Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.
Selam arkadaşlar,
Aldığımız günden bu yana işin içinden çıkamadığımız bir durum,
2010 Focus tdci 75k km'de 90'lık Euro4 yani DPF'siz motor..
Düz yolda 1.4 tdci fiesta ile aynı gidiyor fakat rampada sürekli kesiklik gaz alıp-verme yapıyor.
Sadece 2200-2400 devir aralığında ve sadece rampada kesiklik (alıp-verme) sorunu mevcut..rampa eğimi arttıkça kesiklik de aynı oranda artıyor.
Araca yapılanlar;
*Turbo değişti (wesgate tam açmıyordu, bir miktar yağ verme vardı)
*Turbo kumanda valfi (Egr emme subabı) değişti- orj. pierburg marka
*Mazot filtresi ve tüm filtreler değişti orj. olarak
*EGR iptali yapıldı (hem açık hem kapalı denendi)
*Isıtma bujileri değişti (beru marka)
*Turbo hortumlarında kaçak yok
*Emme manifoldu temizlendi
*Würth, Protec yakıt sistem temizleyici katkı koyuldu
*Mobydic ile motor içi temizliği yapıldı (katkı değil makine ile)
*Yakıt sürekli Shell Nitro alıyorum, 400+500 km iki kere uzun yol yapıldı 3000 devir üstü sabit kullanıldı
*Krank sensörü değişti
*Akış metre temizlendi
*Intercooler sıfır takıldı (kaynak vardı)
1. Enjektörlerden kaynaklı olabilir mi? (eğer öyleyse neden sadece rampada yapar?)
2. Katalitik konvertör tıkalı olabilir mi? (bu km'de mümkün mü? egzoz dumanında koku vs. yok)
3. Turbo kumanda valfi (EGR vakum subabı) bu parçanın iki ayrı versiyonu varmış, parça no aynı ama belli bir serisi varmış. bundan olabilir dediler
4. IDS ile yol testi yapıldı, turbo 1.2 barda kalıyor tam yükte 1.7-1.8 görmesi lazım ve Wesgate erken açıyor diyen oldu. (turbo sıfır zaten)
5. Krank sensörü (CKP) değiştiğinde kesiklik biraz azaldı ama kaybolmadı. eksantrik sensörü (CMP) de değişse fark olur mu?
6. Son günlerde çok yüksek devirlerde kullandım araçta blow off var gibi turbo sesi çıkmaya başladı (ıslık şeklinde değil ama)
7. Depoda zamanla kalan pislik şamandırayı tıkamış olma ihtimali ne derece etkiler?
8. IDS ile defalarca bakıldı fakat arıza kodu DTC vermiyor.
9. Volan ses yapmaya başladı, değişim zamanı geldi. bunun kesikliğe etkisi olabilir mi?
10. FRP yani rail müşürü değerleri normal ama PSA grubu motorlarda genelde kesikliğe neden olarak başta bu parça geliyor, bu da aklımda
11. PCM daha önce tamir görmüş, sonradan fark ettik. yazılımsal bir hata olabilir mi? beyinciye göstermek boşa para tuzağı olur mu?
*stop edip çalıştırınca kesiklik geçmiyor, devam ediyor.
*Bolu dağı rampasında hızım 110 dan 90'a hızlı bir şekilde düştü, hız sabitleyici devredeydi, hız düşünce kendiliğinden devreden çıktı
*Yakıt sarfiyatı normal düzeyde 5 lt civarlarında karma tüketim. Max 6.1 çıkıyor. Min 3.8 lere geriliyor.
*Yağ yakma-eksiltme yok.
Motor, yürüyen, aksesuar derken epey bir maliyetli oldu.. artık deneme-yanılma aşamasını geçip direk nokta atışı teşhis yapmak istiyorum.
İşlem, usta, servis tüm önerilere açıktır.
Soru
Serkan Can
Selam arkadaşlar,
Aldığımız günden bu yana işin içinden çıkamadığımız bir durum,
2010 Focus tdci 75k km'de 90'lık Euro4 yani DPF'siz motor..
Düz yolda 1.4 tdci fiesta ile aynı gidiyor fakat rampada sürekli kesiklik gaz alıp-verme yapıyor.
Sadece 2200-2400 devir aralığında ve sadece rampada kesiklik (alıp-verme) sorunu mevcut..rampa eğimi arttıkça kesiklik de aynı oranda artıyor.
Araca yapılanlar;
*Turbo değişti (wesgate tam açmıyordu, bir miktar yağ verme vardı)
*Turbo kumanda valfi (Egr emme subabı) değişti- orj. pierburg marka
*Mazot filtresi ve tüm filtreler değişti orj. olarak
*EGR iptali yapıldı (hem açık hem kapalı denendi)
*Isıtma bujileri değişti (beru marka)
*Turbo hortumlarında kaçak yok
*Emme manifoldu temizlendi
*Würth, Protec yakıt sistem temizleyici katkı koyuldu
*Mobydic ile motor içi temizliği yapıldı (katkı değil makine ile)
*Yakıt sürekli Shell Nitro alıyorum, 400+500 km iki kere uzun yol yapıldı 3000 devir üstü sabit kullanıldı
*Krank sensörü değişti
*Akış metre temizlendi
*Intercooler sıfır takıldı (kaynak vardı)
1. Enjektörlerden kaynaklı olabilir mi? (eğer öyleyse neden sadece rampada yapar?)
2. Katalitik konvertör tıkalı olabilir mi? (bu km'de mümkün mü? egzoz dumanında koku vs. yok)
3. Turbo kumanda valfi (EGR vakum subabı) bu parçanın iki ayrı versiyonu varmış, parça no aynı ama belli bir serisi varmış. bundan olabilir dediler
4. IDS ile yol testi yapıldı, turbo 1.2 barda kalıyor tam yükte 1.7-1.8 görmesi lazım ve Wesgate erken açıyor diyen oldu. (turbo sıfır zaten)
5. Krank sensörü (CKP) değiştiğinde kesiklik biraz azaldı ama kaybolmadı. eksantrik sensörü (CMP) de değişse fark olur mu?
6. Son günlerde çok yüksek devirlerde kullandım araçta blow off var gibi turbo sesi çıkmaya başladı (ıslık şeklinde değil ama)
7. Depoda zamanla kalan pislik şamandırayı tıkamış olma ihtimali ne derece etkiler?
8. IDS ile defalarca bakıldı fakat arıza kodu DTC vermiyor.
9. Volan ses yapmaya başladı, değişim zamanı geldi. bunun kesikliğe etkisi olabilir mi?
10. FRP yani rail müşürü değerleri normal ama PSA grubu motorlarda genelde kesikliğe neden olarak başta bu parça geliyor, bu da aklımda
11. PCM daha önce tamir görmüş, sonradan fark ettik. yazılımsal bir hata olabilir mi? beyinciye göstermek boşa para tuzağı olur mu?
*stop edip çalıştırınca kesiklik geçmiyor, devam ediyor.
*Bolu dağı rampasında hızım 110 dan 90'a hızlı bir şekilde düştü, hız sabitleyici devredeydi, hız düşünce kendiliğinden devreden çıktı
*Yakıt sarfiyatı normal düzeyde 5 lt civarlarında karma tüketim. Max 6.1 çıkıyor. Min 3.8 lere geriliyor.
*Yağ yakma-eksiltme yok.
Motor, yürüyen, aksesuar derken epey bir maliyetli oldu.. artık deneme-yanılma aşamasını geçip direk nokta atışı teşhis yapmak istiyorum.
İşlem, usta, servis tüm önerilere açıktır.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bu soruda 10 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap