Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 1.6 Tdci Terleme / Yağ Kaçağı?


Kerem Bozdoğan

Soru

merhabalar,

 

dün dizel motordaki plastik kapakla ilgili konuşurken kapağı çıkarınca fotoğrafta işaretlediğim yerde terleme ya da yağ kaçağı olduğunu düşündüğüm bir durum farkettik. bu konuyla ilgili ilk fırsatta servise gideceğim fakat benzer durum yaşamış olan varsa fikrini almak istedim. fotoğrafta işaretli borunun ne olduğunu ve terleme ya da yağ kaçağını neden yapabileceğini bilen var mı? kapak motor bloğu üzerine takılınca kapak içindeki keçe bu borunun üzerine oturuyor bu arada. keçede de iz yapmış bu durum... kusura bakmayın fotoğrafı internetten buldum, biraz küçük.

 

 

sfsdfsdfsdfsd.jpg

Kerem Bozdoğan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 15 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

terlemedir o gaz kelebeği önündeki parça oda emiş borusu tavsiyem servise  gitmeden önce orayı bir balata spreyiyle yıkayın biraz kullandıktan sonra bakın bakalım bir sızıntı vs var mı :) ordan sıcak basınçlı yağlı  hava geçiyor belki bir ihtimal vidalar gevşek kelepçeden kaçııryordur orda bir delik vs olsa araba direk güçten düşer performans kaybı yaşanır yakıt artar :D

 

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Akşam vakti elden geldiğince net kayıt yaptım, kayıt yaparken farkettim borunun alt tarafındaki motor bloğu kısımlarına da sirayet etmiş kaçak, parlıyor ışık tutunca. Hava rmiş borusuysa bu boru, yağın orada ne işi var acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Akşam vakti elden geldiğince net kayıt yaptım, kayıt yaparken farkettim borunun alt tarafındaki motor bloğu kısımlarına da sirayet etmiş kaçak, parlıyor ışık tutunca. Hava rmiş borusuysa bu boru, yağın orada ne işi var acaba?

Boru deforme olmuş bence zorlamayla kaçırmaz benimde tdci 95 lik böyle bişeye rastlamadım hiç terleme falanda olmadı servis bi incelesin tez elden

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
23 saat önce, Kerem Bozdoğan yazdı:

Akşam vakti elden geldiğince net kayıt yaptım, kayıt yaparken farkettim borunun alt tarafındaki motor bloğu kısımlarına da sirayet etmiş kaçak, parlıyor ışık tutunca. Hava rmiş borusuysa bu boru, yağın orada ne işi var acaba?
 

ordan sıcak basınçlı yağlı  hava geçiyor demiştim ...videodan pek belli olmuyor yalnız gaz kelebeğinden yağ sızıntısı olan yere doğru boruyu kontrol edin sanki kelepçeden gibi geldi bana ...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Problem ile ilgili güncelleme;

Dün servise uğradım, kontrol edildi. Turbo ile bağlantısı olan bir hortum olduğu ve kaçak tespit edildiği söylendi. Parçalar stokta yokmuş, sipariş ettiler. Salı çarşamba gibi parçalar gelecek, cumartesi sabahı da sevis kaydı açılarak garanti kapsamında değişim yaplılacak.

Ayrıca rölantide az bir titreme hissediyordum, motor kulağına da baktılar; az da olsa sıyırma varmış o da değişecek cumartesi günü.

Beni düşündüren kısmı ise garanti bittikten sonra her yıl sarf malzeme gibi motor kulağı mı değişecek? Arabayı hırpalamadan kullandığım halde turbo hortumundan her yıl tedirgin mi olacağım? (Hoş çekişte sorun yok ama yağ eksiltme ya da birden yırtılma da yapabilir böyle bir kaçak oluşuyorsa)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Selam arkadaşlar benim aracım 2008 focus 1.6 tdci titanyum 110 luk makjazlı kasa yağ kaçağı fark ettim 6 ay önce usta kontrol etti sökmeden anlaşılmaz dedi temizledi ve bakarsın sızıntı var gelirsin sökeriz dedi yazın sıcağında 3 ay kullandım hafif nemlenme gördüm ve götürdüm sorun olmaz bu dedi .. damla vardı sildim fotolarda çektim anlıyan yada başından geçen varsa yardımınızı bekliyorum

Selam arkadaşlar benim aracım 2008 focus 1.6 tdci titanyum 110 luk makjazlı kasa yağ kaçağı fark ettim 6 ay önce usta kontrol etti sökmeden anlaşılmaz dedi temizledi ve bakarsın sızıntı var gelirsin sökeriz dedi yazın sıcağında 3 ay kullandım hafif nemlenme gördüm ve götürdüm sorun olmaz bu dedi .. damla vardı sildim fotolarda çektim anlıyan yada başından geçen varsa yardımınızı bekliyorum

cd6b23ef982122795d44d0f7e972bb89.jpg
Selam arkadaşlar benim aracım 2008 focus 1.6 tdci titanyum 110 luk makjazlı kasa yağ kaçağı fark ettim 6 ay önce usta kontrol etti sökmeden anlaşılmaz dedi temizledi ve bakarsın sızıntı var gelirsin sökeriz dedi yazın sıcağında 3 ay kullandım hafif nemlenme gördüm ve götürdüm sorun olmaz bu dedi .. damla vardı sildim fotolarda çektim anlıyan yada başından geçen varsa yardımınızı bekliyorum

cd6b23ef982122795d44d0f7e972bb89.jpg

1289ac678f99a4af507701c9f099dd63.jpg
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Focus motor alt kısmında biraz yağ damlaları olduğunu farkettim. Azar azar eksiltiyordu. Sonra baktık ki krank bölgesinde küçük tapalardan birinin olmadığını gördük. Ya hiç takılmamış yada düzgün takılmadığından düşmüş. Araç 13 bin km civarında. 

Garantiden direkt gereken yapıldı ama düşündürücü maalesef.

Toyota da 500 bin km. yapmış sorunsuz ve damla sızıntı yapmamış motorları düşününce insanın biraz canı sıkılmıyor değil hani.

Yüksel Nogay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
13 dakika önce, Yüksel Nogay yazdı:

Focus motor alt kısmında biraz yağ damlaları olduğunu farkettim. Azar azar eksiltiyordu. Sonra baktık ki krank bölgesinde küçük tapalardan birinin olmadığını gördük. Ya hiç takılmamış yada düzgün takılmadığından düşmüş. Araç 13 bin km civarında. 

 Garantiden direkt gereken yapıldı ama düşündürücü maalesef.

 Toyota da 500 bin yapmış sorunsuz ve damla sızıntı yapmamış motorları düşününce insanın biraz canı sıkılmıyor değil hani.

Geçmiş olsun. Hocam garantinin sebebi de bu zaten banttan inen her araç bir değil. Toyota'nın gaz pedalı hatası sebebiyle ölümlü kazaları sonucunda patronun söylediği söz "Artan taleplere, gereken kalitede cevap veremedik"

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
11 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Geçmiş olsun. Hocam garantinin sebebi de bu zaten banttan inen her araç bir değil. Toyota'nın gaz pedalı hatası sebebiyle ölümlü kazaları sonucunda patronun söylediği söz "Artan taleplere, gereken kalitede cevap veremedik"

Teşekkürler ederim. 

Ford birçok yönden etkileyici araç. Yol tutuş kasa sağlamlığı, şıklığı sportif atik olması vs. gibi fakat,

Yüzbin km. yi bulmadan çok önce başlayan sızıntılar, terletmeler vs gibi kronik sorunları giderilse ve mekanik kalitesindeki biraz daha artırılabilirse, seviyesine ulaşabilecek araç zor bulunur zaten. 

Baktığım incelediğim kadarıyla, kullanılan metal materyal kalitesi biraz düşük. En önemli sorun bu sanırım. Neye göre derseniz mesela Honda veya Toyota Mitsubishi ye göre. 

Ama Emsal bir Vw ve Opel gibi araçlardan da şuan daha iyi olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu konuda bahsettiğim fotoğrafları buraya da ekleyeyim. Bu başlıktaki videoyu tekrar izlediğimde o dönemde parça değişmeden önce şu an yağlı olan bölgede yağlanma yokmuş. Şu an ne zamandır olduğunu bilmediğim şekilde aşağıdaki fotoda görüldüğü üzere bölge ve altından geçen mazot borusu yağ kaplı.

 

Bugün yaptığım okumalardan sorna aklıma boruyu sabitleyen kelepçeyi fazla sıktıkları ve borunun kesilmiş olabileceği geldi. Çünkü yağlanan yerlere bakılırsa borunun tüm çevresinden karşıya ve alt tarafa yağ atıyor gibi. Tabi bu çok uzun dönemde olmuştur diye tahmin ediyorum çünkü bu borudan turbodan gelen yağ buharı geçiyor. Bu kadar yağlanma için çok uzun süre gerekmiş olmalı. Belki garantiden parçayı değişirken fazla sıkıp kestiler ve 2 yılda oluşan bir yağlanma bu..

 

aaaaa.thumb.jpg.3780e6c7ea8f591d48422ae06b308db0.jpg

 

 

Kerem Bozdoğan tarafından düzenlendi
fotoğraf eklendi.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.