Alper Albayrak Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 vites boştayken daha çok yakıt tüketiyor ve akü daha az şarj oluyor. bence gereksiz bir hareket. zaten yol bilgisayarından da anlaşılıyor. Bende arkadaşıma katılıyorum focus 2 lerde anlık yakıt tüketim değerlerini gösteriyor rampa inişlerde viteste olması ile boşta olması arasındaki tek fark motor sesi.bide viteste inmek emniyet açısındanda faydalı diye düşünüyorum ani bi fren durumunda bayağa yardımcı olacaktır Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Bora A. Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Oomatik viteste boşa atılırmı yahu,naaptınız,şanzımanı falan dağıtırsınız Allah Korusun,çok tehlikeli..Manuel viteste bile yapılmayacak bişeyden bahsediyorsunuz...Hem vitesi niye boşa atıyorsunuzki?Rampa aşağı 1000 devirin altına inmedikçe arabanız 0 yakıt yakar,vitesi boşa atarsanız devir düşeceğinden rölanti devrine inecek ve yakıt motora gidecektir,0,6 Lt kadar bir yakıt yakarsınız yol bilgisayarına göre o durumda.... 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Otomatik vites arabalarda araç ilerlerken boşa almanın tehlikesini bilemem de boşa aldıktan sonra tekrar vitese almak çok riskli diye biliyorm ben de. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Bora A. Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Otomatik vites arabalarda araÇ ilerlerken boşa almanın tehlikesini bilemem de boşa aldıktan sonra tekrar vitese almak Çok riskli diye biliyorm ben de. İşte bende onu diyorum...Düşünsene hareket halinde dişlilere bindirme yapıcaksın,paramparÇa edersin şanzımanı falan...Ondan sonrada o araba bidaha iflah olmaz... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 İlki boşta beklerken ne yapalım? N konumuna atmak otomatik vitesin mantığına aykırı, ikide birde elim kola gidecekse ne diye otomatik vites aldım, değil mi? Ford'un kullandığı Getrag kökenli Powershift şanzımanda çift kuru kavramalı sistem kullanılıyor ve fren pedalına bastığınız zaman kavramayı yapan ünite ayrılıyor (alttaki resimde okla işaretli) Yani dilediğinizce ayağınız fren pedalında ışıkta bekleyebilirsiniz, ekstra bir efora gerek yok. P konumuna almak ise şanzımanı mekanik olarak kilitleyeceğinden kısa süreli duruşlar için tavsiye etmem, sisteme ekstra ve gereksiz bir iş yaptırıyor olacaksınız. İkincisi yokuş aşağı gidişle ilgili: İster düz vites, ister Powershift isters DSG, ister klasik otomatik, asla yokuş aşağı gidişlerde boşa atmayın. Benzinden tasarruf olmayacağı gibi ciddi güvenlik riski/kontrol yetersizliği nedenidir. Akıllı şanzımanlarda tek sorun aşağı harekette motorun devri düşerse bir alt vitese atacağı için bir süre sonra gaza basmadan anlamlı bir hızla ilerleyemez olursunuz. Manüel şanzımanda ise 6.viteste sallarsınız gittiği kadar gider. Anlamlı bir fark mı, bence pek değil! Yazılanlara naçizane katkımdır. 7 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Alperen G. Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Cem Bey kitapta fren uygulanmış şekilde uzun süre aracı bekletmeyin yazıyor.. acaba bu uzun süreden kasıt nedir? kime göre neye göre? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Onu yazana sormak lazım. Belirgin belirsizlik var. Ama İngilizce'de kullanılan ifade bayağı bir uzun olduğunu düşündürüyor. "Do not idle the engine for long periods of time in drive with the brakes applied." Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Klimanız digital olmasa bile tam otomatiktir,yani içerdeki ısıya göre şiddeti artar veya azalır... Yok öyle birşey. Sallamayalım lütfen. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Bence arabanın sabit durduğu orta vadeli pozisyonlarda N ye atılabilir. Hareket ederken değil. SAdece kırmızı ışıkta 60 sn falan beklenecekse atın. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Bora A. Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Yok öyle birşey. Sallamayalım lütfen. Sen kendin bir farkı yok diye yazmadın mı Mertol yahu...Hani sadece arayüzü farklıydı.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
yusuf terzi Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Onu yazana sormak lazım. Belirgin belirsizlik var. Ama İngilizce'de kullanılan ifade bayağı bir uzun olduğunu düşündürüyor. "Do not idle the engine for long periods of time in drive with the brakes applied." farzedelim 3. viteste ilerliyorsunuz ve debriyaja basmadan frene dokundunuz, bu durumda araç bir noktaya kadar ancak dayanabilir. ingilizce deyimde bunu kastediyor. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Nerede yazmışım onu? Yeni focustaki klima elektronik kontrollü. Yani tel falan yok. Servo+Step motorlar var ve bunlar elektronik devre ile kontrol ediliyor. Ama bu demek değilki ısıya göre falan ayar yapıyor. Herşeyden önce ısı sensörü falan yok araçta. Klima elektronik ama tam otomatik falan değil. Fan hızı ya da ısı klepeleri iç ısıya göre falan değişmiyor. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Bora A. Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Nerede yazmışım onu? Yeni focustaki klima elektronik kontrollü. Yani tel falan yok. Servo+Step motorlar var ve bunlar elektronik devre ile kontrol ediliyor. Ama bu demek değilki ısıya göre falan ayar yapıyor. Herşeyden önce ısı sensörü falan yok araçta. Klima elektronik ama tam otomatik falan değil. Fan hızı ya da ısı klepeleri iç ısıya göre falan değişmiyor. Hımm ben yanlış anladım o zaman..Isı sensörü olmaması temel neden..Onun olmadığını bilmiyordum ben.... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Isı sensörü değil temel neden. Yapı komple farklı.. Bakacaz bakalım o işe de... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 (düzenlendi) farzedelim 3. viteste ilerliyorsunuz ve debriyaja basmadan frene dokundunuz, bu durumda araç bir noktaya kadar ancak dayanabilir. ingilizce deyimde bunu kastediyor. Yok abicim alakası yok, otomatik şanzıman 3'teyken frene basarsan devir düşünce 2 sonra 1 yapar ve frene basmaya devam edersen de durur. Ben kullandığım hiçbir otomatik araçta normal trafikte seyir halinde iken N konumunu kullanmadım. Kullanılmasının önerildiğini de ne duydum ne okudum. Ya pardon klima muhabbetinin arasına dalıyoruz böyle, ama... Aralık 28, 2011 Cem Boneval tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap