Turhan Onat Yanıtlama zamanı: Nisan 18, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 18, 2016 Peki bu durumdan turbonun olumsuz etkilenmesi söz konusu mudur? Malum herkes turbolu araçlarda stop etmeden bir 10-15 sn rölantide çalıştırın der. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Nisan 18, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 18, 2016 On 17.04.2016 at 11:32, Özer Aksu said: http://blog.ford.com.tr/ford-teknolojileri-otomatik-start-stop-sistemi/ Burdan buyurun efenim Teşekkürler link için. Muhteşem bilgiler var orada . Birincisi stop startlı araçların marş motoru. Normal araçların marş motoru 35000 marş yapacak şekilde yapılıyorken, marş motoru stop startlı araçlarda 150bin, stop startlı ticarilerde 300bin marş yapabiliyormuş. İkincisi kaç saniye beklemek bizi kara geçirirhep sorulmuştur. VWde bu rakam 6 saniye denmişti ancak linkte Ford için 2 saniye deniyor. Yani 2. saniyeden sonra tasarruf etmiş oluyorsunuz. Ben sıkışık trafikte stop start sistemini genelde kapatıyordum bu bilgiden sonra artık kapatmam . Çünkü 2 saniye çok iyi bir süre. Arkamdaki küfretse 2 saniye bekler öyle hareket ederim. Şöyle bir şey okumuştum (gerçi şimdi bulamıyorum) : Modern çok nokta enjektörlü motorlar çalışırken ekonomikler, ancak rölantide daha önceki tek nokta enjektörlü motorlara göre 1.7 kat daha fazal yakıt tüketiyorlar. Rölantide çalışmaları ekonomik olmadığı için stop start sistemi geliştirilmişti. Umarım bilgiler resmidir Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Nisan 18, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 18, 2016 2 saat önce, Süleyman Ünal said: 10 saniyede bir start-stop etmesi ne kadar sağlıklı ve yakıt ekonomisine ne kadar sağlıklı? Bir saat önce, H. Cenk said: Yani 2. saniyeden sonra tasarruf etmiş oluyorsunuz. Her yazılana inanmamak lazım. Ya da daha doğru ifade teorik olarak doğru olsa bile pratikte bir yararı yok. Dur-kalkın yoğun olduğu ve bekleme sürelerinin saniyelerle ölçüldüğü bir ortamda SS bence sadece sinir bozucu oluyor. Ben 10 saniye altındaki öngörülebilen bekleme sürelerinde debriyajla veya düğme ile devre dışı bırakıyorum. Bunun dışında basit hesapla günlük iş yolumdaki toplam 10 trafik lambasında gidiş-dönüş yaklaşık 15 dakika bekleyerek geçiyor. Yolun uzunluğu da 13 km. Yani dört günde bir saat bekliyor ve 100 km yol yapıyorum. Bir saat rölantide 0,6L yaktığı düşünüldüğünde dört günlük tüketim ortalamasını o civarda düşürmesi beklenmeli ki bu asla gerçek olmuyor, 0,1-0,3 arası bir oynama oluyor. Tasarrufu nedeniyle sevmiyorum, beklerken sessiz bir arabada oturmaktan keyif alıyorum, motor sesi yok, titreşimi yok, sakin sakin bekliyorsun ve çevrdede çalışan motorlar sinir bozucu oluyor. Ve tabii çevre kirliliğine katkısı tartışılmaz. 1 saat önce, Turhan Onat said: Peki bu durumdan turbonun olumsuz etkilenmesi söz konusu mudur? Malum herkes turbolu araçlarda stop etmeden bir 10-15 sn rölantide çalıştırın der. Bunu yazmaktan bıkmayacağım: Turbo ancak aracı uzun süre yüksek devirde ve biraz da zorlayarak kullanmışsanız aşırı ısınır. Bu şartlarda zaten SS devreye girmeyebiliyor. Bunun dışında normal seyir hızlarında sakin kullandıysanız yapmamanız gereken tek şey gaza basıp devir yüksekken kontağı kapatmak olacaktır. Başkaca bir beklemeye GEREK YOK. Tedirgin olmaya da... 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Semih Yaşar Yanıtlama zamanı: Nisan 18, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 18, 2016 motor sıcakken, start-stop sisteminin bir zararı olacağını sanmıyorum, ama motor soğukken start-stop zararlı olabilir. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Murat Kav. Yanıtlama zamanı: Nisan 18, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 18, 2016 Yanlış bilmiyorsam, fikir hibrid motorlarla doğdu. Avrupalıların kullandığı standart yakıt hesabına göre, şehir içi tüketimini 1 litre kadar azalttığı için de özellikle Avrupada hızla yayıldı. Zararı olur diye devre dışı bırakmak anlamsız olur. Benim gördüğüm motorla ilgili bir sıkıntı yok. Turbo ile de yok (turbonun aşırı ısındığı ortamlarda kendini çalıştırmıyor zati). Akü ile sıkıntı var biraz. Aküleri daha güçlü ama yine de normal bir araç kadar dayanmıyor. Aslında sistemin kötü yanı, "yarattığı yüksek değişim hissinden dolayı" peşpeşe bir kaç defa devreye girdiğinde sürücüsünü strese sokması. Doğal olarak ilk bir kaç stoptan sonra bir çok sürücün eli kapatma düğmesine gidiyor. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Nisan 18, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 18, 2016 11 dakika önce, Murat Kavuk said: yine de normal bir araç kadar dayanmıyor. Akü beşinci yılını doldurdu. 16 dakika önce, Semih Yaşar said: ama motor soğukken start-stop zararlı olabilir. Normal çalışma ısısına gelmeden devreye girmiyor Boşuna vurmaya çalışmayın, kötü bir sistem değil. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ahmet Dursun Yanıtlama zamanı: Nisan 18, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 18, 2016 35 dakika önce, Semih Yaşar said: motor sıcakken, start-stop sisteminin bir zararı olacağını sanmıyorum, ama motor soğukken start-stop zararlı olabilir. Motor soğukken ve/ya klima ilk açıldığında (motor soğuk ya da sıcak) devreye girmiyor Bir kaç defa yüksek devirle kullandığımda yine devreye girmedi, akıllı meret... Park edip durduğumda devreye girerse, motoru kapatma işlemini ele geçiriyor; biraz esef, endişe ve kesif bir duygu ile anahtarı çıkarıp, iniyorum Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Erdoğan G. Yanıtlama zamanı: Haziran 3, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 3, 2016 On 18.04.2016 at 15:55, Cem Boneval said: normal seyir hızlarında sakin kullandıysanız yapmamanız gereken tek şey gaza basıp devir yüksekken kontağı kapatmak olacaktır. Hocam burayı biraz açar mısınız? Neden böyle yapmak gerekiyor. Benim bildiğim stop etmeden önce bir süre; hele uzun yol bitince 1-2 dk aracı rölantide çalıştırıp stop etmekti. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2016 1 saat önce, Erdoğan G. said: Hocam burayı biraz açar mısınız? Neden böyle yapmak gerekiyor. Benim bildiğim stop etmeden önce bir süre; hele uzun yol bitince 1-2 dk aracı rölantide çalıştırıp stop etmekti. Cem abi bunu daha önce defalarca açıkladı, arama yaparak ulaşabilirsiniz. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2016 3 saat önce, Erdoğan G. said: Neden böyle yapmak gerekiyor. Yazdığım şey YAPMAMANIZ gereken. Yani gaza basıp kontağı kapatmayın. Sakin kullanımda beklemeye gerek yok, yok, yok, kaldı ki yaklaşma ve park etme sürecinde zaten bekleme yapılmış oluyor. Yararlı bir başlık: Yine de inatçı ve vakti bol olan otursun gır gır gır çalıştırsın motorunu, yakıt harcasın, çevreyi kirletsin, keyfini sürsün. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2016 Burada yanlış anlama var. Stop start sisteminin faydası bize değil, kümülatif olarak topluma ülkeye dünyaya. O nedenle daha fazla insanın bunu uygulaması lazım. Bir otomobilin hareket etmesini sorgulamıyoruz yani o aracın hareketi zorunlu mu değil mi belki felsefi bir konu; ama bir otomobilin asıl görevi olan bir yerden bir yere gidişte, hareket etmediği zamanlarda yakıt harcamaması çok mantıklı. Bunu tüm araçlar için düşündüğünüzde petrolün daha uzun süre dayanması, dış borcun azalması, hava kirliliği ve emisyonların düşmesi olarak ülkeye ve dünyaya faydası büyük olur. Rölantide araçların saatte 0.6 l yakıt tükettiğini kabul ediyoruz. Stop start ile ortalama günde toplam 1 dakika yakıt yakmadığımızı düşünelim. Yılda kabaca 360 dk eder. Bu da 6 saat demektir. Saatte 0,6 litre yaktığımıza göre bir yılda toplam 3,6 litre yakıt tasarrufu sağlarız. Hiç bir şey değil . Bunun bize yıllık getirisi 15-20 TL olur. Ama ülkedeki 10 milyon aracın yılda 3,6 litre tasarruf yapması demek 36 milyon litre yakıt tasarrufu demektir. Bu da kabaca 500bin varil daha az petrol satan almamız demek. Kabaca 25 milyon dolarımızın bütçede kalması demek. Araba sayısı 20 milyon ise karımız 50 milyon dolara çıkar. Tüm dünyayı düşündüğünüzde milyar dolarlık tasarruf ve aynı zamanda emisyon azalması demektir. Evinizdeki çöpü kabaca bile olsa ayrıştırıyorsanız bunu bir insanlık görevi görüyorsanız ; stop start da kullananlardan olmalısınız diye düşünüyorum.. NOt: hesaplarım hatalı olabilir doğrusunu öğrenmeye hazırım 4 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap