Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Sık Araba Değiştirmek Mi, Uzun Dönem Kullanmak Mı?


Yavuz S. B.

Önerilen Mesajlar

Merhaba,

 

Kendimi bildim bileli, günlük koşturmacadan uzaklaşmak için otomobille ilgili şeyleri düşünürüm. Ya otomobilime yapacağım değişiklikler, gelecekte almayı düşündüğüm otomobiller, veya otomobille çıkacağım geziler vs. Bir süredir kafamda bu soru dönüyor, sizin de görüşlerinizi almak istedim.

 

Focus'u bir süredir satmak isteyip ciddi alıcı çıkınca vazgeçmemle birlikte 2 seneye yaklaşan birlikteliğimizi saymazsam sık araba değiştirdiğimi söyleyebilirim. Aracımla duygusal bağ kursam da daha iyisini bulduğum anda sattım gitti bugüne kadar. Daha iyi bir planım olduğu için şu an Focus'u da satılığa çıkardım tekrar.

 

Ancak son dönemde gelişen "roadtripper"lık diyebileceğim yeni hobimle birlikte ilgi alanım değişti, artık otomobile uzun yol, ve işlevsellik gözüyle bakmaya başladım, ve bana göre iyi otomobil bakımlı otomobildir, bakımlı otomobil de kafama esine marşa basıp 4-5 bin km'lik yola kafam rahat çıkabileceğim otomobildir. Hal böyle olunca olmazsa olmaz opsiyonlarımız, güvenli hissettiğimiz lastiğimiz, hava filtremiz, yedek ampüllerimiz vs. derken otomobile alışma ve benimseme süresi uzuyor.

 

Bunları düşündükten sonra şu kararı verdim, "imkanlarımın yettiği ölçüde" alabileceğim, performans-ekonomi dengesi mantıklı (0-100'ü 9 saniyenin altında, uzun yol tüketimi 7 lt/100km'yi çok geçmeyen), bir uzunyolcu için gerekli özelliklere (makul bagaj hacmi, az rüzgar ve yol sesi, yanal desteği iyi koltuklar gibi) ve opsiyonlara sahip ya da eklenebilecek (bi-xenon farlar, bluetooth, hız sabitleyici, mümkünse sunroof) sahip bir otomobil alıp, kendime göre eklemeleri ve geliştirmeleri yaptıktan sonra uzun süre kullanmak lazım. Yoksa 6 ayda bir araba değiştir, yeni aldığın arabanın yağ bakımı, balataları, acaba z-rotlar ses mi yapıyor, far ampüllerini değiştireyim, 4 lastik alayım derken astarı yüzünden pahalıya gelmeye başlıyor.

 

Sanırım bu düşüncelerle babamın arabayı alacaksan 8-10 sene kullanacaksın mantığına yaklaşmış bulunuyorum.

 

Sizde durum nasıl?

 

0007d4103e46-73bb-4f65-9.jpg?mode=max&qu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sizin bu yaşadığınız ikilemi bende yaşıyorum ara ara. Ben alıp uzun kullanma taraftarıyım ama etrafımdaki bazı insanlar, arabayı alıyor aldığı gün satılığa çıkarıyor kar elde edeceği fiyat olunca satıp geçiyor yenisini alıyor. Ne bakım ne masraf hiçbir şey yapmıyor "zorunlu" olmadıkça. İşte benim ilgimi çeken kısım bu, dediğim insanlar arabaya para harcamıyorlar hiç. Ama ben arabayı uzun seneler kullandığımda 10bin bakımları yıllık vergileri artı 2yılda bir muayene bunlar kesin giderler, artı başka arızalar da çıkarsa onları yaptırmak için para harcıyorum, bu açıdan bakınca uzun kullanmak pek de mantıklı gibi gelmiyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

6 ay çok az, 8-10 yıl çok fazla geldi bana. 2-5 yıl arası ideal gibi. yeni kasası çıkmadan ya da makyaj yedikten sonra satılabilir. Tr'deki 100.000 km üstü arabalara olan önyargı ve yetkili servisin ekstra masrafı düşünüldüğünde bana makul/akıllıca gelen şartlar bu şekilde de herkese göre değişir tabi bu.

 

Bu arada resimdeki gibi bir Allroad candır :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Para varsa 5 yıl, azsa 8 yıl, yoksa el mahkum devam benim için. Ha şunu da düşünürüm. 8 yaşındaki focus a bineceğime, yeni focus için 30 bin lazımsa, 15 bin ekleyip egea hatta b sınıfı sıfır araba düşünürüm. Tamamen bütçe meselesi. Ama attan inip eşeğe binmekte koyar adama.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Marşa basıp kafanız rahat uzun yola çıkacaksanız aracınızı iyi tanımanız, bakımlarını bilmeniz, arıza çıkarması muhtemel yerlerini tahmin etmeniz lazım. Mesela aracımı 3 yıldan fazladır kullanıyorum ve aküsünün zayıflamaya başladığını biliyorum. Fren balataları da sırasını bekliyor. Fren hidroliği bir müddet sonra değişse iyi olur. Carbon clean yaptırmak da gerekebilir. Ya da lastiklerin sertleşmeye başladığını bir müddet kullanınca anlarız genellikle. Buna benzer şeyleri  sıfır araç alınmayacaksa 2. El yeni aldığınız araçların çoğunda bir müddet kullanmadan bilemezsiniz.

Dolayısıyla aldığımız arabaya uzun süre binmek daha az risklidir bana göre. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ilk defa sıfır araç aldım. alırken kendimi biraz kasarak aldım,düşüncem Allah herhangi bir sıkıntı vermezse 7-8 yıl binmek. aracı para değil ihtiyaç olarak görenlerdenim. 2. eldeki dönen fırıldaklar ve aracın bilinmeyen durumları beni sıfıra yöneltti. 2 yılda bir alım - satım stresi yaşamak adamı gereksiz yoruyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

6 ay gerçekten çok iddialı; hele ki şimdi devlet 2.el'de sık alım satan yapan kişilerin peşinde düşmüşken...

0 km alındıysa zaten o araç 2-3 yıl sorunsuz gidecektir (beklenmeyen durumları denklem dışı bırakarak), öncesinde satmak göreceli olarak zarar da ettirir muhtemelen...

Bence, 0 alıp; 4-6 yıl kullanıp, kendin satıp, üstüne biraz ekleyerek yine 0 almak oldukça mantıklı ama 0 allerjisi olan insanlar tanıyorum. Çok öznel bir konu aslında.

Focus'u da aynı mantıkla aldım; 3.5 yıl kullandım; otomatik gerek olmasa 2-3 yıl daha satmazdım; şimdiki araç Dsg şanzuman; sürekli bozulup beni hayattan tiksindirmezse en az 5-6 yıl kullanmayı planlıyorum (ki bütçem çok zorlandı, planda olmayan değişim gerekirse sınıf düşmeden 0 da alamam muhtemelen; kişisel bağlamda zor bir seçim bizi bekler)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ekonomik durum ve zevk meselesi. Kendi adıma şöyle düşünüyorum. Bütçem el verse sıfır araç alırım ve bu araç Mercedes  olurdu. Garantisi biter bitmez satar yine sıfır araç alırdım. 

Eğer durum yukarıdaki gibi değil ise elimizdekinin kıymetini bilip, bakım ve onarımlarını zamanında ve kaliteli yaptırıp, aracı doğru sürüş teknikleriyle kullanıp hem yakıt sarfiyatı hem de daha az yıpranmasını sağlayabiliriz. Bir aracın yıpranmasında en önemli etken kullanıcı hatalarıdır. Bunu en aza indirgemek gerekir. Sıfır araç alıp 100 bin km. motor yaptıranı da gördüm, 300-400 bin km.yi sıkıntısız yapanı da. Gerisi size kalmış. Araç alırken bütçe ve ihtiyaçlar göz önünde bulundurulup karşılaştırma yöntemiyle en doğru araç-marka zaten ortaya çıkacaktır. Aracınızı değiştirmek gerektiği fikri kafanızı tırmalamaya başlayınca da yine bütçe ve ihtiyaçlar doğrultusunda gereken adımları atabilirsiniz.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

20 li yaşlarda imkanım olsa birkaç ayda bir değişirdim sanırım, rahmetli babam da "yenisini alacaksın hemen onun da yenisi çıkacak, gerek yok" diye mantık yürütür gibi gösterip beni kızdırmaya çalışırdı :)

 

Ortalama üç yılda bir aracımı sıfırlıyorum ama değişim hevesim de gitgide azalıyor; arada hayatın bunaltıcı etkilerinin gaz verdiği bir sıkıntıyla anlık hevese kapılsam da "armutun sapı üzümün çöpü, aman ne gerek var benimki de iyi işte" vs diye vazgeçiyorum, bir de bu kadar çok yeni model çıkmasaymış!

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Zamanla araba değiştirmek sınıf yükseltmiyorsan çok da heyecan uyandıran bir şey olmuyor. Sonuçta ufak değişikliklerle aynı arabayı alıyorsun üstünede 30k ödüyorsun. Bu noktada benim için ya madem bu para çıkacak acaba tek kapılı gibi heves uyandıracak bir araba alsam nasıl olur, olur mu ? gibi düşünceler basıyor. Mesela Fiat 124 spider, ikinci el Slk vs 

 

Bu arada al 10 yıl bin sonra yine araba al, yenisi çok heyecan yaratmadığı için iyi geliyor AMA 10 yıl sonra 30 a sat 95 e al kısmını düşününce vazgeçiyorum. 60a sat 95e al biraz daha kolay geliyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir de benim eklemeyi unuttuğum nokta Tr'de ikinci el araç almak sık değiştiren ve benim gibi biraz paronayak olanlar için çok riskli. Teknolojinin ciddi gelişmesi, her yerde bakım onarım ürünlerinin ve nasıl yapılacağının detaylı anlatılması sonucu kaba tabiriyle "canı alınmış" araçlar 200-1000 tl arasında çok ciddi kondisyona getirilebiliyorlar. Düzeltmesi en zor olan kısım aşınmış deri ve kumaş koltuklar, onları da çıkması ile değiştirip 100 bin km kısanlar olduğu iddaa ediliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.