Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

0 Km'den 140bin'e Focus Ve Servis Tecrübe & Sorunlarım.


Furkan Çiçek

Soru

Genel olarak, Focus 3 problemlerinden ve Servis sıkıntılarından bahsedeceğim için başlığı açarken bu kategoriyi seçtim. Mod arkadaşlar uygun değilse, uygun olan bölüme taşıyabilirler.

Yazım biraz uzun olduğu için, kısa bir özet geçmek istiyorum. Focus ile yaşadığım arızaları ve servislerde ki tecrübemden bahsedeceğim. Eğer yeni bir Focus sahibiyseniz yada Focus almak istiyorsanız bu yazımı en az iki kere sindire sindire okumanızı öneririm. Mod arkadaşlardan da şimdiden, böyle uzun bir yazıyı kontrol amaçlı  sonuna kadar okutmak zorunda bıraktığım için özür dilerim, ama yeni kullanıcılar için gerçekten örnek teşkil edecek durumlar. Servis hakkında tüm servisler böyle diye bir yorum atacaksanız; yapmayın... Olabilir, herkes böyle olabilir. Önemli olan nasıl davranacağımızı bilmek der ve yazıma başlarım.

 

Öncelikle belirtmek isterim ki, Focus 3 TDCI bir araç almak isterseniz, gerçekten güçlü bir motora ve muazzam bir güvenlik sistemine sahip olacaksınız.(Bu fiyatlardaki araçları baz alırsak) Ford'un karakteristik yapısına alışırsanız Ankara - İstanbul arasında 220-230 KM hızla bir kaç nokta hariç hız kesmeden ilerleyebilirsiniz. (Tabi bu hız beraberine ölüm getirebilir, ama aracın tutuş yapısı buna müsait) 100 KM hızla demir refüje (tam plakadan 30 cm genişliğinde) çarptığınızda kemeriniz takılıysa yara almama ihtimaliniz yüksektir. Kemerim takılı olmadığı için sadece burnum çatlamıştı. 

 

Fakat, bu özelliklere yakışan bir konfor ve satış sonrası hizmet beklemeyin. Hatta hazır olun, 100.000 bin km sonrasında biraz mekaniğe merakınız varsa sırf servisler yüzünden bir çırak kadar bilgi sahibi olabilir, ağır bakımları dahi siz yapabilirsiniz. 

 

Ford servislerini (Sivas, Tokat ve İstanbul) olmak üzere farklı yerlerde tecrübe ettim. Acaba burnumdan suyu az mı çekiyorum ben de mi sorun var dedim diğer kullanıcıları da dinledim, yok arkadaş Ford Türkiye kesinlikle kazanç odaklı agresif bir firma. Kesinlikle müşteri memnuniyeti anlayışları yok. Ne mavi yakalılar da ne de beyaz yakalılarda..

 

Yetkili servisin söylemlerini %50 hayal ürünü olarak görebilirsiniz. Aracınızın arızasını yetkili değil, etkili servislerde tespit ettirin. Sakin biriyseniz, bir kaç seferden sonra agresif biri olup servise asıl arızayı kabul ettirebilirsiniz. Tabi karakteriniz buna müsaitse.. Bu aracı bu bayiden aldım, bana yamuk yapmazlar demeyin. Yaparlar kardeşim, her türlü yaparlar. O yüzden garanti bitene kadar dikkatli olmak gerekiyor. Garanti bitince de, gerçekten Ford'dan anlayan ustalar var, aracınızı yetkili servisten içeri sokmamanızı öneririm. Tabi özel servislerin kurumsal olmasına dikkat edin, özel serviste başınıza her şey gelebilir.

 

Unutmayın ki, Ford arabasının her parçasını kendisi üretmiyor. O yüzden her parçayı Ford yetkili servisten almak zorunda değilsiniz. 19.000 TL + KDV fiyat verilen motorun aynı sıfırını 9 bin tl ye dışardan temin edebilirsiniz. 4 Bin tl lik baskı volan ve debriyaj setini de bu örneğe dahil edebilirsiniz.

 

Şimdi gelelim benim sıfırdan yaşadığım problemlere.

