Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Golf 7 ile Birlikte 2013 Focus 1.6 Tdci Titanium Smart Yorumlarım


Enes Andıç

Önerilen Mesajlar

Vw Amerika'da tsi motorlar için tüketim verilerini Türkiye'dekinden % 30 daha fazla veriyor. Türkiye'de çok az yakan motor Amerika'ya gidince birden bire fazla yakmaya başlıyor. Neden acaba. Her tarafından sahtekarlık fışkıran bir marka. Hakikaten millet olarak sahtekarları seven bir millet olduk.

Konu ile alakalı değil ama ; Amerika'da yakıt tüketim hesaplaması daha farklı yapılıyor. Avrupa standartları düz yolda vs olurken Amerika'da bilmem kaç ışıkta duracak bilmem kaç tümsek geçecek vs..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

50 dakika önce, SüleymanKaya said:

Konu ile alakalı değil ama ; Amerika'da yakıt tüketim hesaplaması daha farklı yapılıyor. Avrupa standartları düz yolda vs olurken Amerika'da bilmem kaç ışıkta duracak bilmem kaç tümsek geçecek vs..

Amerika'da tüketim hesaplaması elbette farklı bunu biliyoruz. Ama diğer firmaların Avrupa ve Amerika için verdiği tüketim değerleri 1-1,5 lt fark ederken tsi motorlarda bu fark 2-2.5 litrelere kadar çıkıyor. Örnek vermek gerekirse TR de şehir içinde 6.1 lt yakan Jetta, Amerika'da 8.4 lt yakıyor hiçbir markada hele 1.4 motorda bu kadar fark etmiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Amerika'da tüketim hesaplaması elbette farklı bunu biliyoruz. Ama diğer firmaların Avrupa ve Amerika için verdiği tüketim değerleri 1-1,5 lt fark ederken tsi motorlarda bu fark 2-2.5 litrelere kadar çıkıyor. Örnek vermek gerekirse TR de şehir içinde 6.1 lt yakan Jetta, Amerika'da 8.4 lt yakıyor hiçbir markada hele 1.4 motorda bu kadar fark etmiyor.

Dediğiniz kadar fark var ise haklısınız. Gönül ister ki Türkiye'nin de kendi standartları olsun. Türkiye yol geçen hanı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dsg sorunları azalmış ama yeni modellerde bile bir hayli arıza çıkıyor. "dsg alıyorsan garantisini uzatacaksın 5 yıl dolmadan elden çıkaracaksın" bu laf benim lafım değil vw kullanıcıları ve fanlarının lafıdır. Bu laf her şeyi anlatmıyor mu. Birde tsi motor kullananların bir lafı var. " bağajda her zaman bir litre motor yağı bulundururuz"

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 dakika önce, Mehmet Gün said:

Dsg sorunları azalmış ama yeni modellerde bile bir hayli arıza çıkıyor. "dsg alıyorsan garantisini uzatacaksın 5 yıl dolmadan elden çıkaracaksın" bu laf benim lafım değil vw kullanıcıları ve fanlarının lafıdır. Bu laf her şeyi anlatmıyor mu. Birde tsi motor kullananların bir lafı var. " bağajda her zaman bir litre motor yağı bulundururuz"

 

2011'den beri iki farklı araçta uzun süre tsi+dsg kullandım.

2008 Jetta hala bende, hem de 170 hp twincharger, yani en riskli grup, 5 yılda eklediğim yağ toplam 1 litre ancadır.

Diğeri 122'lik Octavia idi, 70.000 km'ye yakın sattık, bu süre boyunca bir kere bile yağ eklenmedi.

 

Yağ yakma olayı Polo GTI'larda ekseriyetle ortaya çıktı, bunda da aracın hedef kitlesinin kullanım tarzının ciddi etkili olduğunu düşünüyorum.

 

DSG problemi iki araçta da çıktı, ancak bu beni VW'den soğutmadı açıkçası, çünkü halen rakibi olacak bir kombinasyon yok. Ford benim arabadaki 180'lik Ecoboost motorla birlikte Powershift getirseydi Focus'ta? Ama Yeni Mondeo'da bile Nuh nebiden kalma türbinli şanzımanla satıyorlar Ecoboost'u.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

3 saat önce, Cem Boneval said:

Aaah ah, başladık gene...

En güçsüz motorla neredeyse en iyi performansı ve en düşük tüketimi (tabii güce orantılı) yakalayan da nedense aynı marka.

Kompakt sınıfta çift kavramalaı şanzımanı yaygınlaştıran ve adam gibi bir otomatik şanzıman kullanma şansı tanıyan da aynı marka.

Evet önceleri mekatronik arızaları, sonra da sentetik yağ kaynaklı arızalarla müşterilerini bir hayli üzdüler. Ancak VW olabildiğince mağduriyeti gidermeye çalıştı ve bu nedenle de müşteri kaybına uğramadı.

Güncelde sınıfındaki benzer şanzımanlardan farklı olmayan arıza oranları ve fakat iyi yönde farklı şanzıman performansı ile başarılı kabul edilmeli.

Zaten tüm bu süreçte müşterileri de sadakatsizlik yapmadılar ve sizin deyiminizle

ama açık ara pazar lideri...

