Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 ünüzü Koruyun


Bora A.

Önerilen Mesajlar

1999 Passat kullanım kılavuzu. Araba dururken ısıtılmaz, yol yaparak ilerleyerek ısıtmalısınız.

Tüm kitapcıklarda benzer şey yazar zaten. Araba durduğu yerde ısıtılmaz. Hele bazı arkadaşların yaptığı gibi denemek iÇin dahi olsa 45 dk boyunca garajda falan Çalıştırılmaz. Motoru bile yakabilirsiniz (kelimenin gerÇek anlamı ile) Arabayı Çalıştırırsınız, motor Çalışma ısısına gelene kadar efendi efendi kullanırsınız. Sonra ne halt edersen et. Motordaki tüm parÇalar normal Çalışma ısısına göre ayarlanır. Yani üretim soğukkenki toleranslara göre yapılmaz. Dolayısı ile soğukken aşırı yüklenirseniz motorunuzun erken aşınmasına neden olursunuz. Bahtsız bedevi ile bir yarış sözkonusu ise sağını solunu kırabilirsinizde.. :lol:

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

vala ben işin mutfagıyla hiç ugraşmadım kılımı kıpırdatmam araba için alır götürür servise şuna bi bakın derim o kadar ilgi meselesi...sonuçta motoru söküp takıp arabayı yeniden yaratmak gibi bir amacım olmadı ha..yapanları saygıyla selamlıyorum...ama beni ırgalamıyor...çünkü çok soru çok cevap demektir...ben keyif adamıyım...o kadar...yoksa zevk alamam...sizleri gayet iyi anlıyorum ama bende böyleyim...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Efsane derken sürekli herkesin önerdiği birşeydi de aslında yanlışmış manasında.

Güyya araştırıyorum da kimin bilip konuştuğu kimin uydurduğu kimin doğru olduğu Çok tartışmalı. "Car Care for Dummies" diye bir kitap istiyorum. Ya da gidip otomotiv mühendisliği kitaplarını bulucam kendime de Çok detaylı olur diye tırsıyorum.

Haklısın eksik yazmışım. Doğrusu

"ben söyledim diye yukarıda yazılanlar neden efsane olsun? Belki de onlar gerÇektir.Kendiniz de araştırın, hangisi kafanıza yatarsa sizin iÇin o doğrudur" olmalıydı...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bak gene aynısını dedin..

- Senin focus II nin ciddi bir banyoya ihtiyacı vardı ama sen anlamadın onun derdinden.. DÖrt tekerin altına birer kiremit koyup o kiremitler eriyene kadar yıkamış olsaydın bir daha asla sana sorun çıkartmazdı.. :wacko:

- Mişli geçmiş zaman kullanılan cümleler herdaim muğlaktır..

- Ömrü hayatımda en uzun süre ile kullandığım arabam 2008 modenodur. Temmuz 2007 de aldım temmuz 2010 da sattım. Ne iç ne dış kapı koluna bir nane olmadı. Ki mondeonun dış kapı kolları focus ile aynı.

Turbo için yararlı birşey olmuş olsa tüm turbo dizel araçlarda turbo timer olurdu. Ama hiçbir üretici ne benzinli ne de dizel turbo araçlarına turbo timer koymuyor. Fi tarihinde yağlama sistemi doğru dürüst olmayan dandik motor tasarımları yüzünden ortaya atılmış bir fikirden başka birşey değil. Arabanızı rÖlantide çalıştırarak anca DPF nin tıkanmasını hızlandırırsınız, süpaplarının erken kurum bağlamasına neden olursunuz. İster benzinli isterse dizel olsun tüm turbo araçlarda varacağınız yere varmadan Önce aşırı tempolu falan kullanmadıysanız, arabanızın motorunu beklemeksizin kapatmanızda hiçbir sakınca yok. Tekki motoru durdurmadan Önce gaza falan basmış olayın. RÖlanti devrine düşmüş araçta motoru rahat rahat stop edebilirsiniz. O da zaten arabayı park edip boşa alma ve hadi abarttınız diyelim emniyet kemerinizi açmanıza denk gelen süre kadar falandır. Beklemeye falan gerek yok.

O bekleme hikayesinin çıkış noktası da şu, turbonun mili bilmem kaç yüz bin devirde dÖnüyormuş, arabayı stop ettiğinizde de bir süre dÖnmeye devam ediyormuş, o esnada yağlama olmadığı için mil orta uzun vadede boşluk yapıyormuşmuş.. Deli saçması.. Arabayı stop ettiğinizde motor dÖnmez. Motora hava girişi olmaz. E girmeyen hava çıkamazda haliyle.. O durumda da turbonun türbin tarafındaki pallerini dÖndürecek hava akışı olmadığı için turbo dÖnmeye devam falan etmez. Bu benzinli içinde bÖyle dizel içinde bÖyle. Kaldı ki yeni nesil Euro4 ve Euro5 motorlarda dizellerde de gaz kelebeği var ve elektronik kontrollü. Arabayı stop ettiğinizde de küt diye kapanıyor. Dolayısı ile turbonun ne türbin tarafında ne de kompresÖr tarafında bir hava akışının olması sÖzkonusu değil..

Yani arabanızı boşu boşuna rÖlantide çalıştırıp havayı kirletmeyin, boşa mazot yakmayın, milletin kafasını şişirmeyin. DPF işini zaten yukarıda yazdık.. He neden motoru stop etmeden Önce gaza basmış olmayın yazdım, e motoru durdurmadan Önce gaza basarsanız motoru durdurduğunuzda turbonun türbin tarafına giren hava olmadığı için pallere (kanatcıklar) aşırı yük binecektir. İşte bu tehlikeli.. Pallerden bir iki tanesi kırılıp yamulursa işte o zaman iyimser tahmin turbo alırsınız, kÖtümser tahmin motor alırsınız.. :) Gereksiz yere iş almayın başınıza...

Süper bir açıklama...Öncelikle teşekkür ederim...Gerçekten bilen bir insanın bu forumda aramızda olması hepimiz için büyük şans..Teşekkürler Mertol Kardeşime...Eyvallah...üstadımız ...ehehehehee.....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aynen, kırk kere yazdık rölantide beklemek, bekleyerek stop etmek hikaye diye takan yok.

Halbuki göbek desen göbek de var...

Alınacağım bak şimdi ha...

Olur mu hiç yahu...Cem bey fenomendir zaten,forumun emergency managerıdır kendisi...Onsuz olmaz....Bene rölanti konusunda yazdıklarını okumamışım,okusaydım ilk yağcılığımı ona yapardım...:wacko:))

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bilmukabele doktorum bred pitim değerli abicim...eheheheeüüeee....Valla bu forumu kuranlardan da sizlerden de Allah razı olsun,muhabbet,dostluk arkadaşlık kurmaya vesile oluyor....Arabadan daha çok bu forumdaki dostlukların arkadaşlıkların varlığı mutlu ediyor beni...:wacko:)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar, bu turbo ile alakalı birşey de ben sormak istiyorum.

Şimdi soğuk motora hafiften gaza basıp 2000 d/d ye kadar getirip birden bıraktığımızda 1500 d/d civarında gırrr diye bir ses geliyor, Çok net ve belirgin, motor ısındığında ise bu ses hafifleşiyor, yani bu Çok net gırr sesi birazdaha azalıyor.

Buna karşılık amcamın oğlunun aldığı 1.6 multijet lineada ise bu ses hiÇ yok. Ses sıfır. Nedenini, ya da sizde de olup olmadığını öğrnebilir miyim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.