Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 Kullanım Tüyoları..


Mustafa Anil

Önerilen Mesajlar

vites boştayken daha çok yakıt tüketiyor ve akü daha az şarj oluyor. bence gereksiz bir hareket. zaten yol bilgisayarından da anlaşılıyor.

Bende arkadaşıma katılıyorum focus 2 lerde anlık yakıt tüketim değerlerini gösteriyor rampa inişlerde viteste olması ile boşta olması arasındaki tek fark motor sesi.bide viteste inmek emniyet açısındanda faydalı diye düşünüyorum ani bi fren durumunda bayağa yardımcı olacaktır

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Oomatik viteste boşa atılırmı yahu,naaptınız,şanzımanı falan dağıtırsınız Allah Korusun,çok tehlikeli..Manuel viteste bile yapılmayacak bişeyden bahsediyorsunuz...Hem vitesi niye boşa atıyorsunuzki?Rampa aşağı 1000 devirin altına inmedikçe arabanız 0 yakıt yakar,vitesi boşa atarsanız devir düşeceğinden rölanti devrine inecek ve yakıt motora gidecektir,0,6 Lt kadar bir yakıt yakarsınız yol bilgisayarına göre o durumda....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Otomatik vites arabalarda araÇ ilerlerken boşa almanın tehlikesini bilemem de boşa aldıktan sonra tekrar vitese almak Çok riskli diye biliyorm ben de.

İşte bende onu diyorum...Düşünsene hareket halinde dişlilere bindirme yapıcaksın,paramparÇa edersin şanzımanı falan...Ondan sonrada o araba bidaha iflah olmaz...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İlki boşta beklerken ne yapalım?

N konumuna atmak otomatik vitesin mantığına aykırı, ikide birde elim kola gidecekse ne diye otomatik vites aldım, değil mi?

Ford'un kullandığı Getrag kökenli Powershift şanzımanda çift kuru kavramalı sistem kullanılıyor ve fren pedalına bastığınız zaman kavramayı yapan ünite ayrılıyor (alttaki resimde okla işaretli)

Yani dilediğinizce ayağınız fren pedalında ışıkta bekleyebilirsiniz, ekstra bir efora gerek yok.

P konumuna almak ise şanzımanı mekanik olarak kilitleyeceğinden kısa süreli duruşlar için tavsiye etmem, sisteme ekstra ve gereksiz bir iş yaptırıyor olacaksınız.

pshift.png

İkincisi yokuş aşağı gidişle ilgili: İster düz vites, ister Powershift isters DSG, ister klasik otomatik, asla yokuş aşağı gidişlerde boşa atmayın. Benzinden tasarruf olmayacağı gibi ciddi güvenlik riski/kontrol yetersizliği nedenidir.

Akıllı şanzımanlarda tek sorun aşağı harekette motorun devri düşerse bir alt vitese atacağı için bir süre sonra gaza basmadan anlamlı bir hızla ilerleyemez olursunuz. Manüel şanzımanda ise 6.viteste sallarsınız gittiği kadar gider. Anlamlı bir fark mı, bence pek değil!

Yazılanlara naçizane katkımdır.

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Onu yazana sormak lazım. Belirgin belirsizlik var.

Ama İngilizce'de kullanılan ifade bayağı bir uzun olduğunu düşündürüyor.

"Do not idle the engine for long periods of time in drive with the brakes applied."

farzedelim 3. viteste ilerliyorsunuz ve debriyaja basmadan frene dokundunuz, bu durumda araç bir noktaya kadar ancak dayanabilir. ingilizce deyimde bunu kastediyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Nerede yazmışım onu?

Yeni focustaki klima elektronik kontrollü. Yani tel falan yok. Servo+Step motorlar var ve bunlar elektronik devre ile kontrol ediliyor. Ama bu demek değilki ısıya göre falan ayar yapıyor. Herşeyden önce ısı sensörü falan yok araçta.

Klima elektronik ama tam otomatik falan değil. Fan hızı ya da ısı klepeleri iç ısıya göre falan değişmiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Nerede yazmışım onu?

Yeni focustaki klima elektronik kontrollü. Yani tel falan yok. Servo+Step motorlar var ve bunlar elektronik devre ile kontrol ediliyor. Ama bu demek değilki ısıya göre falan ayar yapıyor. Herşeyden önce ısı sensörü falan yok araçta.

Klima elektronik ama tam otomatik falan değil. Fan hızı ya da ısı klepeleri iç ısıya göre falan değişmiyor.

Hımm ben yanlış anladım o zaman..Isı sensörü olmaması temel neden..Onun olmadığını bilmiyordum ben....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

farzedelim 3. viteste ilerliyorsunuz ve debriyaja basmadan frene dokundunuz, bu durumda araç bir noktaya kadar ancak dayanabilir. ingilizce deyimde bunu kastediyor.

Yok abicim alakası yok, otomatik şanzıman 3'teyken frene basarsan devir düşünce 2 sonra 1 yapar ve frene basmaya devam edersen de durur.

Ben kullandığım hiçbir otomatik araçta normal trafikte seyir halinde iken N konumunu kullanmadım.

Kullanılmasının önerildiğini de ne duydum ne okudum.

Ya pardon klima muhabbetinin arasına dalıyoruz böyle, ama...

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.