Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Golf 7 ile Birlikte 2013 Focus 1.6 Tdci Titanium Smart Yorumlarım


Enes Andıç

Önerilen Mesajlar

On 6/10/2016 at 11:06, Murat Kavuk said:

 

Dayama diye bir şey yok, zorla satmıyorlar. Kim ne derse desin; golf, focustan bir tık daha kaliteli, ama bir o kadar da daha pahalı. Fiyat farkına değer mi değmez mi, o alıcıya kalmış. Ama bu iki aracın aynı kalitede olduğunu, ya da focusun daha kaliteli olduğunu iddia eden varsa, lütfen iki aracı yanyana koysun baksın. Golf'ün saklama gözlerine koyduğu keçelere baksın, kaputu kaldırıp amortisörü görsün, motor bölümünü dolaşan kabloların nasıl dizildiğini incelesin, içeride trimlerin nasıl dengeli olduğunu gözlemlesin, sonra bir de focusa baksın (40 yıllık förtçüyüz, golf'ü övdürüyorsunuz :P )

 

Ben Golf kalitesiz demedim ki, tüm söylediklerinize katılıyorum. :)

Ancak VW'nin donanım politikasını fazla cimri buluyorum, ve sürüş zevki açısından Ford daha iyi, bu kadar. Yoksa far altı gözün içine kadar keçe kaplama olan bir arabanın malzemesine kalitesiz diyemem. Focus'un torpido dahil her yeri çıplak.

On 6/10/2016 at 10:25, Enes Andıç said:

 

Sen mustang direksiyonunu bir dene, ben denedim okadar efsane olaydı mustang de olurdu, focus direksiyonu ile alakası yok. kendi kendine dönmeye çaba göstermiyor, haklısın uzun yolda iyi o hissiyat ama şehir içinde resmen adamı yoruyor. madem kendi kendine dönen bir direksiyon düşündün çok hassas o zaman 2 mod yaparsın isteyen seçer modunu olur biter

Yahu ben Focus'tan bahsediyorum, Mustang'e ne ara atladık?

Burada mesele sertlik değil, VW'nin direksiyonunda yüzme hissi Ford'dan daha fazla. Sizin etkinizle direksiyonun hareketi arasındaki makas daha geniş. Ben VW kullanırken (ki kullanıyorum sürekli) ben direksiyonu çevirdikten 1-2 saniye sonra tekerlekler dönüyormuş gibi geliyor. Ama Focus'ta sanki arada elektrikli bir yapı yokmuşcasına direk tepkiyi hissedebiliyorum.

Bu objektif bir iyilik veya kötülük sunmuyor bize. Benim burada VW'de eleştirdiğim noktanın kralı Mercedes'te var, gemi dümeni gibi direksiyon, ama kimse kalkıp Mercedes'e laf atmıyo bu konuda, çünkü ondan beklenen o.

 

Kendi kendine dönen direksiyondan da bahsetmedim ben bu arada, onu nereden çıkardınız?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Enes Andıç enes bey şöyle bir yanlış algılama oluşmuş sanırım.. Burada focusu kimse eleştirmiyor diye bir şey yok.. Focus forumu olmasına rağmen çok sert ford ve özellikle otosan eleştirileri neredeyse her gün okuyorum ben.. Ve genelde hem ford hem de otosan yüzünden okyanusu geçip derede boğuluyor türkiye pazarında ford.. Küçük şeyleri daha iyi yapsa (plastik aksam,kese,donanim saçmalıkları vs. ) belki de avrupada vw ile aynı pazara sahip olacak..

 

Ama buradaki itirazın ana fikri direksiyon ve yol tutuşla ilgili görüşleriniz idi.. Siz böyle düşünebilirsiniz sizin görüşünüzdür saygı duyarız.. Ama siz de takip ediyorsunuzdur ki bütün profesyonel otomobil yorumcuları fordun direksiyon ve yol tutuşunu cok beğenir ve olumsuz birşey söyleyen herhangi bir yorumcu duymadım.. Durum böyle olunca buna tepki vermek gayet doğal oluyo sanırım..

Yoksa isteyen istediği arabayı över de biner de..

