Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Mk3 Makyajlı Dizel Manuel Focus'da Kalkış Sırasında Sürtünme Sesi


Guest Cenk Demirel

Soru

Öncelikle herkese merhaba. Foruma uzun zamandır üyeyim fakat ilk defa başlık açıyorum. Yanlışım olursa kusura bakmayın lütfen..

Sorunuma gelecek olursak; 30 bin km'de (30 bin bakımı yeni yapıldı) 2015 makyajlı dizel manuel titanium focus aracımda ilk kalkış sırasında dik yokuşlarda yahut aracın zorlanarak kalkacağı durumlarda, tam kavrama sırasında demirin demire sürtmesi gibi bir uğultu/inilti sesi geliyor. Bu ses gelmeye başladığında debriyaj balatasından yanık kokusu geliyor. Bu sorundan dolayı 15 bin bakımından sonra aracımı servise verdim. Sorunun baskı balatadan olduğunu söylediler ve Türkiye'deki değil, yurt dışından üretilen yeni bir parçanın getirileceğini söylediler. Sonuç olarak aracımın baskı balatası, debriyaj bilyası ve bir kaç parçası daha değişti şanzımanla ilgili. Bir müddet bu ses kesildi fakat tekrar aynı ses gelmeye başladı. Normalde aracı hiç zorlamam, yarım debriyaj bile kullanmam. Biraz araştırdım internette bu sorunun voland'dan kaynaklandığını söyleyenler var. Bu focus'lar da kronik bir arıza mı ? Daha önce başına gelen oldu mu ? Çözüm bulabilen var mı ? Şimdiden teşekkür ederim..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

şöyle bir sorun var aslında, aracı ben şuan satmak istesem,expertize gitse bu uğultu dan dolayı volant, debriyaj, baskı balata artık ne ise sorun raporda geçecek ve yetkili servisde bu işlemler için istenen fiyatlar yüksek. garanti harici yetkili de değişim yaptırmak isterseniz volant debriyaj 3-4bin tl civarı bir rakamdan bahsediyorlar. dolayısı ile aracınızı satarken zararınıza olacak.

 

ford u / otosanı bu konuda kınıyorum, kronik olan sorunlu parçayı tespit edip bu sorunu yaşayan müşterilerini servise çağırıp ücretsiz değiştirmesi gerekir.

 

Garantisi bitmiş bile olsa belli bir seri de ki kronik arızası olan bir parça bu sonuç da. 

 

Kaldı ki benim garantim devam etmesine rağmen kronik sorunu olan parçaya müdahale etmiyorlar. Servis çıkan sesi video kaydına alıp otosana gönderiyor, parçayı söküp ne oluyor da ses yapıyor diye bakmıyor bile.

 

Otosan dan gelen cevap araba 66bin km ye gelmiş, daha düşük km olsa değiştirirdik. 

 

Garanti de geçen 100bin km yada 3 sene garanti nedir anlamış değilim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yazılanları okumadınız dan kastınız nedir anlayamadım :)

 

Exper raporuna göre fiyat düşmesi değil de, sonuçda sorunlu araba almak istemezsiniz, alıcı satıcıya, ya yaptır öyle alim der, yada masrafı çıkartılır satış değerinden düşürülür öyle satılır.

 

aracın şuan garantisi devam ettiğinden, dışardaki servis 1000 tl ye yaparken, garanti bozulmasın diye yetkili servise 3-4bin tl verirsin.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben de aracımı satmak istediğim yahut gerektiği zaman bu şekilde satmaktan yana değilim. Fakat henüz daha 30 bin km'deki arabamın zaten şanzıman parçalarının çoğu değişti ( kötü mü oldu en azından vites geçişlerim normale döndü ) ama bu ses hala gitmedi. Şimdi servise gitsem ve bu arızayı tamamen ortadan kaldıracaklarına inansam vereyim aracı kalsın ve yapsınlar. Ama henüz daha yeni aracı deneme yanılma tahtası haline getirip orasını burasını oynattırmak da istemiyorum. Çünkü şu bir gerçek gibi gözüküyor; bu sorunu henüz tam anlamıyla çözebilmiş olan yok. Servisle konuşacağım, tüketici şikayetlerini de göstereceğim ve ' arabam yeni olduğu için deneme yanılma tahtası haline getirmek istemiyorum. Bu arızayı daha önce sizde yaptırdım ama sorun düzelmedi. Otosan'dan bu konuyla ilgili direkt olarak bir bildirim ve yeni yedek parça geldiği zaman haber verin yahut ara ara ben gelip sorarım, öyle aracı size bırakır ve tamirini yaptırırım' diyeceğim. Çünkü başka çarem yok. Sorunun asıl kaynağını bilmeden, hangi parça bu arızayı düzeltecek bilmeden servise aracımı vermek istemiyorum tekrar açıkçası. Çünkü maalesef yetkili servislerin bir arızayı düzeltmeye çalışırken bir başkasına sebebiyet verdiğini de çok gördüm.