 

0 KM aldığım aracım ile 60 Bin Km'de kaza yaptım. Aracı aldığım bayiye güvenebileceğimi zannedip, aracımı oraya çektirdim. 29 Bin tl'lik masraf vardı. Servisdeki elemanlara söyledim, gerekeni yapın dosya durumuna göre gerekirse sıfır km aracın siparişini verin, farkı ödeyelim konu kapansın... 


Öğreniyorum ki servis, Fordun Pert Araç desteği diye bayi - kanal arasında bir anlaşması var. (Kendim ulaştım, sistemlerine girip.) 29 bin tl oldu 22 bin tl. Neyse, benim itirazıma rağmen aracın tamirini başlatmışlar. Tamam bu Altınsoy Servisinin terbiyesizliği deyip bir yerden sonra sesimi çıkarmadım. Aracın gövdeği değişirken iç tarafta işçiler bir yeri çizmişler. İtiraz etmedim, ama hatalarını gösterdim. Sürücü tarafı yukarı direkte çökme vardı, gösterdim. "Abi orayı yaparsak boyamamız lazımdı, aracın ilerde değeri düşmesin diye yapmadık" dediler. Adama demezler mi? Madem o kadar düşünüyorsunuz expertiz ile anlaşıp perte çıkarmasaydınız ya .....beyefendiler. Valla ben dedim, ama içimden..

 

Neyse arabayı aldım, alt muhafazayı unutmuşlar! Nasıl unutuluyorsa! Neyse, götürdüm taktırdım. Aracın motoru yerinden düşmüştü, darbe tam turbonun olduğu yere gelmiş ve araç tam durmuş. Turbonun önündeki sac içine geçmişti. O devirdeyken öyle darbe yiyen bir turbonun nasıl bir tepki vereceğini o servisten daha iyi biliyor olmamda ayrı bir ironi.. Neyse, ses çıkaran turboyu bir türlü dahil edemedik hasara.. 

Yağmur sensörü kırılan camla değişmesi lazımdı, kasko şirketine fatura ettiler ama değiştirmediler. Tutarsız çalışıyordu, yolda kaza yaptıracak kadar ama servis bir türlü arızalı bulmadı. En son servisten biriyle teste çıktığımızda yağmurda baktı ki ben delinin tekiyim sileceği manuele almıyorum tamam abi bu arızalı dedi. Çünkü az daha kaza yapacaktık çalışmadığı için. Ve gerçektende öndeki kamyona çarpmayı planlıyordum.

Kabul ettiler ama tam 6 ay sonra değiştirdiler.

 

Enjektörlerden şakır şukur diye ses geliyordu, normal dedi başlarından attılar. Sinirlendim Tokat servisine götürdüm, aracı bıraktım "Uzun yol testi yapmak lazım biz sizi arıcaz dediler, km yi aldım çıktım." 2 saat sonra gittim, yaptık dediler. Arabamın km si oynamamışdı bile. Yani benim park ettiğim yerdeydi. Beni kandırdılar. Altınsoy plakasını sökün dedim, Altınsoyu anlattım söktüler ve benden 2 ya da 4 tl plaka yapıştırma parası aldılar. Töbe estğ. Tokat servisinde orada ne olduğunu anladım. 

 

Arabanın şanzuman kulağında sorun olduğunu farkettim, sürekli kat küt diye ses geliyordu gazdan ayağımı çekip gaza basınca ses geliyordu, kaputu açtım 1. vitese taktım arabayı salladıkca gıcıırt gıcıırt ses geliyordu. Dedim ya, Ford yüzünden usta olduk sonunda.. Servise kazada değişen parçaları ya aracın garantisinden ya da yedek parça garantisinden değişin dedim adam bana kızdı bu arabada sorun yok dedi. Gösterdim kaputu açıp, öyle şey mi olur dedi arabaya bindi geriye taktı ani bir şekilde gaza bastı gitti arabanın arkasını servis duvarına vurdu ve arkayı göçertti.. :D Aynı bu smiley gibi gülme krizine girdim, sonuçta zaten arabanın her tarafı boyalı. Olsun arkası boyalı olsun. Gayet sakince, anahtar sizde abi tamir bitince beni arayın dedim gittim. (Benim gibi müşteriyi nerde bulacaklar bilmiyorum)

 

Neyse, Şanzumanı yapmamışlar. Arka tamponu tamir etmişler deliği kapatmışlar ama çamurluğu düzeltmemişler. Acele ile aldım 2 gün sonra farkettim. Gittim gösterdim, abi orası boyalı olursa aracın değeri düşer dediler bu sefer "Benle Ta...k mı geçiyorsunuz lan" dedim arabayı aldım çıktım. 
O yüzden servisin söylemleri hakkında başta öyle demiştim. 

