Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Kisa Mesafede Cogunlukla Fanin Devreye Girmesi ?


Hasan oksuz

Soru

Arkadaslar merhaba . Foruma yeni katilanlardanim dogal olarak bir sorun olusunca insan katilma ihtiyaci ve bilgi ogrenme ihtiyaci duyuyor .!!! :) 

simdi benim 2010 model 109 ps focus hb aracim var bakimlari mumtezam gayet normal

kullandigim bir arac senede en fazla 15.000 yapan birisiyim aracimida seviyorum :) aracta soyle bir sikinti olustu yada sikintimi artik bilemiyorum :S kisa mesafe dahil bir yere gittigimde genellikle cogunlukla fan devreye giriyor ve stop etsemde devam ediyor ve sunu gozlemledim jenerasyon yapiyor . Ustaya sordum bunlarda boyle dedi . Pek inandirici gelmedi . Arastirdim birsey bulamadim cekisinde yakitinda herhangi bir sikinti yok . Genellilei fanın devreye girmesi normal mi? Stop etsemde genellikle calisiyor ? Simdiden tesekkuler

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
5 saat önce, Özer Aksu said:

Aynı sorun bende de var . Radyatör suyunu olcturdum normal dendi. Klima açık gidiyorsaniz normal dediler

Cogunlukla klima kapali kac kere denemdim hemde :) cins araba nediyeyim :)

Bunlar boyle cins sanirsam jenerasyon yuzunden :)))

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
8 saat önce, CeyhunKaya said:

Eski aracımı sattığım arkadaşımda da aynı sorun oldu (2011 collection tdci 90hp sedan) hararet yükselmeden devreye giriyordu fan. fan beyni denen bir kart var onu değiştirince sorun düzeldi. bunlar böyle değil. :)

Tam olarak parcanin isminin ogrenme sansimiz varsa ona gore bilgi aliriz ama venim aracda su sorun var hareret yukseldikten sonra yani yukselmeden yapmiyor . Ve bizim araclar 109 ps olanlar pdf partikullu henerasyon yapiyor ...? Gene parcayi net olarak ogrenirsek iyice parcanin gorevin ogrendik mi bilgi olur ....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Jenerasyon? Rejenerasyon? DPF? Fan ile ne alaka? :)

Arabanızın su sıcaklığının 101 dereceye ulaşmadığını nereden biliyorsunuz? :) Klima açık gidiyor olabilir misiniz?

Servet Ö. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim arabada da oluyor. 3 km yol yaptıktan sonra mazot aldım. Arabayı yıkattım. 1km sonra durdum sonra bir baktım fan çalışıyor. Daha motor bile ısınmadan  ne fanı açıyor araba. Bu modellerde böylemi diyecez 

Zafer Yusoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
5 dakika önce, Zafer Yusoğlu said:

Benim arabada da oluyor. 3 km yol yaptıktan sonra mazot aldım. Arabayı yıkattım. 1km sonra durdum sonra bir baktım fan çalışıyor. Daha motor bile ısınmadan  ne fanı açıyor araba. Bu modellerde böylemi diyecez 

 

Sizin motordan 2 araç kullandım ikiside fan açmaya yatkındı/alışkındı.

Kılavuzda açık açık her şey anlatılmış. İçi rahatsız olan doğru servise. :yeah: 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu işin kilit noktası bence radyator suyu . Eğer yoğun antifiriz var ise sogutmaktan öte kaynama noktasını arttırarak hararetin yükselmesine sebebiyet verebilir . Daha seyrek %70 su %30 antifiriz ile kullanmak gerek. Ben olcturdugumde -36 çıkmıştı .

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On 19 Temmuz 2016 at 23:16, Servet Ö. said:

Jenerasyon? Rejenerasyon? DPF? Fan ile ne alaka? :)

Arabanızın su sıcaklığının 101 dereceye ulaşmadığını nereden biliyorsunuz? :) Klima açık gidiyor olabilir misiniz?

Evet jenerasyon degil rejenerasyon mus eyvallah :) ama ne alakaya gelince rejenerasyon ile fan cok  alakali arac rejenasyona girince fan devreye giriyor neden mi giriyor cok detayli bilmiyorum teknik olarak . !!! Bugun ise ogrendigim nemli hava pek yaramiyormus fordlara cabuk fan acmasini sagliyormus !  Ve gene soyluyorum klima kapalı . Bunu herseferinde belirtiyorum otomatik klimayi once off moduna alip sonra komple devre disari birakiyorum .

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Evet jenerasyon degil rejenerasyon mus eyvallah [emoji4] ama ne alakaya gelince rejenerasyon ile fan cok  alakali arac rejenasyona girince fan devreye giriyor neden mi giriyor cok detayli bilmiyorum teknik olarak . !!! Bugun ise ogrendigim nemli hava pek yaramiyormus fordlara cabuk fan acmasini sagliyormus !  Ve gene soyluyorum klima kapalı . Bunu herseferinde belirtiyorum otomatik klimayi once off moduna alip sonra komple devre disari birakiyorum .



Rejenerasyon olduğuna emin misiniz? Dpf yakmak için bu sistem var ve genelde uzun yolda giderken meydana geliyor. Kısa mesafede olmasi ilginc
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
6 saat önce, Metin Deniz said:

 


Rejenerasyon olduğuna emin misiniz? Dpf yakmak için bu sistem var ve genelde uzun yolda giderken meydana geliyor. Kısa mesafede olmasi ilginc

 

Cok emin degilim ama suna eminim egsozdan pis bir koku geliyor. Bu sefer de biraz devrini yulseltince duman atiyor yanii 5-10 dakika 3000 devirde tutarken duman atiyor dumani suna bagliyorum ben pdf sivisi yerine katalizator katki sivisi koydum cunku pdf sivisi çok pahaliydi ve bulamamistim onuda volvo servisinden ogrendim onlar o sekilde kullaniyorlarmia :)

Hasan oksuz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Hasan oksuz said:

ben pdf sivisi yerine katalizator katki sivisi koydum cunku pdf sivisi çok pahaliydi ve bulamamistim onuda volvo servisinden ogrendim onlar o sekilde kullaniyorlarmia :)

 

O da olmazsa çamaşır suyu mu konulacak?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Servet Ö. said:

 

O da olmazsa çamaşır suyu mu konulacak?

Valla ister camasir suyu ister tuz tuhu koyun benim aradigim donem benden ford servisi 2000tl para istedi 5 litre sivi icin . Oda dolum ucreti haric . Sonra arabayi arastirinca pougeot ta volvoda ayni motora sahip olunca ayni sisteme sadece sivi ismi farkliydi ! Paf sivisi adm sivisi pdf sivisi . Volvoyu aradim biz yan urun kullaniyoru deyince gittim konustum . Katalizator sivisi kullandiklarini ogrendim onlar urunun pahali olmasindan dolayi sikayetciydi . Buarada bu yetkili servis bunu yapan . :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

PDF nedir?

DPF: Dizel partikül filtresi

PFD: Partikül filtre deposu

PDF: Portatif döküman formatı (Portable document format - Adobe koymuş adını)

Neyi atlıyorum?

Ayrıca bu konu daha önce şu başlıklarda yer aldı:

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
13 saat önce, Cem Boneval said:

PDF nedir?

DPF: Dizel partikül filtresi

PFD: Partikül filtre deposu

PDF: Portatif döküman formatı (Portable document format - Adobe koymuş adını)

Neyi atlıyorum?

Ayrıca bu konu daha önce şu başlıklarda yer aldı:

 

Yani daha once acilmis gordum arastirdim istedigim sorunun cevabini bulamadim . Yazim hatalari cep telefondan yazdigim icin olusabiliyor . Ben diyiyorum pdf siz anlayin dpf . Yoksa pdf nin burda ne isi var . Ama hata arayin yazim hatasi baska birsey aramayin sorunun cevabi pdf degil . Konuyu anlamissin ama yanlisimi duzeltmek ile ugrasin . Ben yanlis yere dustum sanirsam ????

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.