Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Ford Focus 2 Ghia TDCi triptronik.


Ümit Vaysaloğlu

Soru

Arkadaşlar.

Focus'un dizel otomatik vitesi yoktu diye biliryodum ki, varmış. Yanlışlıkla mı oldu bilmiyorum ama.

Şimdi böyle bir araç var ve biz bu aracı almak istiyoruz. Bir tanıdığımız otomatik vites focus arıyor. Dizel seçeneği olmadığı için benzinli bakıyorduk ki, böyle bir araç bulduk. Şimdi asıl soru, bu araç hakkında bilgi, görgü, ve yorum istiyorum sizlerden.

Aracımız 2007 model. 46,000 KM de, hata boya, v.s. yok. ve fiyat 33,000 tl. isteniyorsa da, 30-31 arası alınabilecek sanıyorum. Görüşleriniz için teşekkür ederim.

Ve ayrıca Ford'un otomatik vitesleri hakkında fikir verebilirseniz sevinirim. Yani ne gibi problemler yaşayabiliriz. Ne gibi arızaları olur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Doğrudur DSG çok güzel bir şanzıman olsa da 7 ilerilerde çıkan ve özellikle düşük hızda arnavut kaldırımlarında belli olan sesle beraber, titreme ve kavrama sorunları baş göstermektedir. 6 ileri şanzımanlar daha sorunsuz densede onlarda da P konumunda zırıltı sesi, aynı kavrama problemi vs. gibi sorunlar ortaya çıkabilmektedir. Tabi bu durumlar sizin servis ile ilişkinizle de alakalı olmakla beraber iyi niyet(garantiniz bittiyse) garantisi altında kavramanın tamamı + işçiliğin %70 gibi oranlara kadar karşılanabilmektedir.(Bunun nedeni Tr distibütörü Doğuş otonun bu durumdan haberdar olması ve aslında hepsini ücretsiz değiştirmesi gerektiğinden kaynaklanmakta) Ne de olsa kul yapısı hata olabilir. Ama bu durumlar çoğunlukla çözülmektedir ve birçok şanzıman sorunsuz şekilde yoluna devam etmektedir. Ama unutulmamalıdırki bu şanzımanlarının hepsinin bir ömrü vardır(vw ag böyle diyor.). ömrü dolunca şanzımanı toptan değiştirmek gerekecektir.. Hatta şanzıman fiyatı(18000-20000 TL) çok yüksek olduğu için araç sadece şanzıman sayesinde perte ayrılabilir. DSG ayrı bir dünya fakat sorunsuz demek için VW nin daha 40 fırın ekmek yemesi gerek.

Bu sitede genel olarak bi VW düşmanlığı seziyorum sanki. "Kul yapısı hata olabilir" ben de sonuna kadar katılıyorum. Zaten burdan yola çıkınca bu tür hataların her markada olabileceği akla geliyor. VW'de de olur Ford'da da Toyota'da da belki BMW'de bile olabilir. Herkes kendi deneyimlerinden yola çıkarak yorumlarda bulunuyor. Focus'tan önce 98 Passat otomatik vardı bizde ve 1 yıl öncesine kadar neredeyse (aracın hiç bi yerinde, tabi ufak tefek şeyler hariç) hiç bi sorun yaşamadık. Arabayı satmadan önce gösterdiğimiz ustalarda genel olarak "şanzımanı yaşına göre çok iyi" yorumunda bulunuyodu. Focus'u bende çok seviyorum ve kullanmaktan zevk alıyorum ancak başka markalara da saygı göstermek gerek diye düşünüyorum.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Valla bu forumun en vw seveni benim.. :D Yanlış anlaşılma olmasın imzama bakarsanız vag grubu bir araca sahip olduğumuzu görürsünüz..(Ki bundan önceki iki aracımızda vag grubuydu.. Biri 2005 model Skoda Octavia 1.6 FSI Elegance diğeri 2005 model 1.6 MPI Trendline Volkswagen Passattı. Bu sitede bulunma nedenim bir focus sahibi olmak istememizdi. Ama kısmet olmadı.. :) ). Ben yorumumumda tamamiyle objektif olmaya çalıştım.DSG çok güzel bir şanzıman ama vw çok malzemeden çalmış bunu kendileride kabul ediyor. Motor-Talk da birçok konu bulabilirsiniz ve bu sorunu olanların kavraması değişenlerden, komple şanzımanı değişene kadar var.(TR de yok. Tr de en fazla kavraması değişeni var.) Ha bunlar tek tük ama bir insanın şanzımanı komple indimi ortalığı ayağa kaldırıveriyor tabi.. :D Ha burada bu şanzıman tü kaka sonucu çıkmasın altını çiziyorum çok güzel bir şanzıman sadece birkaç problemi var vw genin çözmesi gereken. Onları da çözse Bmw, Mercedes olur heralde.. :D

Not: Bu site benim vw geni övmemden o kadar bıktı ki bir ara seni başka siteden fordu kötülemen için mi yolladılar felan diyorlardı.. :D

Hasan K. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

okuyunca korktum doğrusu....eeee peki biz otomatik dizel neye binicez peki....onun cevabını bilen varmı...