Neyse, derken 3 kere fitillerden götürdüm, birinde yappıştırdılar değiştirmediler diğerlerinde de işlemi yapmayı unutup verdiler. Derken arabanın garantisi bitti. Şu arada servise garantim varken son gittiğimde aracın Şanzumanda, Şanzuman kulağında , Motor kulağında ve turbosunda problem vardı. Fitilleri ve elektronik problemeri söylemiyorum bile. Bir de aküsü bitmişti, abi sorun yok dedikleri akü ile 2 kere yolda kaldım. Servisin önünde araç çalışmadı, immobilizerden dediler 1 gün bekleyen araç böyle olurmuş. Gözlerinin içine uzun uzun baktım ve gülümsedim çıktım. Anlamıştır o gözlüklü esmer arkadaş muhtemelen.

Aracı servsite vurduktan sonra, tamir sonrasında sensörlerim bozuldu. Hatta başlık açmıştım buraya. Servise gittim, arka sensörlerin tesisat zarar görmüş. Taş değe değe kesmiş. Tamda servisin işlem yaptığı yerden. :D Neyse tesisat çekme parası aldılar, işçilik almadılar. Teşekkürler Ford! :D 

 

Yani demem o ki arkadaşlar, servisin birinde araca baktım der bakmazlar. Diğeri sizi Ford aldığınıza köpekten pişman eder. İstanbul'da kapı değişimi için bırakırsınız koltukları boya yaparlar, elektrik tesisatını çözemezler ve tamam araç diyip koltuklara boya bulaştırır verirler. 3 kere götürürsünüz 3 ünde de araca başka problem açar verirler. Falan filan...

 

Bunların hepsini bir kenara koyun, 100 km hızla demire vurup yara almadan çıkmayı bir kenara koyun. Yol tutuşu ve yapısı gerçekten Fordun bir kamyon markası olduğunu gösteriyor. Fabrikadaki mühendisler işini iyi yapıyor.


Bu arada merak edenler için, garantisi varken yapılmayan şeyleri şu anda 140.000 de özel serviste yaptıracağım. Bu arabanın motorunu modifiye edeyim diye düşünürken, şimdi normal çalışır hale nasıl getiririm diye düşünüyorum. E paramız bütçemizde belli, bu bütçede Focus'dan iyisini bilemiyorum varmıdır.

 

Toparlayacak olursak, Focus bu bütçede ve bu sınıfta kullandığım en iyi arabalardan biri. (Tokat Çamlıbel, NFS Canyon Drift haritası gibi bir yerdir. Hiç bir WV aracı Focusta ki performansı göstermedi bana orada.) 

Hatta Focus, Ford Türkiye yetkili servislerine götürülmeyecek kadar güzel bir araç ama buna mecburuz işte. Servise güvenmeyin, ama dışardan destek alarak gerekli duruş ile de pek fazla servisin dışına çıkmayın. Yani dışarda tespit yaptırın, serviste tamir ettirin. Kesinlikle götürdüğünüz servisi araştırın, çünkü sanayi ustalarının tenezzül edip çalışmayacağı kadar kötü servisleri olduğunu gördüm. (Merterden Otogara geçerken Yol kenarında ki Ford yetkili servisi, mayonezli sütlaç gibi saçma bir yer)

 

-Ford motor kulağı sürekli bozulur.

-Şanzuman kulağı bozulabilir.

-Rolantide titrer.

-Kışın traktör gibi ses çıkarır.

-Yolun sesini alır.

-Kesinlikle 100 bin de bir enjektörleri bir bakıma sokmak gerekir...

Bunların dışında Focus iyi bir araç. Yeni alanlar için bunları söyledim ki, bu problemleri görünce arabalarından soğumasınlar. 

