Mevlüt Aksoy Oluşturma zamanı: Aralık 27, 2011 Raporla Share Oluşturma zamanı: Aralık 27, 2011 Otomobil kışa nasıl hazırlanır? Kış ayları, araçlar için zor bir dönemdir. Soğukhava, motorun düzgün bir şekilde çalışmasını zorlaştırır. Kar vebuz, aracın çekişini sınırlar. çukurlar, lastik ve tekerlere zarar verir. Tuz, paslanmaya sebep olur ve küçük çakıl taşları boyayı zedeler. Bu zorlu zamanlarda aracınızı korumak için yapacak bazı şeyler var. Aracınızı kışa hazırlamak için takip edeceğiniz bu basit şeyler aslında çok da kolay. İşte Kışa Hazırlıkİçin Hayati öneriler: 1- Lastik hava basıncını kontrol edin Kış ayları süresince lastik basınç ayarı çok önemli. Islak ve karlı koşullardan ötürü aracın çekişi çoğu zaman azalır. Yolile lastiğin arasındaki muhtemel eniyi teması sağlamakiçinuygunbir şekilde şişirilmiş bir lastik zorunluluk kazanır. Lastiğin uygun hava ayarı, aynı zamanda, lastiğin çukur üzerinden geçmesi halinde meydana gelecek hasarı engellemeye yardımcı olur. Aracınızın el kitabından lastiğinizin uygun hava basınç ayarını bulabilirsiniz. Kış aylarının düşük ısı derecesinden ötürü soğuk lastiğin içindeki hava basıncı düşer. çünkü havanın kendisi bir çeşit gaz olduğu için ısındığında genleşir, soğuduğunda da daralır. 2- Aracınızın, eğer varsa, dört-teker çekiş özelliğini test edin Kaygan koşullarda üstün çekiş sağlaması, dört çekişli SUV'lerin enbüyüksatış nedenidir. çoğu sürücünün yaz aylarında dört çekişe ihtiyacı olmaz. çok düşük bir bakımı gerektirmekle birlikte dört çekiş sisteminin kıştan önce düzgün çalışıp çalışmadığını kontroletmekte fayda vardır. Sistem kullanımdayken yabancı bir sesin mevcudiyetine dikkat etmek gerekir. Ayrıca sistemin devreye girerken ve devreden çıkarken düzgünlüğünden emin olmak lazım. Bu arada şanzıman yağının seviyesini de kontrol edin. Aracı birden fazlakişi kullanıyorsa, her bir sürücünün 4WD sisteminin nasıl kullanılacağını bilmesi lazım. Aracın el kitabında bu sistemin hangi süratte ve hangi koşullarda gerekli olduğu belirtilmektedir. 3- Motor yağını değiştirin ve yoğunluğunu ayarlayın Bu göründüğü kadar zor bir işlem değil. Yoğunluk, yağın kalınlık ve inceliğiyle ilgili bir şey. Motor yağları farklı yoğunluk ayarında satılır. Kış geldiğinde dışarıdaki ısı düşer. Gecenin tüm soğuğundan sonra motorun içindeki yağ işlerliğinden biraz kayba uğrar. Yağ ne kadar soğuksa o kadar da katı olur. İlk çalışma anında katılaşmış yağın motor içindeki dolaşımı ince yağ kadar iyi olmaz. Yağın katı olması halinde motor uygun kayganlıkta olmaz. Ayrıca kirli yağ motor içinde temiz yağ kadar kolay dolaşmaz. Kış problemini çözmek için motorun içindeki yağı incesiyle değiştirmekle işe başlayabilirsiniz. İnce yağ, soğuk olduğu zaman bile uygun motor kayganlığı için çok katı sayılmaz. Aklınızda bulunsun; motor yağı çok ince olabilir. Kış aylarında aracınızda ne tip bir motor yağının olması kararı zor değil. Aracınızın el kitabını okumanız yeter. El kitabında çeşitli hava koşullarında ne çeşit yağ kullanılacağı üretici tarafından tavsiye edilmektedir. Bu konudaki bilgiye bakım servis istasyonu aracılığıyla da ulaşabilirsiniz. 