Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.


Misafir

Önerilen Mesajlar

 

Jant'lar niche verona m150 ya da vossen cv7 modeli 18", renk olarak mat bronz aradım ama bulamadım satıcı, istediğin zaman fırında istediğin renge boyatılır dedi ve jant+lastik fiyatı uygun olunca da almaya karar verdim.. Tatlı bir ofseti olan arka lastik+jant aracın dışına taştı bu durumu bir miktar kamber verilerek ve spor yay takılarak giderilebileceği söylendi, arka jant görüntüsü bu yüzden hoşuma gitmedi diyebilirim. Bu yüzden ilk olarak kamber işini halledeceğiz ve daha sonrasında yay işi gelecek, forum içerisindeki başlıklarıda incelediğimde eibach prokit 3,5 cm yayların en çok tercih edilen marka olduğunu gördüm, bu hafta içi yay işini de halletmek istiyorum.. Model olarak Cem abi dizel araç için bir başlıkta E10-35-016-02-22  modeli ismini vermiş fakat nette arattırdığımda focus 2 için uyumlu olduğunu gördüm ve satıcı olan bazı sitelerde de uyumlu olduğu yıl için 2007-2011 arası denmiş, yeni kasa dizel aracına yay taktıran oldumu? Birde vogtland 953031 marka yay bu da yine focus 2 için önerilmiş, var ise tavsiyelerini almak ister, yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

 

Bu arada Lastikler kumho marka modeline tam olarak bakmadım malum ülkede yaşanan büyük üzüntü veren sorunlar nedeniyle keyiflerimiz kaçık işten direkt eve geldim araca şu an bakmak içimden gelmiyor fakat müsait zamanda lastik modelinide yazacağım; lastikler 1000 tl jantlar ise 1600 tl toplam 2600 tl mâl oldu.

Konfor olarak kayıp yok diyebilirim çünkü fabrika çıkışı olan 16" jant ve continental marka lastiklerde içeri aynı derecede ses alıyordu, satıcı lastikler ne kadar çok kanallı olursa konforu o kadar düşer diye bir muhabbetten bahsetti, mevcut 18" jantlar ile 160-170 km hız yaptım araç yüksek olduğundanmıdır nedir o yüksek hızda araç altında akışkan bir rüzgar sesi geldi, haricinde şu an'a kadar sorun yok. İşlemler 15.07.2016 saat 14:00 da yapıldı. Araç üzerinde yapılan değişiklikler oldukça konuyu sizlerle paylaşacağım, şu anki düşüncem sırasıyla kamber, yay, body kit, spoiler, angel ışıklandırma, yazılım.. artık para buldukça yavaş yavaş işlemleri yapmaya niyetim var, teşekkürler..

 

dim13707592_1062953837091367_7330182707210501811_n.jpgvossen cv7

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Focus 2 için önerilen konuyu okursanız :) F2 için değerleri görmeniz doğal olur tabii ki.

Bir başlıkta gelen yoruma göre cevaplanmış bir başlık ise zaten f2 değeri istendiği için.

Sizinki için uygun ürün bu: E10-35-023-07-22  

 

Yay taktıran var mı? Var evet, bu kategori altında mevcut.

 

Hayırlı uğurlu olsun. Pek fazla beğenemedim.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 saat önce, Murat Akd said:

sonunda bir jant bulup takabildik

Hayırlı olsun.

İçinize sindiyse mesele yok. 

Ancak bu tip alışverişleri yapmadan sorgulamakta her zaman yarar var. 

Vossen'in replikası olarak satılan bu ürün sadeliği ile dikkat çekiyor.

ET değeri Focus'a çok uygun değil, sizde de olduğu gibi bir miktar taşma yapıyor. 

18" olmasına rağmen 10 kg civarında ve çok ağır değil diye hatırlıyorum.

Fiyatı da piyasa rayici. 

Bunlar olumlu yönler.

Olumsuzluklara bakarsak...

Replikalar darbe dayanıklılığı açısındna sorunlu olabiliyorlar, hafif tutmak için bakır ekleniyor alaşıma, bu da kolay kırılmalara neden oluyor, dara yanaklı lastik de süreci kolaylaştırıyor. Yani sakınarak kullanın.