Bir de powershift diye bir şey varmış, onlara hep üzlüyorum ben zaten :D

 

Yazımı buraya kadar okuyan herkesten helallik isterim, biraz uzun oldu.. :))
Ford Şahsuvaroğlu'na hiç girmedim bilmiyorum, bu yazdıklarımda orayı tenzih ederim. Zira oradaki yetkili bir abi forumda üye  ve servisler konusunda bir şey diyince gelip bize kızıyor. :D O yüzden orayı ayrı tutalım :P

 

Yazımı buraya kadar okuyan herkese selamlar olsun...

--1 dakika sonra eklendi--

Eklemek istiyorum; Tüm yaşadıklarım bunlar olsaydı Teşekkürler FORD diye bir başlık yollardım. Sadece trajikomik olanları seçtim.. :)

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Vallahi ne badireler atlatmışsın, geçmiş olsun öncelikle.. Servis kalitesi Renault-Ford-Peugeot-Bazı WV servisleri aynıdır. Subaru servisleri çok iyidir, bundan sonraki aracım olursa o da yine ve tekrar subaru olur diyerek tekrar geçmiş olsun.. Umarım birileri okurda birşeylerin yoluna girmesini sağlarlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • -1

bence özetle oldukça şanssızmışsın. Ancak bunlar bence genele vurmaya yeterli değil. Atıyorum türkiyede fordun 100 tane servisi varsa 3üne giderek servislere gitmeyin, servisler kötü demek gerçeği yansıtmaz. Tabii bir kaç iyi örneği gösterip hepsi iyi demekte olmaz. Özelinde yetkilininde iyiside var kötüsüde. Sadece fordda değil, her markada bu böyle.

 

Alıntı

-Ford motor kulağı sürekli bozulur.

-Şanzuman kulağı bozulabilir.

-Rolantide titrer.

-Kışın traktör gibi ses çıkarır.

-Yolun sesini alır.

-Kesinlikle 100 bin de bir enjektörleri bir bakıma sokmak gerekir...

- 150k km cmax1 60k km cmax2 75k km başka bir cmax2 53k km focus 3, motor ve şanzuman kulağı bozulur önermesini çürütmek için yeterli örnek bence. Bu araçlarda rölantide titremede olmadı. Tabi ki biliyorum forumda titreme yaşayıp motor kulağı değiştiren bir çok üye oldu ancak dediğim gibi bu durum kronik olduğunu göstermiyor.

- dizellerin hepsi soğukken traktör sesi çıkartmıyor mu? 1 haftadır kullandığım A4te çıkartıyordu, hele ki kaputu açınca...

- yol seside sınıf standartlarından çok farklı değil benim bildiğim kadarıyla

- yine kesinlikle demek bence "kesinlikle" yanlış, bugüne kadar ki fordlarımızdan sadece ilk cmax 100kyı geçti ancak oda enjektör bakımına girmedi. Bu durum kullanılan yakıt kalitesiyle alakalı. 30-40 binde girende çok var, her markada...

 

O kadar yazmışsın ancak dediğim gibi bence yazdıkların genellenecek şeyler değil.

Yanlış anlaşılmasın bir çok kişi zaten bilir ancak kesinlike ford fanatiği değilim, bir daha da ford almayı düşünmüyorum (bundan sonrası için niyetim premium, olmazsa belki sürüş keyfi hatrına ford olur)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Ozan Kar kardeşim, forumu dikkatli takip eden biriyim. O maddelerden dolayı onlarca başlık eminim sende okumuştursun.

Yazının sonunda maddeler yaparken, bozulur yazmışım aslında bozulabilir demem gerekiyordu. Düzeltmen için teşekkür ederim.

(Bu durumu yaşayanlar araçlarından soğumasın ya da ciddi bir durum olarak görmesin, olabilecek bir durum demek istemiştim halbuki)

Diğerin de keza öyle yazmışım. Şu forumdaki başlıklara göre, kronik sayılabilecek bir durum.

Yazımı kesinlikle dikkat ederek okumamışsın. Özellikle belirttim, diğer markalarda böyle diye yorum yazmayın.

Çünkü amacım Ford'u ayırarak kötülemek değil, servise karşı nasıl aksiyon alınmasıdır. Ortada bir gerçek varsa ona göre davranmak gerek.

İstanbul'da ki servisi bir birine katmasaydık, acaba aracı detaylı temizliğe alıp ikame olarak üst donanım sıfır Mondeo verirlermiydi?

Ya da kurumsal olmayan özel serviste o yaygarayı yapınca dayak yemeden çıkarmıydık? İşte yazdıklarımın asıl mevzusu bu. Yetkili servisi kullan ama bu normlara göre..

Kendi tecrübelerimi belirttim, bununla beraber diğer Ford tüketicilerini de dinledim. Hemde onlarcasını farklı servislerde. Ki yazımda bunu da belirtmiştim, ama gözünden kaçmış sanırım.

Saf ve dürüst bir insan herkesi kendi gibi zanneder, yetkili bir servis bir şey söyleyince inanır çıkar.

Bunları yazıyorum, çünkü öyle olmadığını fark ettim. İnsanların sorgulaması gerekiyor.

Aracımı toplamda 3 farklı ilde 3 farklı yetkili servise soktum, hepsinde böyle şeyler yaşadım. Acaba ben mi şansızım dedim çoğunlukta buna benzer şeyler okudum.

Enjektör konusunda Türkiye'de ki yakıt kalitesine hiç girmiyorum bile. PO'nun yıllarca kaçak mazot sattığı bir ülkede yaşıyoruz :) 

Daha önce paylaştığın teknik konulara dayanarak soruyorum bu soruyu; bakım dediğimiz şey arıza anında mı yapılır, yoksa ömür uzatmak için mi yapılır? 

Siz yine de benim cahilliğime verin; bakım teriminin tamir teriminin eş anlamlı olduğunu bilmiyordum..:)) 

Sivas hava şartlarında henüz ben Focus kadar içeri ses alan aynı fiyatta bir araba görmedim. Ama o arabaların hiç birinde de Focus'da ki sürüş keyfini ve yol tutuşunu da görmedim. Sanırım milletçe objektif yazılara hazır değiliz. Zira, Ford fanatiği değilim demişsin; yazımda Focus'u yerden yere mi vurduğumu algıladın acaba kardeşim ? :)) Golf, megane, leon, passat, bora. Bunların herhangi biri ile değişmem ben aracımı :)) 

Ayrıca bir sonra ki araç düşüncem Yeni Kuga.. Bu tecrübeler ile artık serviste nasıl aksiyon almam gerektiğini biliyorum. Gönül rahatlığı ile Ford tercih edebilirim.

 

@Kutluhan A. Bu aracı nasipse çöpe gidene kadar kullanmayı planlıyorum yeni araç alsam dahi.. Aslında Turboyu değiştirdikten sonra yağmur sensörüde değiştiği için kazanın görünürde bir izini göremiyorum. Kazasız aynı KM de ki başka Focus'un da daha temiz olduğunu zannetmiyorum. Tabi diğer kazalarda bu durum değişebilir, işçilik nasıl yapıldı tartışılır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

- Forumda herkes motor takozundan sorun yaşasa bile bu soruna kronik denilemez. Burada ki önemli nokta sorun yaşayanların başlık açıyor olması, yani forumdaki focus 3 kullanan üye sayısı ile motor takozundan sorun yaşayan üye sayısını karşılaştırsan sorun yaşamayan çok daha fazla çıkacaktır. Ki ben sana yakından tanıdığım 4 aracı yazdım zaten.

- Aksine oldukça dikkatli okudum ve belirtmene rağmen tüm markalarda böyle diye yazdım çünkü sen yazmayın desende bu böyle. Aracı servis içersinde çarpıp kamera kayıtlarında çıkana kadar inkar eden VW serviside gördüm. Bu sadece bir örnek.

- Dediğim gibi alınması gereken aksiyon dediğin şeyi genel bir şey olarak sunman bence doğru değil. Yaşadıklarının tam tersini yaşasan, yani önce kötü özel serviste sürünüp sonra iyi bir yetkili serviste sorununu şıp diye çözsen, hemen yetkili servise gidin diye bir başlıkta açabilirdin.

- Esas ben demek istediğimi anlatamamışım, özetle özel servisinde yetkili servisinde iyisi de var kötüsü de var, iki durum içinde genellemek yanlış. İstatistiksel olarak bu kadar kısıtlı örneklerle hiç bir şey genellenmez.

