Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 1.6 Ecoboost Beyaz Duman çiğ Benzin Kokusu


Misafir

Soru

Merhaba arkadaşlar ,

Son zamanlarda sabah aracım soğukken ilk marş sırasında çiğ benzin kokusu ve beyaz duman alıyorum ısıdığında koku kesiliyor. Bu nedenle aracın o2 sensörü değişti ancak çözülmedi.  Maf ve Map sensör temizlendi çözülmedi.  Enjektör, buji nedeniyle olabilir diyenler var ...( buji ler bakımda değisti) K&N fiktreden diyen, normaldir diyenler var Vs. .  Bu konuda tecrübe edinen var mı ? Yakıt tüketimimde artma ve performansta da az da olsa düşme var gibi geliyor..

 

Aşağıda videoda sabah ilk calistirma esnasında videosu bulunmaktadır.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Bugünkü hava koşullarında beyaz duman yok (kışın oluyordu) ama motor ilk çalıştırmada 1-2 dakika kadar benzini çiğ yakma ve hatta egzozdan yanmamış benzin atma (işeme) sorunu benim aracımda da var. Ustama sorduğumda çok anormal bir durum değil dedi. Performans ve yakıt konusunda bir şey diyemeyeceğim. İyi bir gözlem ve performans ölçümü yapılabilirse daha net bilgi edinilmiş olur.  Siz aracın genel olarak bakımlarını yaptırmış, değişmesi gerekenleri değiştirmişsiniz zaten. Yakıtın artması ve performansın düşmesi ilk elde zengin karışım yerine fakir karışım yakmasından kaynaklanabilir. Yani havanın manifolda yakıta oranla doğru ölçekte (eksik) gelmemesi. Bunun dışında bir çok nedeni var. Basitten karmaşığa gözden geçirilmeli. Hava hortumlarından başlayarak turboya kadar giden bir yol izlenmeli. Hatta baskı balataya kadar gider bu iş...

İşin bir diğer tarafı da psikolojik kısmı. Bazen insan, "aracımda sorun var algısı" üzerinden farklı hissedebiliyor. Yani kafayı takma durumu olabiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim aracım dizel aynı durum benim araçtada var yalnız benim duman mavi...Sizin durumun aynısı ustalar banada size denilen şeylerin benzerini dediler .Servis çiğ mazot veya partikül filtresinden olabilir dedi başka ustalar mazottan veya enjektörden de olabilir önemli birşey yok gibi duruyor dediler...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dün yaklaşık 1000 km yol yaptım . Araç motor arıza ışığını yaktı yoldayken . FORSCAN ile okutup baktığımda katalitik konvertör arızalı diye hata kodu gördüm . 1 ay kadar önce Hego (02) sensörü değişti . Sabah calistirdigimda egzostan yanmamis cig benzin kokusu geliyordu . Aracın performansında bir sorun yok ama yakıt yükseldi gibi aracın depoyu fulleyip yola çıktık 200 tlye doldu depo toplam 650 km yol yaptım hız 120 135 km . Km de 30 krş yakmış normal mi bilmiyorum .

Özetle katalitik konvertör değiştirmekten başka çare kalmadı gibi . 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
9 saat önce, Özer Aksu said:

Dün yaklaşık 1000 km yol yaptım . Araç motor arıza ışığını yaktı yoldayken . FORSCAN ile okutup baktığımda katalitik konvertör arızalı diye hata kodu gördüm . 1 ay kadar önce Hego (02) sensörü değişti . Sabah calistirdigimda egzostan yanmamis cig benzin kokusu geliyordu . Aracın performansında bir sorun yok ama yakıt yükseldi gibi aracın depoyu fulleyip yola çıktık 200 tlye doldu depo toplam 650 km yol yaptım hız 120 135 km . Km de 30 krş yakmış normal mi bilmiyorum .

Özetle katalitik konvertör değiştirmekten başka çare kalmadı gibi . 

Katalitikte iyi para ha.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

 

Yakıt bana yüksek geldi gibi işin ilginç tarafı aracın çekişinde bir problem yaşamıyorum yani konvertör dolu değil . içini O2 sensör değiştirilirken bakıldı birşey olmadığı söylenmişti. Koku olayına gelince bunu birtürlü çözmedim . Her 3000-4000 de 1 defa würth enjektör temizleyici koyuyorum depoya buda yapmış olabilir gibi geliyor bana . bugün rölantide 4000rpm de 15 dk çalıştıracağım biraz etkisi olacağı söyleniyor temizliyor muş katalizörü Allegro.pl de katalizör buldum 400ZL ancak trye gönderir mi bilemiyorum iletişime geçtim dönmedi polonyalı. Aşağıda aldığım arızanın DTC kodları var . Tecrübe edenler ne olduğunu yazabilir mi?

 

Spoiler

===PCM DTC P0420:09-E8===
Kod: P0420 - Katalizör Sistem Verimi Eşik Değerin Altında (Sıra 1)

İlave hata belirtisi:
 - Parça Arızaları

Durum: 
 - Daha önce ayarlanmış arıza kodu - Talep saati mevcut değil
 - Bu arıza kodu için arıza lambası açık
 - Test tamamlanmadı

Modül: Güç Aktarma Organları (motor, şanzuman, diferansiyel) Kontrol Modülü

 Görüntü dondur :
-LOAD: 25.49 % - Hesaplanan Yük Degeri
-ECT: 99 °C - Motor soutma ss
-RPM: 2467 d/dk. - Dakikadaki Motor Devri
-FUELSYS: Closed Loop  - Yakıt Sistemi Durumu (Açık/Kapalı Spirali)
-SHRTFT1: -0.78 % - Kısa vadeli kullanıma hazır yakıt durumu 1
-LONGFT1: 7.03 % - Uzun vadeli kullanıma hazır yakıt durumu 1
-MAP: 63.0 kPa - Emme manifoldu mutlak basınç sensoru
-VSS: 109.0 km/h - Araç Hızı
-SPARKADV: 22.50 ° - Ateşleme Avansı
-IAT: 25 °C - Emme Hava Sıcaklığı
-MAF: 17.47 g/sn - Kütle Hava Ak
-TP: 19.22 % - Gaz Kelebeği Konumu
-RUNTM: 417 sn - Motor Çalıştırıldıktan Sonra Gerçekleşme Zamanı
-FRP: 12570.0 kPa - Yakit Hatti Basinci
-EVAP_PCT: 0.00 % - Buharlaşmış Salım Boşaltma Komutu
-FLI: 10.98 % - Yakt düzeyi
-BARO: 99.0 kPa - Hava basıncı
-VPWR: 14.32 Volt - Kumanda Modülü Gerilimi
-LOAD_ABS: 44.31 % - Mutlak Yük Değeri
-EQRAT11_CMD: 14.640 :1 - Komut Verilen Yakıt Fazlalık Katsayısı (Hava Yakıt Karışımı) Sıra 1
-TP_REL: 9.41 % - Göreceli Gaz Kelebeği Konumu
-AAT: 18 °C - Dış Hava Sıcaklığı
-TP_B: 19.61 % - Gaz Kelebeği Konumu Algılayıcısı 2
-APP_D: 14.90 % - Gaz Pedalı D Konumu
-APP_E: 15.29 % - Gaz Pedalı E Konumu
-TAC_PCT: 12.55 % - Kumanda Edilen Gaz Kelebeği Kumanda Kontrolü
-FF_INF: 0.00 % - Tespit Edilen Alternatif Yakıt Yüzdesi
-LONGFT12: -0.78 % - Uzun Dönem Yakıt Karışım Ayarı (Sıra 1, Algılayıcı 2)
-APP_REL: 0.00 % - Gaz Pedalı Bağıl Konumu
===END PCM DTC P0420:09-E8===

===OBDII DTC P0420-C===
Kod: P0420 - Dönüstürücü Sistemi Verimi Sinir Degerinin Altinda (Sira 1."
    - Kursunlu benzin kullanimi
    - Atesleme zamani belirlenen zamandan geç kaliyor
    - Yag kirlenmis
    - Silindir tekleme yapiyor
    - Hasarli HO2S
    - Hasarli ECT algilayicisi
    - HO2S çikis kablolari düzgün baglanmamis
    - Yakit basinci çok yüksek
    - Hasarli egzoz sistemi borusu
    - Hasarli egzoz manifoldu
    - Hasarli susturucu/egzoz borusu grubu
    - Hasarli egzoz gazi dönüstürücüsü.

Not:Güç Aktarma Sistemi Kontrol Modülü (PCM) dönüstürücü verimliligini arka Isitilmis Oksijen Algilayicisini izleyerek test eder. Dönüstürücü verimliligi kabul edilebilir seviyenin altina düstügünde bir Ariza Teshis Kodu (DTC) kaydedilir.

Durum: 
 - Onaylandı - arıza doğrulandı

Modül: OBD Teşhis II

Arıza kod detayları

Dönüstürücü Sistemi Verimi Sinir Degerinin Altinda (Sira 1."
    - Kursunlu benzin kullanimi
    - Atesleme zamani belirlenen zamandan geç kaliyor
    - Yag kirlenmis
    - Silindir tekleme yapiyor
    - Hasarli HO2S
    - Hasarli ECT algilayicisi
    - HO2S çikis kablolari düzgün baglanmamis
    - Yakit basinci çok yüksek
    - Hasarli egzoz sistemi borusu
    - Hasarli egzoz manifoldu
    - Hasarli susturucu/egzoz borusu grubu
    - Hasarli egzoz gazi dönüstürücüsü.

Not:Güç Aktarma Sistemi Kontrol Modülü (PCM) dönüstürücü verimliligini arka Isitilmis Oksijen Algilayicisini izleyerek test eder. Dönüstürücü verimliligi kabul edilebilir seviyenin altina düstügünde bir Ariza Teshis Kodu (DTC) kaydedilir.
 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sıkıntılı bir durum.

Açıkcası bu kadar kısa sürede katalizörün şişmesi bana pek mantıklı gelmiyor, ya da benzer yol yapmış biri olarak endişe verici geliyor.

Kaldı ki hata kodunun yorumuna bakarsan doğrudan katalizöre bağlanmayacak şeyler de ar:

  • Kursunlu benzin kullanimi
  • Atesleme zamani belirlenen zamandan geç kaliyor
  • Yag kirlenmis
  • Silindir tekleme yapiyor
  • Hasarli HO2S
  • Hasarli ECT algilayicisi
  • HO2S çikis kablolari düzgün baglanmamis
  • Yakit basinci çok yüksek
  • Hasarli egzoz sistemi borusu
  • Hasarli egzoz manifoldu
  • Hasarli susturucu/egzoz borusu grubu
  • Hasarli egzoz gazi dönüstürücüsü.

En kötüsü de sorunun katalizör değişiminden sonra da devam etmesi olur. 

Kaan'ın elemanları ile değerlendirdiniz mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Sıkıntılı bir durum.

Açıkcası bu kadar kısa sürede katalizörün şişmesi bana pek mantıklı gelmiyor, ya da benzer yol yapmış biri olarak endişe verici geliyor.

Kaldı ki hata kodunun yorumuna bakarsan doğrudan katalizöre bağlanmayacak şeyler de ar:

  • Kursunlu benzin kullanimi
  • Atesleme zamani belirlenen zamandan geç kaliyor
  • Yag kirlenmis
  • Silindir tekleme yapiyor
  • Hasarli HO2S
  • Hasarli ECT algilayicisi
  • HO2S çikis kablolari düzgün baglanmamis
  • Yakit basinci çok yüksek
  • Hasarli egzoz sistemi borusu
  • Hasarli egzoz manifoldu
  • Hasarli susturucu/egzoz borusu grubu
  • Hasarli egzoz gazi dönüstürücüsü.
En kötüsü de sorunun katalizör değişiminden sonra da devam etmesi olur. 

Kaan'ın elemanları ile değerlendirdiniz mi?

Serviste bakıldı bizzat kaan abi ilgilenmişti. Hego sensörü değiştirildi sorun devam etti katalizörün içi kontrol edildiğinde temiz olduğu söylenmişti . Katalizör dağılsa ses gelmesi gerekir ancak o seste yok araçta . Servis teknisyeni o2 sensörü degisimi sonrası beyaz duman ve koku gitti demişti ancak suan aynı sorun devam etmekte . Katalizörün bu kadar sürede bozulma ihtimali bana da pek mantıklı gelmese de servis baş teknisyeni Hego sağlamsa katalizör bozuktur değiştirilmesi gerekir demişti . İnternette bu sorunu yaşayanların bir çoğu farklı geri dönüşler var kimi shell yakıtı diyor kimi enjektör diyor kimi yakıt katkısı, gec ateşleme sorunu yapabilir diyor ....

Tamiri ve temizliği mümkün olmadığı için değiştirmek şart gibi ancak parça fiyatı sifir motor blogu ile eşdeğer (içerisinde Toryum, boraks gibi pahalı madenler nedeniyle ) suan değiştirmemek için direniyorum bakalım ne olacak

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 saat önce, Özer Aksu said:

Serviste bakıldı bizzat kaan abi ilgilenmişti. Hego sensörü değiştirildi sorun devam etti katalizörün içi kontrol edildiğinde temiz olduğu söylenmişti . Katalizör dağılsa ses gelmesi gerekir ancak o seste yok araçta . Servis teknisyeni o2 sensörü degisimi sonrası beyaz duman ve koku gitti demişti ancak suan aynı sorun devam etmekte . Katalizörün bu kadar sürede bozulma ihtimali bana da pek mantıklı gelmese de servis baş teknisyeni Hego sağlamsa katalizör bozuktur değiştirilmesi gerekir demişti . İnternette bu sorunu yaşayanların bir çoğu farklı geri dönüşler var kimi shell yakıtı diyor kimi enjektör diyor kimi yakıt katkısı, gec ateşleme sorunu yapabilir diyor ....

Tamiri ve temizliği mümkün olmadığı için değiştirmek şart gibi ancak parça fiyatı sifir motor blogu ile eşdeğer (içerisinde Toryum, boraks gibi pahalı madenler nedeniyle ) suan değiştirmemek için direniyorum bakalım ne olacak

Sen şu enjektörlerini bana bir gönder hele.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.