Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

4 Mevsim Lastik Seçimi Michelin Mi? Goodyear Mı?


Yasin Taşcı

Önerilen Mesajlar

Babamın fluencesi için Michelin crossclimate ile goodyear vector 4 seasons gen2 modeli arasından seçim yapacağım ölçüsü 205 55 16 olacak kendi focusumda yaklaşık 1 senedir crossclimate kullanıyorum genel olarak performansı yeterli tek şikayetim 90 km yi geçince uğultu sesi artıyor uzunyolda işkence gibi oluyor bu sebepten goodyear a meyilliyim bu konuda yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 mevsimden kastınız yaz kış kullanmak için mi? Ona göre bir şey söylemek istiyorum.

Halkımız arasında bilinen mevsimlik lastik tabir ettiğimiz şey aslına bakarsanız yok. Lastikler ısı değerlerine göre ya serttir ya da yumuşak.Yüksek ısılarda en iyi performansı yumuşak lastiklerle sağlarsınız fakar onun erime hızı sert lastiklere göre daha fazladır. Sert lastikler uzun ömürlüdür; çabuk aşınmaz ama yol tutuşu yumuşağa göre iyi değildir. Bunların dışında kışlık lastikler var bildiğiniz üzere; vakumlu,çivili,oluklu v.s. olanlar. Ülkemiz iklimi genel olarak karasal oldugu için kışlık ve yazlık iki çeşit kullanmak zorundayız(sıcaklık farkı fazla olan yerlerde). 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 mevsimden kastınız yaz kış kullanmak için mi? Ona göre bir şey söylemek istiyorum.
Halkımız arasında bilinen mevsimlik lastik tabir ettiğimiz şey aslına bakarsanız yok. Lastikler ısı değerlerine göre ya serttir ya da yumuşak.Yüksek ısılarda en iyi performansı yumuşak lastiklerle sağlarsınız fakar onun erime hızı sert lastiklere göre daha fazladır. Sert lastikler uzun ömürlüdür; çabuk aşınmaz ama yol tutuşu yumuşağa göre iyi değildir. Bunların dışında kışlık lastikler var bildiğiniz üzere; vakumlu,çivili,oluklu v.s. olanlar. Ülkemiz iklimi genel olarak karasal oldugu için kışlık ve yazlık iki çeşit kullanmak zorundayız(sıcaklık farkı fazla olan yerlerde). 

Evet sürekli kullanım için.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 
Kışın mevsimlik diye aldığınız lastik buzda yola tutunmaz [emoji4] Continental kış için Michelın veya Bridgestone yaz için öneririm. [emoji4]

Buzda diğer kışlıklarda tutunamaz:) çivili olmamak koşuluyla araba senede 1 kez uzun yol yapıyor oda yazın diğer zaman şehir içi kar bile tutmuyor yollar genel olarak ıslak sınırları zorlamadıkca problem olmaz hem yaz hem kış lastiğine gerek yok.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 mevsim yerine nexen yaz kış ayrı alın..

illa 4 mevsim olacaksa goodyear veya nokian öneririm

http://www.hepsiburada.com/nokian-205-55-r16-94v-xl-weatherproof-dort-mevsim-lastik-uretim-yili-2016-p-OTKMT429485

 

hiç olmazsa kışın iyi yol tutarlar..michelinden birşey beklenmesi anlamsız. zaten cem abi yazmış..diş yok ki lastikte karda ne yapacak

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Mehmet Demir yazdı:

hiç olmazsa kışın iyi yol tutarlar..michelinden birşey beklenmesi anlamsız. zaten cem abi yazmış..diş yok ki lastikte karda ne yapacak

İki temel yanlış var:

  1. Dört mevsim kullanılacak lastiğin karda buzda iyi olanı tercih edilmeli bence rasyonel bir düşünce tarzı değil. Yılda bir - iki kere gerçekten zorlu koşullarla karşı karşıya kalacaksanız, kalan yüzlerle günde ise çoğunlukla kuru havada seyir halinde olacaksınız. Başka başlıkta da yazmıştım, burada da yazayım, fren performansı kuru ve ıslakta iyiden kötüye şöyle sırlanır: Yaz > Dört mevsim > Kış lastiği. Aynı zeminde yol tutuş sıralaması: Yaz > Dört mevsim = Kış lastiği. Karda ise yaz lastiği tümden yaya kalsa da dört mevsim lastikler çoğunlukla yeterli traksiyon ve tutunma sağlarla. Bir çok test verisine istinaden yazıyorum bunları, referansları da verdim önceden. Yılda üç gün krallar gibi yaşamaktansa kalan yüzlerle gün prens olmayı ben yeğlerim. Crossclimate ile çok sınırlı kar - buz deneyimim oldu ama yolda bırakacak hissi vermedi. 
  2. Lastiğin diş yapısına bakarak tutunma performansı ile ilgili görüş belirtmek kahve falı bakmaya benzer. Hamur özelliklerini ve diş düzenini bakarak anlayamayız. Ayrıca dişi olmadığını iddia ettiğiniz lastik bu:

        michelin-crossclimate-sirti_vl.jpg

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

yok işte abi diş..olsa, testte kış performansı daha iyi olurdu..ortalama bir kış lastiğinde 1500 diş var diye okumuştum..gy ve nokian a göre hiç diş yok bu lastikte

doğru yılda 3 gün kral olmak var diğer günler daha kötü olabilir ama karda buzda arabaların ne halde olduğu açık..

karda ben arabamla evden dışarı çıkmam derse arkadaş o başka..

crossc antalya için daha iyi olabilir ama ankara da yaşayan arkadaş için bence iyi bir seçim değil..