- Bakım dediğin şey ile tamir dediğin şey tabi ki bir birinden farklıdır. Kirlenen, eskiyen parçaların periyodik olarak değiştirilmesi/temizlenmesi/ayarlanması bakım, çeşitli nedenlerle görevini yerine getirmeyen parçaların düzeltilmesi tamirdir. Bakım öngörülen belli bir şey, tamir beklenmeyen bir durumdur. Motor takozu bakım değil tamirdir.

- Ford fanatiği değilim deme sebebim senin değil benim yazımdan kaynaklı, yani servisleri (fordu) savunan tarzda bir mesaj yazdığımı düşündüğüm için ekledim.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Furkan Çiçek yazdı:

Bunların hepsini bir kenara koyun, 100 km hızla demire vurup yara almadan çıkmayı bir kenara koyun. Yol tutuşu ve yapısı gerçekten Fordun bir kamyon markası olduğunu gösteriyor. Fabrikadaki mühendisler işini iyi yapıyor.

 

 

OOOooO eski Türk kafası :) 

 

Yazılanlar güzel şeyler ki bu yüzden var burası. Hatta bayiilerin tüm detaylarını yazmanız lazım ki işe yarasın. Kim ne yaptı bilelim.Genel cümlelerin kimseye faydası yok ve hiçbir şeyi değiştirmez.

 

F/O'nın müşteri odaklı olmadığını dile getirmişsiniz. Forumda dile gelen problemlerin kronik olduğunu anlayıp diğer durumları görmezden geldiğinizi gösteriyor.

Size denk gelmiş şeyler, keşke gelmeseymiş.

 

Ayrıca tüm araç alanların bu tür durumlara zaten alışık olması gerekir. Ne marka ve model olması önemsiz.

Şahsen şunu dile getirmeye çalışan birisiyim 'Kötü araba yok artık, tasarım ve servis seçimi yapmanız gerek'

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

Fırtınalı bir birliktelik olmuş Ford ve bakıcıları ile...

Oldukça da şanssız.

Temel sorun aracın baştan perte çıkması gerekliliği. Bunu da sigortacınızın uğraşıp halletmesi gerekiyor idi. 

Eleştiri amacı ile yazmıyorum, ama servis alınan tüm kurumları iyi araştırmak, doğru düzgün tanımak ve iyi ilişkiler kurmak gerekiyor.

İş oluruna bırakılınca bir tutam ilgisizlik, bir tutam cehalet, iki tutam kolaycılık ve üç tutam çıkarcılık ile birleşip kullanıcı aleyhine sonuçlanabiliyor.

Sigortadan başlarsak "nerede daha ucuz sigorta yaptırabilirim"den çok "kimden daha iyi hizmet alırım" sorusuna cevap almak lazım. 

Genel yazıyorum, şunu yanlış yapmışsın ithamı ile değil!

Servislere gelince; yetkili servisler maaşlı usta çalıştırıyor, maaşı bol tuttukları nadir görülür, etkin bir bahşiş sistemi yok, kurumsal dayatmalar var vb., nihayetinde kafası ve eli iyi çalışan usta bıkıyor ve gözüne kestirirse özel servis açıyor. Yani diğer bir deyişle çoğu serviste bilgi ve becerisi pek sınırda ustalarla muhattap olma olasılığı yüksek. 

Kurumsal dayatmalar ve giderler de yüksek olduğundan ve haliyle o kadar yatırım yapan adam da para kazanmak istediğinden kullanıcıya yansıyan maliyetler de yükseliyor.   

Servisi yönetimi de sorunlu ise üretici/dağıtıcı ne kadar üstüne düşse de müşteri memnuniyeti kağıt üstünde kalabiliyor.

Bu mekan ve markadan bağımsız gelişen bir süreç.

Bugün yabancı forumlara da bakarsanız şikayetlerin en başında servislerin geldiğini gözlemlersiniz. 

Bu şartlarda teknoloji özürlü birinin durumu gerçekten bazen çok zor olabiliyor. 

Çözüm ne?

Araştırma ve bilgi edinme kaçınılmaz bir gereklilik.

Servisle hiyerarşiyi de gözeterek iyi ilişkiler içerisinde olmak, ancak çözüm üretilmediği takdirde hak arayışında ısrarcı olmak da öyle.

Burada haliyle kavga etmekten bahsetmiyorum. Üretici/dağıtıcı ile doğrudan temas, şikayet hakkı, tüketici mahkemeleri değişik seçenekler. Forum ortamları da bence tüm taraflar için bilgi verici ve zaman zaman yol gösterici. 

