Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Su Eksiltme Sorunu


Kürşat Koyuncuoğlu

Soru

 

Arkadaşlar merhaba, bu hafta 2011 focus mca 1.6tdci 109 5k titanium alarak aranıza ktılmış bulunuyorum..

ancak aldığım amdan itibarem sorunlar peşimi bırakmadı maalesef. Önce dizel prtikül filtresi temizlendi beyinle ilgili elektronik sorunlar bardı halloldu. Fakat en önemli sorun aracın su eksiltmesi,araç seyir halindeyken eksiltme mevcut,park halimdeyken herhangi bir sızıntı yok.. Araçta hararet yok,duman atma tok,suda yağ karışması yok. Sabah motor soğukken max çizgisinde olan su tüm gün 100-150km kullanımdan sonra diğer sabah motor soğukken kontrol ettiğimde minimumun altına inmiş oluyor. 3 farklı ustaya gösterdim hepsi silindir kapak contasının yandığını söyledi. Şimdi bu kapak contası değişimi,taşlama vs tamamı için işçilik maliyeti ne kadar tutar sizce? İşçilik harici taşlamaya ne kadar veririz,subaplarda sorun varsa ne kadar tutar,triger seti ne kadardır? En kötü ihtimallerle bana maksimum maliyeti ne olur bu işin.. İstanbul avrupa yakasında işini iyi yapan önerdiğiniz usta varsa ona da götürebilirim aracı. Teşekür ederim. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 11 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Öncelikle hoş geldiniz 2011 focus mca diye birşey yok . MCA ( Makyaj) 2014 itibari ile çıkan makyajlı focusla için geçerli
Sorununuza gelince yetkili servise giderek bu fiyatlandırmayı çok kolay bir şekilde çıkarabilirsiniz .sorduğunuz parçaları forum Sponsorumuz ER-OL Otomotivden temin edebilirsiniz


Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Öncelikle hoş geldiniz 2011 focus mca diye birşey yok . MCA ( Makyaj) 2014 itibari ile çıkan makyajlı focusla için geçerli
Sorununuza gelince yetkili servise giderek bu fiyatlandırmayı çok kolay bir şekilde çıkarabilirsiniz .sorduğunuz parçaları forum Sponsorumuz ER-OL Otomotivden temin edebilirsiniz




2011 Focus 2 MCA işte sorun yok :)
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba arkadaşlar, 1 ay önce 2006 model 1.6 TDCI Focus bir araç aldım ve ben de aranıza katıldım. :)

Aracı alır almaz bütün filtrelerini ve yağını değiştirdim. Bunlarla birlikte ustam radyatörü de boşalttı. Yeni su koydu ve antifiriz ekledi. Üzerinden 15 gün geçti aracın 1 lt kadar su eksilttiğini fark ettim. Araç hararet falan yapmadı ama.
 
Ustaya sordum. "Suyu boşaltıp yeniden doldurduğumuz için normaldir. Su ekle devam et. Bir daha yaparsa gelirsin." dedi.
 
Üzerinden 1 hafta daha geçti baktım bu sefer 0.5 lt kadar eksilme olmuş. Bu defa bir arkadaşın ısrarıyla başka bir ustaya götürdüm. Kaputu açtı su hortumunu sıktı ve şöyle dedi. "Bu hortum çok şişmiş. Bu arabanın contası yanık. 3 gün bırakacaksın contası değişecek. Duruma göre motorunu da elden geçirmek gerekebilir" dedi.
 
Adam acayip moralimi bozdu. Sonra düşündüm.
Yahu arabada hararet yok. (Hararet göstergesi 85-90 arasını geçmiyor.) Egzost'dan beyaz duman atmıyor. Çekişte sıkıntı yok. Yağına su karışmamış. Su deposuna bakıyorum sadece antifriz rengi var. Yani suya yağ karışmamış, suyun rengi koyulaşmamış.
 
Bu sefer ilk bakımını yaptırdığım ustaya gittim. Durumu anlattım.
 
Şöyle dedi: "Bir hortuma bakarak nasıl anlıyormuş hemen conta yanığını? Muhtemelen araca uzun süre sonra ilk antifrizi biz ekledik. Ondan dolayı devir daim hortumlarında ya da bağlantı kısımlarında açma yaptı. Bunun da nerede olduğunu şimdi anlayamayız. Suyu ekle bir süre daha kullan duruma bakarız. Kaçak olan yer tamamen açılırsa zaten oradan suyu akıtır, müdahale ederiz. Zamanla kireçlenip orası kendiliğinden de kapanabilir" dedi.
Bu son söylenen bana daha mantıklı geldi. Ama işin uzmanı olmadığımız için kafama da takıldı. Var mıdır bu hususta bilgisi ya da tecrübesi olan?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yaşını almış (5 yıl+) diyelim araçlara fabrika çıkışında kullanılan XLC gibi http://www.fmy.com.tr/urun/fmy-super-plus-xlc/17.aspx  -40'lık (kırmızı) antifriz konursa su eksiltmesi yaşanır.

 

... neden?

 

Yaşını almış araç garanti dışı kalmıştır, o aracın sahibi büyük ihtimal ile "daha ucuza hallederim,ne gerek var y.servise gitmeye?" mantığı ile kuZusunu sanayi ustalarına emanet etmiştir. Malum ... antifriz beleş değil, o usta'da servis faturasını şişirmek istemez ... bu da söz konusu araca bir kere daha (sahibi ısrar etmedikçe) antifriz konmayacak demektir.

 

İyi de antifriz sadece aracın soğutma suyu donmasın diye konmuyor ki ...

Anti-korozif etkisi var, kireçlenme engelleme etkisi var ... var oğlu var.

 

Hortumların içi dolmaya başlıyor, sızdırmazlık contaları esnekliğini kaybediyor (kireçlenme) , termostat ölüyor, devir daim taşlaşıyor ...

... sonra araca yeniden antfriz konuyor.

 

Ne oluyor?

Antifriz bir anlamda "lavabo aç!" etkisi gösteriyor.

 

Kireçlenmeyi çözüyor (kimi zaman alakasız yerlerin mesela üst kapak soğutma kanallarının tıkanmasına bile neden oluyor) zaten bir sıkımlık canı kalmış contayı, hortum bağlantısını eritiyor.

 

Burada suç kimde? Araca antifriz koyanda mı? Tabi ki hayır ... yapılması gereken (görece sıcak bir yerde yaşansa dahi) zaten bu. 

... kimi zaman bu sıkıntı kendi kendine geçiyor. Antifrizin söktüğü kireç tabakası gidip sızıntı yapan yeri tıkıyor, bazen termostat veya devir daim ölüyor ya da contaları sızdırmaya başlıyor.

 

En iyisi ne peki?

...sistemden antifiriz'i çıkarmak artık işe yaramaz ... ne yapmak lazım?

 

Aslında basit...

 

Su eklemeye devam ve kaçağın nereden/nerelerden kaynaklandığını görmek adına uyanık/gözlemci olmak.

 

Olası noktalar : Termostat yuvası/blok bağlantısı - Devirdaim gövdesi - Termostat hortumu alt (radyatör) bağlantı kelepçesi civarı - Genleşme kabı altı - Kalorifer sıcak su girişi.

 

Önemli mi?

... hiç ilgi göstermezseniz evet ... su ekler ve takip ederseniz ... hayır.

 

Kapak contası yanmış diyen usta doğru mu söylemiş ...

... hayır, saçmalamış.

 

Diğer usta (sızıntı olabilir diyen) doğru mu söylemiş?

... evet, onun yorumuna katılıyorum.

 

Son not : Neden milletim aracın sağ arka çamurluğundaki boya kalınlığına bakıyor da (gelin mi alacaksın? ...yok mu başka işin) aracın esas sıkıntı yaratabilecek, sahibini yolda bırakabilecek mekanik kısmına hala ilgi göstermiyor ... anlamıyorum. (sözüm genele, kimse üzerine alınmasın)

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kaan bey çok teşekkür ediyorum. Detaylı ve ilgili yanıtınız içimi rahatlattı doğrusu.

Ben arabasına titiz birisiyim. Evham yapıyorum 2 gündür.

 

Conta yanması olsa araba zaten çekişten düşer, yağı suya karıştırır, suyu da yağa karıştırır, hararet yapar değil mi? Bu belirtiler yok. Sadece sabah ilk çalıştırmada rölantide biraz beyaz duman atıyor o da havalar soğuduğu için attığı su buharı sanırım. Hararet göstergesi şehir içi kullanımda bile 83 dereceyi geçmiyor. En iyisi suyu gözlemleyip devam etmek galiba.

Tekrar teşekkür ederim.

Sefa Güner tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

merhaba arkadaşlar

2015 model 1,6 trend x modelini;  benzin lpg'li olarak kullanıyorum

aracım daha 26380 km'de gecen hafta araç çekimden düştü ve motor kaputundan bir buhar yükseldi

fakat kesinlikle hararet normal seviyelerde. 

üst kapak contası yakmış (gizli hareret denilen bir hararet modeli varmış serviste öğrendim) 1349 tl masraf çıktı.
araç harareti normal olsa da üst kapak dökümden ziyade aliminyumdan, conta ise yumuşak metal olduğu için bu durum meydana geliyomuş

ve dün itibariyle henüz hararet yapması mümkün olmayan 4 km gibi bir yol yapılmışken motor tamamen yedi araç. 

yine aynı durum kesinlikle ve kesinlikle araç harareti normal ama maalesef motor gitti. 

ve bu durum gerçekten çokkk mide bulandırıcı

kimlerde bu tarz sıkıntılar var çözümü nerde nasıl bulundu. 

sebebi bana ibraz edilen gibi aliminyum kapaktan dolayı mı

yoksa kullanıcı hatalarımı var, ben mi beceremiyorum acaba bu aracı kullanmayı. 

yada ne gibi tavsiyeleriniz var. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
12 saat önce, Murat taşçı yazdı:

ve dün itibariyle henüz hararet yapması mümkün olmayan 4 km gibi bir yol yapılmışken motor tamamen yedi araç. 

 

Siz conta yanık vaziyette yol yaparken motor mu yedi? Anlamadım ben burayı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

   Hortumlarının düzgün takılıp takılmadığına bakın. Benim başıma gelmişti. Mazot filtresinin altında bir yere klipsli bir şekilde hortum oturuyor. O klips oynadıysa, ya da tam düzgün oturtulmadıysa ordan su eksiltir. Antifiriz deposunda, çatlak var mı ona bakın, bunlarda birşey yoksa termostata baktırmanız lazım, çatlak var mı yok mu ? Eğer bunlarda birşey çıkmazsa o zaman daha detaylı incelenmeli

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.