay kullanımlı, dayanıklı birşey ile değiştirmek lazım

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Mehmet Gün said:

Kısaca bundan çıkaracağımız ders; yetkili servise gitmek, işini ehline yaptırmak lazım.

malesef oda yetmiyor benim patronun eşinde kuga var istinye oto koçta 2 defa aynı olayı yaşattılar .saplama değişti 2 defa yazlık kışlık takarken :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 7 ay sonra...

 

07.03.2016 - 19:03 tarihinde, Ozan Kar yazdı:

Öncelikle ben hala konunun doğru yeri neresi olmalı emin olamıyorum. "Sorular Sorunlara" girdim, sadece "Soru" sorma olduğunu görüp buraya gelmeye karar verdim. 

 

Bir şekilde sol ön tekerleğin 2 bijon somunu diş atlayıp hem saplamayı hemde somunu bozmuş. En son kışlıklar takılırken ustanın önce elle bir iki tur oturtup sonra makina ile sıkmasına dikkat etmiştim ama bir şekilde olmuş. Önemli olan kısım bu değil bu sorunun tamir edilmesi için gereken saçmalıklar. Bilmeyenler vardır, iki farklı bijon sistemi var, ilki porya (bilya vs aksın bittiği nokta) üzerinde diş olur civata bu dişlere oturur, diğeri ve bizim araçlardaki sistem ise saplama somun sistemi, yani porya üzerinde düz delikler var, civata (saplama) arkadan geçerek poryaya oturuyor somunlarda bu civatalara takılıyor. Bu sistem bu tip kırılma yada yalama olma durumları için çok iyi çünkü ilk sistemin aksine porya değişimi gerekmeden (yeni diş açıp genişletiyorlar filan ama onu saymıyorum) saplama somun takarak basitçe yırtılıyor. Bende gidip parçacıdan 2 tane saplama somun aldım, sordum bu nasıl değişecek diye çekiçle çıkart arkadan yenisini tak dedi. Bende o niyetle tekerleği söktüm ancak gördüm ki saplamanın başı tablaya değiyor. Poryayı sökmeye cesaret edemeyince servise gittim, dediler ki porya sökülmeden çıkması mümkün değil (bende baktım aynen öyle). Poryada presli segmanlı filan bir şeymiş söküldüğü zaman değişmesi gerekiyormuş. Yani çok değerli ford mühendisleri saplama-somun sistemini yapmış ancak o saplamaların oradan çıkartılma ihtimalini düşünmemiş, resmen şaka gibi. Bir noktada ufak bir oyuk olsa çıkacak, aradaki boşluk 1 cm daha fazla olsa çıkacak vs ama yok hiç biri yok.

 

Sonuç olarak saplamaların sadece ucu bozuk olduğundan 2 mm kadar keserek somunları taktılar, tork anahtarıylada kontrol edildi sıkılmasında sorun yok. Yani ucuz yırttım ama şaşkınlık içersindeyim.

 

Uzun lafın kısası bijonlarınıza (saplamalarınıza) iyi bakın.

 

Not: gittiğim servis fiat servisi olduğu için poryanın sökülüp takılma olayında bilmedikleri bir şey olabilir diye de bir not düşüp detayını @Kaan Yagizer abiye soruyorum :)

2013 tdci style hb focus umun kış lastklerini taktırmak için lastikçiye geldim. Lastikçinin söylediği şey kafamı çok karıştırdı. Jant üzerindeki bijonlar orjinal değilmiş ? Üstündeki bijon somunları 17 imiş olması gereken 19 muş ? Bu konu başına gelen var mı yada sizin araçlarınızda bijon sonunları 17 mi 19 mu? Ve @Ozan Karın bahsettiği gibi saplamamın birisinin dişleri yalama olmuş ve değişmesi gerekiyormuş. 

Ercan Gülmez tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 saat önce, Ercan Gülmez yazdı:

 

2013 tdci style hb focus umun kış lastklerini taktırmak için lastikçiye geldim. Lastikçinin söylediği şey kafamı çok karıştırdı. Jant üzerindeki bijonlar orjinal değilmiş ? Üstündeki bijon somunları 17 imiş olması gereken 19 muş ? Bu konu başına gelen var mı yada sizin araçlarınızda bijon sonunları 17 mi 19 mu? Ve @Ozan Karın bahsettiği gibi saplamamın birisinin dişleri yalama olmuş ve değişmesi gerekiyormuş. 

Evet, 19mm kullanıyor ford.

Bu arada konuda yazıldığı gibi saplamalar sökülmedi, porya söküldü bilya değişti, saplamalar o şekilde değiştirilebildi.

Poryayı, bilyayı bozmadan söküp takma aparatı varmış ancak o kmde (~55k) yine bozulur diye uğraşmadan söküp değiştirdiler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

Evet, 19mm kullanıyor ford.

Bu arada konuda yazıldığı gibi saplamalar sökülmedi, porya söküldü bilya değişti, saplamalar o şekilde değiştirilebildi.

Poryayı, bilyayı bozmadan söküp takma aparatı varmış ancak o kmde (~55k) yine bozulur diye uğraşmadan söküp değiştirdiler.

anladım. eyvallah teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.