Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Araç Soğukken Kalkışta Silkeleme Yapıyor!


Gökhan ADIGÜZEL

Soru

Aracım,
2012 model Focus 3 Ti-vct LPG, 
61.000 km, 
Lpg 40.000 km'de takıldı. (BRC My11, Ankara'da bildik bir firma tarafından takıldı).

 

- Tesadüf müdür bilmem ama lpg uygulattıktan bir süre sonra araç soğuk havalarda kalkışta silkelemeye başladı. O zamandan bu yana böyle devam ediyorum.  Eğer bir kaç dakika ısıttıktan sonra hareket edersem bu sorun olmuyor. 

- Soğuk havalarda daha can sıkıcı bir hal alıyor. 
- Öne ya da geriye harekette farketmiyor. İki yöne de silkeleme yapıyor. 
- LPG'ye geçtikten sonra problem kalmıyor. Ya da aracı ısındıktan sonra benzinde kullanırken yine bu sorun yaşanmıyor. 
- Gaza biraz basıp deviri 15-20,000 seviyesine çıkarınca rolantide dalgalanma oluyor, gaz yemiyormuş gibi bir his veriyor. Araç ısındıktan sonra kalkıştaki silkeleme bittiği gibi bu sorun da kalmıyor. 
- Defalarca lpg'ciye götürmeme ve gaz ayarı yapılmasına rağmen sorun devam ediyor. Ayrıca lpg'yi takan firma enjektörleri ve beyini de değiştirdi ama çözüm bulamadık. Araçtan kaynaklandığı söylendi. 
- Boğaz kelebeği temizlendi, hatta 60,000 bakımında tekrar temizlettim. 

 

İnternet üzerinden yaptığım araştırmalara göre, sorun ihtimali olan bölgeler:
1- Rolanti valfi (bypass ventili)
2- Triger sente atlaması
3- Debriyaj balatası

 

Hafta sonu aracı baktıracağım fakat götürene kadar ısındığı için orda problemi göremiyoruz. En azından o zamana kadar fikri olan arkadaşlar görüş bildirilerse memnun olurum. Şimdiden teşekkür ederim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Haftasonu lpg taktırdığım firmaya gittim. Sorunun enjektörlerden kaynaklandığını farkettik. Enjektörler kaçırıyordu. Dolayısıyla sabaha kadar kaçıran enjektör, sabah da ilk marşta benzin karışmasıyla motorun saçmalamasına sebep oluyordu. Enjektörleri aldık, lpg'nin fişini çekip, depoyu kapadık. Wurth katkı atıp depoyu doldurdum, bir depo benzinde kullanacağım. Fakat bu sabah farkettimki, ilk çalıştırmadaki rolanti dalgalanması yine var, ilk kalkışta yine silkeleme yapıyor. Bu arada EGR valfi diye yeni bir öneri geldi :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şu an benzinde kullandığım halde benim aynı sorun devam etmekte. Sabahları rolanti kararsız çalışıyor, inip çıkıyor. Kalkışta silekeme devam ediyor. Soğukken ivmelenmede çok hafif gaz kesme var. Rolanti valfi veya subap problemim olabilir mi? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

silindirlerin kompresyon ölçümünü yaptırdınız mı? ben geçen hafta ölçtürdüm ve kötü haberi aldım. daha 15bin km oldu tüp takılalı ve ölçüm sonucu 7 çıktı sınırdaymış ustanın dediğine göre. 9 10 çıkması gerekiyormuş. sizde bir ölçtürün bence ona göre hareket edersiniz

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
6 dakika önce, Muhammet Gür yazdı:

silindirlerin kompresyon ölçümünü yaptırdınız mı? ben geçen hafta ölçtürdüm ve kötü haberi aldım. daha 15bin km oldu tüp takılalı ve ölçüm sonucu 7 çıktı sınırdaymış ustanın dediğine göre. 9 10 çıkması gerekiyormuş. sizde bir ölçtürün bence ona göre hareket edersiniz

 

 

testi yaptıracaktım ama enjektörler sıkıntılı çıkınca ve usta 25.000 km kullanımda subaplara bir şey olmaz deyince baktırmadım. ama bu söylediğinizden sonra haftasonu göstermek istiyorum. aklımda kalmasın en azından. siz üst kapağı açtırıp mı ölçtürdünüz?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bujileri söktüler ölçüm aletini buji yerine sırayla taktı marşa bastı öyle ölçtü kapak sökmeye gerek yok. banada hep 15binde subaplara bişey olmaz dediler son gittiğim usta bi ölçelimde bakalm dedi zaten 20 tl ye ölçtü bilseydim en başında ölçtürürdüm.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 saat önce, Muhammet Gür yazdı:

bujileri söktüler ölçüm aletini buji yerine sırayla taktı marşa bastı öyle ölçtü kapak sökmeye gerek yok. banada hep 15binde subaplara bişey olmaz dediler son gittiğim usta bi ölçelimde bakalm dedi zaten 20 tl ye ölçtü bilseydim en başında ölçtürürdüm.

o zaman benim de ölçtürmem şart oldu. en azından aklımda kalmasın. inşallah sıkıntı çıkmaz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Muhammet Gür yazdı:

az önce de ataşehirde herford u aradım onlarda ölçüm sonuçlarının 7 çıkmasının normal olduğunu söylediler. kime güvenecez anlamış değilim

 

benim de bildiğim değerler 8-10 arası. bir kaç yere daha sormak gerek bence. bu arada sizi ölçüm yaptırmaya götüren bir sıkıntı mı vardı aracınızda? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Akşam mesai çıkışı eve yakın olan ustama gittim. Motora baktı, cumartesi getir güzelce inceleyeyim dedi. Biraz motoru dinledi subaplarında sorun yok boşuna söktürme bana dedi. Her şey gayet normal, dinleme şu arabayı dedi :) Sabahki rolanti titremesi ve silkeleme de boğaz kelebeğinden dedi. Fiyat aldık 400 lira. Değiştirirsek ve düzelmezse ne yaparız dedim, gülümsedi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Muhammet bey eğer cumartesi sonucu buraya yazarsanız memnun olurum.

Bu arada dün konuştuğumda usta, buji yuvasından basınç ölçümünün sağlıklı değer vermeyeceğini söyledi. Kapağın sökülerek bakılması gerektiğini belirtti. Benim de silindiri açtırmak pek içimden geçmiyor aslında. 

Gökhan ADIGÜZEL tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.