Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yakıt tüketiminde fabrika verileri nasıl hesaplanıyor?


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

Sıkı sık karşımıza çıkar bu konu, fabrika verisi şu kadar ama ben şu kadar yakıyorum, neden böyle diye mutlaka biri bir soru atar ortaya...

Detaylı bir cevaba rastlamadığım için kaynak olarak kullanılmak üzere kısaca Avrupa'daki tekniği özetleyeceğim burada.

1995 yılından beri Avrupa Birliği içerisinde araçların standardize tüketim verileri Avrupa Birliği 80/1268/EWG yönergesine göre yapılmaktadır.

Amaç net tanımlanmış ve her zaman tekrarlanabilen bir ölçüm metodu kullanılarak araçların aynı standartlarda elde edilen verilerinin kıyaslanmasıdır ve bu süreç yol şartlarını simüle eden bir test düzeneğinde yapıldığından hemen hiçbir zaman gerçek yol sürüş tüketim verileri ile örtüşmez.

20 - 30°C arasındaki bir ortam ısısında araç test düzeneğinde soğuk motorla başlar ve önce şehir içi sürüş döngüsünü yapar, azami hız 50 km/saatdir. Bunu takiben de 120 km/saati aşmayacak şekilde şehir dışı simülasyon sürüşü yapılır. İklim ve yol koşulları, araç yükü her zaman aynıdır.

Bu sürüş döngülerinde hız da belli bir döngü yapısı dahilinde değişkendir. Aşağıdaki grafikte hız süre ilişkisini rahatlıkla izleyebilirsiniz.

Bazı test özellikleri:

Toplam sürüş mesafesi 11 km

Toplam süre 1'180 saniye (yakl.20 dakika)

Ortalama hız: 34 km/saat

Ortalama hız (şehir içi): 19 km/saat

Azami hız: 120 km/saat

Ortalama hız (şehir dışı) 60 km/saat

Şehir içi sürüş simülasyonu 800 saniye ve 4 km

Şehir dışı sürüş simülasyonu 420 saniye ve 7 km.

Şehir içi en yüksek, şehir dışı en düşük tüketimi verir, Bunlar %37 ve %63 oranlarında toplanarak da ortalama tüketim değeri elde edilir.

Bu prosedür doğal olarak bizim gündelik kullanım şartlarımızdan bir hayli uzaktır. Bu nedenle bu değerlere ancak bir ölçüde yaklaşmak mümkün olabilir ve değişik modellerin tüketimlerinin kıyaslanmasında bir kılavuz değer olma ötesinde belirleyiciliği yoktur.

tuketim.jpg

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 11
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İzlemiştim bunun yapılışını. Bir adam monitör önüne oturup monitörde yazan hız civarında gitmeye çalışıyordu.Ortalama genelde hep 40 km altında çıktığından ve test dur kalksız yapıldığından şehirlerarası haricinde fazla bir şey ifade etmemekte bence.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Konuyu hortlatıyorum ama dün bahsetmiştim. Röno clio ve opel corsada eu4 ve eu5 dizeller farklı fiyatlanıyor diye.

Aşağıda Corsanın teknik ve donanım bilgisi dökümanı var pdf olarak.

Bunu dikkatle incelerseniz 2. sayfanın sonunda not olarak şu ibare var.

* Euro 5 motorlar için geçerli yakıt tüketimi ve emisyon değerleri, 2008/692/EC direktifine göre (715/2007 yerine) ölçülmüş fabrika test ortamı sonuçlarıdır.

* Euro 4 motorlar için geçerli yakıt tüketimi ve emisyon değerleri, 2004/3/EC direktifine göre (80/1268/ECC yerine) ölçülmüş fabrika test ortamı sonuçlarıdır

Bıuradan eu5 ile eu4 tüketim hesaplamaları arasında fark olduğu daha doğrusu artık başka bir yöneerge ile hesaplandığını tahmin ediyorum. Detaylı bilgisi olan var mı?

http://www.opel.com.tr/content/dam/Opel/Europe/turkey/nscwebsite/tr/11_Brochure_Library/corsa_specsheet_09_2011.pdf

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

The declared fuel consumptions and CO2 emissions are measured according to the technical requirements and specifications of European Directive 80/1268/EEC or the European Regulation (EC) 715/2007 amended by (EC) 692/2008.

Ford'un açıklamaya bak ya :)

Otosan,80/1268/EEC deyip sıyrılmış :) Gerçi tüm Ford'lar Euro 5 (2.0 tdci 140 -mondi -s-max-galaxy hariç)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bıuradan eu5 ile eu4 tüketim hesaplamaları arasında fark olduğu daha doğrusu artık başka bir yöneerge ile hesaplandığını tahmin ediyorum. Detaylı bilgisi olan var mı?

ölçüm tekniği genelde değişmemekle beraber emisyon hesaplamalarında bazı farklılıklar var.

EC 692/2008 yönetmeliği Ek 12'de detaylar var ama fazla teknik, merak ediyorsan şurada: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32008R0692:en:NOT

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Demin bir test yazısı okudum,

Genelde Renault'un 1.5 dci motorunun test sonucu ortalama yakıt tüketimi 6.1

Ford'un 1.6 TDCİ motorunun test sonucu ortalama yakıt tüketimi 5.9

Bu iki testi de aynı dergi yapmış, isteyene linkini verebilirim.

Hatta vereyim ya :)

Fluence

http://www.arabam.com/Test/Renault-Fluence-15-DCi-Privilege/Detay-288645

Bu da Focus 3

http://www.arabam.com/Test/Ford-Focus-Sedan-16-TDCi-Titanium/Detay-293495

Linea ise klima açık, ve yoğun şehir içi trafiğinde kullanılmış, ve 7 litre tüketmiş 100 km de.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 6 yıl sonra...
  • Yakup Ç. A. bu konuyu öne çıkarılmış ve öne çıkarılmamış

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.