Hilmi Solak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

38 dakika önce, Hilmi Solak said:

@Enes Andıç enes bey şöyle bir yanlış algılama oluşmuş sanırım.. Burada focusu kimse eleştirmiyor diye bir şey yok.. Focus forumu olmasına rağmen çok sert ford ve özellikle otosan eleştirileri neredeyse her gün okuyorum ben.. Ve genelde hem ford hem de otosan yüzünden okyanusu geçip derede boğuluyor türkiye pazarında ford.. Küçük şeyleri daha iyi yapsa (plastik aksam,kese,donanim saçmalıkları vs. ) belki de avrupada vw ile aynı pazara sahip olacak..

 

Ama buradaki itirazın ana fikri direksiyon ve yol tutuşla ilgili görüşleriniz idi.. Siz böyle düşünebilirsiniz sizin görüşünüzdür saygı duyarız.. Ama siz de takip ediyorsunuzdur ki bütün profesyonel otomobil yorumcuları fordun direksiyon ve yol tutuşunu cok beğenir ve olumsuz birşey söyleyen herhangi bir yorumcu duymadım.. Durum böyle olunca buna tepki vermek gayet doğal oluyo sanırım..

Yoksa isteyen istediği arabayı över de biner de..

Yol tutuşu ile alakalı hiç birşey yazmadımki, bahsetmedim bile kulaktan kulağa oldu heralde biraz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sınıfının en güçsüz motoru ve en çok arıza veren şanzımanı Golf' te daha ne diyorsunuz. Arabada motor yok, Şanzıman yok, bağımsız arka süspansiyon sadece 150 beygirlik olanda var. Yok  plastiği şöyleymiş, böyleymiş.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Mehmet Gün said:

Sınıfının en güçsüz motoru ve en çok arıza veren şanzımanı Golf' te daha ne diyorsunuz. Arabada motor yok, Şanzıman yok, bağımsız arka süspansiyon sadece 150 beygirlik olanda var. Yok  plastiği şöyleymiş, böyleymiş.

 

 

Eh iyi o zaman. Siz kara verdiğinize göre konuşup, tartışacak bir şey kalmadı. Herkes dağılabilir. :) Bence Vw'de TSİ motor ve DSG şanzıman üretimini durdursun. Zaten çok kötüymüş. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 dakika önce, Engin Uzunoğlu said:

 

Eh iyi o zaman. Siz kara verdiğinize göre konuşup, tartışacak bir şey kalmadı. Herkes dağılabilir. :) Bence Vw'de TSİ motor ve DSG şanzıman üretimini durdursun. Zaten çok kötüymüş.

Vw Amerika'da tsi motorlar için tüketim verilerini Türkiye'dekinden % 30 daha fazla veriyor. Türkiye'de çok az yakan motor Amerika'ya gidince birden bire fazla yakmaya başlıyor. Neden acaba. Her tarafından sahtekarlık fışkıran bir marka. Hakikaten millet olarak sahtekarları seven bir millet olduk.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

56 dakika önce, Volkan Ö. said:

Simdi hedef sapıtıyorum. Dikkatli bakın.

Abicim nedir o Pegout'un direksiyonu. Birde satarken öyle boyle diyorlar. emoji23.png

 

56 dakika önce, Volkan Ö. said:

Simdi hedef sapıtıyorum. Dikkatli bakın.

Abicim nedir o Pegout'un direksiyonu. Birde satarken öyle boyle diyorlar. emoji23.png

Peugeot da araba mı ya. Sabri sen bakma buralara azıcık sallayacağım.  Yolda kalıyor plastik arabalar  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Volkan Ö. said:

Simdi hedef sapıtıyorum. Dikkatli bakın.

Abicim nedir o Pegout'un direksiyonu. Birde satarken öyle boyle diyorlar. emoji23.png

Ömrü hayatımda kullandığım en baş belası ve değer kaybetmede üzerine olmayan bir arabadır madem konuyu saptırıyoruz bende tuz ekeyim biraz ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aaah ah, başladık gene...

16 saat önce, Mehmet Gün said:

Sınıfının en güçsüz motoru ve en çok arıza veren şanzımanı Golf' te daha ne diyorsunuz.

En güçsüz motorla neredeyse en iyi performansı ve en düşük tüketimi (tabii güce orantılı) yakalayan da nedense aynı marka. 

Kompakt sınıfta çift kavramalı şanzımanı yaygınlaştıran ve düzgün bir otomatik şanzıman kullanma şansı tanıyan da aynı marka.

Evet önceleri mekatronik arızaları, sonra da sentetik yağ kaynaklı sorunlarla müşterilerini bir hayli üzdüler. Ancak VW olabildiğince mağduriyeti gidermeye çalıştı ve bu nedenle de pek müşteri kaybına uğramadı. 

Güncelde sınıfındaki benzer şanzımanlardan farklı olmayan arıza oranları ve fakat iyi yönde farklı şanzıman performansı (hızlı geçiş, sarsıntısız geçiş, vites aramama, yakıtı olumsuz etkilememe) ile başarılı kabul edilmeli.

Zaten tüm bu süreçte müşterileri de sadakatsizlik yapmadılar ve sizin deyiminizle 

16 saat önce, Mehmet Gün said:

Arabada motor yok, Şanzıman yok,

ama açık ara pazar lideri...

14 saat önce, Mehmet Gün said:

Vw Amerika'da tsi motorlar için tüketim verilerini Türkiye'dekinden % 30 daha fazla veriyor. Türkiye'de çok az yakan motor Amerika'ya gidince birden bire fazla yakmaya başlıyor. Neden acaba. 

Nedeni belli. Avrupa Birliğinin öngördüğü ECE ölçüm metodolojisi ile Amerika'nınki farklı.

ABD'de EPA (Environmental Protection Agency) tarafından yürütülüyor, farklı bir protokolleri var.1

Bakın Focus 1.0 EB otomatik için değerler nasıl:

ABD     Şi 8,4 Şd 5,9 Ort 7,4 L/100km (mpg değerinden çevrilmiştir) 2

Avrupa Şi 7,4 Şd 4,4 Ort 5,5 L/100km 3

Yani sizin tabirinizle sahtekarlık tüm firmalarda var. 

Bence böyle karalayıcı açıklamalar yaparken daha dikkatli olmak lazım. 

 

Kaynakça:

1 https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_automobiles

2  

kaynak1.JPG

 

3 

http://www.ford.de/cs/BlobServer?blobtable=MungoBlobs&blobcol=urldata&blobheadervalue1=attachment%3Bfilename%3D"Ford+Focus+-+Broschüre.pdf"&blobheadervalue2=abinary%3Bcharset%3DUTF-8&blobheadername1=Content-Disposition&blobheadername2=MDT-Type&blobheader=application%2Fpdf&blobwhere=1214518244193&blobkey=idkaynak2.JPG

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

15 saat önce, Enes Andıç said:

bence aldığınız arabanın eleştirilmesi size kötü mala para vermiş duygusu yaşatmasın, ben bindiğim arabayı överim demek yanlış yaklaşım, teknik konular konuşuyoruz focuslar bize küsmezler, istediğiniz gibi eleştirin relax :)

tahminim sensör sayısı hayli fazla ondandır örneğinen basit  bir kapıda 4-5 tane sensör var ve sürekli yeni şeyler deniyor VW o sistemi oturtup sorunsuzlaştırana kadar yenisini geliştiriyor. (serviste teknisyenin yorumu böyle artık ne derece doğrudur bilemem)

devirdaim pompası ses yapınca garantiden tirger setide değişti, ve arızalı çıktı rulmanları yeniden değiştirdiler. fabrikasyon hata yani

Ben bindiğim arabayı överim değil benim demek istediğim :Ben sevdiğim ,beğendiğim bana göre iyi olan arabaya alırım.Siz başka arabayı beğeniyorsunuz geri beğenmediğiniz arabayı alıyorsunuz bu nasıl tezatlık? Mesele ben bindiğim arabayı överim değil.Mesele:Ben övdüğüm arabayı alırım.Ben focusun eksik ,hoşuma gitmeyen yönlerinide söylerim + ları daha fazla bence...Vw deki eleman iyi uydurmuş her yerde sensör var diye !Sizde inandınız mı yoksa buna?Arabada özellik bile yok sensörden bahs ediyorsunuz !Şu kapıdaki 4-5 tane sensörün resmini çeksin onu diyen kişide forumda paylaşalım! Volvo da sensörün vs.nin alası var nedense vw kadar arıza vermiyor .Peki 2.defa neden değişti triger?Bakın focus arıza vermeye başlamış bir an önce golf alın .

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.