Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 Kullanım Tüyoları..


Mustafa Anil

Önerilen Mesajlar

Tam olarak kapanmıyor :yeah: Bağlantılı ama böyle.. Müdehale ediyor sistem yine..

 

Çaşılma mantıkları ve sistemleri aynı düzlem üzerinde kurulu ama. Biri iptal olurken diğerinin iptal olamaması bana garip bir durum  gibi geldi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çaşılma mantıkları ve sistemleri aynı düzlem üzerinde kurulu ama. Biri iptal olurken diğerinin iptal olamaması bana garip bir durum  gibi geldi.

 

Elektronik sistemler bunlar mekanik değil ki görevi verirsen yapar. Ford bunun 1 adetini tamamen kapatma iznini kullanıcıya veriyor. Bu kadar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Elektronik sistemler bunlar mekanik değil ki görevi verirsen yapar. Ford bunun 1 adetini tamamen kapatma iznini kullanıcıya veriyor. Bu kadar.

 Allahtan anahtar bizde. Yoksa aracı kapatmaya da izin vermeyeceklerdi. Saçma olmuş.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

biraz karlı kaygan bir zeminde, esp yi kapatmamız daha mı, olumlu olur, karşılaşma ihtimalim old için soruyorum

Kemal kaygan zeminde, kar, yağmur, çamur, her ne ise, rampa çıkarken ve yokuşta kalkarken çeken tekerlekler patinaja düşer ve motorda güç kaybı nedeniyle ilerleyemez isen kapatıp denemekte yarar var. Ancak ve ancak bu şartlarda...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kemal kaygan zeminde, kar, yağmur, çamur, her ne ise, rampa çıkarken ve yokuşta kalkarken çeken tekerlekler patinaja düşer ve motorda güç kaybı nedeniyle ilerleyemez isen kapatıp denemekte yarar var. Ancak ve ancak bu şartlarda...

 

evet bu bilgi önemli, aklımda duracak  :fikir:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kemal kaygan zeminde, kar, yağmur, çamur, her ne ise, rampa çıkarken ve yokuşta kalkarken çeken tekerlekler patinaja düşer ve motorda güç kaybı nedeniyle ilerleyemez isen kapatıp denemekte yarar var. Ancak ve ancak bu şartlarda...

 

 

Kemal kaygan zeminde, kar, yağmur, çamur, her ne ise, rampa çıkarken ve yokuşta kalkarken çeken tekerlekler patinaja düşer ve motorda güç kaybı nedeniyle ilerleyemez isen kapatıp denemekte yarar var. Ancak ve ancak bu şartlarda...

esp+tcs  zaten patinajı önleyen , aracın yola tutunmasını sağlayan bir sistem esp+tcs yi kapatırsak araç hiç tutunamaz yola daha çok patinaja düşer ..Ben hiç bir zaman  özellikle de kaygan karlı zeminlerde kesinlikle kapatmam .Kışın karlı yollarda ve ilk kalkışlarda çok işime yarıyor tcs, araç patinaja düştüğü anda hemen devreye girip patinajı önlüyor ...Bu kaygan zeminde esp+tcs yi kapatma olayı nerden çıktı onu anlamıyorum tcs zaten patinajı önlüyor kapanırsa iyice patinaj çeker araba ..Tcs zaten patinajı önlemek için yapılmış bir sistem madem arabanın patinajını,kaygan zeminde kalkışını engelleyecek o zaman neden tcs diye bir sistem yapmış mühendisler ??? Esas görevini kaygan, karlı ,gevşek zeminde gösteriyor tcs kapatmanın mantığı ne onu anlamadım ben !

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

esp+tcs  zaten patinajı önleyen , aracın yola tutunmasını sağlayan bir sistem esp+tcs yi kapatırsak araç hiç tutunamaz yola daha çok patinaja düşer ..Ben hiç bir zaman  özellikle de kaygan karlı zeminlerde kesinlikle kapatmam .Kışın karlı yollarda ve ilk kalkışlarda çok işime yarıyor tcs, araç patinaja düştüğü anda hemen devreye girip patinajı önlüyor ...Bu kaygan zeminde esp+tcs yi kapatma olayı nerden çıktı onu anlamıyorum tcs zaten patinajı önlüyor kapanırsa iyice patinaj çeker araba ..Tcs zaten patinajı önlemek için yapılmış bir sistem madem arabanın patinajını,kaygan zeminde kalkışını engelleyecek o zaman neden tcs diye bir sistem yapmış mühendisler ??? Esas görevini kaygan, karlı ,gevşek zeminde gösteriyor tcs kapatmanın mantığı ne onu anlamadım ben !

bunu daha önce uzuuuuuuun uzuuuuuuun tartışmıştık ancak;

bazı durumlarda lastiğin karı çamuru buzu herneyse kazıyıp tutunabileceği bir zemine ulaşması gerekebilir, bu durumda biraz patinaja izin vermek gerekli.

Yani eğer araç TCS açıkken kalkış yapamıyorsa, gaz kesip stop ediyorsa TCSyi kapatıp denemek lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

TCS'nin bir diğer ve bence en çok işe yarayan sebebi zemindeki değişiklikler ve sert virajlarda gazı köklediğinizde patinajı engelleyerek yolda kalmanızı sağlamak. Islak zeminde denedim önden kayma neymiş gördüm  :kıhkıh:

Yolun bir kısmı ıslakken veya torkun yüksek olduğu devirlerde gaza yüklendiğinizde ıslak zemine denk gelirseniz yine patiyi önler.

 

O Fifth Gear Bosch ESP testi videosundaki gibi olmuyor her şey malesef. Birden fazla kez, farklı araçlarda denedim.



Seneye inşallah düzgün kar yağarsa videosunu da çekeriz :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.