Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Viteste P Den D Ye Geçişte Zorlanma


Aşkın K.

Soru

Arkadaşlar herkese merhaba,

Ara ara başıma gelen bir olayı sizinle paylaşmak istiyorum. araca ilk bindiğimde bazen vitesi P den D ye almak için zorlamam gerekiyor yani sertliği hissediyorum. Bir kere geçtikten sonra tekrar P ye alıp yeniden D ye aldığımda ilk seferdeki sertlik olmadan yumuşak bir şekilde kolayca geçiyor. Acaba "dizel araçları çalıştırınca hemen hareket etmeyin biraz bekleyip motoru ısıtın sonra harekete geçin" (gerçekten böyle mi yapmak gerekiyor bu da ayrı bir soru olsun) söylemi doğru o yüzden mi araç vitesi zorlayarak beklememi istiyor diye düşünerek 2 dk kadar araç parkta çalışır bekledim ama yine aynı sertlik duruyordu, biraz zorlayarak d ye alıp tekrar p ye alıp denedim önceden olduğu gibi yine kolay geçti. Böyle bir olay ile karşılaşan var mı ve sizce bunun nedeni ne olabilir?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 12 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Bundan sonra dediğiniz gibi yapıp gözlemleyeceğim, çok teşekkürler.

Ayrıca şu dizel araçlarda hareket etmeden önce çalışır durumda birkaç dk bekleyin ve parkta durduğunuzda yine birkaç dk bekleyip öyle stop edin söylemi doğru mudur? Benim aracım dizel otomatik.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kendimce fikrimi söyleyeyim. Çalıştırınca yağ lambası sönene kadar bekleyiniz. yeni stop edilmiş arabada bu süre cok kısa. ancak soğuk motorda bu süre 1-2 sn alabiliyor. bunun sebebi bana göre bu süre zarfınma motoru yağlaması. stop etmeden önce beklemenin sebebi ise aracı stop ettiğinizde Turbonun yağlamayı bırakması ama turbonun kendi içinde döndüğü için yavaşlayıp durmasını beklemek. bunlar benim bildiklerim yanlış olabilir üstadlar daha farklı ve dataylı bilgi verebilir.

 

iyi günler.

 

Çağdaş Yalman tarafından düzenlendi
imla..
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bir dönem bende yaşadım aynı sorunu; durunca D den direk P ye alarak stop ettikten sonra sabah P den D ye almakta zorlandığını gördüm, bir iki defa tekrarlayınca şanzımana yük bindiği için bu sıkıntının olduğunun düşündüm ve aşağıdaki anlattığım yöntemi uyguladım ve bir daha sorun yaşamadım. Yani durunca önce N ye al el frenini çek ve ayağını frenden çek, araba boştayken yük el frenine binsin, tekrar frene basarak P konumuna al, sıkıntının ortadan kalkacağını düşünüyorum. bir süre tekrarlarsan elin artık buna alışır zorlanmazsın. Yükü N deyken el frenine vermezseniz, P deyken frene basıyor olsanız bile el frenini çektiğinizde araç bir iki santim hareket edecek ve  P konumunda yüke binecektir. umarım bu yöntem işinize yarar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Herkes başka bir şey yazmış haklı olarak.

nacizane tavsiyem, araçta herşeyi kapatın, fren elfreni vs. araçtan inmeye hazır hale gelin (zaten sesli uyarı olacak, ekranınız büyük ekran ise yazılı uyarıda alacaksınız), kapınızı açmadan önce aracı P'ye alın ve aracı terk edin.

Hala bir takılma oluyorsa, servise göstermekte fayda var.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir dönem bende yaşadım aynı sorunu; durunca D den direk P ye alarak stop ettikten sonra sabah P den D ye almakta zorlandığını gördüm, bir iki defa tekrarlayınca şanzımana yük bindiği için bu sıkıntının olduğunun düşündüm ve aşağıdaki anlattığım yöntemi uyguladım ve bir daha sorun yaşamadım. Yani durunca önce N ye al el frenini çek ve ayağını frenden çek, araba boştayken yük el frenine binsin, tekrar frene basarak P konumuna al, sıkıntının ortadan kalkacağını düşünüyorum. bir süre tekrarlarsan elin artık buna alışır zorlanmazsın. Yükü N deyken el frenine vermezseniz, P deyken frene basıyor olsanız bile el frenini çektiğinizde araç bir iki santim hareket edecek ve  P konumunda yüke binecektir. umarım bu yöntem işinize yarar.

Bu önce N el freni sonrasında P ve kırmızı ışıkta N ye almaya başladıktan sonra araç hata vermez oldu. Bir de sakın dik rampada aracınızı park etmeyin

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
49 dakika önce, Alper C yazdı:

Motor soğukken P’den D konumuna alınca hafif tık diye bi hissiyat veriyor. Araç ısınınca bu sorun ortadan kalkıyor sebebi nedir ?

Eğimli yerlerde mi oluyor soğuk dediğiniz vakit?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.