Ozan Kar Oluşturma zamanı: Mart 7, 2016 Raporla Share Oluşturma zamanı: Mart 7, 2016 Öncelikle ben hala konunun doğru yeri neresi olmalı emin olamıyorum. "Sorular Sorunlara" girdim, sadece "Soru" sorma olduğunu görüp buraya gelmeye karar verdim. Bir şekilde sol ön tekerleğin 2 bijon somunu diş atlayıp hem saplamayı hemde somunu bozmuş. En son kışlıklar takılırken ustanın önce elle bir iki tur oturtup sonra makina ile sıkmasına dikkat etmiştim ama bir şekilde olmuş. Önemli olan kısım bu değil bu sorunun tamir edilmesi için gereken saçmalıklar. Bilmeyenler vardır, iki farklı bijon sistemi var, ilki porya (bilya vs aksın bittiği nokta) üzerinde diş olur civata bu dişlere oturur, diğeri ve bizim araçlardaki sistem ise saplama somun sistemi, yani porya üzerinde düz delikler var, civata (saplama) arkadan geçerek poryaya oturuyor somunlarda bu civatalara takılıyor. Bu sistem bu tip kırılma yada yalama olma durumları için çok iyi çünkü ilk sistemin aksine porya değişimi gerekmeden (yeni diş açıp genişletiyorlar filan ama onu saymıyorum) saplama somun takarak basitçe yırtılıyor. Bende gidip parçacıdan 2 tane saplama somun aldım, sordum bu nasıl değişecek diye çekiçle çıkart arkadan yenisini tak dedi. Bende o niyetle tekerleği söktüm ancak gördüm ki saplamanın başı tablaya değiyor. Poryayı sökmeye cesaret edemeyince servise gittim, dediler ki porya sökülmeden çıkması mümkün değil (bende baktım aynen öyle). Poryada presli segmanlı filan bir şeymiş söküldüğü zaman değişmesi gerekiyormuş. Yani çok değerli ford mühendisleri saplama-somun sistemini yapmış ancak o saplamaların oradan çıkartılma ihtimalini düşünmemiş, resmen şaka gibi. Bir noktada ufak bir oyuk olsa çıkacak, aradaki boşluk 1 cm daha fazla olsa çıkacak vs ama yok hiç biri yok. Sonuç olarak saplamaların sadece ucu bozuk olduğundan 2 mm kadar keserek somunları taktılar, tork anahtarıylada kontrol edildi sıkılmasında sorun yok. Yani ucuz yırttım ama şaşkınlık içersindeyim. Uzun lafın kısası bijonlarınıza (saplamalarınıza) iyi bakın. Not: gittiğim servis fiat servisi olduğu için poryanın sökülüp takılma olayında bilmedikleri bir şey olabilir diye de bir not düşüp detayını @Kaan Yagizer abiye soruyorum 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Mart 7, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 7, 2016 Ford yok mu Ankara'da. Alla alla[emoji14]geçmiş olsun Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Mart 7, 2016 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 7, 2016 Şimdi, Yakup Çağatay said: Ford yok mu Ankara'da. Alla allageçmiş olsun ooo onun disk filan sökülcek sabah bırak akşama alırsın muhabbetini, porya değişmeden olmaz muhabbetini hiç çekemem. Hele ki tanıdığım güvendiğim, bildiği "usta" varken. Bu arada porya pahalı pahalı diyip durdular ama hiç bilmiyorum ne kadar ama 100 tl bile olsa 10 liralık iş için 110 lira vermek hala saçma. Teşekkürler Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kaan Yagizer Yanıtlama zamanı: Mart 7, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 7, 2016 Özel servis ekipmanı var (o iş için) çektirme benzeri tırnaklı o aparat ile "pıt" diye hallediyorlar. Seninki bildiğin macera olmuş. 