Nedeni belli. Avrupa Birliğinin öngördüğü ölçüm metodolojisi ile Amerika'nınki farklı.

ABD EPA (Environmental Protection Agency) tarafından yürütülüyor, farklı bir protokolleri var.1

Bakın Focus 1.0 EB otomatik için değerler nasıl:

ABD     Şi 8,4 Şd 5,9 Ort 7,4 L/100km (mpg değerinden çevrilmiştir) 2

Avrupa Şi 7,4 Şd 4,4 Ort 5,5 L/100km 3

Yani sizin tabirinizle sahtekarlık tüm firmalarda var.

Bence böyle karalayıcı açıklamalar yaparken daha dikkatli olmak lazım.

 

Kaynakça:

http://www.caranddriver.com/features/the-truth-about-epa-city-highway-mpg-estimates

2  kaynak1.JPG

 

http://www.ford.de/cs/BlobServer?blobtable=MungoBlobs&blobcol=urldata&blobheadervalue1=attachment%3Bfilename%3D"Ford+Focus+-+Broschüre.pdf"&blobheadervalue2=abinary%3Bcharset%3DUTF-8&blobheadername1=Content-Disposition&blobheadername2=MDT-Type&blobheader=application%2Fpdf&blobwhere=1214518244193&blobkey=idkaynak2.JPG

 

Üstad şöyle bir durum var; Fabrika tüketim verilerine göre TR de Jetta, ecoboost'tan çok daha az yakarken neden Amerika'da  aynı Jetta Ecoboost'tan fazla yakıyor. Sizce Ford Amerika'daki verileri sahte ve düşük mü yazdı yoksa Vw Türkiye'deki verileri sahte ve düşükmü yazdı.

İkisinin birden doğru olma imkanı olmadığına göre sizce hangisi sahtekar Ford'mu yoksa Vw mi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Mehmet Gün said:

 

Üstad şöyle bir durum var; Fabrika tüketim verilerine göre TR de Jetta, ecoboost'tan çok daha az yakarken neden Amerika'da  aynı Jetta Ecoboost'tan fazla yakıyor. Sizce Ford Amerika'daki verileri sahte ve düşük mü yazdı yoksa Vw Türkiye'deki verileri sahte ve düşükmü yazdı.

İkisinin birden doğru olma imkanı olmadığına göre sizce hangisi sahtekar Ford'mu yoksa Vw mi.

  1. Hiçbiri. Kullanılan metodolojiye göre farklılıkların çıkması olası. Tabii VW'nin dizellerdeki yazılımsal manipülasyon davasını düşünürsek her zaman şaibe olacaktır, ama eldeki verilere bakarak sahtekarlıkla suçlamak bence yine de yanlış.
  2. İkisi de. Çünkü gerçek kullanıcının trafikte elde ettiği değerlerle ECE veya EPA verileri asla örtüşmüyor. Ama burada da sorun tespit yönteminde. Şöyle bir örnekleme yapabilirim, Almanya'da kullanıcı verilerinin girildiği bir site www..spritmonitor.de. Bu sitede 1.0 EB 125 PS manüel şanzıman 291 araç ortalaması 6,73L/100 km, Golf 1.4TSi 150PS  DSG için 40 araçta 7,28L/100 km, ikisinin de fabrika verisi 5,8. Örneklem istatistiksel farklılık için anlamlı mı bilmiyorum, hesaplamak lazım, ama sapmalar bir şekilde oluyor.

Neyse bence bu kadar detaya takılmaya gerek yok.

Sadece net olmayan verilerle suçlayıcı açıklamalar yapılınca tedirgin oluyorum, bu nedenle de tepki veriyorum. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 saat önce, Cem Boneval said:
  1. Hiçbiri. Kullanılan metodolojiye göre farklılıkların çıkması olası. Tabii VW'nin dizellerdeki yazılımsal manipülasyon davasını düşünürsek her zaman şaibe olacaktır, ama eldeki verilere bakarak sahtekarlıkla suçlamak bence yine de yanlış.
  2. İkisi de. Çünkü gerçek kullanıcının trafikte elde ettiği değerlerle ECE veya EPA verileri asla örtüşmüyor. Ama burada da sorun tespit yönteminde. Şöyle bir örnekleme yapabilirim, Almanya'da kullanıcı verilerinin girildiği bir site www..spritmonitor.de. Bu sitede 1.0 EB 125 PS manüel şanzıman 291 araç ortalaması 6,73L/100 km, Golf 1.4TSi 150PS  DSG için 40 araçta 7,28L/100 km, ikisinin de fabrika verisi 5,8. Örneklem istatistiksel farklılık için anlamlı mı bilmiyorum, hesaplamak lazım, ama sapmalar bir şekilde oluyor.

Neyse bence bu kadar detaya takılmaya gerek yok.

Sadece net olmayan verilerle suçlayıcı açıklamalar yapılınca tedirgin oluyorum, bu nedenle de tepki veriyorum.

 

Üstad ben fabrika verilerine göre konuşuyorum yoksa gerçek kullanım verilerine girersek işin içinden çıkamayız. Her ikisi için gerek Avrupa'da gerekse Amerika'da test kriterleri ve ölçüm metodları bellidir. Her ikisi içinde aynı koşullar geçerlidir.

Ama haklısınız konuyu uzatmaya gerek yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.