Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Katalatik Konvertör Arızası


Misafir

Soru

Merhaba arkadaşlar kamera montajı için istanbula gidişim sırasında aracımın motor koruma ışığı yanmıştı. O tedirginlikle inip arabanın kaputu açıp baktığımda herşeyin normal olduğunu gördüm. Araçta güçte bir düşüş motorda olumsuz bir durum görmeyince devam ettim kontağı kapatıp açtım ancak ışık hala sönmemişti. Servise girdik IDS'ye bağlandı ve süpriz 4500 ₺ sıkışmış :öp: Aracın katalatik konvertör arızalanmış gel gelelim katalatik konvertörün ne olduğuna ; 

 

Arabaların tükettiği yakıttan ortaya çıkan zehirli gazların, havaya direkt karışmasını engellemek için kullanılan bir nevi araçların filtre sistemi.  Motor bölmesinin alt çıkışındadır. Çelik bir kutuyu andırırlar. 

 

Buna bağlı Oksijen (Lambda) , Hego sensörleri bu hava yakıt karışımını ECU'ya göndererek burada hesaplanıp egzosttan dışarıya atılacak gaz oranını tespit etmektedirler

 

Katalatik konvertör bozulursa ne olur;

  • Çekiş düşer 
  • Siyah duman atar
  • Motor Devrinde dalgalanmalar 
  • Yakıt sarfiyatı yükselir.
  • Motor sıcaklığı yükselir

 

Katalatik konvertör neden bozulur;

  • Uzun Süre Marş
  • Aracı ittirmek ( Bizim tabirimizle vurdurmak) 
  • Kurşunlu benzin kullanmak
  • Kalitesiz yakıt

 

 

5712680897.jpg

 

Yani üstadlara şunu sormak lazım 70.000 km deki bir araç için bu konvertörün arızalanması normalmidir ? Ki birçoğu normal değil diyor. Normal varsayalım 4500 ₺ nedir yahu insafsız OTOSAN.

 

Akşam araca K&N açık hava filtresi taktım ve sabah yola çıktım 30 km sonra ariza isigi yandi bununla alakali olabilir mi bilemiyorum.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
20 dakika önce, Özer Aksu said:

Emin değilim derken . Araç duman atıyordu cig yakit kokusu da vardı . Sensör değişti koku ve duman gitti arıza ışığı da yanmıyor

 

Duman atma, yakit kokusu falan ohoo neler varmis neler. Soylesene bunlari bastan bize de be ya...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Hego (02) sensörü değişti suan sorun yok . K&N tekrar taktım kullanıyorum . Ondan önce maf map sensör temizlendi . Biraz önce Elm ile hata kodlarını okutunca konvertör dtc atmış ama motor ışığı yakmadı.

Hahaha kn dendir kn deeeen

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sabahları motor soğuk iken videoda görünen beyaz dumanı ve çiğ benzin kokusu görüyorum . Aracım ısınınca bu dumanı görmüyorum . Aracın en son oksijen sensörü değişti. Aracın rölantisinde bir degisiklik yok . Sorun tam olarak ne olabilir ? Yakıtı tam yakamiyor sanırım .  

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
18 dakika önce, Servet Özkan said:

Enjektör ler , subap lar, buji ler.

Eğer triger değiştirildiyse sente.

Bujiler 3000 km olmadı değişeli. 

Triger değişmedi ancak enjektorlerde şıkırtı sesi var motor ısınınca kesilen temizlemek mi gerek acaba. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.