4- Kayış ve hortumları muayene edin Günümüzün araçlarındaki kayış ve hortumlar genelde uzun ömürlüdür. Fakat bu hiç eskimeyecek demek değil. Soğuk hava kayış ve hortumun eskimesini hızlandırır. Kış başlamadan önce aracınızdaki kayış ve hortumları kontrol edin. 5- Silecekleri ve silecek suyunu kontrol edin Toz, kar, yağmur ve tuzun ön camı kaplaması ve gün ışığını azaltması sebebiyle görüş kabiliyeti, özellikle kış aylarında çok önem kazanır. Cam sileceklerinin kullanım süreleri bir yıl civarındadır. çok uzun süreden beri kullanıyorsanız değiştirmekte fayda var. Cam suyunu da doldurmayı ihmal etmeyin. Kötü havalarda cam suyu kullanımı fazla olduğundan ötürü arabadaki cam suyu deposundaki su çabuk tükenecektir. Sileceklerin yetersizliğini veya cam suyunun bittiğini kötü kış koşullarında daha fazla hissederiz. 6- Aküyü gözden geçirin çok soğuk hava koşulları akünün performansını % 50 düşürür. Akü bitmeden önce size küçük bir uyarı verir. Güç durumda kalmamak için bir uyarı hissettiğinizde hemen kontrol edin. Aracınızdaki akünüzü, üç yıldan daha fazla bir süredir kullanıyorsanız, kış başlamadan önce servis istasyonunuza uğrayıp kontrol ettirmenizde büyük fayda var. Bu arada akünüzün araç kablolarıyla temas eden uçlarının temizliğine dikkat edin. Oksitlenmişlerse temizleyin. 7- Antifriz karışımını kontrol edin Aracınızın radyatöründeki antifriz ve su karışımının ideal ölçüsü her birinin eşit ölçüde olmasıdır. Eğer bu karışımdaki ölçü değişirse, sıcak veya soğuk koşullardaki aracın performansı da aynı ölçüde etkilenecektir. Aracın radyatörüne eğer saf su koyarsanız sıfır derecede donacaktır. Fakat bu suyun içine aynı ölçüde antifriz katarsanız, yeni karışım eksi 37 dereceye kadar donmayacaktır. Aracınızın antifriz suyunu test eden aygıtları oto parçaları satan yerlerde bulabilirsiniz. Bu aygıtın fiyatı ucuz ve kullanımı kolaydır. Karışımda bir farklılık varsa su veya antifriz ilavesiyle eşit duruma getirebilirsiniz. 8- Kar lastiği kullanmayı deneyin Ağır kış koşullarının hakim olduğu bir bölgede yaşıyorsanız, aracınızın lastiklerinin durumu kış aylarında kritik bir hale gelir. Eğer yıpranmışlarsa, kaygan yollardaki kullanımlarda fren, hızlanma ve kontrol problemleriyle karsılaşabilirsiniz. Aracınızdaki kontrol kabiliyetinin azalmasından ötürü kaza yapma olasılığı da artmış oluyor. Eğer alım gücünüz bulunuyorsa, lastiklerinizi kış lastikleriyle değiştirmenizde fayda var. Kış lastikleri, kar ve buzlanmalarda kontrolünüzü artırır. Ancak bu tür lastikler mucizevi lastik olmadıklarından ötürü gene de kötü yol koşullarında zor durumda kalabilirsiniz. Kar lastikleri kötü koşullarda aracınızın çekiş kabiliyetini normal lastiklere nazaran daha fazla artırır. 9- Acil durumda gerekli araç ve gereçleri bulundurun Kış ayları aracınızda bulundurmanız gereken şeyler daha da artar. Kötü koşullara karşı hazırlıklı olmak uğruna her zaman işimize yaramayan bu tür şeyleri bagajda tutmak zorunda kalırız. Fakat tüm bunlar bulundurmaya değer şeylerdir. Aracınızda bulundurmanız gereken önemli araç-gereçler: -İlk yardım çantası ve el feneri, -Akü şarj kablosu, alet kutusu ve kar zinciri, -Battaniye, eldiven, bez parçası, kağıt havlu, -Takoz, -Kar için fırça, buz kazıyıcısı, kar küreği, -Ekstra yıkama suyu Kaynak: Otoalsat 6 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Paylaşım için teşekkürler 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Engin Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 (düzenlendi) Teşekkürler Bilgiler faydalı Aralık 27, 2011 Engin tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Tevfik Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 teşekkürler emeğinize saglık dostum... 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Bora A. Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Teşekkür ederiz..Güzel bir paylaşım..Emek vermeniz çok güzel....Forumumuzu zenginleştiriyor.... 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
mehmet korkmaz Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 gerekli bilgilerden dolayı teşekkürler. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Paylaşım için teşekkürler. çekme halatı unutulmuş sanırsam. Bilmiyorum şehir içinde çoğu insan gerek bile duymayabiliyor da ben yine de 3-5 tonluk birşey almıştım. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ümit Vaysaloğlu Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Paylaştığınız bilgiler gerçekten çok güzel ve faydalı, teşekkür ederiz. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 (düzenlendi) Paylaşım için teşekkürler Sanki yazı bana biraz 70'lerden kalmış gibi geldi. 1- Lastik hava basıncını kontrol edin Kış aylarının düşük ısı derecesinden ötürü soğuk lastiğin içindeki hava basıncı düşer. çünkü havanın kendisi bir çeşit gaz olduğu için ısındığında genleşir, soğuduğunda da daralır. Hatta bence kışın 2 psi kadar yüksek kullanmakta fayda var, dişlerin biraz açılmasını ve göreceli iyi tutunmayı sağlaması için. Tabii bu yazılanlar saf nitrojen kullananlar için pek geçerli değil... 3- Motor yağını değiştirin ve yoğunluğunu ayarlayın Günümüz yağlarında çok ekstrem kış koşulları olmadığında böyle bir ayarlama yapmaya gerek yok, zaten kullanıcı kılavuzları da genelde tek tip yağ önermekte. Ancak sürekli çok soğukta (sıfırın altı 10-15 ve altı) ve sürekli çok kısa mesafe kullanacak olanlar için bir ayrıcalık düşünülebilir, onu da servis ile işbirliği içerisinde yapmakta yarar var. 4- Kayış ve hortumları muayene edin Gözle yapılan kontrollerden bence bir şey anlaşılmaz. Hele ki zamane motorlarında herşey gizli kapaklı iken. Normal bakım kurallarına uyduğunuz takdirde böyle bir işleme de gerek kalmayacaktır. 6- Aküyü gözden geçirin Günümüz teknolojisinde aküler ölene kadar pek bulgu vermiyor ve bir gün çıt marş basmıyor. Kontrol ettirseniz de bu durum gerçekleşebilir. Endişeli arkadaşlar akü bağlantı kablosu taşıyabilir. 7- Antifriz karışımını kontrol edin Su katılmadığı sürece antifriz en az 5 yıl etkinliğini sürdürüyor. 5 yılın sonunda da bakım esnasında tüm soğutma sıvısının değişimi önerilmeli. 8- Kar lastiği kullanmayı deneyin Denemeyin, kullanın. Maliyet de sanıldığı gibi yüksek değil. çünkü yaz lastiklerinin ömründen tasarruf etmiş oluyorsunuz, uzun vadede aynı maliyete geliyor. İyi kışlar, Antalya'dan bunları yazarken bir tuhaf oluyoum, mesela bu fece dondurucu soğuk vardı sabah 05'de araba 7 derece gösteriyordu, çok üşüdüm Aralık 28, 2011 Cem Boneval tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yusuf Çavuş Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Paylaşım için teşekkürler Mevlüt abi. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
alper sönmez Yanıtlama zamanı: Ocak 18, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 18, 2012 soğuk havalarda (-20 derece ve üzeri için) motor ve yakıt donmlarına karşın kullanılmasını tavsiye ettiğiniz katkı içerikli ürünler varmıdır??örneğin benzin istasyonlarında itinayla dizilmiş veya servise gittiğimizde zorla aldıracakları pahalı ürünler..... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Kalmış Yanıtlama zamanı: Ocak 9, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 9, 2016 Aracimdaki antifiriz kirmizi renkte. Herhangi bir kirmizi renkteki antifirizi alıp uzerine ekleyebilirmiyim? Organik mevzusu nedir ? Fabrikanin koydugu antifiriz mevcut aracimda, bu antifiriz organik olanmidir? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap