Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Mazda6 Dizel Türkiye'de


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

4 dakika önce, Mehmet Gün said:

Bu tip testlerde insan istediği markayı 1. yapabilir. Birde dışarda gerçek bir dünya var. Tüketicilerin gerçek tüketimleri var.

 

Verdiğim örnek sıradan bir şirket veya kurum değil bana göre referanstır :) Ayrıca gördüğünüz listede itiraz ettiğiniz araç/sonuç var mı? onu söyleyin mesela :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

55 dakika önce, Yakup Çağatay said:

 

Verdiğim örnek sıradan bir şirket veya kurum değil bana göre referanstır :) Ayrıca gördüğünüz listede itiraz ettiğiniz araç/sonuç var mı? onu söyleyin mesela :)

vw içinde sıradan bir şirket değil diyorlardı. Alman dünya devinin yediği haltları herkes gördü. Toyota dizel motor arızası diye Google da bir aratın neler göreceksiniz bir bakın. Toyota japon ların dünyadaki 1 numaralı otomobil devi.

Maalesef otomobil dünyasında dönen çakallıkların haddi hesabı yok. Hepside aç gözlü Ceo'lar ve departman yöneticileri yüzünden.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Mehmet Gün said:

Testlere güçlü hissettiriyor diye bişey olamaz. Testlere göre daha güçlü denir. Testler ortada 105 ps daha ne olacak. Hisettirmesi için şöyle denmesi lazım "120 ps gibi hisettiriyor" buda sübjektif değerlendirme olur.

Bu tip testlerde insan istediği markayı 1. yapabilir. Birde dışarda gerçek bir dünya var. Tüketicilerin gerçek tüketimleri var.

Bir aracın aktarma organlarındaki kayıp az ise, daha hafif ise veya torku daha düşük devirlerde veriyor ise daha güçlü hissettirebilir. Daha güçlü olamaz ama hissettirir. Belki kağıt üzerinde 105 beygir ama gerek tüketim gerekse performans olarak fabrika verileri gayet iyi. Yapılan testlerde bu verilerin doğruluğu da ortaya konmuş. Testlere güvenmiyor olabilirsiniz, bu durumda kendiniz test edersiniz, bizi de bilgilendirirsiniz. Tüketicilerin tüketim verileri bence çok daha değişken. Kullanım ve yol şartlarını bilmediğimiz binlerce tüketim yorumları var ortalıkta. Profesyonel anlamda test edenler en azından genel bir çerçeve çizmeye çalışıyorlar. Uzatmak istemiyorum konuyu ama genelleme yapmanıza ve iyi bir örneğin olacağına inanmayışınıza şaşırıyorum. Toyota örneği vermişsiniz ama dünyada en çok satan japon markası toyota olabilir ancak toyota en iyi japon araç olmayabilir. En azından benim gözümde değil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Fatih Mehmet USLU said:

Bir aracın aktarma organlarındaki kayıp az ise, daha hafif ise veya torku daha düşük devirlerde veriyor ise daha güçlü hissettirebilir. Daha güçlü olamaz ama hissettirir. Belki kağıt üzerinde 105 beygir ama gerek tüketim gerekse performans olarak fabrika verileri gayet iyi. Yapılan testlerde bu verilerin doğruluğu da ortaya konmuş. Testlere güvenmiyor olabilirsiniz, bu durumda kendiniz test edersiniz, bizi de bilgilendirirsiniz. Tüketicilerin tüketim verileri bence çok daha değişken. Kullanım ve yol şartlarını bilmediğimiz binlerce tüketim yorumları var ortalıkta. Profesyonel anlamda test edenler en azından genel bir çerçeve çizmeye çalışıyorlar. Uzatmak istemiyorum konuyu ama genelleme yapmanıza ve iyi bir örneğin olacağına inanmayışınıza şaşırıyorum. Toyota örneği vermişsiniz ama dünyada en çok satan japon markası toyota olabilir ancak toyota en iyi japon araç olmayabilir. En azından benim gözümde değil.

Hangi testte mazda nın aktarma organlarında diğer arabalardan daha az kayıp var, tekerleğe daha fazla güç veriyor diyor bir örnek verebilirmisiniz. Bakınız mazda cx-3 105 ps şehir içi tüketim 5.6 lt. fabrika verisi, buna az tüketiyor diyorsanız daha bişey demiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aktarma organı konusunu örnek olarak verdim. Daha güçlü hissetirmeye örnek. Mazdanın ki illede öyle demedim. 3 tane etken saydım, bunlardan biri olabilir dedim. Belki başka etkenler bile vardır.