Ofseti nedeniyle yüklü araçta çamurluğa sürtebilir. Bu direksiyon hareketleri nedeniyle önde daha çok sorun olabilir. 

Negatif kamber iyi bir çözüm değil, hem lastiğin düzensiz aşınmasına hem de düz gidişte yol tutuşun dengesizleşmesine neden olabilir. Yaptırmayın derim.

Süreç yayla daha da kötüleşir, çünkü araç alçalarak çamurluk-lastik mesafesi azalır. 

Ayrıca 40-45 yanak lastik kullandığınızı düşünüyorum, darbe emiş önemli ölçüde azalır, süspansiyon sertleşir, bir de yayın sertliği eklenince rahatsız olabilirsiniz.  

Geniş tabanlı lastik yol tutuşa ve görüntüye olumlu etki etse de iki sorun çıkar: Birincisi suda kızaklama artar, ikincisi yoldaki uzunlamasına yarıkları fena halde izlemeye başlar. Bunun için iyi lastik tercih etmek önemlidir. Kumho'lar en iyi ihtimalde vasattır. Keşke GY F1 asymm 2 veya 3 alabilseniz. 

Dediğim gibi aldıktan sonra bunları okumak sevimsiz gelecek, ama bilmenizde yarar var.

Yazdığım yay F2 için doğru, aracınıza uygun olanlar, tek yay ve kit olmak üzere aşağıda

eibach.JPG

Ama takmadan iyi düşünmek lazım.

Güle güle kullanın. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merhaba Cem abi, verdiğiniz bu güzel teknik bilgiler için çok teşekkür ederim, aynı işlemi yaptıracak olan arkadaşlar varsa umarım bu başlıkta güzel bir referans olur..

 

işin mod. & teknik bilgi kısmını araştırmadığım için bu işte biraz acemilik yaşadım, genelde ford markası için aksesuar bulmak gerçekten çok zor, yurtdışında binlerce ürün varken bizim ülkemizde ford için sınırlı maalesef, e tabii yurtdışından almanında bedeli epeyce güzel. Zaten ülkemizde neyin peşinden gidilirse o şey çok itibar görüyor tıpkı wv, bmw, audi grubunda olduğu gibi, diğer marka kullanıcıları için modifiye araştırmaları v.s. kısır bir döngüye girebiliyor ya da benim durumum gibi herşeyiyle tam olmuyor. Aslında araştırmalarım bu jant üzerineydi, araca takıldığında cuk oturacak zannediyordum, yay ve ET değerini de hiç hesaba katmadım. Ön jantların görünümden memnun'um, jantların üzerinde TSE onayı mevcut, satan arkadaş jantın kalitesi konusunda çok çok emin sözler verdi, can sıkan tek olay arka jantların ofsetinin biraz abartı durması, jant+lastiğin araç dışına taşması ve jantında ayrıca lastiğin dışına görünmesi. bu durumu seven insanlarda varmış ama ben sevemedim, ya da araç üzerinde görüntü pek hoş durmadı, bu iş gerçekten jantı alıp takalımda bitsin gibi bir iş değilmiş, yay'dır, odur budur iş uzayıp gidiyor :)

 

Bu jantı alırken orada duran 5*105 konig & bbs marka orjinal 2 model jant vardı onlardan birini almak istedim, matkapla genişletme işleminden bahsedildi fakat bu iş yapılırsa aracın hiç olmadık yerde bijon keseceğinden bahsedildi, haliyle o'da yattı. Aklımda orjinal birşeyler alma isteği varken kısırlıktan dolayı işler cv7 replikaya uzandı. bu durumda değişim ve ya iade edemezsem rota mecbur yay'a geliyor, dediğiniz gibi kamber v.s. mekanikle oynamak benim için de bir güvensizlik.. 

 

Lastikler 225*40*18  KUMHO 225/40ZR18 92W Ecsta

 

20 saat önce, Zafer Yusoğlu said:

Valla ne yalan söyleyeyim bende hiç beğenmedim. Bana sorarsan değiştirme şansın varsa değiştir. 

 

Bu sabah şansımı deneyeceğim, az ofsetli olan ön jantlardan arka tarafa takılmasını talep edeceğim inş. olur..Yok olmaz yanıtı gelirse bakalım artık şansımıza :)

 

On 17.07.2016 at 02:34, Yakup Çağatay said:

Sizinki için uygun ürün bu: E10-35-023-07-22  

 

Yay taktıran var mı? Var evet, bu kategori altında mevcut.

 

Hayırlı uğurlu olsun. Pek fazla beğenemedim.

Bilgi & görüşlerin için teşekkürler, bi eksiklik var görünüşte ama artık bakacağız bir çaresine bu iş biraz boşluğuma denk geldi bazen insanın basireti bağlanıyor :/

 

Benim açımdan sevemediğim görüntüyle sizlere iyi geceler diyorum :)

 

13690861_1063603453693072_6294357809473924611_n.jpg

 

 

 

Murat Akd tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Jant et değeri max ve minimum 45-55 arasında olmalı.18 st jantta ofset 8,et değeri 55 tır.
Bu doğrultuda ebatlara dikkat ederek seçiminizi yapmanızı tavsiye ederim.
Vossenlerin yanılmıyorsam et 25 yada 35 oldugunu sanıyorum bu sebeple dışarıya tasma kaçınılmaz olmuş.
Kazasız belasız kullanmanizi diliyorum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

14 saat önce, Murat Akd said:

Bu jantı alırken orada duran 5*105 konig & bbs marka orjinal 2 model jant vardı onlardan birini almak istedim, matkapla genişletme işleminden bahsedildi fakat bu iş yapılırsa aracın hiç olmadık yerde bijon keseceğinden bahsedildi, haliyle o'da yattı. Aklımda orjinal birşeyler alma isteği varken kısırlıktan dolayı işler cv7 replikaya uzandı. bu durumda değişim ve ya iade edemezsem rota mecbur yay'a geliyor, dediğiniz gibi kamber v.s. mekanikle oynamak benim için de bir güvensizlik.. 

Farklı ebad jantı uydurmaya çalışmak ciddi bir akılsızlık olurdu.

Aldığın jantlar bildiğim kadarı ile ön arka farklı ebad geliyor, önler 8,5" arkalar 9,5" genişlikte, ET ikisinde de 35, ancak jant aşırı geniş olunca hem dışarı taşıyor hem de 225 taban lastik bile ince kalıyor. 

Yine yazıyorum, yay arabayı alçaltır, ve özellikle yüklü iken lastik kaportaya sürtebilir.

Ön ve arkaları değiştir, ama bu durumda da bence yay takma, gene sürtme riski olacaktır. 

Bir de Ecsta Kumho'nun değişik serilerde kullandığı biri isim, model kodu olmalı, KU31 veya KU39 gibi.

Neyse çok da önemli değil, sonuçta hangisi olursa olsun, o fiyata iş görebilecek, orta halli bir lastiktir. 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 saat önce, Cem Boneval said:

Farklı ebad jantı uydurmaya çalışmak ciddi bir akılsızlık olurdu.

Aldığın jantlar bildiğim kadarı ile ön arka farklı ebad geliyor, önler 8,5" arkalar 9,5" genişlikte, ET ikisinde de 35, ancak jant aşırı geniş olunca hem dışarı taşıyor hem de 225 taban lastik bile ince kalıyor. 

Yine yazıyorum, yay arabayı alçaltır, ve özellikle yüklü iken lastik kaportaya sürtebilir.

Ön ve arkaları değiştir, ama bu durumda da bence yay takma, gene sürtme riski olacaktır. 

Bir de Ectsa Kumho'nun değişik serilerde kullandığı biri sisi, model kodu olmalı, KU31 veya KU39 gibi.

Neyse çok da önemli değil, sonuçta hangisi olursa olsun, o fiyata iş görebilecek, orta halli bir lastiktir. 

 

 

Aaa abi olurmu oyle sey ofsetli karpuz jant, yaylar pres, camlara kapkara film olmadan arabaya mi binilir, standart tarife bu.