--5 dakika sonra eklendi--

Sesi biraz açarsanız kalkıştaki sürtünme sesini duyabilirsiniz. Dik bir yokuşta yahut ilk kalkışı yapmakta zorlanacağı zaman araç, daha çok ses geliyor. Not; araç benim aracım değil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

     Evet, kalkış sırasında gelen bu ses ile ilgili biraz araştırma yaptım, tanıdığım bir teknisyen arkadaşa da durumu anlatmamla birlikte o da araştırma yapmış. Onun söyledikleriyle, bu sorun ilk başladığında servisteki elemanın bana söyledikleri ( elemanın dediklerini tam anlayamamıştım) birbiriyle örtüşüyor gibi.

     Bu problemle ilgili durum şöyle; ford markası debriyaj baskı balata olarak luk markasını kullanıyor. Bu baskı balataların yüzeyinde yahut içinde ' Asbest ' denilen aşınmaya, ısınmaya çok dayanıklı kimyasal bir madde kullanılıyormuş. İnternetten de biraz araştırdığım üzere ' Tehlikeli Kimyasallar Yönetmeliği 'ne göre Asbest denilen kimyasal yüksek derecede kanserojen içerik barındırdığından baskı balatalarda kullanılması yasaklanmış. Bu madde kullanılmadığında baskı balata çabuk ısınıyor, çabuk aşınıyor ve baskı balatanın yüzeyi cam gibi bir yüzeye dönüştüğü için balata her ısındığında, zorlandığında ve bir çok yol koşulunda bu sürtme sesine sebep oluyor.

     Henüz yetkili servislerin bu konuda bir çözüm bulamadığı da aşikar. Aracının garantisi devam edenler bu sorunu yetkili servisle görüşüp bu şekilde anlatabilir ve onlardan gelecek cevaba göre bir tavır sergileyebilirler. Aracının garantisi bitenler içinse asbestin yasaklanmasına rağmen hala balatalarında bu kimyasal maddeyi kullanan markaları bulup o markaların baskı balatasını alıp özel bir serviste değiştirebilirler. Zaten fabrika çıkışlı ve 15 bin km'ye gelmeden değiştirilen baskı balatamla, yeniden getirtilen yine fabrikasyon tercihi olan baskı balatamda da aynı sesleri alıyor olmam anlattığım açıklamayı biraz daha netliğe kavuşturuyor diye düşünüyorum.

     Yapmış olduğum bu açıklama kesinlikle doğrudur diyemiyorum malum asbest kullanılan bir baskı balatayı deneme imkanım olmadı fakat yüksek ihtimalle sorunun kaynağı bu söylediğim kimyasaldır. Umarım bu sıkıntıyı yaşayanlara yardımcı olabilecek bir açıklama getirebilmişimdir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Asbest kullanımı çok uzun zamandır yasak. Ve ben eklediğiniz videodaki ses benzer bir ses hiç duymadım. 

--8 dakika sonra eklendi--

Baktım, Türkiyede asbest kullanılan ürünlerin üretimi ve piyasaya arzı 31 Aralık 2010dan itibaren yasaklanmış. Avrupada ülkeden ülkeye değişmekle birlikte genelde daha önce Avustralyada 31 Aralık 2003 mesela. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Ozan Kar yazdı:

Asbest kullanımı çok uzun zamandır yasak. Ve ben eklediğiniz videodaki ses benzer bir ses hiç duymadım. 

--8 dakika sonra eklendi--

Baktım, Türkiyede asbest kullanılan ürünlerin üretimi ve piyasaya arzı 31 Aralık 2010dan itibaren yasaklanmış. Avrupada ülkeden ülkeye değişmekle birlikte genelde daha önce Avustralyada 31 Aralık 2003 mesela. 

Sorunun baskı balatadan kaynaklandığı zaten çok açık. İlk baskı balatamdan bu ses çıkarken servis şanzımanı indirmiş ve baskı balatanın yüzeyinde problem olduğunu söylemişti. Yeni getirdikleri baskı balata da 10 bin km dayanabildi sonra yine aynı sesi vermeye başladı. Asbest daha önce yasaklandı fakat genel olarak balatada ki iki önemli problemden biri olan asbestin verdiği dayanıklılıktan yoksun olması ve kullanılan baskı balatanın da kalitesizliği bu sorunu tetikliyor. 2010'da bu madde Türkiye'de yasaklanmış söylediğiniz gibi ve 2012 üretimli focus'lardan itibaren bu sorun bazı araçlarda görülmeye başlamış. Zaten bir kaç teknisyen tanıdığım da üreticilerin, asbestin yasaklanmasından sonra onun yerine ikame edecek, onun kadar dayanıklı bir kimyasal bileşeni henüz balatalar için tam olarak bulmadıklarından bahsediyorlardı. Asbest kullanılmış yan sanayi bir balatada belki aynı problem görülmeyebilirdi. Yetkili servis orjinal baskı balata diye yan sanayi mi takıyor bilemiyorum. Sonuç olarak balatayla ilgili bir problem var ve bu problem nasıl giderilecek bir fikrim yok. Servis 3.balatayı da getirip taksa aynısı olacak büyük ihtimalle. Kullandıkları yedek parçada bir problem olduğunu düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
15 saat önce, Cenk Demirel yazdı:

 

     Bu problemle ilgili durum şöyle; ford markası debriyaj baskı balata olarak luk markasını kullanıyor. Bu baskı balataların yüzeyinde yahut içinde ' Asbest ' denilen aşınmaya, ısınmaya çok dayanıklı kimyasal bir madde kullanılıyormuş.

 

Balatalarımızda (fren - debriyaj) Asbest yok. Uzun zamandır sentetik reçine/seramik alaşımlı malzeme ile ilerliyoruz.

 

Asbest içeren balatanın ömrü / performansı tabi ki daha iyi ama asbest hem çevre hem de çalışanlar için kötü, bildiğiniz kanserojen işte. 

... yüksek torq'lu motor (üstelik alt devirlerden itibaren) ısınan, görece kayganlaşan debriyaj ile halay çekmeye başladığında da kimi zaman "ses" çıkıyor. 

 

Servisinizin bu duruma kalıcı olarak getirebileceği çözüm yok. Çin malı asbestli debriyaj seti kullanmak tabi ki o sesi keser ama çevrenizi zehirle doldurmak ve serviste aracınıza bakım yapan teknisyeni öldürmek istediğinizden emin misiniz?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
19 Ağustos 2016 - 13:53 tarihinde, Servet Ö. yazdı:

Bu ses balatanin siyirma sesi ve bu siyirmadan gelen koku.

Siyiran balata daha cabuk bitiyor, etkisi azaliyor demek. Kabullenilen degerler icinde kalacagindan problem olmaz.

Bende de 2015 sonu çıkışlı var ama öyle bi sesle problemle karşılaşmadım aracım 11 binde

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 saat önce, Kaan Yagizer yazdı:

 

Balatalarımızda (fren - debriyaj) Asbest yok. Uzun zamandır sentetik reçine/seramik alaşımlı malzeme ile ilerliyoruz.

 

Asbest içeren balatanın ömrü / performansı tabi ki daha iyi ama asbest hem çevre hem de çalışanlar için kötü, bildiğiniz kanserojen işte. 

... yüksek torq'lu motor (üstelik alt devirlerden itibaren) ısınan, görece kayganlaşan debriyaj ile halay çekmeye başladığında da kimi zaman "ses" çıkıyor. 

 

Servisinizin bu duruma kalıcı olarak getirebileceği çözüm yok. Çin malı asbestli debriyaj seti kullanmak tabi ki o sesi keser ama çevrenizi zehirle doldurmak ve serviste aracınıza bakım yapan teknisyeni öldürmek istediğinizden emin misiniz?

Diger markalardada asbest kullanilmiyor bu problem yok ama. 

Asbest kullanilmamasi boyle ses cikacagi anlamina gelmezki.  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.