Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 Kullanım Tüyoları..


Mustafa Anil

Önerilen Mesajlar

gözünü seveyim benim eski focus2 nin,

bunların bagajına birşey sığdırılmıyor hele o bagajın kolları yokmu zaten dar olan bagajı iyice kullanılmaz yapıyor bir bebek arabası sığdıramıyorum her kapanışta bu kollara takılıyor ince ince ayarlayıp anca kapatabiliyorum

 

 

bebek çoğalınca araba değiştirmektense aracın üzerine kaliteli bir kapalı portbagaj takılabilir...

yusuf terzi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

Kontak kapalı iken km düğmesine basılı tutup kontağı açtığınızda ekranda gözüken değerlere ait bir döküman yokmudur

 

 

Öncelikle üyeliğinizi tamamlayın sonra yardımcı olmaya çalışalım veya google'dan aratın varsa çıkar zaten burada bilgi saklamıyoruz her şey açık.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 ay sonra...

Yakıt göstergesinin üzerindeki ok işareti depo kapağının ne tarafta olduğunu gösteriyor. Yeni öğrendim. Benim gibi sürekli depo kapağının ne tarafta olduğunu unutanlar için çok işe yarar.

Unutacak bir şey yok . Tüm arabalarda depo kapağı sürücünün olmadığı tarafa yapılır ki sürücü istasyona yanaştığında pompa tarafından değil açık taraftan insin, kapıyı pompaya çarpmasın.  Fakat dandik japonların ürettiği dandik arabalar esasen soldan akan Japonya trafiği için sağdan direksiyonlu tasarlandığından depoları soldadır ve bize ters gelir. Avrupaya yolladıkları modellerde direksiyonu değiştirir ama depoyu değiştirmezler... Oysa avrupa ve amerika gibi medeni dünyada tasarlanan arabalarda depo bize uygun yerdedir (Allahtan ingilizlerin markası kalmadı artık) 

Alın size japon tenekesi almamak için bir neden daha :D

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

Unutacak bir şey yok . Tüm arabalarda depo kapağı sürücünün olmadığı tarafa yapılır ki sürücü istasyona yanaştığında pompa tarafından değil açık taraftan insin, kapıyı pompaya çarpmasın.  Fakat dandik japonların ürettiği dandik arabalar esasen soldan akan Japonya trafiği için sağdan direksiyonlu tasarlandığından depoları soldadır ve bize ters gelir. Avrupaya yolladıkları modellerde direksiyonu değiştirir ama depoyu değiştirmezler... Oysa avrupa ve amerika gibi medeni dünyada tasarlanan arabalarda depo bize uygun yerdedir (Allahtan ingilizlerin markası kalmadı artık) 

 

Bence o kadar emin olmayın. 2010 model fiesta da depo kapağı sol taraftadır. diğer modellerde de öylemi bilmiyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bence o kadar emin olmayın. 2010 model fiesta da depo kapağı sol taraftadır. diğer modellerde de öylemi bilmiyorum. 

onu ilk ingilizler tasarladığından geleneksel olarak o tarafta :) 

tabii ki söylediklerim her araba için olacak diye bir şey yok, geneli böyle. İstisnalar olabilir tabii ki ;) 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Unutacak bir şey yok . Tüm arabalarda depo kapağı sürücünün olmadığı tarafa yapılır ki sürücü istasyona yanaştığında pompa tarafından değil açık taraftan insin, kapıyı pompaya çarpmasın.  Fakat dandik japonların ürettiği dandik arabalar esasen soldan akan Japonya trafiği için sağdan direksiyonlu tasarlandığından depoları soldadır ve bize ters gelir. Avrupaya yolladıkları modellerde direksiyonu değiştirir ama depoyu değiştirmezler... Oysa avrupa ve amerika gibi medeni dünyada tasarlanan arabalarda depo bize uygun yerdedir (Allahtan ingilizlerin markası kalmadı artık) 

Alın size japon tenekesi almamak için bir neden daha :D

O zaman her depo kapağı sağa yapılsa benzinliklerde herkes sola yanaşır kuyruk olur. Demek istediğim İngilizi japonu maponu boşverin. Depo kapağı sola da yapılır sağa da. Bunda derin anlamlar aramayın. Yani hemen hemen bütün araçlarda ok işaretine bakmamız yeterliymiş.  Sadece ok işareti... Bu kadar basit.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

O zaman her depo kapağı sağa yapılsa benzinliklerde herkes sola yanaşır kuyruk olur. Demek istediğim İngilizi japonu maponu boşverin. Depo kapağı sola da yapılır sağa da. Bunda derin anlamlar aramayın. Yani hemen hemen bütün araçlarda ok işaretine bakmamız yeterliymiş.  Sadece ok işareti... Bu kadar basit.

Bu zaten çok uzun zamandır hepimiz tarafından yaygın olarak bilinen bir şey hatta en son geçen 2014te konuşmuştuk ;)  O yüzden buluşunuza değer vermemiş gibi görünüyor olabiliriz. 

Ben biraz espri katayım japonlara salça olma fırsatını kaçırmayayıım dedim ama gene yüzüme gözüme bulaştırdım herhalde :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

 yüzüme gözüme bulaştırdım herhalde :D 

Yok abi olur mu hiç.Aslında değindiğin konu içinde güzel bir nokta vardı kaçırmayana.Usa yada avrupaya verdiği araçlarda depo kapağını sağa koyup bize gelenleri zahmet edip sağa almayan zihniyet bence yüzüne gözüne bulaştırdı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...
5 saat önce, Mehmet Kalmış said:

Malumunuz kış geldi eksi derecelerde el freni çekilmiyor. İlk defa otomatik vites kullaniyorum el frenini ve vitesi hangi konumda bırakmalıyım?

Yaz kış fark etmez, otomatik vites her daim P konumunda bırakılacak...

El frenine gelince, el freni teli kılıfının içine giren suyun zamanla donması ve kol indirildiği halde telin freni bırakmamasından korkulurdu eskilerde. Şimdilerde bir nebze daha su geçirmz kılıflar yapıyor ya da hidrolik sistem kullanıyor olabilirler ama zaten donmanın olması için hem ısının-10'lar ve altında düşmesi hem de aracın yeterince uzun süre beklemesi gerekir. 

Yaşadığınız bölgede (İzmir olarak okudum) bunun asla sorun olacağını düşünmem ve el frenini kullanırım. 

Tabii İç ve Doğu Anadolu zaman zaman bu açıdan risk oluşturabilir. 

Direksiyonu çevirip tekerleği varsa kaldırıma dayamak, harici takoz kullanmak ve rampaya park etmemek ilk aklıma gelen çözümler. 

Bir de konuyla doğrudan ilintili değil ama sanırım elektronik park frenleri bu bağlamda daha az sorunlu (bkn. Kaan Erzurum'da yaşasa EPF'yi kesin severdi).

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şuan gorev nedeniyle Bitliste yaşıyorum. Bu gece eksi 7 idi. ilerleyen aylarda daha soğuk olacaktır o yüzden tavsiyelerinizi dikkate alacağım. Ben belki park modunda da donabilir endişesini yaşıyordum cevaplariniz için teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.