Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Dönüş çapı Sorunu


Ozan Kar

Soru

Bunca zamandır bu konuyu neden açmadım bilmiyorum, başkası neden açmadı onuda bilmiyorum.

Arabayı aldığım günden beri manevra konusunda sıkıntım var, başlarda bunlar böyle modunda takılıyordum ancak 1 sene kadar önce karşılaştırmalı ölçüm yapıp benimkinin sorunlu olduğunu gördük.

MCA sedan dizel (ben bağlantı kuramasam da herkes ilk olarak sorduğu için lastik ölçüsü 205/55/R16)

sedan dizel (215/55/R16)

HB PWS (215/50/R17) bu araçlarda dönüş çapı 11 metre olarak ölçtük

benimki HB dizel (215/50/R17) 12 metre.

Fabrika verisi de 11 metre.

Bu konuyla ilgili yine 1 sene kadar önce Şahsuvaroğlu'na başvurduğumda normal demişlerdi, bende neden üzerine gitmedim bilmiyorum.

Garantinin de sonuna yaklaşmanın etkisi ile bugün Başer'e gittim. Derdimi anlatmam bile 1 saat sürdü desem abartı olmaz.

Neyse ölçtük, 11 metre çıktı ancak biz ölçümlerde direksiyonu sona dayadıktan sonra serbest bırakıp durduğu yerde sabitleyerek dönüyorduk. Sona dayayarak ölçünce MCAda 10 metre çıktı :) Usta gözlerine inanamadı, tekrar döndürttü filan. Ancak yine aynı arabadan bulacaz aynı janttan takıcaz öyle denicez, bırak git ne zaman veririz belli değil vs yaklaşımı yüzünden bırakmadan alıp çıktım. İşin ilginci milletin dönüş çapından bile haberi yok, usta (usta da değil başteknisyen) sen bu veriyi nereden buldun diyor, broşürü gösterdiğimde burda metre demiyor ki diyor. Servis danışmanı az olmasının daha iyi olduğunu kavrayamıyor vs vs.

Benzer bi durumu otopark.com dan Andda yaşamış yani sanıyorum MCA testinde, daha önce test ettiğim focus dönmüyordu, bu dönüyor baktım teknik verisi de aynı ama bunu düzeltmişler tarzında bir şey diyor.

 

Birde arabanın daha önce janttan darbe aldığı 2 kazası var, otosanın buna laf etme ihtimali varmış, servis danışmanın verdiği bilgiye göre.

Ayrıca direksiyonu sona dayayarak yapılan ölçümde 11 metre çıkıyor olması otosanın normal deme ihtimalini arttırıyor. Bu nedenlerle peşine düşmeye devam etsem mi bilemedim.

 

Benzer durumda olan var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Zaten dönüş çapı verileri sıkıntılı kimisi kaldırımdan kaldırıma veriyor yani lastik dönüş çapı. Kimi firmalar duvardan duvara veriyor bu sefer araç çıkıntısı devreye giriyor ama piyasada genel olarak ilki mevcut.

Buradaki sorun farklı tabi, araçlar arasında farklılık olması.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kamber ve Kaster açıları doğru mu ona bakmak gerekir ilk önce bu farklılık olunca akla gelen ilk 2 parametre bu bence bunlara bakılması gerekir. Normalde focus larda dönüş çapı 11m fabrika verisidir +- farklılık varsa yukardaki bahsettiğimiz açılar kontrol edilmeli -bence

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yalının arabadaki teknik veri ile gerçekte ölçtüğümüze baktın mı ya da farklı arabalardakilere?

bir de ölçümü neye göre yaptıklarını nereden bulabiliriz acep

Janttan alınan darbenin sadece bunda etki gösterme ihtimali çok düşük geldi bana da otosandır  bir bahane bulabilir tabiki

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Ozan Kar kolay gelsin,kendine iş bulmuşun,aracı 1 metre eksik veya 1 metre fazla dönse sana zararı olmaz bence takma kafanı böyle basit konuya sen kafanı daha güzel konulara yor bana sorarsan çünki senin gibi kafalar dan pek bu ülkede yok olsa da kıymet bilmezler ya neyse.

Ben artık kafaya takmıyorum.Ne gelen sese nede bu neden böyleymiş diye çünkü bunu yapanlarda iyice öğretmediklerin den insanın içine fesfese sokmaktan başka bir işe yaramıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
8 saat önce, Özer Aksu said:

Kamber ve Kaster açıları doğru mu ona bakmak gerekir ilk önce bu farklılık olunca akla gelen ilk 2 parametre bu bence bunlara bakılması gerekir. Normalde focus larda dönüş çapı 11m fabrika verisidir +- farklılık varsa yukardaki bahsettiğimiz açılar kontrol edilmeli -bence

Defalarca bakıldı ön takıma en son 1 ay önce filan şahsuvaroğlunda yapıldı hatta. Dün yine baktılar. 

6 saat önce, Mertcan Çelik said:

Yalının arabadaki teknik veri ile gerçekte ölçtüğümüze baktın mı ya da farklı arabalardakilere?

bir de ölçümü neye göre yaptıklarını nereden bulabiliriz acep

Janttan alınan darbenin sadece bunda etki gösterme ihtimali çok düşük geldi bana da otosandır  bir bahane bulabilir tabiki

Yalınında yüksek teknik verisi ama onda direksiyonu sona dayayıp bırakınca baya dönüyor o çok etkiliyor. 

Kazalarla alakası zaten yok aldığımdan beri böyle ama işte otosan. 

Bir saat önce, Osman Türkol said:

@Ozan Kar kolay gelsin,kendine iş bulmuşun,aracı 1 metre eksik veya 1 metre fazla dönse sana zararı olmaz bence takma kafanı böyle basit konuya sen kafanı daha güzel konulara yor bana sorarsan çünki senin gibi kafalar dan pek bu ülkede yok olsa da kıymet bilmezler ya neyse.

Ben artık kafaya takmıyorum.Ne gelen sese nede bu neden böyleymiş diye çünkü bunu yapanlarda iyice öğretmediklerin den insanın içine fesfese sokmaktan başka bir işe yaramıyor.

Çok fark ediyor abi, u dönüşü yapmak, park etmek vs çoğunlukla 2 manevra gerektiriyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hiç ölçümleme yapmadım ama kendi aracımda yazlığın önündeki yolda u yapmak istediğimde iki manevra yapmam gerekiyor, hafifçe geri alıp tekrar ileri şeklinde. Arkadaşımın dizel otomatiği ile tek seferde dönebiliyoruz. Ben dizel otomatik olmasına bağlamıştım, daha çok özenmişlerdir imalatta diye düşünmüştüm açıkçası :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Öylesine aklıma geldi, 235/40 lastikle fabrika  çıkışı direksiyon tur sınırlayıcısı takılı geliyor ve dönüş çapı 12 m'yı buluyor.

Yanlışlıkla böyle bir şey yok değil mi?

Dikkatli baktılar yani?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
11 dakika önce, Cem Boneval said:

Öylesine aklıma geldi, 235/40 lastikle fabrika  çıkışı direksiyon tur sınırlayıcısı takılı geliyor ve dönüş çapı 12 m'yı buluyor.

Yanlışlıkla böyle bir şey yok değil mi?

Dikkatli baktılar yani?

Bakan olduğunu sanmıyorum abi. Şahsuvaroğlu normal diyip gönderdi. Başer ne yapacağını bilemedi. Aynısının dönenini bulup tek tek bakacaklardı anladığım kadarıyla. O zımbırtı nerede ne şekilde bişey benim bakabileceğim bişey mi acaba. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Cem Boneval said:

Direksiyon mili üzerinde sarı bir halka oluyor.

Görülmeyecek gibi değil.

 

O zaman bi bakmaya çalışayım abi, doğrudan görünüyor gibi anladım ama oralarda hiç o şekilde bi dişli mil gördüğümü hatırlamıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ozan bende çok beğenmiyordum benim focus'un dönüş çapını başka marka model araba ile bizim otopark'ta tek hamlede döndüğüm yeri focus'la aynı yerden iki hamlede dönüyordum.Sizde c-max'te vardı.Onda ki durum nasıl?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
12 saat önce, Cihan Buğdaycı said:

Ozan bende çok beğenmiyordum benim focus'un dönüş çapını başka marka model araba ile bizim otopark'ta tek hamlede döndüğüm yeri focus'la aynı yerden iki hamlede dönüyordum.Sizde c-max'te vardı.Onda ki durum nasıl?

onda sorun yok.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
11 dakika önce, Ozan Kar said:

gerekli olup olmaması konumuz değil burada, eğer soruna yardımcı olmayacaksan yazıpta kirlilik yaratma.

Sorununa çözüm istiyorsan eğer, ki aslında bu bir sorun değil:

Araçların direksiyon kutularının kaçıncı jenerasyon/tiplerinin ne olduğunu öğren, ezbere değil şasiden bak. Sonra problem olma olasılığına karşılık teker iz mesafelerini ölç ondan sonra konuşalım. Sen direksiyonu çevirdiğinde kaç derece dönüyor tekerlerin? Kısa dönen kaç derece dönüyor?

Kaç ofsetli jant kullandığınızla bile alakadar mevzu. Elinde data yok oturmuş fasikül fasikül konuşacağın tuttu. Sanki dersin ... Töbe töbe...

13 saat önce, Cem Boneval said:

Direksiyon mili üzerinde sarı bir halka oluyor.

Görülmeyecek gibi değil.

gi-cq-257-003-8801907939146012683.jpg

 

Burayı görebilmek için arabanın sileceklerinin altındaki plastiği komple sökmek gerekiyor sanırım. 

Servet Özkan tarafından düzenlendi
Eksik betimleme
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.