VW(Skoda, Seat, Audi)... DAS AUTO... :)

Her araç arıza yapar ama genede sorunsuz hem 2 sene garantisi var(ki buna +2 daha ekliyebiliyorsun.) Garanti bittikten sonra iyi niyet ile çoğu ücreti karşılıyorlar meblalar büyük ve sorun bilinen bir sorun ise.. :D

Hasan K. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

okuyunca korktum doğrusu....eeee peki biz otomatik dizel neye binicez peki....onun cevabını bilen varmı...

Otomatik dizel istiyorsanız ya biraz "riks" alacaksınız halk tipi arabalarda, ya da gönül rahatlığı ile gidip Audi, BMW ve neydi bir Alman markası daha vardı ondan alacaksınız.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Karşılaştırmalar yanlış yapılmakta bence. Hangi dizel otomatik yerine hangi otomatik şanzıman tercih edilmeli diye sorulmalı. O da çok uzun bir konu olmakta malesef. Konumuzdaki şanzıman türü cvt ve cvt şanzıman yüksek torklarda hiç güvenilir değil. Audi A6 2.0 TDI'da da bu teknoloji kullanılmakta ancak ben güvenememiştim araştırırken. Özetle şanzıman araştırmak isteyenler için başlıkları verirsek: cvt, tek kavramalı yarı otomatik, çift kavramalı yarı otomatik, tam otomatik gibi ana başlıklar, VW DSG(6 ileri, 7 ileri, yeni nesil yüksek torka dayanımı olan 7 ileri), Citroen MCP, Fiat Dualogic, Volvo, Ford Powershift, Renault EDC şimdilik aklıma gelenler. Bunları araştıranlar gÖrecek ki herkes farklı bir şey estirmiş ve kesin bir şey yok ortada. Kesin olan neredeyse hiçbiri sorunsuz değil. Tam otomatik 4 ilerilerde bile sorunlu olanlar var malesef. Örnek: Citroen C5 ve fransızlardaki aynı segmentteki araçların 2001-2004 yılı arasında üretilmiş 2.0 dizellerinin neredeyse hepsi kronik sorunlu malesef.

Kısaca dizel cvt'den uzak durmalı, garantisi bitmemiş yarı otomatik pek tercih edilmemeli, neredeyse hepsi 500 tl civarına 4 yıl garanti kapsamına girmekte, fransız olmayan eski tam otomatikler genel olarak daha güvenilir. 1999 240 bini aşmış pasatımız benim gereksiz sert kullanımıma rağmen tık demeden çalışmıştı mesela. Hala B5 ve B5.5 otomatik passatlara da ekstra bir güven de var.

Araştırırken gÖrdüğüm bir şey daha tam otomatikte VW ve BMW'nin bazı otomatikleri aynı, sadece yazılım farkı var.

(C5, dualogic ve passatlar haricindeki bilgiler sayfalarca okunan forumlardan edinilmiştir.Yanlışım varsa affola)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar.

Focus'un dizel otomatik vitesi yoktu diye biliryodum ki, varmış. Yanlışlıkla mı oldu bilmiyorum ama.

Şimdi böyle bir araç var ve biz bu aracı almak istiyoruz. Bir tanıdığımız otomatik vites focus arıyor. Dizel seçeneği olmadığı için benzinli bakıyorduk ki, böyle bir araç bulduk. Şimdi asıl soru, bu araç hakkında bilgi, görgü, ve yorum istiyorum sizlerden.

Aracımız 2007 model. 46,000 KM de, hata boya, v.s. yok. ve fiyat 33,000 tl. isteniyorsa da, 30-31 arası alınabilecek sanıyorum. Görüşleriniz için teşekkür ederim.

Ve ayrıca Ford'un otomatik vitesleri hakkında fikir verebilirseniz sevinirim. Yani ne gibi problemler yaşayabiliriz. Ne gibi arızaları olur.

Ben de 2007 diesel otomatik triptonik var araç temiz ise sizde bakarsanız çok rahat edeceğiniz bir araba. Ben 70.000 km de sıfır hata 32,000 tl almıştım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ford Focus 2 araçlarda kullanılan CVT şanzımanlar genel olarak sorunludur.

Bir yada bir kaç kişinin sorun yaşamamış olması bunların sorunsuz olduğu anlamına gelmez.

Kaldı ki Ford da bu araçlardaki sorunlardan ötürü satışını durdurmuştur.

Siz ve arkadaşlarınız şanslı olan gruptansınız anlaşılan ki bunu Ispartada olmanıza ve fazla trafik yaşamamış olmanıza bağlıyorum.

Istanbul trafiğinde çok çile çekmiş yolda kalmış arkadaşlarımız oldu ve aylarca servislerde sürünen dizel otomatik focuslarda çokça görüldü.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geneli sorunlu olarak bilinir tabii bu sorunların büyük çoğunluğu kullanımdan kaynaklıdır diye umuyorum..

Sitede kimse tavsiye etmediği gibi bende pek sıcak bakmam bu şanzımana.

Dsg, Focuslardaki CVT şanzımana göre daha az sorunludur onunda sorunları hataları olabilir ama CVT kadar değil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.