Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

13 Focus 1.6 Ti-vct Powershift şanzıman Sorunu


Gokay Akyurek

Soru

Merhabalar; 

Bugun aracimla ilgili ciddi bir problem yasadim. Ayni sorunu yasayan ve ya bu konuda bilgisi olan arkadaslara danismak, bilgi almak istiyorum. Yardimci olursaniz ve bildiklerinizi paylasirsaniz cok sevinirim.  

Santiyeden eve donerken aracimi calistirmak istedim ve akunun tamamen bosaldigini farkettim. Bir arac buldum ve takviye kablosu alarak araci calistirdim ve aracin uyari ekraninda "Sanziman arizasi lutfen servise gidin." yaziyordu. Ayrica aracin sanzimanindanda ses geldigini farkettim. Sabah ise gelirken hicbir problem yasamadan ise kadar geldim, park ettim, araci stop ettim ve aksama kadar tekrar kullanmadim. Ayrica belirtmek istiyorum sorulmadan araci iteleyerek calistirmayi vesaire "kesinlikle" denemedim.  

Durum su ki su an aracimi evin otoparkina park ettim ve dokunmuyorum bile. En yakin yetkili servis 50 km uzaklikta. Ciddi anlamda cikacak masraftan korkuyorum. Ne yapmaliyim ? Sorun ne olabilir ?  

Klavyemde turkce karakter olmadigi icin bunlari kullanamiyorum. Bunun icin kusura bakmayin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Ciddi sorun ve sorun; yazı çıkması anladığım kadarıyla. 

 

Geçmişte yaşanan problemler eski başlıklarımızda mevcut her şey olabilir. 

 

Kuşku duyuyorsanız kaskonuzu arayın servise çektirin aracı.

 

Geçmiş olsun

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende bir ara akü problemi yaşadım, akü boşalmıştı ve gücü aracı çalıştırmaya çalıştığım zaman ekranda motor arızası,şanzıman arızası,  servise götürün, vs bir çok kelime ardı ardına yazmaya başlamıştı. aracı çalıştırdıktan sonra herhangi bir sorunla karşılaşmadım.(şanzımandan da herhangi bir ses gelmedi)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

genelde aracımı haftasonları kullanıyordum.

bi gün otoparka bırakırken sol bacağım far düğmesini açık konuma almış 

tabi fark etmedim. ctesiye kadar.

17 nisan 2016 ctesi günü aracın başına gelince akünün bittiğini gördüm. merkezi kilidi açabildi ama tekrar kilitleyemedi 

neyse sağdan soldan derken bi kablo bulduk, bağladık düğmeli çalıştırma olduğundan marşa uzunca basamıyorduk çalıştıramadık.

bi taksici abimiz var mahallede 2.0 passat highline ile taksicilik yapan ona rastladım yolda.

ara kablo aramaya gidiyorum deyince bende var dedi bindik geldik arabanın yanına. onun kablo daha kalın olanlardanmış aküsüde bilmem kaçlıkmış. bağlayınca tık diye çalıştı. 

 

ve sizinde gördüğünüz şanzıman zımbırtısı.

 

 

dedim herhalde servis yolu göründü. obd2 soketinden hata kodunu sildim. yarım saat gezdim geldim. hata kodu tekrar çıkmadı :)

 

elm327 kablosu yada bağlantı aparatı varsa sizde silebilirsiniz

20160417_113438.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
5 dakika önce, Mert Yürüyen yazdı:

yaşıyor muydun sen abi?

 

farlar açık kaldığında araba cayır cayır bağırıyor, sesi de mi hiç duymadın :) geçmiş olsun...

walla bi ara unuttum forumu geçen @Gürkan Çakıroğlu whatsapp dan yazmasa :)

neyse aldım gene başlangıç sayfalarına burdayız artık...