 

5.6 tüketimi nereden aldınız bilmiyorum. Altta mazdanın resmi sitesindeki veriler var.

http://www.mazda.com.tr/modeller/yeni-mazda-cx-3/teknik-ozellikler-ve-karsilastirma/

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

                                                FWD Manuel                               AWD Otomatik

  • Yakıt tüketimi (Ortalama)

    4.0 l/100km
    5.2 l/100km
  • Yakıt tüketimi (Şehir dışı)

    3.8 l/100km
    4.9 l/100km
  • Yakıt tüketimi (Şehir içi)

    4.4 l/100km
    5.6 l/100km
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 dakika önce, Fatih Mehmet USLU said:

Aktarma organı konusunu örnek olarak verdim. Daha güçlü hissetirmeye örnek. Mazdanın ki illede öyle demedim. 3 tane etken saydım, bunlardan biri olabilir dedim. Belki başka etkenler bile vardır.

 

5.6 tüketimi nereden aldınız bilmiyorum. Altta mazdanın resmi sitesindeki veriler var.

http://www.mazda.com.tr/modeller/yeni-mazda-cx-3/teknik-ozellikler-ve-karsilastirma/

Tabi ki resmi sitesinden dizel otomatik.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mazda6 benzinli motor daha bir felaket 2.0 165 ps. Millet artık 1.4 motorlardan 160 ps güç alırken, mazda 2.0 165 ps motor koymuş.  ÖTV ve MTV sinin yüksekliğini düşünürsek mazda6 benzinli almak için arabaya aşık olmak lazım, malum aşkın gözü kördür derler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 dakika önce, Mehmet Gün said:

Mazda6 benzinli motor daha bir felaket 2.0 165 ps. Millet artık 1.4 motorlardan 160 ps güç alırken, mazda 2.0 165 ps motor koymuş.  ÖTV ve MTV sinin yüksekliğini düşünürsek mazda6 benzinli almak için arabaya aşık olmak lazım, malum aşkın gözü kördür derler.

 

Neden sadece Türkiye ve Avrupa bazlı bakıyoruz ki? Ayrıca firmanın yapamayacağı anlamına gelmez ki. Tercih olduğu apaçık ortada ve nedenlerini sıralıyabiliyor marka. Bu saatten sonra tercihler konuşur. Keşke böylesi devam ediyor mu?! motor dediğin aslında o yenileri değil :) 

Mazda şuan son yılların en iyi döneminde bence politikaları kötü değil, zaten hedefleri belli markanın kimisi gibi en çok satmak gibi derdi ve kapasitesi yok. Mazda'yı biraz daha iyi araştırıp yorumlamak gerekir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

20 dakika önce, Yakup Çağatay said:

 

Neden sadece Türkiye ve Avrupa bazlı bakıyoruz ki? Ayrıca firmanın yapamayacağı anlamına gelmez ki. Tercih olduğu apaçık ortada ve nedenlerini sıralıyabiliyor marka. Bu saatten sonra tercihler konuşur. Keşke böylesi devam ediyor mu?! motor dediğin aslında o yenileri değil :)

Mazda şuan son yılların en iyi döneminde bence politikaları kötü değil, zaten hedefleri belli markanın kimisi gibi en çok satmak gibi derdi ve kapasitesi yok. Mazda'yı biraz daha iyi araştırıp yorumlamak gerekir.

Haklısınız, ama bizde Türkiye bazlı bakmakta haklıyız. Zira burada yaşıyoruz yaşam şartlarımız ve vergilerimiz belli. Bence bir firma yapabiliyorsa yapmalı ve farklı ülkelerin beklentilerine göre o beklentileri karşılayacak ürünler sunabilmeli.

Toyota avensis 2.0 benzinli 152 ps şehir içi tüketim 8.4 lt, 2.0 dizel 143 ps düz vites (otomatiği yok) şehir içi tüketim 5.7 lt. Şimdi ben Toyota ya nasıl iyi araba diyeyim. Bu arabalar Ortadoğu ya uygun olabilir, çünkü orda vergi yok benzin ucuz. Ama benim ülkeme uygun modelleri yoksa ben ona iyi araba demem.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.