 

@Cem Boneval

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Antalya'da yaşayan adamın kışın kışlık,yazın yazlık takması değildi anlattığım. Yüzdeye vurarak konuşmak daha mantıklı. Ankara keçiören gibi bir yerde karlı günde yazlık lastikle yola çıkanın aklından şüphe ederim ben. Sonuçta Ankara'da karlı gün sayısı deniz kıyısına ve batıya göre daha uzun. Bence Ankara'da kışlık lastik takılması kaçınılmaz ama @Mehmet Demir abinin dediği gibi kışın(karlı günde) ben yola çıkmam toplu taşımayı kullanırım derseniz o ayrı.

 

İkinci bir husus; oluklu veya dişli (diyelim) lastiklerin yol tutuşu iyi demek yanlış olur. Stabil yolda fizik kuralları açısından da düşünülürse düz bir tabanlı lastiğin yola yapışması,tutunması dişli ve oluklu lastiklere nazaran daha üst seviyededir. Lastiğin yola bakan yüzeyi tamamen yol ile temas halinde olması,oluklu ve dişli lastiklerinden daha iyi tutunmasını sağlıyor. Formula 1 takip edenler bilir; eski tip oluklu lastikler şu an geniş taban oluksuz lastiklerle değiştirildi. Yol tutuş ve yıpranma açısından daha iyi olduğu testlerle ispatlanmıştı. 

 

Yineliyorum; karlı gün sayısı fazla olan yerler için 2 tip lastik seçimi hem yol güvenliğinizi tehlikeye atmaz hem de sürüş zevkinizi üst seviyeye çıkartır. Ebatına göre 600 ila 1500 lira vererek belki de başkalarının hayatını kurtarırsınız. Lastik seçimi ülkemizde malesef çok önemsenmiyor. Ben bulunduğum şehirde 2 tip lastik kullanıyorum. Mecburum... :) Karar sizin...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir konuyu netleştirmek lazım. 4 mevsim lastik deyince akla gelen eski 4 mevsimler değil artık. Belli markaların kış onayı almış ( M-S ) lastikleri mevcut. Bu lastikler diğer 4 mevsim lastiklere göre kış şartlarında da tam olmasa bile kış lastiğine yakın yada benzer performans sunabiliyorlar. 

Kış sert değilse kışlık onayı olan 4 mevsim lastik kesinlikle yeterli olacaktır. Bu onaya sahip 3 marka var bildiğim kadarı ile michelin, goodyear, ve nokian. Ben nokian kullanıyorum weatherproof, sessizlik, konfor gayet iyi. Çok ciddi kar yağıoşı olmazsa soğuk hava ve kar performansı da kışlık lastiklere yakın. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 saat önce, Cem Dilmen yazdı:

Bir konuyu netleştirmek lazım. 4 mevsim lastik deyince akla gelen eski 4 mevsimler değil artık. Belli markaların kış onayı almış ( M-S ) lastikleri mevcut. Bu lastikler diğer 4 mevsim lastiklere göre kış şartlarında da tam olmasa bile kış lastiğine yakın yada benzer performans sunabiliyorlar. 

Kış sert değilse kışlık onayı olan 4 mevsim lastik kesinlikle yeterli olacaktır. Bu onaya sahip 3 marka var bildiğim kadarı ile michelin, goodyear, ve nokian. Ben nokian kullanıyorum weatherproof, sessizlik, konfor gayet iyi. Çok ciddi kar yağıoşı olmazsa soğuk hava ve kar performansı da kışlık lastiklere yakın. 

 

Evet haklısınız kesinlikle. Ben eski 4mevsimler için demiştim.

 

Suv araçların birçoğunda artık lastikler bu şekilde geliyor. :) En azından çalıştığım plazada böyle. :) Sivas'ta ikamet ediyorum, burada kışlık lastik şart ama. :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merhabalar, bence kışlık lastik ihtiyacı sadece karlı günler için gerekli diye düşünülmemeli, gizli buzlanma için daha çok gerekli, ben şahsen gizli buzlanmadan daha çok korkarım. O yüzdende aracın üzerinde gelen hankook ventusları daha 15 bin km deyken nokian waterprof ile değiştirdim. Ben aldığımda kışlık performanslarından bahsediliyordu, genel itibari ile memnuniyet vardı forumlarda,,, yalnız yazlık performansları hakkında bilgi yoktu o yüzden yazın nasıl olur bilmiyordum ama yazlık performansıda çok iyi. Gerçi şuanda yorum yapmam doğru olmaz, daha 9 aylıklar,, 2. yılından sonra çok sertleşme olur mu bilemiyorum. Birde benim gördüğüm lastik havaları eğer çok fazla olursa yani örneğin benim önler max 36psi olmalı, eğer 38-39 filan basılırsa sanki araç kontrolü garipleşiyor (bi ara yanlışlıkla basmışımda :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.