Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

0 km focus 1. gunde beni yolda birakti


Efe Ergüz

Soru

16 aralik gunu teslim aldigim ford focusum su anda serviste yatiyor ve arizayi hala kesvedemediler

araci bayiden teslim aldim o gun ufak bir gezinti den sonra aracimi park ettim ve eve ciktim aksam icim icime sigmadi dur dedim suna birdaha bakayim bu sefer ipodumuda aldim araca ipod u taktim sorun yok sarkilara falan baktiktan isimi hallettikten sonra son bir kez bir mars basayim dedim debriyaja basim dugmesine bastim calistim 1 dk gecmedi aracin motru durdu birkez daha calistirdim bu sefer okadar bile surmedi durdu son bir kez daha bastim arac bu sefer calismadi ve yol bilgisayarinda motor arizali servise goturun dedi ertesi gun servisi cagirdim geldi bakti servise gitmesi gerek dedi cekici geldi aldi goturdu Ford dedik Focus dedik guvendik fakat hem arabamizdan olduk hemde icime bir kurt dustu bazi sikayet sitelerindede ayni isimle sikayetlerim vardir bitek bende olan bir ariza ise ford ismine golge dusurmek istemem sadece sizinle paylasmak istedim eger baslikta bir sikinti varsa admin arkadaslar zor duruma dusmemek adina silsinler kimsenin basini agritmak istemem

post-1250-0-73854600-1324337118_thumb.jp

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

benim aracada yeni yazilim yuklemek icin ek sure istediler almanyadan ekip geldi falan dediler ne kadar dogru bilmiyorum musurler degismis ama problem cozulememis sanirim bu kadar sure gectigine gore yakit problemi degil verdikleri hyundai ile idare ediyorum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracı servise vereli 15 gün oldu hala bir gelişme yok en son konuşmam da yazılım yüklenecek dendi , aradan 3 gün geçti.

Ford mu??? bir daha asla ford almam .

fordu savunuyormusum gibi gorme ama bu elektronik alet gibi sonucta piyasada sorunsuz kullanan cok var arabayi bu ihtimallere kalmak istemiyorsan alincak araba mercedes hos onlarda bile ariza cikabiliyor ve cok ugrastirabiliyor gecmis olsun

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracınızı 15 gündür tamir edememişler..Hemen aracınzı yenisiyle değişim talep edin,noterden ihtar çekin....Yapmazlarsa Tüketici Hakları Mahkemesine dava açın,parasnızı güncel değerinden talep edin..Davayı kazanmanız yüzde yüz....

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hayır 15 işgünü aslında ama en çok 30 işgünü dendiği için 30 işgünü esası uygulanıyor....

GARANTİ KAPSAMINDAKİ MALLARDA HAK VE SORUMLULUKLAR

Günlük yaşamımızda kullanmak üzere satın aldığımız dayanıklı tüketim malları da denilen buzdolabı, çamaşır makinesi, televizyon, radyo, DVD, VCD, ütü, bilgisayar, cep telefonu gibi elektrikli ve elektronik cihazlar; elektrikli, katı, sıvı, gaz yakıtlı sobalar ve ısıtıcılar; tencere, tava, çaydanlık gibi mutfak eşyaları; metal, ahşap, pvc malzemeli mobilya, kapı ve pencere sistemleri; otomobil gibi motorlu araçlar garanti kapsamındaki mallardır.

Garanti kapsamına giren mallarda, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’e göre; imalatçı-üretici veya ithalatçı firmalar imal veya ithal ettikleri sözü edilen mallar için garanti belgesi düzenlemek ve Sanayi ve Ticaret Bakanlığına onaylatmak zorundadırlar.

Yönetmelik hükümlerine göre hazırlanacak garanti belgesinin onaylanarak tüketiciye verilmesini satıcı, bayi sağlamakla yükümlü ve sorumludur.

Garanti süresi malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren başlar ve en az iki yıldır. Ancak, imalatçı-üretici ya da ithalatçı firmalar iki yıldan daha uzun süreler için garanti süresi verebilir.

Malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir. Malın tamir süresi en çok 30 işgünüdür. Malın arızasının 15 iş günü içerisinde giderilememesi durumunda, imalatçı-üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.

Garanti süresi içinde, malzeme ve işçilik ile montaj hataları nedeniyle malın arızalanması durumunda; işçilik ve değiştirilen parça bedeli ya da başka bir ad altında tüketiciden hiçbir ücret istemeksizin malın tamirinin yapılması ve yaptırılması yükümlülüğü bulunmaktadır.

Garanti süresi içerisinde diğer yükümlülükler

Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına karşın;

• Belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içersinde; aynı arızanın ikiden çok tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten çok oluşması veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan çok olması,

• Malın tamiri için gereken azami sürenin aşılması,

durumlarında, tüketici malın ücretsiz olarak bir yenisiyle değiştirilmesini ya da bedelini isteyebilir.

Tüketicinin bu isteklerine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı zincirleme olarak tüketiciye karşı sorumludurlar.

SERVİS İSTASYONLARININ SORUMLULUKLARI

Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Sanayi Mallarının Satış Sonrası Hizmetleri Hakkında Yönetmelik’e göre satış sonrası servis hizmetlerinin verilmesinden, tüketiciye en yakın yerdeki servis istasyonu sorumludur.

Tüketiciye en yakın yerdeki servis istasyonunda satış sonrası hizmet verilmesinin mümkün olmaması durumunda; malın firma merkezine ya da diğer bir servis istasyonuna ulaştırılması ve geri gönderilmesi ile ilgili olarak nakliye, posta, kargo veya benzeri herhangi bir ulaşım gideri istenilemez.

Servis istasyonları servis fişini düzenlemek ve bir nüshasını tüketicilere vermek zorundadır.

Malın garanti süresi dışında, garanti belgesi ile satılması zorunlu olmayan bir parçasının servis istasyonu tarafından değiştirilmesi ve/veya satılması durumunda, değişen parça için altı aydan aşağı olmamak üzere bir garanti süresi verilir.

Servis istasyonları, “Yedek Parça Fiyat Listesi”ni, tüketicilerin görebileceği bir yere asmak veya katalog halinde ya da bilgi işlem ortamında ise tüketiciye göstermek zorundadır.

Servis istasyonları, bakım ve onarımını yaptıkları mallara ait değiştirilen yedek parçaları; garanti süresi içerisinde tüketiciye göstermek, garanti süresi dışında ise iade etmek zorundadır.

TüKETİCİLERE UYARI VE öNERİLER

Garanti kapsamındaki mallarda herhangi bir arıza olduğunda tüketiciler arızalanan malı tamir ettirmek zorunda değildirler. Mal arıza yaptığında, malın iade edilerek bedelini ya da yenisiyle değiştirilmesini isteyebilirler.

Ancak, tüketiciler, bilerek ya da bilmeyerek arıza yapan garanti kapsamındaki malda tamir ve onarım seçeneğini isterlerse, malın daha sonraki arızalarında iade ya da değiştirme seçeneğini kullanabilmeleri için yukarıda “ garanti süresi içinde diğer yükümlülükler” başlığı altında belirtilen koşulların oluşması gerekmektedir.

Bu nedenle, akılcı olan, garanti süresi içindeki ilk arızada malın bedelini ya da yenisiyle değiştirilmesini satın aldığı firmadan istemek olmalıdır.

Tüketiciler, garanti kapsamındaki malın garanti süresi içerisinde arızalanması durumunda, malın bedelini ya da ayıpsız olan yenisiyle değiştirilmesini isterler ise, malı teslim ettikleri satıcı ya da serviste bir fiş ya da belge düzenlettirilerek ; bu fiş ya da belgeye “ ben, malın tamirini değil, bedelini ya da yenisiyle değiştirilmesini istiyorum” şeklinde bir not yazıp, belgenin bir suretini alsınlar.

Tüketiciler, garanti süresi içinde arıza yapan malın bedelini ya da yenisiyle değiştirilmesini satıcıdan istediğinde, eğer olumsuz cevap alırsa, tüketici derneklerine, tüketici sorunları hakem heyetlerine ya da tüketici mahkemelerine başvuruda bulunarak haklarını arayabilirler.

Tüketiciler, garanti kapsamındaki malları satın alırken, mutlaka mala ilişkin onaylı garanti belgesini, faturayı ve Türkçe tanıtma ve kullanma kılavuzunu istesinler ve bunları saklasınlar.

Bora A. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

30 iş günü doğru,ama dediğim gibi aslında 15 işgünüdür..Fakat 30 işgünü Bakanlık Tebliğlerinde en çok diye yazıldığından Yargıtayın son yıllardaki kararlarında 30 işgünü deniyor.Fakat 15 işgünü süren ancak tamir edilmemiş malın iadesi içinde ,hiçbir kusur olmaması halinde açılıp kazanılmış davalar var,hatta garanti belgesinde 30 işgünü yazmasına karşın....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

I'm agree with bora.

Bir malı aldıktan sonra ayıplı olduğunu fark ederseniz; Satın aldığınız tarihten itibaren 15 gün içinde şunlardan birini yapma hakkına sahipsiniz.

* Ayıplı malın değiştirilmesini,

* Ödediğiniz bedelin iadesini,

* Ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesini,

* ücretsiz olarak tamirini talep edebilirsiniz.

Tevfik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir. Malın tamir süresi en çok 30 işgünüdür. Malın arızasının 15 iş günü içerisinde giderilememesi durumunda, imalatçı-üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.

Benim bundan anladığım tamir için verilen süre 30 iş günü, 15 iş günü içerisinde arıza giderilemez ise kullanıma bir araç tahsis etmek durumundalar, ki bu da yapılmış bildiğim kadarı ile. Yani beklemeye devam derim ben, gereksiz uğraşmaktansa...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracın arızalanması onu "ayıplı" yaparmı? Hakimin takdirine kalmış. Bence yapmaz.

Mertol Bey, kanunlarımız önünde bir malın, kullanım klavuzunda belirlenen şartlar dahilinde kullanılması dahilinde kullanılması halinde arızalanmayacağı öngörülmüştür. yani esas olan arızasızlık, istisna ise arıza durumudur. istisna olan durumun tolore edilebilmesi için garanti şartı konulmuştur. dolayısıyla, kullanıcıdan kaynaklanmayan, üretilen malın satın alınma tarihinde varolan veya daha sonra ortaya çıkan arıza ve hatalar malı ayıplı hale getirecektir. tabi burada belirlenen kusur veya arızanın Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun 4üncü maddesinde belirtilen şartlar dahilinde olması gereklidir. Madde metninde "Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir. " denilmekte. Dolayısıyla bu şekilde kusur oluşturan her arıza malı ayıplı hale getirecektir.

benim yorumlamam bu kadar :)

Alperen G. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.