Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus MK3 TI-VCT Powershift ön incelemesi - Focus 3


Önerilen Mesajlar

Aktif ızgara sistemi var ya, işe yarıyor demek ki...

Hani soğukken ön panjurun arkasındaki lameller kapanıyor ve radyatöre hava girişini kesiyor, işte o sistem.

Bir de eski Focus'lara göre fan çok daha fazla çalışıyor nedense, özellikle stop ettikten sonra; yazın ne olacak bakalım.

Hele ki Antalya sıcağında.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merhaba,

Plastik kalitesi artık bu sınıfta kalitenin de simgesi oldu. Ne kadar fazla yumuşak plastik kullanırsanız, araç o kadar kaliteli oluyor.

Her zaman anlam veremesem de çoğu insan aracın içine girip, sağa sola yumruk atıyor, tok ses duyuyorsa kaliteli diyor, duymazda işe yaramaz diyor araç için.

Cem Bey'in genel açıklamasına sonuna kadar katılıyorum. İşlevsel ve güzel duruyorsa ve de ses yapmıyorsa sorun yoktur benim için de.

Ancak şöyle de bir durum var: Günümüz otomobil fiyatlarını göz önünde bulundurduğumuzda, şu an X Paketli bir dizel F3 alırsanız yaklaşık 70000TL'yi cebinizden çıkarmanız gerekiyor. Bu kadar meblayı ödediğiniz bir araçta da özellikle arka kapılarda kullanılan "sert plastik" hiç de güzel durmuyor. çok eleştirel yaklaşıyorum belki bilmiyorum ama hakedilen meblanın çok üzerinde diye düşünüyorum o plastiği gördükten sonra...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bildiğim kadarı ile 1.6 Ti-VCT de aktif ön ızgara yok.

Benim de bildiğim donanım ve motor seçeneklerinden bağımsız her araçta aktif ızgara var.

kullanılan "sert plastik" hiç de güzel durmuyor. çok eleştirel yaklaşıyorum belki bilmiyorum ama hakedilen meblanın çok üzerinde diye düşünüyorum o plastiği gördükten sonra...

Ford'un böyle anlamsız tasarruf yöntemleri var maalesef. Birincisi araçlar ederinin çok üstüne satılıyor (hoş bu premiumlar için de geçerli), ikincisi aradaki farkı haklı gösteren pek çok donanım ve motor farkları var ama gelip de üç kuruşluk bir malzemeye takılmaları da komik oluyor.

Yani eleştiriye sonuna kadar katılıyorum arkada olup biten beni pek ilgilendirmese de :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yani eleştiriye sonuna kadar katılıyorum arkada olup biten beni pek ilgilendirmese de :)

O apayrı bir konu tabiki... Arkada olup biten beni de çok ilgilendirmez. Zira arkada oturanlar için hava kanallarının olmayışı çok eleştiriliyor. Komik... Bana ne arkadakinden, :( !!!

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Babamın Style 1.6 125ps'den biliyorum bu konuyu, o araçta hemen ısınıyor; ama yalnızca hararet göstergesinde... Motorun ısındığı falan yok bu süre zarfında. Hava 0 derece iken rölantide 3-4dk çalışsın fırlıyor hararet göstergesi. Donanımsal bir hata sanıyorum ki.

Bilgisi olan arkadaşlar paylaşsınlar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bende duygusal bakıyorum dediklerinin hepsinin farkındayım abi cahil ettin bizi ama sen anladın beni

Ben istemiyorum sert plastik arkadaş...Koymasınlar... Focus 3'de en az Titanium tavsiye ediyorum tüm tanıdıklarıma..

Beğenmiyorum sert malzeme...İsteyen istediğini söyler ben beğenmiyorum her yazımda eleştireceğim...Kapı üstü trimden bahsediyorum 3 mesajdır..

peki.. :)
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Babamın Style 1.6 125ps'den biliyorum bu konuyu, o araçta hemen ısınıyor; ama yalnızca hararet göstergesinde... Motorun ısındığı falan yok bu süre zarfında. Hava 0 derece iken rölantide 3-4dk çalışsın fırlıyor hararet göstergesi. Donanımsal bir hata sanıyorum ki.

Bilgisi olan arkadaşlar paylaşsınlar

Ancak kalorifer de sıcak üflüyor hemen. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Aracım iki haftalık oldu, artık biraz daha net görüşere sahibim ve ister istemez bir önceki aracım olan 2009 Jetta TSI 122 hp DSG ile kıyaslama yapıyorum.

Artı yönleri :

1- Viraj tutuşu

2- Ses izolasyonu

3- Motor çok cabuk ısınıyor.

4- Kaloriferi çok güçlü.

5- Powershift DSG' ye göre dur kalk trafikte çok daha konforlu.

6- Bildiğim kadarı ile Bluetooth, Jetta'da hiç bir donanımda yok.

7- Kullanım karakteri hala daha sportif.

8- Depo kapağı çok pratik.

Eksi yönleri :

1- İşçilik kalitesi ve bazı malzemelerdeki yüksek üretim toleransları .( El frenin olduğu orta konsolda çapaklar gibi...)

2- Performans

3- Tüketim (Focus ort: 9,6 lt./100 km, Jetta ort. 7,5 lt./100 km.) Biraz düşecektir elbet ama, 7,5' ları yakalayabileceğimi zannetmiyorum.

4- İmaj (Jetta' yı herkes çok pahalı bir araba zannediyor nedense, çoğu zamanda Passat'la karıştırırlardı :))

5- Bagajı daha küçük.

6- Powershift DSG' ye göre biraz yavaş ve 7 ileriye alıştıktan sonra, 6 ileri' de yüksek süratte duyulan motor gürültüsü biraz rahatsız edici. (çokta önemli değil çünkü genel olarak daha sessiz.)

7- Yol bilgisayarı az kapsamlı (seyahat süresi gibi bilgiler yok)

8- Tuhaf donanım eksiklikleri

- Isıtmasız elektrikli aynalar. (Küçük sınıfta bile elektrikli aynalar ısıtmalı genelde)

- Arka kapılarda el tutacağı sadece Titanium' da var.

- Yedek anahtar kumandasız.

Diğer bir çok özelliği bence birbirine çok yakın.

- Sürüş kalitesi ve tokluk

- İç hacim

- Aydınlatma

- Direksiyon tepkisi ve sertliği

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aracım iki haftalık oldu, artık biraz daha net görüşere sahibim ve ister istemez bir önceki aracım olan 2009 Jetta TSI 122 hp DSG ile kıyaslama yapıyorum.

Artı yönleri :

1- Viraj tutuşu

2- Ses izolasyonu

3- Motor çok cabuk ısınıyor.

4- Kaloriferi çok güçlü.

5- Powershift DSG' ye göre dur kalk trafikte çok daha konforlu.

6- Bildiğim kadarı ile Bluetooth, Jetta'da hiç bir donanımda yok.

7- Kullanım karakteri hala daha sportif.

8- Depo kapağı çok pratik.

Eksi yönleri :

1- İşçilik kalitesi ve bazı malzemelerdeki yüksek üretim toleransları .( El frenin olduğu orta konsolda çapaklar gibi...)

2- Performans

3- Tüketim (Focus ort: 9,6 lt./100 km, Jetta ort. 7,5 lt./100 km.) Biraz düşecektir elbet ama, 7,5' ları yakalayabileceğimi zannetmiyorum.

4- İmaj (Jetta' yı herkes çok pahalı bir araba zannediyor nedense, çoğu zamanda Passat'la karıştırırlardı :))

5- Bagajı daha küçük.

6- Powershift DSG' ye göre biraz yavaş ve 7 ileriye alıştıktan sonra, 6 ileri' de yüksek süratte duyulan motor gürültüsü biraz rahatsız edici. (çokta önemli değil çünkü genel olarak daha sessiz.)

7- Yol bilgisayarı az kapsamlı (seyahat süresi gibi bilgiler yok)

8- Tuhaf donanım eksiklikleri

- Isıtmasız elektrikli aynalar. (Küçük sınıfta bile elektrikli aynalar ısıtmalı genelde)

- Arka kapılarda el tutacağı sadece Titanium' da var.

- Yedek anahtar kumandasız.

Diğer bir çok özelliği bence birbirine çok yakın.

- Sürüş kalitesi ve tokluk

- İç hacim

- Aydınlatma

- Direksiyon tepkisi ve sertliği

Bence Focus ile Jetta nın kıyaslandığı ve objektif olarak kıyaslandığı yer burası olmuş. Hem eleştirlimiş, hem de övülmüş her iki modelde,

özellikle (4- İmaj (Jetta' yı herkes çok pahalı bir araba zannediyor nedense, ) şu kısım nedense hep aynı. Bu da VW nin başarılı reklam politikası diyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben direk fiyatlara bakmayı öneriyorum o konuda.. :) Jetta olmuş 70.000 TL(1 kuruş düşmüyor bayiler ford gene insaflı bu konuda) Focus olmuş 68.000 Tl bence hepsi pahalı.. :)

Donanım'a da bakarsak jetta daha pahalı oluyor...Yeni Jetta'nın o iç mekan ile hatta..Ahh :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.