 

cayır cayır demeyelimde dülüt dülüt desek daha iyi. bide tam arabadan inerken dizimin çarpmış olması işin tuz biberi. genelde hem auto da duruyor inerken diz çarpınca açık konuma alınıyor :/

 

artık daha dikkat ediyorum Follow me home vardı onuda kapattım bi daha unutmıyayım diye

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Olcay Sert yazdı:

walla bi ara unuttum forumu

@Yakup Çağatay laf mı bu şimdi di mi ama? :) 

 

Bir saat önce, Olcay Sert yazdı:

Follow me home vardı onuda kapattım bi daha unutmıyayım diye

Bu iyi bir önlem. zaten gördüğüm en saçma donanımlardan biri şu follow me home. hani follow etse iyi de allahın duvarına karşı yanınca ne oluyor anlamıyorum...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ayni problem evet bugun gunun erken saatlerinde cekici cagirip servise goturdum arabayi pek risk almak istemedim mekanik bir ariza olasiligina karsin sanzimani zorlamak vs daha fazla masraf cikarabileceginden. Servis akuyu degistirdi daha sonra sistemdeki butun arizalari sildi. Sadece sanziman degil hava yastiklarina kadar hersey icin hata gosterdi bilgisayar. Su an sorun yok ama hic boyle bi sorun yasamadigim icin ister istemez tedirgin oldum. Cok tesekkur ederim herkese en azindan icimi rahatlatmis oldum araci servise goturene kadar. 

Gokay Akyurek tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Selamlar

 

Konuyu hortlatıyorum ama bugun aynı şey benim de başıma geldi. Araç 1.6 benzinli powershift trend x. Arabayı temizlerken kapılar ve bagaj açık kaldı bir süre ve sonucunda aküm bitmiş. Takviye yapıp canlandırdık. Fakat bu sefer Şanzıman arızası servise gidin uyarısı vermeye başladı. Hem akü şarj olsun hem şanzımanın durumuna bakmak için biraz turladım, şanzımanın kafası acayip karışmış. Şu sorunları farkettim; S modu deaktif olmuş, D modu ise S gibi çalışıyor.+ - tuşları da çalışmıyor. Sanırım 4.vitese kadar geliyor ve vites yükseltmiyor. 1den 2ye normal geçiyor, 2den 3e de biraz yüksek devirde geçiyor ama çok anormallik hissettirmiyor. Asıl sıkıntı 3. viteste başlıyor, devir 4000de iken üst vitese geçiyor. 4.vitesten de 5e geçmiyor. Böyle bağıra bağıra geziyoruz yani. 3500-4000 devir civarında 70 km saat hızla gidebiliyorum daha da hızlanınca devir 6000 civarına kadar geliyor ama ısrarla vitesi yükseltmiyor. Tüm bunlar akünün bitmesi ve bizim takviye yapmamızdan mı kaynaklı. Bahsedilen yöntem ile silinince tüm bu problemler yok olacak mı? Ne tavsiye edersiniz? Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
04.12.2017 - 00:08 tarihinde, Enes Kılıç yazdı:

Selamlar

 

Konuyu hortlatıyorum ama bugun aynı şey benim de başıma geldi. Araç 1.6 benzinli powershift trend x. Arabayı temizlerken kapılar ve bagaj açık kaldı bir süre ve sonucunda aküm bitmiş. Takviye yapıp canlandırdık. Fakat bu sefer Şanzıman arızası servise gidin uyarısı vermeye başladı. Hem akü şarj olsun hem şanzımanın durumuna bakmak için biraz turladım, şanzımanın kafası acayip karışmış. Şu sorunları farkettim; S modu deaktif olmuş, D modu ise S gibi çalışıyor.+ - tuşları da çalışmıyor. Sanırım 4.vitese kadar geliyor ve vites yükseltmiyor. 1den 2ye normal geçiyor, 2den 3e de biraz yüksek devirde geçiyor ama çok anormallik hissettirmiyor. Asıl sıkıntı 3. viteste başlıyor, devir 4000de iken üst vitese geçiyor. 4.vitesten de 5e geçmiyor. Böyle bağıra bağıra geziyoruz yani. 3500-4000 devir civarında 70 km saat hızla gidebiliyorum daha da hızlanınca devir 6000 civarına kadar geliyor ama ısrarla vitesi yükseltmiyor. Tüm bunlar akünün bitmesi ve bizim takviye yapmamızdan mı kaynaklı. Bahsedilen yöntem ile silinince tüm bu problemler yok olacak mı? Ne tavsiye edersiniz? Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler

Imjg

--2 dakika sonra eklendi--

Enes kardeş bugün yazdıklarının aynısı başıma geldi . Benim akü 3 ay önce yenilenmişti. sizde nasıl sonuçlandı olay .bayramın ortası her yer kapalı cvp verirsen memnun olurum

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.