Ben 15 yıldır aynı yetkili servisi kullanıyorum, tatlı dille halledemediğim sorun olmadı, muhtemelen çok şanslıyım.  

Özel servise de yeri geldiğinde gidiyorum, daha ekonomik olması temel neden. Kararı da yapılacak işe göre veriyorum. 

Özetle sorunsuz araba yoktur, sorunu gider(e)meyen servis vardır deyişi bence pek bir geçerli.

Bireysel sorun ve gözlemlerden genelleme yapmanın yanlışlığına katılıyor olsam da bazı genel geçer doğruları da gözardı etmek mümkün değil. Ve motor kulağı sorunu sadece dizellerde değil 1.6 EB'ta da var, 45 Binde değişti, 30K sonra rölantide masajlı koltuk hizmeti alıyorum. Aynı arızanın birden fazla kişide görülmesi bu durumu kronik sorun olarak nitelemeye aday yapar. Tıpkı 1.6 EB'larda wastegate kapağının zaman zaman takılı kalıp şakır şakır ses yapıyor olması gibi. Duyurup üreticinin de gerekli tedbirleri aldığını düşünmek kalır bize. 

Özdemir Asaf'ın dizesi ile: Bütün renkler eşit kirlenmiş ama önceliği beyaza vermişler. Beyaz Focus'un bu kadar sık olması boşuna değil yani. 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben de Sivas'ta ikamet ediyorum. 

2. El 1 senelik aracımı alır almaz bakımı geldiği için Sivas Ford Altınsoy Yetkili Servisine götürdüm. Ayrıca park sensörü takmalarını söyledim ve işim olduğu için başına babamı bırakıp geldim. Aracımı aldıgımda babam farketmiş aracı sürtmüşler dedi.Aracımın sağ arka çamurluk ile gövdenin birleştiği yerde yeni yapılmış boya ve atığı vardı. Zaten aracı sabah 9'da bırakıp öğlen 4 gibi almıştım. Buradan da şüphelendim. Servise gittiğimde yemin ettiler dil döktüler. İnanmadım ama dürüst olup gelip söyleyin dedim bu kadar sorun etmem ama üstüne yemin edip yalan söylüyorlar. Garantisi var aracımın ama malesef buradaki yetkili servise asla aracımı bırakmam...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim kendi adıma. Genel veya değil, yetkili servislerlerin olumsuz tutumları , ford araçların benzer sorunları var mı? var!aracımı yetkili servise götürüyor muyum? Hayır! 

Bir örnek veriyorum kişi veya kurumlar üstüne alınmasın. yaşadığım bir olayı yazacağım..olayın üzerinden 4-5 yıl geçti .

Antalya Bilaller konunun öznesi..

Antalya Özel Uncalı hastanesi önünde aracımın aküsü bitti. Aradım yol yardımı . Telefondaki ses sadece gelmemiz (araç garanti dışı) 70 tl dedi o zaman. tamam dedik geldi, baktı evet tık tık tık ses, akü bitik. değişmesi lazım . değişsin 230 tl .  o da tamam . değişti işimiz bitti . Memleket kahramanmaraşa döndük. bir kaç ay sonra baktım akü çevresinde asit sızıntısından zarar gören yerler var. akü yeni garantili.. Gittik yetkili servise (kahramanmaraş) baktılar aküye, akü hasarlı dedi üsta. yahu nasıl olur? bir kaç ay önce Antalyada bilaller yol yardımı taktı bu aküyü. sonrasında çok şükür kapağı dahi açılmadı. akü köşelerde ezilmiş. tabi ben o sırada aküye bakmadım adam taktı , tamam dedi . ben yoluma gittim. aradı maraş servisi Bilalleri evet tamam aküyü biz taktık , ama bizde öyle sey olmaz. adam kaza yapmıştır. !!!! dedim ya kapağı dahi açılmayan araca bana kaza yapmıştır dedi. 

Sonra ne oldu. Kahramanmaraş yetkili servisi mümkün olan indirimi yaptı yeni bir akü aldık . sonra akü çevresindeki soyulmalar , dijital klima düğmelerindeki ve direksiyondaki kabarmaları da bahane ederek aracımı değiştirdim..şimdi yine bir focus kullanıyorum. yetkili servise gider miyim? Kesinlikle hayır!!

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Son 4 senedir Ford kullanyorum. İlk aracım 2012 Ford Fiesta titanium tdcı idi. Nisanda sattım ve Focus aldım. Alalı daha 3 4 ay oldu ama bu güne değin müzik sistemi dışında bir sorun yaşamadım. Onu da servise götürdüğümde reset atıp çözdüler saolsunlar. Ford Fiesta ile 3,5 yıl boyunca yetkili servise gittim ve hiç bir sorun yaşamadım. Aracın bakımından sonra reset atmayı unuttukları için yağ lambası yanmıştı. Arabayı evimin önünden çekici ile alıp sorunu halledip çekici ile tekrar evimin önüne kadar bırakmış olan bir servisle çalıştım ve çok çok çok memnunum. Kaza yaptım eksik noksan yaptıkları şeyler oldu arabanın üzerinde ama sadece söylemem yetti. Arabayı getirin düzeltelim dediler ve dediklerini de yaptılar ve bu hata onlardan kaynaklandığı için mutlaka bir şeyler hediye ettiler.(mesela Pasta-cila).Evet sizin bu sorunları yaşamış olmanız yetkili servisler adına bir talihsizlik, keşke olmamış olsaydı.Ama sizin böyle sorunlar yaşamış olmanız bütün Ford yetkili servislerinin kötü olduğu anlamına gelmiyor, aynen benim yaşadıklarımın da bütün Ford yetkili servislerinin iyi olduğu anlamına gelmediği gibi. Yetkili servis ismi vermedim ama gerekirse verebilirim. Bana bugüne kadar tek bir sorun çıkarmadılar. Ne garantiden ne de diğer işlemlerden.

Bahadır Altınok tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim anlattığım olaylarla da kalmadı. Taktıkları park sensörünün sol arka sensörü arızalıydı. Su değer değmez sürekli bir sesle ötüyordu. Yine işim olduğu için babama verdim aracı. Sensördeki boya kalın gelmiştir denmiş. Üstelik bakmışlar sorun yok deyip adamcağızı göndermişler. Sinirlerim altüst oldu. Benden çok eşim kullandığı için bu sensörden dolayı sıkıntı yaşayınca servis yolunu tekrar tuttuk. Ve evet yine babamla. Bu sefer dedim baba bana ne konusurlarsa konuşsunlar anlat ben onları arayacağım? Babama verdikleri cevap; amca sensörler dandik piyasası çok ucuz orjinalinin tanesi 250 tl civarı. E be Ada'm madem ucuz mal satıyorsun sana sormazlar mı 60-70 binlik arabaya sen bu dandik sensörü Nasıl takarsın? Üstelik garantili dediğin halde yapmadan gönderirsin? Sinirlendim izin aldım bi güzel saydım. Şikayetimi bildireceğimi söyledim ama hiç sallayan yok? Konular aşağı yukarı aşikar tabi. Memnun olan da vardır iyi iletişim kurup ama yoğun ve Zaman bulamayan insanları sallamak niye hep servislerin vazifesi??? Ben başka bir yetkili servisin ve shoowroomun muhasebesine bakıyorum ford marka aracı tercih ettim buna rağmen ama sonuç değişmiyor? Çalıştığım yetkili servisin durumu da aynısı? Ama şöyle izah edeyim iyileri yok denemez? Eski aracım astra h sıfır km almıştım. Saolsunlar çok iyiydi servis. Arabayı balatadan ses geliyor değişelim diye götürdüm, servisin tutumu 20 bin daha seni idare eder dendi. Değişip gönderedebilirdi. Ama servislerin tutumunu size kısaca özetleyeyim: çalışanlar işçi, haliyle yapacakları hata ya maaşlarına ya da işlerine son anlamı taşıyor. Haliyle yapılan yanlışı insanlar kabul etmiyor? Bağırsanız da çağırsanız da olay size patlıyor? Bilmem anlatabildim mi? Ben şahsen Sivas ve Tokat Altınsoy ford yetkili servisinden hiç memnun değilim? Dbuna ismini vermediğim kendi firmam da dahil. Ama diğer servisleri bilemem? Genelleme yapmak istemiyorum... 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.