Varsin surtsun camurluga nolacak ki :)

 

 

 

Saka bir yana, egerki otomotiv muhendisi degilseniz arabanin standart degerleri haricinde jant kullanmayin, yaylarinizi presletmeyin kestirmeyin. Aksi taktirde basiniza kotu seyler gelebilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

14 saat önce, Mertcan Çelik said:

bu adamın vuuutututusuna hastayım :D 

 

Hahah aynen tuttum iyiymiş valla :D 7-8 oldu arada açıyorum :D

 

Bu arada jantları bir miktar ceza ödeyerek iade ettim, şu dışarı taşması.. olayı bitirdi maalesef... Pek çok seçenekte arayış içerisindeyim, şu alttaki forum sitesinde audi marka için çok güzel görüntüler var forumu tek tek dolaştım ne cevherler var öyle :) 

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/629256-Aggressive-Wheel-Thread-(S3)/page18

 

İkinci resimde ise vossen'lere baktığım gün dikkatimi çeken bi jant vardı resimlemiştim bijon aralığı 5x105 yukarıda uyumluluk durumunu o yüzden sormuştum, şansa bak bu gece nette dolaşırken birinci resimdeki jant ile karşılaştım nerdeyse birebir aynılar, hemde 5x108 :) fakat üretici firmanın verdiği değerler şu şekilde,

 

Kormetal KM166 BD DAISY 6,5X16 PCD 5x108 ET 35 Jant

KM 166 -ET 35 6.5 x 16

5X108

On 18.07.2016 at 08:29, Galip Kandemir said:

45-55 arasında olmalı.18 st jantta ofset 8,et değeri 55

 

Verdiğiniz değerler 45-55 ise bu jant ne derece taşma yapabilir? ya da olumsuz yaratır? forumda bu jantı deneyen arkadaş var mı? ben o gün bizim araç üzerinde de fiziken şöyle bir bakmıştım gözüme güzel görünmüştü..

 

Ekran Alıntısı.JPG

 

Ekran Alıntısı2.JPG

Murat Akd tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Murat Akd said:

Verdiğiniz değerler 45-55 ise bu jant ne derece taşma yapabilir?

ET 35 jant 7"'den geniş olmadığı sürece ciddi sorun yaratmaz ama değişikliğe gidilecekse en azından 17 jant olsa iyi olur.

Kormetal, CMS ve Carre gibi Türk üreticiler yıllardan beri bu pazardalar ve sağlam jantları nispeten makul fiyatlara satabiliyorlar. 

Sorun biraz ağır olmaları.

Belki yardımcı olur, şuraya da bakın:

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 5 hafta sonra...
19 July 2016 - 07:29 tarihinde, Cem Boneval yazdı:

Kormetal, CMS ve Carre gibi Türk üreticiler yıllardan beri bu pazardalar ve sağlam jantları nispeten makul fiyatlara satabiliyorlar. 

Sorun biraz ağır olmaları.

Yorumlardan bir zaman sonra anca yazma fırsatı bulabildim, araştırmalarıma devam ettim ve aradığım jantları CMS markası altında buldum, gerçekten içime sinerek aldım. Balata tozundan kurtulmanın verdiği mutluluk ayrıca çok güzelmiş :D bide ford'ları iphone benzetiyorum herşey sınırlı sayıda yahu gözünüze hoş gelen herşey diğer markalar için :D Yakıt tüketim değeri şehir içinde 4.9 - 5.1'lerden 6.1'lere kadar yükseldi,

Koplas adında Goodyear & Cms bayiinden aldığım takım Goodyear F1 Asym3 +Jant 18" +Rot ayarları +Ekstrem ikramları (Araç içi cam+1 yıllık yol yardım) toplam 2900 mal oldu.

Verdiği engin bilgileri ile cem abiye ve önemli tavsiyelerde bulunan tüm abilerime & arkadaşlarıma ekstra teşekkür ederim :)

Jant lastik takımı araştıran arkadaşlara umarım referans olabilmiş sizdir..

 

Ekran Alıntısı.JPGIMG_3491.JPG

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Güle güle kullan.

Bir süre sonra sürüş izlenimlerini de yazarsın artık. 

Ancak tüketimde %20 artış abartılı, dengelenmesini beklerim.  

Kapakları Ford logolu olanları ile değiştirsen daha iyi olmaz mı?

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.