4 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serkan Karakoca Yanıtlama zamanı: Mart 7, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 7, 2016 1 saat önce, Kaan Yagizer said: Özel servis ekipmanı var (o iş için) çektirme benzeri tırnaklı o aparat ile "pıt" diye hallediyorlar. Seninki bildiğin macera olmuş. Aynen doğrudur başıma geldi benzer durum diski söküp pıt diye aldılar saplamayı yenisinide güzelce kanallarına oturtup çokta basit taktılar Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Mart 7, 2016 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 7, 2016 1 saat önce, Kaan Yagizer said: Özel servis ekipmanı var (o iş için) çektirme benzeri tırnaklı o aparat ile "pıt" diye hallediyorlar. Seninki bildiğin macera olmuş. porya için mi saplama için mi? 5 dakika önce, Serkan Karakoca said: Aynen doğrudur başıma geldi benzer durum diski söküp pıt diye aldılar saplamayı yenisinide güzelce kanallarına oturtup çokta basit taktılar çok ilginç, fiziksel olarak çıkması imkansız görünüyor 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kaan Yagizer Yanıtlama zamanı: Mart 8, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 8, 2016 14 saat önce, Ozan Kar said: çok ilginç, fiziksel olarak çıkması imkansız görünüyor Valla ... billa İşin gırgırı bir yana elinde ekipman var ise (...ve kullanmayı biliyorsanız) bijon çürütme, sökme vs. 10 dakika sürüyor. (bkn.inanmıyorsan İst'e geldiğinde kilitli bijonlarından birisini zevkine çürütüp/sökelim demek...) Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Mart 8, 2016 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 8, 2016 1 dakika önce, Kaan Yagizer said: Valla ... billa İşin gırgırı bir yana elinde ekipman var ise (...ve kullanmayı biliyorsanız) bijon çürütme, sökme vs. 10 dakika sürüyor. (bkn.inanmıyorsan İst'e geldiğinde kilitli bijonlarından birisini zevkine çürütüp/sökelim demek...) Görmeden inanmam gelince uğrarım ucu kesik saplamaları değiştirebiliriz 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kaan Yagizer Yanıtlama zamanı: Mart 8, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 8, 2016 Şimdi, Ozan Kar said: gelince uğrarım ucu kesik saplamaları değiştirebiliriz ...anlaştık. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mert Yürüyen Yanıtlama zamanı: Mart 8, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 8, 2016 ne kadar iyi bakabiliriz ki kendilerine, sen bile o kadar titizlenmişken başına gelene bak ben ne zaman bir sök-tak yaptırsam en az 2 bijonum çöp oluyor... "aaaaaabii sıkışmış bu, patlatacaz!" diyerek birer birer eksiliyorlar... stoktakilerde bitti. Parasına lanet olsun onu geçtim de, yolda kalırsak iş başa düşse hayatta kendin açamazsın/gevşetemezsin o bijonları. komple set olarak kolay kullanımlı, dayanıklı birşey ile değiştirmek lazım Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Gün Yanıtlama zamanı: Mart 8, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 8, 2016 Kısaca bundan çıkaracağımız ders; yetkili servise gitmek, işini ehline yaptırmak lazım. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serkan Karakoca Yanıtlama zamanı: Mart 8, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 8, 2016 Şimdi, Mehmet Gün said: Kısaca bundan çıkaracağımız ders; yetkili servise gitmek, işini ehline yaptırmak lazım. malesef oda yetmiyor benim patronun eşinde kuga var istinye oto koçta 2 defa aynı olayı yaşattılar .saplama değişti 2 defa yazlık kışlık takarken 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ercan Gülmez Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2016 (düzenlendi) 07.03.2016 - 19:03 tarihinde, Ozan Kar yazdı: Öncelikle ben hala konunun doğru yeri neresi olmalı emin olamıyorum. "Sorular Sorunlara" girdim, sadece "Soru" sorma olduğunu görüp buraya gelmeye karar verdim. Bir şekilde sol ön tekerleğin 2 bijon somunu diş atlayıp hem saplamayı hemde somunu bozmuş. En son kışlıklar takılırken ustanın önce elle bir iki tur oturtup sonra makina ile sıkmasına dikkat etmiştim ama bir şekilde olmuş. Önemli olan kısım bu değil bu sorunun tamir edilmesi için gereken saçmalıklar. Bilmeyenler vardır, iki farklı bijon sistemi var, ilki porya (bilya vs aksın bittiği nokta) üzerinde diş olur civata bu dişlere oturur, diğeri ve bizim araçlardaki sistem ise saplama somun sistemi, yani porya üzerinde düz delikler var, civata (saplama) arkadan geçerek poryaya oturuyor somunlarda bu civatalara takılıyor. Bu sistem bu tip kırılma yada yalama olma durumları için çok iyi çünkü ilk sistemin aksine porya değişimi gerekmeden (yeni diş açıp genişletiyorlar filan ama onu saymıyorum) saplama somun takarak basitçe yırtılıyor. Bende gidip parçacıdan 2 tane saplama somun aldım, sordum bu nasıl değişecek diye çekiçle çıkart arkadan yenisini tak dedi. Bende o niyetle tekerleği söktüm ancak gördüm ki saplamanın başı tablaya değiyor. Poryayı sökmeye cesaret edemeyince servise gittim, dediler ki porya sökülmeden çıkması mümkün değil (bende baktım aynen öyle). Poryada presli segmanlı filan bir şeymiş söküldüğü zaman değişmesi gerekiyormuş. Yani çok değerli ford mühendisleri saplama-somun sistemini yapmış ancak o saplamaların oradan çıkartılma ihtimalini düşünmemiş, resmen şaka gibi. Bir noktada ufak bir oyuk olsa çıkacak, aradaki boşluk 1 cm daha fazla olsa çıkacak vs ama yok hiç biri yok. Sonuç olarak saplamaların sadece ucu bozuk olduğundan 2 mm kadar keserek somunları taktılar, tork anahtarıylada kontrol edildi sıkılmasında sorun yok. Yani ucuz yırttım ama şaşkınlık içersindeyim. Uzun lafın kısası bijonlarınıza (saplamalarınıza) iyi bakın. Not: gittiğim servis fiat servisi olduğu için poryanın sökülüp takılma olayında bilmedikleri bir şey olabilir diye de bir not düşüp detayını @Kaan Yagizer abiye soruyorum 2013 tdci style hb focus umun kış lastklerini taktırmak için lastikçiye geldim. Lastikçinin söylediği şey kafamı çok karıştırdı. Jant üzerindeki bijonlar orjinal değilmiş ? Üstündeki bijon somunları 17 imiş olması gereken 19 muş ? Bu konu başına gelen var mı yada sizin araçlarınızda bijon sonunları 17 mi 19 mu? Ve @Ozan Karın bahsettiği gibi saplamamın birisinin dişleri yalama olmuş ve değişmesi gerekiyormuş. Ekim 23, 2016 Ercan Gülmez tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2016 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2016 5 saat önce, Ercan Gülmez yazdı: 2013 tdci style hb focus umun kış lastklerini taktırmak için lastikçiye geldim. Lastikçinin söylediği şey kafamı çok karıştırdı. Jant üzerindeki bijonlar orjinal değilmiş ? Üstündeki bijon somunları 17 imiş olması gereken 19 muş ? Bu konu başına gelen var mı yada sizin araçlarınızda bijon sonunları 17 mi 19 mu? Ve @Ozan Karın bahsettiği gibi saplamamın birisinin dişleri yalama olmuş ve değişmesi gerekiyormuş. Evet, 19mm kullanıyor ford. Bu arada konuda yazıldığı gibi saplamalar sökülmedi, porya söküldü bilya değişti, saplamalar o şekilde değiştirilebildi. Poryayı, bilyayı bozmadan söküp takma aparatı varmış ancak o kmde (~55k) yine bozulur diye uğraşmadan söküp değiştirdiler. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ercan Gülmez Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 23, 2016 2 dakika önce, Ozan Kar yazdı: Evet, 19mm kullanıyor ford. Bu arada konuda yazıldığı gibi saplamalar sökülmedi, porya söküldü bilya değişti, saplamalar o şekilde değiştirilebildi. Poryayı, bilyayı bozmadan söküp takma aparatı varmış ancak o kmde (~55k) yine bozulur diye uğraşmadan söküp değiştirdiler. anladım. eyvallah teşekkür ederim Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap