Serkan erden Oluşturma zamanı: Mayıs 7, 2016 Raporla Share Oluşturma zamanı: Mayıs 7, 2016 merhaba arkadaşlar; merak ettiğim bir konuyu size sormak istedim, focusun 1,6 dizel motorları psa grubunun ürettiği peugeot ve citroende kullanılan HDİ motorlar olduğunu duydum, bu söylem doğrumudur? kardeşimde 2011 308 dizel var, enjektöründe sıkıntı var,yaptıracak. aracı değişip focus alabilirim demiş adama,adamda aynı motoru ford da kullanıyor demiş. euro 5 motor enjektörleri genelde problem çıkarıyormuş. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Gürkan Çakıroğlu Yanıtlama zamanı: Mayıs 7, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 7, 2016 Serkan motor aynı motor... Bunu senin yeni öğrenmene şaşırdım desem! Genelde problem çıkarma konusuna katılmıyorum, her parça gibi bir ömrü vardır tabi ama genelleme yapmak doğru olmaz. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serkan Karakoca Yanıtlama zamanı: Mayıs 7, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 7, 2016 aynı motor beyin enjektör turbo intercoller gaz kelebeği cıtroen pegeout volvo ford grubunda kullanılıyor . VDO siemens comman rail yakıt sistemi wolksvagen ford pegeout cıtroen volvo ve ve piyasada bulunan çoğu hususi ve ticari araçta kullanılıyor.Siemens enjektörler bocsh marka olanlara göre daha narin kalın yakıta göre ayarlanmış ve üretilmiş malesef ülkemizde satılan motorin bu enjektörlere hitap etmiyor avrupada 200000 km lerde yapılan işlemler ülkemizde aynı araçta 60000km -80000km civarlarında enjektörlerin sökülüp revizyon ve kalibrasyon yapılmasını gerektiriyor bununla ilgili forumu incelerseniz konular mevcut... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Murat Kav. Yanıtlama zamanı: Mayıs 7, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 7, 2016 Kısaca psa+ford ortak yatırımı, pejo mühendislerinin geliştirdiği motordu. Ortak motor, bir çok fabrikada üretildi. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kaan Yagizer Yanıtlama zamanı: Mayıs 7, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 7, 2016 1,6 TDCI makinalarımız bir dönem fransa'da (Douvrin) üretiliyordu. Motor blokları aynı olan bu makinalara her firma kendi kapağını atıyordu. ... her iki taraf için de (hatta o fabrikanın ürettiği OEM ürünleri kullanan diğer üreticiler için de ... mesela Douvrin krank/yatak kullanan BMW veya blok satın alan Mitsubishi) karlı olan bu operasyon E6 geçişine kadar sürdü. Bu ay (Mayıs) oturup yeniden konuşacaklar. Geçmişte Bosch - Delphi ile yapılan iş birliği gibi (..ki o anlaşmadan TDCİ teknolojisi doğmuştu) yeniden birlikte iş yapılabilir mi ona bakılacakmış. E6 motora geçildiğinde bizim kapaklar onlara (PSA) pahalı gelmişti, anladığım kadarı ile şimdi bizim 1,5TDCİ kapakları istiyorlarmış. Anlaşırsak aynı kapakları BMW'ye de satacağız... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Mayıs 7, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 7, 2016 Konunun özü şudur. FIAT common rail sistemini icat etmesine rağmen kötü günler geçirir batmak yerine CR patentini satar ve gelen parayla kurtarırlar . O zaman endüstri krizdedir, para sadece Boschta vardır ve CRi saygıdeğer Bosch alır. Alırken üreticilere de gider. Neyse uzatmayayım o zaman avrupada en çok dizel otomobil satan PSA- bu pazarda gelecek gören Ford ortak olur. Elektrifikasyon işine de Delphi ortak olur. Kabaca bu Bosch-PSA-Ford-Delphi ortaklığıdır. O yıllarda fordun elinde aston-jag-range-volvo ve mazda da bulunduğundan özellikle jag ve range de büyük hacim dizellere ihtiyaç olduğundan; halk arabası PSAya sadece küçük hacim (2 litreye kadar küçük hacim diyoruz ) dizel yettiğinden ; küçük hacim dizellerin PSA tarafından büyük hacim dizellerin FORD-Volvo tarafından üretilmesine karar verilir. PSAya lazım olan az sayıda büyük hacim volvo fabrikasından gider ford grubuna (mazda volvo ford) lazım olan küçük hacim dizel de Fransada Tremery fabrikasında PSAdan gider. Hatta ford ilk dizel araçları fransaya en yakın almanya bölgesi olan saarlouis de üretir. Sonuç olarak donanımhaber kafasına göre PSA fabrikasından forda dizel geldiği için ford dizel yapamıyor da parasını verip PSAdan alıyor. PSA çok büyük bir üretici gibi imaj oluşturuldu . Oysa PSA o motorların sadece taşeronudur , icatçısı İtalyada Fiatta , patenti ise Boschtadır. Son yıllarda ford büyük markalarına satmasına rağmen avrupada artan küçük hacim dizel talebi nedeniyle, - PSAnın kapasitesi yetmediğinden kendi dizellerini ingilterede de üretmeye başlamıştı. Eu6 ya geçildiğinde fordun mu PSAnın mı daha iyi motor üreticisi olduğu görüldü. DHe göre forddan iyi üretici olan PSA nın 1.5 120 dizele bir cevabı maalesef olamadı.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Admin Yanıtlama zamanı: Mayıs 7, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 7, 2016 Otomatik Mesaj Bu konu, Focus III > Ford Garajı > Mk3- Sorular ve Sorunlar kategorisinden Ortak Alan - Sosyal > Otomobil Sohbetleri kategorisine taşınmıştır. Lütfen konu açmadan önce uygun yeri bulmaya çalışalım. Saygılarımızla,Focus Club Tr Yönetimi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ümit Onur YÜCESAN Yanıtlama zamanı: Mayıs 7, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 7, 2016 Bu 1.6 hdi araclardaki overboost olayi bizim tdci lerde var mi? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serkan erden Yanıtlama zamanı: Mayıs 7, 2016 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 7, 2016 (düzenlendi) Bir saat önce, Gürkan Çakıroğlu said: Serkan motor aynı motor... Bunu senin yeni öğrenmene şaşırdım desem! Genelde problem çıkarma konusuna katılmıyorum, her parça gibi bir ömrü vardır tabi ama genelleme yapmak doğru olmaz. gürkan bey. piyasa o kadar alengirliki kimin eli kimin cebinde belli değil. firmalar birbirleri ile devamlı nikah yapıp bozuyorlar. tüketici olarak hangi firma kendi motorunu yapıyor yada satıyor takip edemez olduk. birde sorun birsüreliğine kullanılan siemens enjektörlerden kaynaklıymış galiba,peugeot aynı motora hem siemens hem bosch enjektör kullanmış. sıkıntı buradan diyolar. kardeşimin aracı daha 68000 de enjektör arızası verdi. Mayıs 7, 2016 Serkan erden tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Mayıs 7, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 7, 2016 Bu 1.6 hdi araclardaki overboost olayi bizim tdci lerde var mi? Sizin tdci hangisi oluyor? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ümit Onur YÜCESAN Yanıtlama zamanı: Mayıs 7, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 7, 2016 2 dakika önce, Yakup Çağatay said: Sizin tdci hangisi oluyor? 115 bg Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Mayıs 7, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 7, 2016 115 bg Evet var 285 Nm oluyor belli bir süre Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ümit Onur YÜCESAN Yanıtlama zamanı: Mayıs 7, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 7, 2016 2 dakika önce, Yakup Çağatay said: Evet var 285 Nm oluyor belli bir süre Tesekkurler. Brosurlerde overboost olayindan niye bahsetmiyorlar acaba. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serkan Karakoca Yanıtlama zamanı: Mayıs 7, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 7, 2016 Bir saat önce, Serkan erden said: gürkan bey. piyasa o kadar alengirliki kimin eli kimin cebinde belli değil. firmalar birbirleri ile devamlı nikah yapıp bozuyorlar. tüketici olarak hangi firma kendi motorunu yapıyor yada satıyor takip edemez olduk. birde sorun birsüreliğine kullanılan siemens enjektörlerden kaynaklıymış galiba,peugeot aynı motora hem siemens hem bosch enjektör kullanmış. sıkıntı buradan diyolar. kardeşimin aracı daha 68000 de enjektör arızası verdi. Şu an çoğu araçta Siemens kullanılıyor bilginiz olsun...Euro 5 dediğimiz motorda marka farketmeksizin dizellerde enjektörler mazot pompası enjektör kütüğü rail basınç müşürü aynı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap