Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Goodyear Ug8 Mi Petlas Mı


Tamer S.

Önerilen Mesajlar

15 saat önce, çağlar çetinkaya yazdı:

Karda buzda hangisi iyi performans veriyorsa benim için o daha önemli kuru zeminde yaz lastigide iş görür önemli olan karda buzda yolda bırakmaması .

Tabii kişisel tercihtir, saygı duyarım.

Benim tercihim ise güvenliktir.

Şöyle ki;

Istanbul'da yaşadığımızı farz edersek genelde Aralık - Mart arasında kış lastiği kullanma hevesimiz olacaktır.

Bu da yaklaşık 120 gün demektir.

Kaç gün gerçekten kar altında geçer?

Taş çatlasın bir hafta.

MGM'ye göre bu aylarda toplam yağışlı gün sayısı yaklaşık 60.

Kuru havada sürüş için de 60 gün demektir.

Kış lastiklerinin fren ve yol tutuş performansının kuruda yaz lastiğinden belirgin kötü, ıslak performansının hemen hemen aynı olduğunu varsayarsak:

1. Karlı günlerde arabamı çıkarmam  diyenin kış lastiğine ihtiyacı yok.

2. Kış lastiği alınırsa da kurudaki performansı iyi olanı tercih etmekte yarar var.

Kormoron,mormoron (nedense olumsuz çağrışımlar yapıyor) gibi abuk sabuk markalara girilmez ise hemen hepsinin kar-buz performansı ılımlı iklimler için fazlası ile yeterli, hatta dört mevsim lastikler için bile geçerli bu.

Kışın belirgin daha sert geçtiği bölgelerde kış lastiği elbetteki ihtiyaç olacaktır. Ama Doğu dışında kuruda kullanma oranı hep daha ön planda olacağından yine de kuru performansını göz ardı etmemek lazım.

Bence böyle, ama tabii isteyen istediğini taksın ve "benimki en iyisidir" desin, hiç bir sakıncası yok.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

22.09.2016 - 08:56 tarihinde, Cem Boneval yazdı:

Tabii kişisel tercihtir, saygı duyarım.

Benim tercihim ise güvenliktir.

Şöyle ki;

Istanbul'da yaşadığımızı farz edersek genelde Aralık - Mart arasında kış lastiği kullanma hevesimiz olacaktır.

Bu da yaklaşık 120 gün demektir.

Kaç gün gerçekten kar altında geçer?

Taş çatlasın bir hafta.

MGM'ye göre bu aylarda toplam yağışlı gün sayısı yaklaşık 60.

Kuru havada sürüş için de 60 gün demektir.

Kış lastiklerinin fren ve yol tutuş performansının kuruda yaz lastiğinden belirgin kötü, ıslak performansının hemen hemen aynı olduğunu varsayarsak:

1. Karlı günlerde arabamı çıkarmam  diyenin kış lastiğine ihtiyacı yok.

2. Kış lastiği alınırsa da kurudaki performansı iyi olanı tercih etmekte yarar var.

Kormoron,mormoron (nedense olumsuz çağrışımlar yapıyor) gibi abuk sabuk markalara girilmez ise hemen hepsinin kar-buz performansı ılımlı iklimler için fazlası ile yeterli, hatta dört mevsim lastikler için bile geçerli bu.

Kışın belirgin daha sert geçtiği bölgelerde kış lastiği elbetteki ihtiyaç olacaktır. Ama Doğu dışında kuruda kullanma oranı hep daha ön planda olacağından yine de kuru performansını göz ardı etmemek lazım.

Bence böyle, ama tabii isteyen istediğini taksın ve "benimki en iyisidir" desin, hiç bir sakıncası yok.

İstanbul için dedikleriniz geçerli olabilir ama benim için kar performansı daha önemli.Kuru zeminde yaz lastigide işimi görür, burda kışın karlı buzlu gün sayısı fazla mesela dün Antalya'da idim orda tişörtle gezerken bugün burda kışlık mont giyiyorum ,ben ilçedeyim Nevşehir merkeze göre daha karlı ve soğuk lastik olayıda  burda aynen bu şekilde:)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

konuyu ufaktan hortlatmak istiyorum. Son 3 aracımda Petlas kullandım. Hatta babamın arabada da şu an petlas var. Beni hiç üzmedi diyemeyeceğim ama fiyat performans olarak kesinlikle tavsiye edebilirim. petlas alırsanız bir lastik bedavaya gelmiş oluyor gy'a kıyasla. (tabi 4 lastik alınacaksa) Bol karlı alanlardan paletli gibi çıktığını biliyorum. fakat gy aklımda kaldı. Seneye 2 tane gy alıp mevcut petlasları arkaya takacağım. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yapmayın, hele kışın farklı desen kullanmayın, dördü aynı olsun. 

Cem Hocam çok doğru söylüyor.
Farklı desen lastiklerle yapilan bir test vardı. Videosunu bulamadım. Bu bir ayağına bot bir ayağına iskarpin giymek gibi birşey. Kesinlikle farklı desen lastik olayını denemeyin. Hele önlere kar arkalar yazlık maceracılar dan hic olmayın.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merhaba Arkadaşlar,

 

Bir konuda bilgi almak istiyorum. Tekrar konu açıp gereksiz konu kirliliği yapmamak adına güncel olan bu başlıktan devam ediyorum. Kış lastiklerinde hemen hemen her bayi 205 55 16 ebatta 91 T grubu lastik bulunduruyor. Buradaki T (190 km/saat) simgesi malum hız limitini ifade etmekte. Ancak fiyat listelerine baktığınızda T ve H grubu lastikler arasında, lastik başına 50 -70 tl gibi farklar çıkıyor. Öğrenmek istediğim, lastiklerin hıza dayanıklılığı dışında aralarında her hangi bir fark olup olmadığı?. Ayrıca şunu da belirtmek istiyorum. Ben kullanıcı olara hız yapan biri değilim. Ancak kış lastiği ile kuru havada, hız yapan bir çok insan var. Bayiler Araçlara T grubu lastik taktıklarında, bunu mutlaka sürücü ile paylaşmak zorundular. Araştırdığım kadarı ile, normal şartlarda bu grupta bir lastik takıldığında (Bizim araçlarımızın sınıfı için söylüyorum) gösterge paneline uyarı sticker'ı yapıştırılması gerekiyor. Avrupa da uygulama bu şekilde.Araştıran arkadaşlar, eğer hıza meraklıysanız (ki öyle olmamanızı umuyorum) lütfen aldığınız lastikleri iyi araştırın.

Kaan Zaim tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Avrupa'nın (hangi ülke ise) bunu yapması mantıklı Türkiye'de sizin yasal olarak bu hızlara zaten çıkmamanız gerekiyor haliyle uyarı anlamsız ve cezbedici olur.

 

Hız endeksi ise o süratlerde uzun süre seyahat etmeye uygunluğunu gösteriyor sizin anlık veya çok kısa süreli bu hızlara çıkmanız tehlike oluşturmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

11 saat önce, Kaan Zaim yazdı:

astiklerin hıza dayanıklılığı dışında aralarında her hangi bir fark olup olmadığı?

Yok.

Hamuru yüksek hızda oluşan ısıya daha dayanıklı. 

Vallahi kış günü 190 üstü hızlarda uzun süreli gitmeye meraklı olan varsa, uyarılmaya ihtiyacı yoktur bence.

Malum doğal seleksiyon... :smiley2k:

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.